Kaikki näytteilleasettajat maksoivat viimevuonna pysäköinnistä. Messujen purkamisen loppuvaiheessa oli tosin puomi auki, mutta en tämän varaan luottaisi. Vain ajamalla paikalletuodut näyttelyautot saivat pysäköintilippuja vahtimestarilta.
Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
Näytä viestit valikkoLainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 21.11.12 - klo: 12.53Olen saanut rikki(en siis polttanut!) näitä "korjattuja"/uusia koneita useamman viime kesän aikana. Nämä tehtaan mukaan kunnossa olevat koneethan vaihtui kesken kauden näiden ihan susien tilalle? Silti näissä on ollut vikaa.
Kuinka moni muu kuin Juha on polttanut tämänvuoden koneita
Onko kaikilla nyt selvä se tosiasia että tää juttu mistä nyt puhutaan on viimekauden koneista.
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: _valtsu_ - 14.11.12 - klo: 17.13Juurikin tämä oli oletuksena kirjoituksessani, joten en ajatellut sitä erikseen mainita.
Kait siinä kromimaalissa on metallia hitusen, siitä johtui "salamanäytös"
Lainaus käyttäjältä: RCCRVETTE - 11.11.12 - klo: 19.13Lisävinkkinä vielä, että vanteita ei kannata laittaa mikroon. Ainekin kromatut lyö komeasti salamaa mikroaaltouunissa.
Tuli tollanen tehtyä ajankuluks. Miten Instaa Drifti rengas vanteelle.
How to but HPI Drift tire on the wheel
Lainaus käyttäjältä: MarcoK - 19.10.12 - klo: 20.57Ehdottomasti alustaksi TRF 416we. Myy se TT-01D eteenpäin, niin säästyt ylimääräiseltä tuskalta ja saat rahaa rakennella TRF:ää.
Koppa alkaa valmistumaan, siipi vielä ja vähän parantelua. Alustaksi olisi trf 416we tai vielä paketissa oleva TT-01D, jospa vielä tixiin tänä vuonna ehtisi:)
Lainaus käyttäjältä: mascot - 19.10.12 - klo: 13.19Tarvii. Todella pitävällä radalla huomaa, kun rengas pyörii vanteella.
Hep...
Oootteko liimanneet nuita T-Driftejä ja R2 klooneja vanteelle vai pysyykö ne liimaamatta?
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 30.09.12 - klo: 11.23
Iskareihin näemmä mukana "melko" kattavasti mäntiä.. 3- ja 4-reikämännät ja vieläpä kolmella eri kokoisella reijällä (1,1 , 1,2 ja 1,3mm)
Ei tartte metsästää poranteriä kasausvaiheessa :)
Edit: nuo siis manuaalista, mainoksissa esiintyy 1,0 , 1,1 ja 1,2 eli mitähän siellä sitten oikeasti on mukana ;)
Edit2: seurantatunnus tuli jo :)
Lainaus käyttäjältä: mascot - 30.09.12 - klo: 12.00Mä ite ajan ainekin kokoajan kaasupohjassa ja sit himmailen sen mukaan, ku pitää pysyä linjalla. ;)
Hei, minkälaisia välityksiä te käytätte 10.5T moottoreitten kans? Mulla tuntui tuolla 13.5T:llä että ois saanu olla pikkasen enempi wheelspeediä ku joutu melkoisen monesti tuolla edellisen videon radalla käyttään täyttä kaasua.
Lainaus käyttäjältä: Mr Cale - 26.09.12 - klo: 11.30Näköjään muistin väärin. Se sun autos on kyllä muutenkin nin erilainen, ku muilla, että siitä on paha kopioida mitään. ;)Lainaus käyttäjältä: CallidaC - 25.09.12 - klo: 21.30Ainekin mitä viimekauden kisakuskeja tiedän, niin suurin osa ajoi spooli tai oneway edessä ja herkkä kuula- tai ratasdiffi takana. Bluebeetle ajoi osan kaudesta spooli spooli yhdistelmällä, mutta tätä ennen hänkin ajoi edellä mainitun kaltaisella setupilla. Muut kilpailuvoittajat ajoivat juurikin tuolla spooli/oneway+ herkkä diffi takana yhdistelmällä.
Mulla oli spooli takana ja one-way edessä. Löysällä takadiffillä auto on varmasti paljon helpompi ajaa, ja kääntyy paremmin mutkaan sisään pelkästään ratista kääntämällä. Mutta kuka näistä helppoja haluaisi...
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 25.09.12 - klo: 16.12En tiedä mistä olet saanut käsityksen, että useimmat suosittelevat? Ainekin mitä viimekauden kisakuskeja tiedän, niin suurin osa ajoi spooli tai oneway edessä ja herkkä kuula- tai ratasdiffi takana. Bluebeetle ajoi osan kaudesta spooli spooli yhdistelmällä, mutta tätä ennen hänkin ajoi edellä mainitun kaltaisella setupilla. Muut kilpailuvoittajat ajoivat juurikin tuolla spooli/oneway+ herkkä diffi takana yhdistelmällä.
miksi noin löysä ratasdiffi taakse, jos useimmat kuitenkin suosittavat jäykkää diffi, jopa jäykkää akselia (=spoolia) taakse? tarkoitushan on saada perä irti eikä niin että se pitää. pito on hyvä/parempi löysällä diffillä.
olen samaan mieltä siitä että kokeilella kannattaa jotta löytää sen itselle hyvän.
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 25.09.12 - klo: 12.10Makuasioitahan noi on. Iskareihin 20-25wt öljyt.
onhan se hienoa puhua aloittelijalle spoolista, kuuladiffistä ja one-waysta mutta jos autossa on ihan perus ratasdiffit niin molempiin jäykkä öljy luokkaa 30 000 (30K) niin luultavasti ajaa ainakin lähes saman asian.
ja sitten iskareihin löysää öljyä kuten 25wt tai 300cps riippuen mitoituksesta
ok?
Lainaus käyttäjältä: jakewho - 25.09.12 - klo: 10.11Jos noista pitää valita, niin ehdottomasti Flux versio. Siinä on vähän liikaakin tehoa driftailuun, mutta laadukkaat sähköt. Ainahan nämä voi myydä hyvään rahaan ja ostaa sensorilliset sähköt tilalle hieman miedommalla koneella. Säädin/moottorihan on Castlen valmistama ja on varmasti kysyttyjä myyntipalstalla. Älyttömän harva tarvitsee tuon halvemman version sähköjä.
Tämä topicci tuntuu olevan aktiivisin , joten postaan tänne.
Näistä driftinki hommista olikin hyvin juttua jo täällä ja pitkälti selanneena tuo tieto lisää tuskaa. Poropeukaloa kiinnostaisi kuitenkin tietää esim kumpi näistä jo esilläkin olleista malleista toimisi paremmin driftaamisen ihmeellisessä maailmassa ? Koppaa, myllyä ja jokaista nippeliä voi tietysti aina erikseen hommailla.
http://www.modelsport.co.uk/hpi-sprint-2-drift/rc-car-categories/18/9900/990010&ChassisID=446
http://www.modelsport.co.uk/hpi-sprint-2-flux-2.4ghz-porsche-911-gt3/rc-car-products/365701
Mielusti perusteluita kaipailisin. Perus parkkipaikka nakitukseen varmasti ihan sama kunhan takarenkaat suttaa, mutta ajattelinkin jos tämä kärpänen enempi puraseen niin olisi ainakin säädöissä varaa, sekä ei tarvitsisi joka viikko jostain pikku palikkaa tilailla ( vaikka sitähän se harrastus parhaillaan taitaa olla ).
Olen ihan aloittelija ja joskus epäonnisen 1/8 polttiksen omistaneena tuli hieman siistimpää touhua ikävä. Tietysti , jos jollain on kenties myytävänä rullaava ja vähän käytetty kiesi niin kaikki huomioidaan.
Kiitos hienosta forumista.
Lainaus käyttäjältä: rMa - 24.09.12 - klo: 14.55Palkkidiagrammiin on luultavasti laskettu kaikki kilpailut, mutta tuossa käppyrässä on selkeästi mainittu Talvikausi. Tämä tosiaan hieman hämää.Lainaus käyttäjältä: jarkko - 23.09.12 - klo: 14.59Pitäisikö tuossa kuitenkin ottaa huomioon myös kisojen määrä luokittain, TSS/TSM 6 kisaa vs TSP 3 kisaa?
... Luokan kokoa kuvaa paremmin se kuskimäärä, joka on osallistunut edes kahteen kisaan tänä vuonna.
Lainaus käyttäjältä: RCCRVETTE - 22.09.12 - klo: 12.46Itse en ole vielä löytänyt niin isoa rataa suomesta, missä tarvitsisi 3.0 moottoria. Ratoja on kuitenkin kierretty Helsingistä Ouluun asti.Lainaus käyttäjältä: CallidaC - 22.09.12 - klo: 08.31Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 21.09.12 - klo: 22.48Tuu RCCRVETTE ajamaan mua ja bluebeetleä vastaan paridriftingiä, niin tulet yllättymään miten paljon paremmin me ajetaan niillä sun mielestä alitehoisilla moottoreilla.Lainaus käyttäjältä: RCCRVETTE - 21.09.12 - klo: 22.41
Driftingissä moottori säännöt on ihan homojen hommaaJokaisen pitäs saada ajaa sillä millä haluu.
Tottakai. Sillä seikalla, että lähestulkoon kaikkia viime vuosien driftikisoja dominoineet kuskit puolustelevat 10.5T koneen käyttöä kilvan ei liene mitään merkitystä....
Tolla sun 3,0 moottorilla ei tee mitään muuta kuin kehuu pikkupojille, että mulla onkin porukan tehokkain kone!Lainaus käyttäjältä: MiksuKinGi - 21.09.12 - klo: 23.35Kopan näyttävyys ei mielestäni liity driftingin ajamiseen millään tapaa. Eihän 1/1 driftingautojakaan tuomaroida ulkonäön takia. Tottakai kilpailujen yhteydessä voisi pitää vaikka korinäyttelyn, josta palkittaisiin paras kori osallistujien mielestä.
Kopan näyttävyys olis kyllä hyvä palkita niin tulisi useammalle motivaatiota autoja rakennella.
Mutta jos palaan tohon moottori asiaan niin oikeaa driftinkiä ajetaan aika lailla teholla joten jos taidot riittää niin miksi ei saisi ajaa tehokkaammalla koneella?
Jollain pikku radalla kun pari driftiä ajetaan niin vauhti on lähes sama oliko sitten toi10.5t kone ta vaikka 7-8t kone.
Miksu, mitenkään väheksymättä sun taitoja sanon sullekkin, että sitten kun tuut sillä tehokkaammalla koneella ja voitat pari kilpailua, niin rupean ymmärtämään perusteluasi taitojen riittämisestä.
Top kolme kuskeilla on jo reilusti eroa, jos toinen ajaa 8.5t koneella ja 10.5t koneella.
Ensi vuodeksi saattaa säkällä jäädä älytön määrä touringista käytettyjä 10.5t prostock luokan koneita, jos luokkaa muutetaan ajettavaksi 13.5t koneilla, joten koneen hankkiminen tuskin tulee olemaan ongelma. ;)
Aina voi myydä sen vanhan moottorin ja noparin, että saa uuden tilalle. En ymmärrä perusteluja, että "mulla on jo tälläiset sähköt, joten miksi en voi ajaa niillä"
No, ensinnäkin omaan sen takia ton 3.0 moottorin koska sillä voi mennä myös isoille radoille ajamaan kovaa Driftinkiä. Mutta tolla moottorilla voi myös ajaa hiljasta Driftinkiä. Kaikki on vain katsos kaasusormesta kiinni miten sitä käyttää. Eise nyt tarkotakka sitä että jos on 3.0 moottori niin mennään kaasupohjassa ja ettei vois driftaa normi driftaajien mukana. No emmä tiedä osaatko käsitellä tollasta moottoria drifterissä mutta kyllä se ainaki iteltä se onnistuu. Hyvät puolet: ei tarvi vaihtaa konetta, voi mennä kovaa driftinkiä ja hiljasta driftinkiäMistään moottorin elvistelystä ei ole kyse vaan siitä että tarvittaessa saadaan vauhtia isoille radoille. Ite tykkään välillä kovavauhtisesta Driftingistä, ainakun ei jaksa Driftaa sellasta mateluvauhtia.
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 21.09.12 - klo: 22.48Tuu RCCRVETTE ajamaan mua ja bluebeetleä vastaan paridriftingiä, niin tulet yllättymään miten paljon paremmin me ajetaan niillä sun mielestä alitehoisilla moottoreilla.Lainaus käyttäjältä: RCCRVETTE - 21.09.12 - klo: 22.41
Driftingissä moottori säännöt on ihan homojen hommaaJokaisen pitäs saada ajaa sillä millä haluu.
Tottakai. Sillä seikalla, että lähestulkoon kaikkia viime vuosien driftikisoja dominoineet kuskit puolustelevat 10.5T koneen käyttöä kilvan ei liene mitään merkitystä....
Lainaus käyttäjältä: MiksuKinGi - 21.09.12 - klo: 23.35Kopan näyttävyys ei mielestäni liity driftingin ajamiseen millään tapaa. Eihän 1/1 driftingautojakaan tuomaroida ulkonäön takia. Tottakai kilpailujen yhteydessä voisi pitää vaikka korinäyttelyn, josta palkittaisiin paras kori osallistujien mielestä.
Kopan näyttävyys olis kyllä hyvä palkita niin tulisi useammalle motivaatiota autoja rakennella.
Mutta jos palaan tohon moottori asiaan niin oikeaa driftinkiä ajetaan aika lailla teholla joten jos taidot riittää niin miksi ei saisi ajaa tehokkaammalla koneella?
Jollain pikku radalla kun pari driftiä ajetaan niin vauhti on lähes sama oliko sitten toi10.5t kone ta vaikka 7-8t kone.
Lainaus käyttäjältä: MiksuKinGi - 21.09.12 - klo: 21.54Moottorirajoitus tekee ajosta näyttävämmän ja tasaisemman näköistä. Lisäksi auton säätäminen korostuu. Esimerkiksi viime kautena ajoin 80%EPA rajoitetulla 10.5t koneella ja silti karkasin suoralla puolet tehokkaammilta koneilta, ihan vain sen takia, että autoni oli säädöissään ja vetopitoa oli enemmän kuin tehokkaammilla koneilla ajaneilla. Toki, jos tälläistä konetta ei omista, niin mielestäni voi katsoa sormien läpi riippuen tapauksesta ihan osallistujamäärien takia.
Moottorillakaan ei mun mielestä mitään sääntöä pitäisi olla, niin kaikki saisivat ajaa sellaisilla tehoilla mitkä sopii omaan makuun ja ajotaidoille
Lainaus käyttäjältä: Stilo - 21.09.12 - klo: 17.33Hyvä idea. Esim. viime kaudella Stanun top3 kuskit ajoivat suurinpiirtein samoja tuloksia, kuin Poron A-finaalin hitaimmat, joten kyllä niillä 17.5 koneilla sekaan mahtuu.
Voisihan sen 13,5 stock luokan sisällä sallia aloitelijoiden ajaa 17,5t koneella "beginner cuppia"? Parhaat kolme 17,5t kuskia palkittaisiin sieltä seasta. Samaan tyyliin kuin aikanaan ajettiin stanu 2wd krossia.
Edit. Voisihan siinä 13,5 Stockissakin jakaa "carpet tsämppiön" palkinnot ja sitten erikseen kansallisena Stock mestarina koko kauden ajaneille jakaa pystit kesän lopulla. Olisi krossi/polttis kuskeille porkkanaa ajaa talvella ja kuitenkin palvelisi koko kauden ajaviakin.
Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 21.09.12 - klo: 13.24Olisiko mitenkään mahdotonta, että ajettaisiin talvi ja sisäkausi näillä säännöillä erikseen. Ne ketkä haluaa taistella NuortenMestaruus ja SM-pisteistä ajavat sitten ne kummatkin kaudet(kesä ja talvi). Näin saadaan Hokelle ja muille krossi/polttistouringkuskeille ne sarjapisteet ja mahdolliset palkinnot talvisarjasta ja silti toimiva ISO sarja. Nopeat ja hitaat kuskit ajavat joka tapauksessa eri lähdöissä, joten tästä ei luulisi tulevan haittaa.
Hoke hei, ei prostockia ole tarkoitus lopettaa! Olisiko se sitten parempi tapa ilmaista näin: "Yhdistetään nykyinen TSS luokka TSP luokan yhteyteen. Samalla muutetaan moottorissäntö 13,5 lankaiseksi ja annetaan luokalle SM-arvo".
Lainaan tähän tuolta toisesta säikeestä kirjoittamani, sen jälkeen asia on minun puolestani käsitelty. Varmaan ne jotka asian halusivat ymmärtää, myös sen ymmärsivät.
Lainaus käyttäjältä: comfo - 20.09.12 - klo: 12.43Tervetuloa tutustumaan.
Moi
Ajattelin tulla tutustumaan lauantaina paikanpäälle. Olen suunnitellut sähköauton hommaamista talveksi, mutta vielä on auki minkä luokan masiina se sitten olisi.
Minkälaista kalustoa sinne on tulossa? Onko rata tehty aina ihan sileäksi touringradaksi kuten tuolla ilmoituksen kuvassa näkyy? Onko siellä krossiluokkien harrastajia talvella, vai painottuuko toiminta touringiin ja muihin rata-autoihin?
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 18.09.12 - klo: 21.03Ajattelin, että täksi kaudeksi tuskin tarvitsen uutta autoa, mutta tulihan tuo nyt sitten heräteostoksena ennakkotilattua.Lainaus käyttäjältä: APK - 18.09.12 - klo: 18.21
The new Legend...coming soon.
Check www.teamxray.com
Taitaa se nelkkukrossi tulla vasta tuon jälkeen
T4 !!!
Lainaus käyttäjältä: LaNä - 18.09.12 - klo: 22.33Tosiaaan jousitus mahd. Löysäksi. Itsellä esim. Tamiyan punaiset jouset ja 25wt öljyt. Itse pitäisin diffin takana ja eteen oneway tai spooli. Myös spooli-spooli yhdistelmä on jees. Kääntyvyyttä voi lisätä tarpeen mukaan ja tuplanivelvetarit ehdottomasti. En tiedä schumista, mutta reiskaan tein lisää kääntyvyyttä hiomalla ohjauspalaa ja c-palaa, että ohjaus ei rajoitu siihen. Moottori ja säädin onkin jo passelit tähän touhuun.
Moro! Kertokaahan te enemmän tietävät;
Mulla on Schumin Mi4LP, viime vuonna ajelin sillä vielä touringia, mutta driftaus kiinnostaa enemmän... Mitä tohon touring-säädöissä olevaan Schumiin pitäs muuttaa että sais siitä paremman drifterin? Mattoradalla tulee ajeltua yleensä. Drifti renkaat tietysti, mutta mitä muutoksia/modauksia pitäisi alustaan ja muualle autoon tehdä? Ja viitsisikö joku vielä kertoa mitä CS tarkoittaa driftingissä?
Kiitoksia jo etukäteen
ps. mottina 10,5T ja nopari LRP Zero, jos joku näitä tietoja tarvitsee
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 11.09.12 - klo: 15.3210.5t Nollaennakolla on aika passeli. Nollaennakolla saa kaasutuntuman erinomaiseksi. 17.5t koneella joutuu varmaan vähän ennakkoa laittamaan. 3S on mielestäni turhaa yhdessäkään 1/10 onroad autossa, jos sillä meinataan tehdä muutakin, kuin ajaa suoraan.
mulla on 17 lankanen ja toimii .. kokeilin 3S ja liian paljon voimaa, 2S takas kehiin.
Lainaus käyttäjältä: RCCRVETTE - 09.09.12 - klo: 01.02Ei tuolla 3.5t koneella ainekaan kisoissa pärjää ja "hienosti vieminen" on kaukana tuollaisella moottorilla. Helpompi ja parempi ajaa miedommalla koneella. ;)Lainaus käyttäjältä: fride - 06.09.12 - klo: 21.06
Tälläinen tuli postissa tiistaina, vähän ehkä turhan kireä tuo 3.5T Mambamax combo![]()
Tiksiin ilmoittautuu 2 Driftaajaa lisää
![]()
Eise mitään vaikka onkin kireä kone. Ruutia ainaki löytyy ja pääsee viemään hienosti ei muutaku ajoon vaan.