Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä

Aloittaja moukari, 11.10.07 - klo: 15.44

CallidaC

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 25.09.12 - klo: 16.12
miksi noin löysä ratasdiffi taakse, jos useimmat kuitenkin suosittavat jäykkää diffi, jopa jäykkää akselia (=spoolia) taakse? tarkoitushan on saada perä irti eikä niin että se pitää. pito on hyvä/parempi löysällä diffillä.

olen samaan mieltä siitä että kokeilella kannattaa jotta löytää sen itselle hyvän.
En tiedä mistä olet saanut käsityksen, että useimmat suosittelevat? Ainekin mitä viimekauden kisakuskeja tiedän, niin suurin osa ajoi spooli tai oneway edessä ja herkkä kuula- tai ratasdiffi takana. Bluebeetle ajoi osan kaudesta spooli spooli yhdistelmällä, mutta tätä ennen hänkin ajoi edellä mainitun kaltaisella setupilla. Muut kilpailuvoittajat ajoivat juurikin tuolla spooli/oneway+ herkkä diffi takana yhdistelmällä.
Autosta tulee todella paljon rauhallisempi ja helpompi viedä, kun takana on herkkä diffi ja keula on lähes yhtä puuta.
Jos tuntuu, ettei auto käänny tarpeeksi herkästi herkkä diffi takana, niin oneway eteen ja johan rupes taas kääntymään.

Sen verran voin paljastaa omasta autostani, jolla voitettiin lähes kaikki kilpailut viime vuonna, että siinä on edessä Oneway kiinteällä akselilla edessä ja aivan sairaan herkäksi tehty kuuladiffi takana.  :wink:
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

mikari

Hyvä tietää, kiitos. Aiemmin sain toisenlaisen kuvan muutamista postauksista. No ehkä useimmat eivät vaivaudu jakamaan kokemuksiaan ja pitävät tiedot ominaan.
Kiitos 20 vuodesta!

jerzirccar1

VTR autoon kuin laitetaan riftirenkaat alle niin sillä voi todella mallikkaasti riftata.
Spooli edessä ja todella löysä ratasdiffi takana ja 17.5 lrp kone kiinni ja 5 välitys niin avot.
Ei mene seiniä pitkin ja on helppo riftata.
Siinä yksi esimerkillinen säätö yhdistelmä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

mikari

Olisin odottanut drfiting autolta enemmän drifting kohtaisia säätöjä mutta kyllähän se pitkälle varmasti - ja näköjään - riittää että mennän perus turisti säädöillä.

Onko se sitten optimaalista...

Turistisäädöillä minäkin kokeilin ekaksi, nyt on vähän muutettu, vaimennus löysemmäksi ja takadiffi jäykemmäksi. Ei se minusta ainakaan huonontunut. Tuskin sillä kuitenkaan onnistuu hyvin, pitää muutenkin vielä treenata kun vaan ehtis..
Kiitos 20 vuodesta!

Mr Cale

Lainaus käyttäjältä: CallidaC - 25.09.12 - klo: 21.30Ainekin mitä viimekauden kisakuskeja tiedän, niin suurin osa ajoi spooli tai oneway edessä ja herkkä kuula- tai ratasdiffi takana. Bluebeetle ajoi osan kaudesta spooli spooli yhdistelmällä, mutta tätä ennen hänkin ajoi edellä mainitun kaltaisella setupilla. Muut kilpailuvoittajat ajoivat juurikin tuolla spooli/oneway+ herkkä diffi takana yhdistelmällä.

Mulla oli spooli takana ja one-way edessä. Löysällä takadiffillä auto on varmasti paljon helpompi ajaa, ja kääntyy paremmin mutkaan sisään pelkästään ratista kääntämällä. Mutta kuka näistä helppoja haluaisi...  :wink:

CallidaC

Lainaus käyttäjältä: Mr Cale - 26.09.12 - klo: 11.30
Lainaus käyttäjältä: CallidaC - 25.09.12 - klo: 21.30Ainekin mitä viimekauden kisakuskeja tiedän, niin suurin osa ajoi spooli tai oneway edessä ja herkkä kuula- tai ratasdiffi takana. Bluebeetle ajoi osan kaudesta spooli spooli yhdistelmällä, mutta tätä ennen hänkin ajoi edellä mainitun kaltaisella setupilla. Muut kilpailuvoittajat ajoivat juurikin tuolla spooli/oneway+ herkkä diffi takana yhdistelmällä.

Mulla oli spooli takana ja one-way edessä. Löysällä takadiffillä auto on varmasti paljon helpompi ajaa, ja kääntyy paremmin mutkaan sisään pelkästään ratista kääntämällä. Mutta kuka näistä helppoja haluaisi...  :wink:
Näköjään muistin väärin. Se sun autos on kyllä muutenkin nin erilainen, ku muilla, että siitä on paha kopioida mitään. ;)
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

RCCRVETTE

No ei unohdeta kumminkaan sitä että oli sulla minkälainen setuppi tahansa autossa, niin tarvii sitä kattoo vähän sitä omien käsienki setuppia ketä sitä rattia kääntää ja kaasua antaa  :grin: muutenkin kykyä hahmottaa koska autoa pitää lähtee viemään mihinkin suuntaan.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

MiksuKinGi

Nissan Skyline R-34
Vielä pitäis sisusta maalata.


RCCRVETTE

Lainaus käyttäjältä: MiksuKinGi - 28.09.12 - klo: 13.52
Nissan Skyline R-34
Vielä pitäis sisusta maalata.



Mistä oot tommosen sisuskalun hommannu? ...... Nätti Skyline muuten.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2


Japala

Pistetääs nyt tännekin video täysien noviisien aloittelusta. Krossiajelussa käytettyjen mattojen alta paljastui edellisen ajajasukupolven tourinkirata ja se päätettiin ottaa käyttöön...

Learning to drift
SC10 Pro2

mascot

Hei, minkälaisia välityksiä te käytätte 10.5T moottoreitten kans? Mulla tuntui tuolla 13.5T:llä että ois saanu olla pikkasen enempi wheelspeediä ku joutu melkoisen monesti tuolla edellisen videon radalla käyttään täyttä kaasua.
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

CallidaC

Lainaus käyttäjältä: mascot - 30.09.12 - klo: 12.00
Hei, minkälaisia välityksiä te käytätte 10.5T moottoreitten kans? Mulla tuntui tuolla 13.5T:llä että ois saanu olla pikkasen enempi wheelspeediä ku joutu melkoisen monesti tuolla edellisen videon radalla käyttään täyttä kaasua.
Mä ite ajan ainekin kokoajan kaasupohjassa ja sit himmailen sen mukaan, ku pitää pysyä linjalla. ;)
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

mascot

Nojoo joo kaasu pohjassa kaasupohjassa, mutta minkälaiset välitykset sun autossa on?
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

bluebeetle

Noin 6 on kokonaisvälitys mulla 10.5 koneen kanssa, vähän voisi olla pidempikin..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

mascot

Ok eli 13.5T:lle vois lähtä jostaki 5.5 huiteilta haeskeleen sopivaa välitystä...
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

vato

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 30.09.12 - klo: 17.44
Noin 6 on kokonaisvälitys mulla 10.5 koneen kanssa, vähän voisi olla pidempikin..

Ai samperi,pitääkö toikin tarkistaa :laugh:,taidankin ehtoolla kurkata mikä ruuvi siinä luisuttees on.
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

extremetuner

Nyt kaikki,ketkä ei oo vielä osallistunut frcd-sarjaan osallistuu nyt! Sääntöjen spekulointi joko yv:llä tai tähän alle.
http://rc10.fi/index.php?topic=70333.0
|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

mikari

tarviiko tää nyt jotain rengassääntöä?

mulla on yhdet HPI pro drift whateverit ja sitten jotain Kyosho kaupan renkaita joista en edes tiedä mitä ne on..

Kiitos 20 vuodesta!

extremetuner

Rengas on aika olellinen asia pidon tasaisuuden vuoksi. Kilpailupaikalla tosin myydään T-drift kopioita,kunhan saan niitä muutaman sarjan tilattua. Näitä samoja renkaitahan saa myös Jabe nimimerkiltä. Hänellä nyt on näitä muutama kappale.
|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

ehkä ensi kertalaiset vois ajaa millä vaan.. madaltaa kynnystä.. muutenkaan mitään driftaa osaa mut vois olla nasta osallistua jos Tiksissä ajetaan
Kiitos 20 vuodesta!

akkunen

Team Associated SC5M

mikari

Hienoo et kaikilla tuntuu olevan valot.
Matto olis kivempi alla.
Kiitos 20 vuodesta!

extremetuner

|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

mascot

#4075
Pikkuhiljaa meikän riftinki Cossu valmistuu... Vielä muutamia detaileja ja valot paikalleen nii avot...

Alustanahan tässä on täältä rc10:stä ostettu Corally RDX Phi 09. Koppa on TBG:n tekemä replica Tamiyan kopasta.





Auton esikuvahan on norjalaisen Stian Hafsengenin Escort WRC. Auto on Carlos Sainzin vanha kilparatsu.

Escort Gatebil
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

RangerWalker

#4076
Tuossa juuri kasailen ekaa drifteriäni(aikaisemmin vain pari akkua veturilla sladiteltu), runkona perus BD5  Yokomo.

Etupäässä on one-way ja takana spooli.


10.5t trackstar koneeksi tulossa ja HW Justock nopariksi. Servona Futaban S9451.


Renkaat,kori ja vanteet from R2.  Siipi ei ole kiinni, sopiiko ulkonäköön vai ei? -itse en asiasta ihan varma ole.

Väri on helmiäissininen kulta/kromipohjustuksella.
Laseista näkee vielä läpi, ~5% takana,10% edessä

Tulossa satulat+levyt ja valot(parkit).

Tälläisella siis tarkoitus tulla kokeilemaan "kisaa" .
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

extremetuner

|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

RCCRVETTE

Aikoinaan ollu kyseiset korit jotka myyny. Nyt vanha suola alkaa janottaa ja pitää saada takas, joten korit tilaukseen ja uudelleen käyttöön.

RE making S15 Top Secret and Yuke's Impreza
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

glade

Näyttääkö tutulta....tein siitä uusinta painoksen.
Tamiya TA-05 VDF, Tamiya TRF 415&416,Xray XB8e,Xray 808e,Inferno VE, MST