Uutta durangoa pukkaa
http://www.team-durango.com/race-cars/dex410v5/ (http://www.team-durango.com/race-cars/dex410v5/)
Onko tarkempaa tietoa mallista?
Kuten tuuppikin, lisää tietoa ensi viikolla:
http://www.team-durango.com/blog/2015/12/03/new-race-machines-coming-soon/?fb_ref=AL2FB (http://www.team-durango.com/blog/2015/12/03/new-race-machines-coming-soon/?fb_ref=AL2FB)
http://www.rcnews.net/2015/12/30/hobbico-announces-team-durango-dex410v5/ (http://www.rcnews.net/2015/12/30/hobbico-announces-team-durango-dex410v5/)
http://www.team-durango.com/race-cars/dex410v5/ (http://www.team-durango.com/race-cars/dex410v5/)
Aloin niputtamaan omaa V5 autoa, pari bugia löytynyt ohjeista mutta muuten auto on ollut aika helppo kasata.. kellään muulla työn alla?
mistä tilasit oman durangosi?
Lainaus käyttäjältä: sakucee - 02.03.16 - klo: 12.58
Aloin niputtamaan omaa V5 autoa, pari bugia löytynyt ohjeista mutta muuten auto on ollut aika helppo kasata.. kellään muulla työn alla?
Käytitkö paperi manuaalia vai netti manuaalia?
Lainaus käyttäjältä: sakucee - 02.03.16 - klo: 12.58
Aloin niputtamaan omaa V5 autoa, pari bugia löytynyt ohjeista mutta muuten auto on ollut aika helppo kasata.. kellään muulla työn alla?
Tänään saapunee. Mikä kohta ei ollut kohdillaan niin osaa varautua?
Lainaus käyttäjältä: Honkkari - 02.03.16 - klo: 13.06
mistä tilasit oman durangosi?
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/team-durango-dex410v5-110-electric-4wd-off-road-buggy-td102036 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/team-durango-dex410v5-110-electric-4wd-off-road-buggy-td102036)
Lainaus käyttäjältä: Testikuski - 02.03.16 - klo: 13.31
Lainaus käyttäjältä: sakucee - 02.03.16 - klo: 12.58
Aloin niputtamaan omaa V5 autoa, pari bugia löytynyt ohjeista mutta muuten auto on ollut aika helppo kasata.. kellään muulla työn alla?
Tänään saapunee. Mikä kohta ei ollut kohdillaan niin osaa varautua?
Tässä nyt useamman kerran ohjeet kannesta kanteen penkoneena en löytänyt yhtään kohtaa jossa olisi ollut virhe.
Olisiko vaan sekoittanut että auton voi rakentaa moottori edessä tai takana, jolloin pitää olla eri asioita eripäin.
Mutta ohjeet ovat selvästi eri vaihtoehdot omilla sivuillaan joskin samalla aukeamalla.
Tai sitten olen vain kasannut liikaa autoja enkä enää näe mahdollisia virheitä.
Mutta yritin nyt kuitenkin :smiley:
Step 14, paperimanuska
330623-3 prikat, itse omasta mielestä en löytänyt spruee missä noi numerosarjat olis kohdannu, silmämuna mk1 arpoi että ne oli 2x1mm prikkoja jotka tönärillä mitaten otin jostain muualta..
Keskidiffin outdrivet ja rattaat on ylitiukat, pitää viilata että saa nippuun, muuten on ollu tosi helppo kasaa kyllä ja ohjeet on hyvät.
Etutukivarsien ulkopäähän tulevat prikat siis.
Löytyvät samaan aikaan kuin etutukivarretkin, eli sijaitsevat etutukivarren ulkopäässä... Yhtä valua tukivarren kanssa.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimages13.wheelspinmodels.co.uk%2Ftdr230037_1.jpg&hash=69c1bedb190ae3bed4a3ee66b4d2a0550504cf03)
Jepa. Löysin ne irrallisena pussin pohjalta kiitti referenssikuvasta :D
Olivat varmaan rahdissa irronneet omin luvin sinne seikkailemaan.
Hankalin homma itellä oli keskidiffi, ulostuloille joutu näyttää viilaa että sai rattaat paikalleen
Jeps.
Niille tarvitsee näyttää hieman viilaa. Lähinnä kun pyöräyttää vaan mustan värin pois pinnasta niin sillon istuu nätisti.
Millä aluhexien pinnit saa pysymään paikallaan?
Itse olen laittanut tipan lukitetta siihen pinniin, hyvin on pysynyt (ja saa tarvittaessa helposti irti).
Onkos tällä v5tosella kuinka suuri ero v3-v4 malleihin.eli hyötyykö minunlaiseni perusharrastaja mitään.perusharrastajalla tarkoitan et käyn satunnaisesti 2-3kertaa vuoteen kisoissa.muuten ajan reeniä (
Edellisiin malleihin verrattuna helpompi ja rauhallisempi suoraan paketista.
Jokainen tähänmennessä raportoineet on kertonut että kierrosajat ovat asettuneet heti tasaisemmaksi virheiden vähennyttyä.
Löytyykö tälle EOS-setappi?
Iskarinvarret saa näköjään yläpäästäkin poikki. (ja alhaalta) :angry:
[img=http://forumbilder.se/F9IDC/wp-20160423-002.jpg] (http://forumbilder.se/F9IDC/wp-20160423-002)
Pakko kysyä...
Mitä ihmettä :laugh:
Normi kisa-tilanne :laugh: Nyt on mennyt kolme iskarin-vartta, vähän huonoa tuuria ollut..
Raju on ollu tuo kisatilanne kun on iskari osunut tuohon etudiffin kanteen niin että on jälki jäänyt ja itseasiassa osa on jopa vääntynyt.
Iskarista kadonnut myös alapään korkki.
Onkohan tuo iskarinrunko vielä ihan muodossaan
Etu-bulkkikin on poikki ja kun iskarituki on vääntynyt taakse on varret napsahtanut, luulisin. Olihan se vähän rajua, kun kylki-kosketuksessa auto sinkoutui pääsuoralle vasten ajosuuntaa ja ainahan siellä joku sitten osuu kohdalle. Pitää tutkia iskareita, ainakaan sisä-pinnassa ei ollut jälkiä.
Paketin ohjein kasattu DEX410v5 tuntuu tosi takavetoiselta - mistä johtuu?
Säädin nyt vasta ORCA:n noparin perusasetuksilta 6.5T myllylle sopivaksi - ehkä se auttaa - tai sitten jotain ihan muuta...
Ensimmäinen ulkokisa V5:sella ajettu, eli Hyvinkään Maastosarjan osakilpailu. Vertailukohtia ei ennen kisaa oikein kunnolla ollut, toki Lavangossa oli ajettu n. 150 läppiä eli karkeasti yhden kisan pituus. Perjantaina muutamat kierrokset SS:n kanssa, auto tuntui olevan hyvässä vauhdissa ja niinhän se olikin; 8. sija pienten onnenkantamoisten avustuksella. Setup tulee jakoon pikimmiten.
Ensikierrokset Vantaalla. (https://onedrive.live.com/redir?resid=6C151B536FC3F34C!1569&authkey=!AHt5TO2owckHKzY&v=3&ithint=photo%2cjpg)
Jiillä mielenkiintoinen setuppi kun tutkin. Pitää kokeilla. Itse ajelin lähes paketti-säädöillä kun en paremmasta tiedä vielä. Nyt meni neljäs iskarinvarsi hyvin harmittoman näköisessä hidasvauhtisessa tilanteessa. Voisinpa väittää jopa teko viaksi.
Vaihtakaa etuvarret vanhemman mallisiin pinnoitettuihin.
Ero on ainoastaan 1.5mm pituudessa vanhemman mallin ollessa pidempi.
Erotus hoituu ulosjouston rajoittamisella iskarin sisältä.
Kestää isältä pojalle... Kunhan ei tietysti tule niitä isoimpia pommeja suoraan iskariin.
Kimiltä sainkin vinkin aiheeseen. Mukava olisi ollut tämäkin tietää aiemmin Ennenkuin on ostettu puoli-kiloa turhaa muovia ja varsia pari pussia. Pitääkö myös laittaa vanhat taka-tukivarret että saa nuo älyttömät välykset pois :roll:
Muuten auto sopii hyvin ainakin itselleni rauhallisen käytöksen johdosta ja tulokset on paranemaan päin.
Ei mun ainakaan tarvinnut rajoittaa ulosjoustoa pidemmillä varsilla lainkaan. Päinvastoin se oli mukava lisä. Nyt sitä ulosjoustoa on yhtä paljon kuin takanakin kun isakrit ovat sisemmässä tukivarren reiässä kiinni ja keskimäisessä ylhäältä.
Hyvinkään setuppi. Taka-aurauksen määrästä en osaa sanoa kun en ole mitään taulukkoa löytänyt joka selittäisi eri palat, mutta oikea pala merkitty lappuun (yksi täppä sisällä). Aurausta otin pois Hyvinkäällä kun peräpidon kanssa ei tuntunut olevan ongelmia
Miten nuo ohjausräkin F-C-B kun siellä on vain kaksi reikää?
Lainaus käyttäjältä: Testikuski - 25.05.16 - klo: 14.03
Miten nuo ohjausräkin F-C-B kun siellä on vain kaksi reikää?
Etummaisessa.
Lainaus käyttäjältä: Testikuski - 25.05.16 - klo: 14.03
Miten nuo ohjausräkin F-C-B kun siellä on vain kaksi reikää?
Vakio palassa olevat reiät ovat F ja C
Ainoastaan optiona saatavassa koneistetussa osassa on vaihtoehto B
Mistä alumiininen 25T servo saver arm? Paketissa tulleesta muovisesta meni 'hampaat' sohjoksi. En löytänyt durangon nettisivuilta muuta kuin 408:iin menevän alumiinisen servo saver armin. Mitä käytette?
Moi!
Nähtiin eilen Lavangossa. Mulla on alumiininen varsi joka on muistaaksen Durangon leimalla. Siinä on sekä 16mm että 18 mm varrelle reiät. Mahtuu juuri ja juuri kardaanin alle. Omaan on tullut pieni klappi joten kiristettävä olisi tosi pro. Tämä alla oleva on kallis mutta varmasti hyvä jos varren pituus pon sopiva. Mulla siis 16mm varsi tällä hetkellä mutta 18 mm käy myös.
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-servot-ja-tarvikkeet-servovarret-ja-tarvikkeet/kyosho-aluminum-long-steering-servo-arm-25t-futaba-01ifw448 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-servot-ja-tarvikkeet-servovarret-ja-tarvikkeet/kyosho-aluminum-long-steering-servo-arm-25t-futaba-01ifw448)
Kysele Hobbyfactorysta miten pitklä toi varsi on.
Sadekelin setup!
Toista kertaa Vaasassa vesikelillä, muutokset tuohon "perus setuppiin";
- löysemmät diffit
- jäykempi takavakaaja ja takajousi
- takamännät 2x1.7
- keskidiffi -> slipperi
Keskidiffi tuli vaihdettua jossain vaiheessa slipperiksi (ei siis liittynyt tuohon kurakeliin mitenkään). Vantaan radalla ei mitään dramaattista eroa näiden kahden välillä, niinpä slipperi on saanut olla paikallaan.
Kesä-kausi alkaa olemaan itsellä paketissa kyseisellä autolla. Auto on ilmiömäisen helppo ajaa ja tuloksetkin ovat parantuneet selvästi tällä kaudella. Kauden alussa oli ongelmia etu-iskarivarsien kanssa, mutta vaihdettua ne "vanhempiin", ovat kestäneet. Omaan ajoon on vakio-linkkien paikat toimineet hyvin ja lähinnä iskareilla ja diffeillä on säädetty auto omaan lapaseen sopivaksi.
Ville.
Tuli tehtyä tuttavuutta tähän pikku-dexiin viime perjantaina kun kävin ajamassa reilut 100 läppiä Lavangon 1/10 radalla. Oli samalla eka kerta ikinä kun ajoin 1/10 buggyä ulkoradalla.
Heti ekalla akullisella auto tuntui yllättävän helpolta ja luontevalta ajaa, vaikka auto eli kasauksen jäljiltä tehty enemmänkin sisäratoja varten. Illan aikana tein pieniä linkkimuutoksia joilla hain kääntyvyyttä lisää ja myös välitystä tuli pidennettyä pari piikkiä isommalla pinjonilla (18 --> 20t, 5.5T kone) jolloin kaasuvasteesta tuli pehmeempi. Ajoin koko ajan ilman etuvakaajaa, alla JC:n Double deet.
Pari kuvaa Lavangon illasta:
(https://www.dropbox.com/s/sq7f8r3mdy7ilu0/Photo%2021.7.2017%2019.32.48.jpg?raw=1)
(https://www.dropbox.com/s/poa5nzrpshujl7o/Photo%2021.7.2017%2021.37.56.jpg?raw=1)
(https://www.dropbox.com/s/1og4gocr1v66471/Photo%2021.7.2017%2022.39.08.jpg?raw=1)
Vaihda heti etuiskarin varret vanhemmasta, niin ei tule ylläreitä.
Lainaus käyttäjältä: Testikuski - 23.07.17 - klo: 20.37
Vaihda heti etuiskarin varret vanhemmasta, niin ei tule ylläreitä.
Vaihdettu on, laitoin suoraan kasausvaiheessa.
Onkos muiden Dexit vielä ajossa vai joko ne on vaihtuneet uudempiin?
Myyty on ja harmittaa.
Täytynee ostaa jokin käytetty nelkku korvaamaan "dexiä"!
Taitaa olla xray Xb4 aika lailla varma valinta?!?
Nyt on tullut rullailtua DEXillä pari-kolmee treeniä Hakkilan uudella sisäradalla joten jotain kommenttia pystyy heittämään miten auto toimii sisällä.
Ja sehän toimii. Auto on naurettavan helppo ajaa kittisetupilla, menee kuin ajatus. Kääntyvyyttä on kaivattu syheröiselle sisäradalle jossa pitoa riittää, nyt on sisäpäästä minimiauraus takana ja takahubeissa -1.0 asteen insertit siten että auraus vähenee entisestään. Samalla kertaa vaihdoin autoon toisen noparin (Toro TS120) kun vanha alkoi sekoilemaan. Uusi paikka on vastarin vieressä edessä jolloin painopiste siirtyy hieman edemmäs.
Kasasin myös yhden keskidiffeistäni lukkopalalla, mutta en ehtinyt testaamaan sitä kuin akullisen verran kun etubulkki antoi periksi. Sitä ennen on tullut ajeltua joku 100-200k öljyt keskellä. Two-way slipperi olis varmaan paras, mutta ei löydy pakista kun v3 ja v-nelosia en ole omistanut.
Jos jollain on puutteita varaosien suhteen, niin t2shop.de:ssä on hyvin v5:n ja 210F:n osia hyllyssä, myös esim. takatukivarsia.
Mahtaako dexin tukivarsia olla vielä jossain myynnissä?tai onko jonkin muun auton tukivarret käypäset
Lainaus käyttäjältä: kyoshodbx - 03.02.18 - klo: 19.30
Mahtaako dexin tukivarsia olla vielä jossain myynnissä?tai onko jonkin muun auton tukivarret käypäset
Vahvoja huhuja on, että asson tuoreet tukivarret on mystisesti hyvinkin lähellä samoilla mitoilla. Pinnireikiä saattaa joutua suurentamaan.
Lainaus käyttäjältä: Mölli - 03.02.18 - klo: 21.51
Lainaus käyttäjältä: kyoshodbx - 03.02.18 - klo: 19.30
Mahtaako dexin tukivarsia olla vielä jossain myynnissä?tai onko jonkin muun auton tukivarret käypäset
Vahvoja huhuja on, että asson tuoreet tukivarret on mystisesti hyvinkin lähellä samoilla mitoilla. Pinnireikiä saattaa joutua suurentamaan.
Eli uudet nelkun?kiitti vinkistä.
Mites on takatukivarret.lainataanko assolta vai joltain muulta merkiltä