Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - nickke

#1
Eipä tänne joka päivä jaksa kirjotella, mutta toissapäivänä hävis Savagesta takaveto, ja luulin että diffi oli p*skana. Purin puol autoo ja irrotin diffin -> diffistä se ison rattaan lukitusakseli poikki-> uutta tilalle, ja testiin, vieläkin etuveto  :shocked:. Sit vilkasin sitä kardaanin lukitusruuvia, niin siitä oli lähteny 3-4mm pätkä pois. Pikaisena kenttäkorjauksena ruuvasin sen jämän pohjaan asti. Hyvin kesti bashailla Siilinjärven montulla  :azn: Tulipahan yks piilevä vika korjattua tuossa sivussa, ja diffiin uudet rasvat :)
#2
Mikähän mahtaa riivata hobbykingiä, kun kaasu pohjaan painettaessa vaan ryntää n. 1 sekan, ja sitten ei mitään. Servo jumittaa tämän ryntäyksen aikana, mutta alkaa toimia hetken päästä kun auto on pysähtynyt.
Kalibroinnit oon tehny EPA:t 120%:lla ja omasta mielestä vielä oikein. Akut on täydet.
#3
Lainaus käyttäjältä: väinö - 14.05.11 - klo: 12.19
Laturi on vaan niin kallis :sad:

No ei se mun mielestä paha sijoitus oo, jos ostat suomesta jonku älylaturin 60-80e:lla. Siis jos ei ulkomailta tilaaminen käy laatuun. Eipähän tarvii kikkailla akkujen kanssa, muutakun lyö kiinni ja antaa laturin hoitaa pähkäilyt.
  Itekkin vähän eka karsastelin lipo-akkujen ja latureiden hintaa, mutta nyt ku on Savagella päästelly tässä muutaman kuukauden menemään, niin en enää nimh:eihin päin ees pierase.
#4
Tuli ostettua tossa pari viikkoo sitten Speedpassionin Rs2 truggy, ja tänään huomasin sellasen ongelman että täydella kaasulla ajettaessa auto nykii melko rajusti. Akuissa on virtaa ja lähettimenkin paristot uudet.

Ensin mietin että onko noparin konkassa jotain häikkää..
Nopari on tällanen http://www.hobbyfactory.fi/images/101204214511337.jpg
Moottorina speedpassionin 4000kv

kiitos helpistä jo etukäteen!

#5
Mkiv Suprahan se olis, Luonnollisesti twinturbokoneella ja manuaalilaatikolla :) Tällä hetkellä on tavallaan unelma-auto tallissa, sama kone kuin suprassa, mutta Lexuksen kori :) Toyota Aristo siis. Kyllähän silläkin kerkeää, ja parasta on, kun se on tilava neliovinen perheauto ja helkkarin hyvä ajaa.
#6
Pitäs tota Savage Flux 2350:aa vähän päivitellä jossain välissä, ja vähän nopareita siihen kattellu aluks. Liekö kukaan testannut että kestääkö vakiomotti 6s:ää..

nopariksi meinasin hobbykingin 150 ampeerista, mutta tuntuu että sitä ei oo koskaan tulossa varastoon niille, siispä katselin:
http://www.hobbyhot.com/hobbywing-ezrun-pro-brushless-motor-150a-esc-1-8-c-271-p-1-pr-2751.html
Sopiiko vakio moottorin kanssa, ja minkälainen olis hyvä moottori tuon pariksi sitten jatkoa ajatellen?
#7
Lainaus käyttäjältä: uijui - 25.02.11 - klo: 21.04
En tiedä olenko vanhanaikainen, mutta säätimen lämpeneminen huonontaa fysiikan lakien mukaan hyötysuhdetta. Tosin nämä vehkeet kulkee niin *elvetisti muutenkin  :afro:

Tottahan se on. Lämpö kasvattaa resistanssia, jokaisessa komponentissa ja liitoksessa. Ellei niitä ole tehty esim konstantaanista, mitä epäilen  :wink: offtoopic.
#8
Radiolaitteet / Vs: Futaba 2PL 2,4GHz
03.03.11 - klo: 21.58
Hyvä että löyty vika :) Sit melkeen kannattaa nopari ohjelmoida uudelleen, itellä ainakin teki asennuksen jälkeen melkosia peliliikkeitä :D
#9
Radiolaitteet / Vs: Futaba 2PL 2,4GHz
03.03.11 - klo: 16.23
Lainaus käyttäjältä: *RC-hemmo* - 03.03.11 - klo: 15.11
Olisko kellään vinkkiä tuohon lähettimen ja vastarin "yhteyden" löytämiseksi. Oon koittanyt saada virtaa
siihen vastariin noparin kautta, mutta ei sano mitään. vai tartteeko se oman akun että saadaan yhteys.

Onko sulla se noparilta tuleva piuha oikeessa rakosessa ja oikein päin? Itellä kävi amatöörimaisesti, kun laitoin ensin väärään kohtaan ja väärinpäin sitten toisessa yrityksessä :D Siihen kakkoskohtaanhan se ohje neuvoo, ellei käytä erillistä akkua.  Palaako sulla vastarissa/noparissa mitään valoja?
#10
Tuli väsättyä savageen duralumiinista pohjapanssari  :tongue:
#11
Menee vähän offtopiciks/

Luulenpa että ne ei oo uskaltanu tilata niitä itelleen varastoon, ennenkun ovat saaneet varmuuden että saavat ite autot edullisesti tms. Nyt sitä sitten naama näkkärillä odotellaan tässä  :grin:
#12
Lainaus käyttäjältä: nickke - 23.01.11 - klo: 19.13
Kumpikohan olis viisaampi ostos; HPI Bullet Flux, vai Traxxasin E-revo. Revo olis jonkun verran kalliimpi, eikä siinä "hinnat alkaen" mallissa taida olla edes harjattomia moottoreita.


Eipä tullu kumpaakaan noista :) Tilailin hobbylinnasta Savage 2350:n ja parit lipot, kun oli hyvässä tarjouksessa... Toivottavasti on hyvä ostos  :tongue:
#13
Kumpikohan olis viisaampi ostos; HPI Bullet Flux, vai Traxxasin E-revo. Revo olis jonkun verran kalliimpi, eikä siinä "hinnat alkaen" mallissa taida olla edes harjattomia moottoreita.

Auto olis tulossa lähinnä satunnaiseen bashailuun mitä vaihtelevammassa maastossa.
Kiitos jo etukäteen :)