Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Peikko69

#1
Lainaus käyttäjältä: kaistapää - 25.05.12 - klo: 20.06
loctiten sininen eli olikos se nyt 243 numeroltaan toimii mun mielestä aika kivasti.nappaa kiinni hyvin mutta saa auki ilman väkivaltaa ja lämpöä.

sitten semmoinen huomio että jos laitat lukitteen reikään suoraan niin toimii paaaaaljon luotettavammin kuin että laitat liiman pultin/ruuvin kierteeseen.

Täältä kanssa pisteet Loctiten siniselle Medium lukitteelle. Toiminut itsellä ainakin luotettavasti, eikä tarvi hampaat irvessä tapella auki.  :cheesy:
#2
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
16.05.11 - klo: 20.51
Kysytäänpä täällä nyt, kun en muuta paikkaa keksinyt. Enkä löytänyt haulla selventävää vastausta.
Elikkä ongelmana on Deans-liittimet, jotka lämpenee niin paljon, että eivät oikein saa enää kosketusta ja saa jatkuvasti näpätä niitä, pääsee taas hetken ajamaan ja sit toppaa :angry:. Siispä mitkä liittimet kestää enemmän virtaa ja ovat parempia?? :grin:
#3
Rcjkl pitkä ---  Ei koskaan löydy varaosia hyllystä mihinkään vehkeeseen, myyvät aina ei oota.  :angry:  Luulis kuitenkin Kyosho varaosia pitävän hyllyssä ja kun samoja osia on kyselty moneen kertaan, eikå niitä ilmesty sinne kuitenkaa. Noh se siitä Rcjkl kannatuksesta. Tilaan jatkossa ulkomailta osat, kun löytyy heti ja toimitusaikakin jopa parhaimmillaan nopeempi.
#4
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
27.03.11 - klo: 16.36
Oliskohan ehdottaa jotakin uusia iskareita mitkä olis järkevät ostaa??
#5
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
27.03.11 - klo: 14.31
Tervehdys! Mitäs öljyä ootte Mad Forcen kuskit käyttäny iskareissa?? Pääs meinaan etupään iskareista öljyt kiitämään. Mitähän sieltä mahdollisesti saatto "hajota" , että tietäis ostaa korjaus palikoita??? (En ole kereeny vielä purkamaan, siksi kysäsin.) Oli 5v pojalla kivaa ku Madi veti pulkassa perässä.  :grin:
#6
Kyosho / Vs: Ve
15.03.11 - klo: 20.46
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 15.03.11 - klo: 20.27
Hmm. Tsekkaan vielä akkujen painon.

Tuosta akkujen painosta kanssa sen verran, että kummallekin akulle on ilmoitettu eri painot tehtaan jäljiltä, mutta painaa silti saman verran.
#7
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
15.03.11 - klo: 18.37
Itsellä oli CS Hardcase Lipo 7,4V 5200mAh 40C akut punnituksessa. Samalla punnitsin Turnigy 5000mAh 7,4v 30C ja oli sama tulos. Auto lähes vakio, diffeihin lisätty ratasparit eteen ja taakse sekä diffi öljyt ja alumiiniset ohjauspalikat sekä servo vaihdettu vähän voimakkaampaa.
#8
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
15.03.11 - klo: 16.34
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 12.03.11 - klo: 15.01
Nyt pääsin punnitsemaan.

Kruiser VE kovakuorisilla 2x 2S akuilla 4,4kg

Nitro Kruiser alle 4,1kg

Toki jälkimmäiseen pitää lisätä polttoaineen paino 1,5dl tankille eli tuollaiset 100-150gr

Eli eroa on kuitenkin 200-300 grammaa joka kyllä tuntuu auton käsittelyssä ja törmäyksissä kun mennään ajonopeuksiin. Siten en pidä suurena ihmeenä että siinä missä Nitro versio ei ole moksiskaan niin VE saattaa kokea jo vähän kipeää. Vaatii siis pikkasen enemmän tarkkuutta VE:llä ajaminen.

Tulipa siinä punnittua oma VE Kruiseri. Mulla näytti 2x2s akuilla ajopainoksi puntari 4,2kg
#9
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
15.03.11 - klo: 13.33
Juu onhan se tavallinen "pultti". Juurikin näillä alumiiniosilla menee poikki toi "pultti".

edit. Onkos kukaan laitellu tuolta A Mainhobbiessilta sitä tupla iskarien kiinnikkeitä Madii?? Mitenkäs sit ku Amainilla on myynnissä punainen iskunvaimenninsetti, että onko se kysyinen setti paljonkin erillainen alkuperäiseen verrattuna?
#10
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
15.03.11 - klo: 12.55
Tulipa siinä päästettyä Madilla rinkiä, jonka seurauksena jälleen yksi ohjauspalan pidin hajos ja toisen kerran pultti poikki kolme siipisestä ohjaus linkinstä.  :angry: Onkos teillä Madeilla ajelevilla muuten koskaan mennyt poikki tuota kolmesiipisen ohjauslinkin pulttia??
#11
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
11.03.11 - klo: 21.04
Edestä menny kaks ja takaa yks. Toinen edestä menneistä "katkes" putki osalta. :shocked: No jokatapuksessa aika pienistä osumista mielestäni on hajonnut.  :angry:
#12
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
11.03.11 - klo: 17.44
Prkl! Kyllä nyt on valmistetuissa osissa vikaa tai jotain, meni tänään kolmas ohjauspalan pidin Mad Force Ve:stä. Noh onneks niitä on jemmassa vielä. Muuten on aivan mahtava keli ajella.  :cheesy:
#13
Hyvinkin pienestä hypystä seurauksena Madista eturenkaan kiinnitys hajalle. :undecided:
#14
Lainaus käyttäjältä: juupeli72 - 06.03.11 - klo: 19.14
Lainaus käyttäjältä: Peikko69 - 05.03.11 - klo: 15.12
Väliaikaisen iskarin yläpään kiinnikkeen, että pääsee ajamaa ku uudet osat jäi prkl tullii ja kaiken lisäks vantaan tullii, vaikkakin ihan vieressä olis ollu jyväskylän tulli. :angry:

Otas puhelin käteen ja soita sinne tulliin. Pitäisi onnistua kamojen siirto lähimpään tulliin.  :wink:

Juu otin toki puhelimen käteen ja soitin sinne vihasen puhelun ja laittoivat kamat tuleen jyväskylään.
#15
Lainaus käyttäjältä: Traxxas_Topi - 05.03.11 - klo: 21.04
Oletko Peikko69 suojannut vastarin liittimiä jotenkin ? Jos niiden "piikkien" väliin pääsee vettää niin eikös siinä käy huonosti ?  :shocked: Ja eikö se ollut sitä elektroniikan suoja lakkaa mitä piti laittaa. Ehkäpä rautakaupasta löytyisi :cheesy:

En ole suojannut mitenkään. Ainakin tähän asti toiminut moitteettomasti. :smiley:  Itse olen käyttänyt tätä http://www.hobbylinna.com/plastic-spray-suojalakka-p-21383.html
#16
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
05.03.11 - klo: 15.29
Tätä topikkia lukeneena en löytäny vastausta omaan laturi ongelmaan. Elikkäs mistä löytyis budjettiluokan laturi, jolla vois ladata kahta 2s 5,2Ah 2c virralla?? Olisi meinaan itsellä ainakin hyödyllinen kapistus ku saisi Mad Forcee "akut" keralla ladattua.  :laugh: ja vois tällähetkellä olevan Orionin IQ605 jättää muihin latauksiin.
#17
Postin toimituslokiikka ottaa pannuun ja rajusti prkl. Tuli tilattua sähköautoihin osia nippu ulkomailta (n. 110€) ja nopealla postilla, että olisin saannut perjainta itelle osat. No olisinhan saannu osat, jos noi hel.... olis vienny  jyväskylän tulliin sen paketin, mutta jäi jostain syystä vantaalle tulliin prkl prkl!!! :angry: Tulipa siinä soitettua eilen pikkusen vihanen puhelu sinne ja laittoivat paketin tulemaan jyväskylän tulliin. Oli nainen puhelimen toisessapäässä hyvinkin hiljainen avauduttuani niittien toiminnasta!  :roll: No ens viikolla toivon mukaan saan sen paketin.
#18
Väliaikaisen iskarin yläpään kiinnikkeen, että pääsee ajamaa ku uudet osat jäi prkl tullii ja kaiken lisäks vantaan tullii, vaikkakin ihan vieressä olis ollu jyväskylän tulli. :angry:
#19
Lainaus käyttäjältä: Traxxas_Topi - 05.03.11 - klo: 11.23
Niinhän se varmaan on  :tongue: Omassa micro pro:ssa ei ole mitään nappuloita , jos en ihan väärin muista. Vastarihan on helppo laittaa ilmapalloon tai kortsuu. Mutta jos haluaisi siististi tehdä niin pitäisihän se vastarikin lakata , mutta mitenkäs ne vastarin nappulat ?? Jos niihin laittaa lakkaa niin jää varmaan jumiin :embarrassed: Ja kannattaako piirilevy lakata molemmilta puolilta ?

Omassa Futaba R603FG vastarissa on yksi nappula, jota en suojannu millään tavoin kun lakkasin sen. Ainoastaan teippi ympäri niistä liittimen "piikeistä", ettei kontakti huonone ja sit lakkaa molemminpuolin 3-4 kerrosta ja avot.  :grin:  Vastari on toiminnu aivan moiteetta vaikkakin kylpee täysin lumen peitossa välillä.  :laugh:
#20
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
26.02.11 - klo: 18.06
Olipas mukavata ajella tänään pitkästä aikaa, mutta loppu ajot vaan liian lyhyeen kun hajos takapyörän kiinnitys! :cry:
#21
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
19.02.11 - klo: 13.58
Do dii nyt olis lisätty taakse diffiin rataspari ja öljyt.  :grin: Tuli siinä jännä juttu vastaan ku purin taka diffi. Isommissa rattaissa oli sellaiset jäljet yhdessä kohdassa, että pienet olis ikäänkuin hypänneet "yli", mutta pienissä rattaissa ei minkään laisia jälkiä.  :huh:
No onneks oli uudet isommat rattaat.  :laugh: Kyllä "nöyrty" vetojärjestelmä. Ihan kuin olisi eri laite niiltäosin.  :cheesy: Vieläkun sais noi pakkaset lauhtumaan, että pääsis ajamaan.  :evil:
#22
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
19.02.11 - klo: 11.53
Lainaus käyttäjältä: 2fast4u - 18.02.11 - klo: 19.17
Hieman off topic, mutta oletteko suojanneet lipo-akkuja millään tavoin talviajossa esim. tasausliitintä?

En ole koskaan missään vehkeessä suojannu millään tavoin. Ei muutakuin akku paikoilleen, liittimet kiinni ja menoks.  :laugh:
Vielä ei ainakaan ole ollu akkujen kanssa minkäänlaisia ongelmia.  :azn:
#23
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
15.02.11 - klo: 21.02
No ni nyt olis etupäähän lisätty diffirataspari ja öljyt sekä samalla ohjauspalikat vaihdettu metallisiiin.  :grin: Vielä olis takapään diffiratasparin lisäys ja öljyt, sen jälkeen pääseekin ajelee, jos kelit vaan lauhtus.  :laugh:
#24
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
12.02.11 - klo: 19.31
Kyllähän toki alkuperäisilläkin pääsee ihan kivasti, mutta puuteria kun on vähän enemmän niin kaipailee jo lapakumeja.
#25
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
12.02.11 - klo: 13.36
Tervehdys! Onkos Kruiser VE ajelijat ostaneet lapakumeja talveks ajokkiinsa?? Sitä meinaan, että mistä sais vanteet ja lapakumit edullisimmin VE? Samankokoinen setti kuin omat pyörät.  :laugh:
#26
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
03.02.11 - klo: 12.05
Lainaus käyttäjältä: 2fast4u - 03.02.11 - klo: 11.51
Lainaus käyttäjältä: Peikko69 - 03.02.11 - klo: 10.47
Kumpaa VE:tä tarkoitit?? Itse olen puhut Madforce Cruiser VE:stä. Jonka kanssa ostin Rcjkl:stä.  :laugh: Eipä taida ainakaan kyseistä omistamaani mallia saada mistään kit versiona, vaan ainoastaan readyset mallina.  DMT VE:stä en tiedä saako sitä sit kit versiona. :undecided:

Hups, minä sekoitin autot ja hinnat keskenään... :grin: Sillä kysyin kit mallista kun itselleni sattui huonoa tuuria readyset Mini Infernon sähköjen kanssa. Eipä siitä sen enempää autoon tulee kokonaan uusi tekniikka.

Kohta mennyt ruokatunti katsellessa Kruiseria...kai se on laitettava tilaukseen, muuten tästä autokuumeesta ei taida päästä eroon  :wink:

No sattuuhan sitä.  :smiley: Itsellä ei ainakaan ole Kruiserissa ollut sähköjen kanssa minkäänlaisia ongelmia. Tuli jopa ajettua yhet akulliset ilman mitään suojauksia, eikä tuumannut mitään.  :tongue:  Ajon jälkeen tosin otin irti noparin ja kuivasin sen, sekä ruiskuttelin siihen elektroniikan suoja lakkaa 3-4 kerrosta.  :evil: Ei enää haittaa pienet lumikinokset noparin päällä.  :tongue: (Tätä lakkaa http://www.hobbylinna.com/plastic-spray-suojalakka-p-21383.html) Kyseistä lakkaa on saanut päällensä myös Lazerin nopari mikä on ollut täysin lumen ja puoliks sulaneen veden kanssa tekemisissä, eikä ole tuumannut mitään.  :laugh: Suosittelen. Saa ainakin mielenrauhan lunta ja vettä vastaa ja voi keskittyä olennaiseen, elikka AJAMISEEN!!  :evil: :evil:
#27
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
03.02.11 - klo: 10.56
20K öljyjä itsekkin odottelen, jotta sais lisäiltyä. Toivotaan ettei pahemmin tuu diffeihin mitään näillä ajeluilla mitä kerkiää ennen öljyjä ajelee. (Ku ei malta olla ajamattakaan :tongue:) Kyllä ihmetellä oiken täytyy mihin kaikkeen Madista oikein on näinkin pienellä ajelukerroilla huomanneena.  :laugh:
#28
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
03.02.11 - klo: 10.47
Kumpaa VE:tä tarkoitit?? Itse olen puhut Madforce Cruiser VE:stä. Jonka kanssa ostin Rcjkl:stä.  :laugh: Eipä taida ainakaan kyseistä omistamaani mallia saada mistään kit versiona, vaan ainoastaan readyset mallina.  DMT VE:stä en tiedä saako sitä sit kit versiona. :undecided:
#29
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
02.02.11 - klo: 22.59
Juu ruuvi sai lukitetta niskaansa ja takasin kiinni. Suosittelen autoa on mahtavapeli ajella hangessa ja muuallakin! Ja voimaa löytyy.  :grin:
#30
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
02.02.11 - klo: 19.20
Voi himputti, kyllä kössi tänään säikäytti. Hävis etupää vetämästä.  :shocked: No sitten tutkittuani sisällä olikin vain kyse diffinpään ulostulon pikkusesta kuusiokoloruuvista, joka oli löystyny.  :grin: No homma pelaa taas. Sitä vielä, että mitä ohjaus servoja(muita kuin 1 sivulla mainittu) voispi käyttää tuossa monsussa???(Budjettiluokan :grin:) Tuntuu tuo omansa olevan vähän liian voimaton.  :undecided: