Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kestävä puhallin noparin päälle?

Aloittaja uijui, 14.02.11 - klo: 14.59

uijui

Osaisko joku opastaa paremman hankinnassa? Nosram Pearl ISTC v2 ja aina lentää joko A) siivet B) koko ropeli C) kuolee muuten. Ei ota mihinkään kiinni, nopari kiinni neljällä teippikerroksella... Orggis puhallin kyseessä, Auto Asso B44.1
Vastaheitolla voittoon.

SH.

Kokeileppas laittaa imupuolelle tiheää metalliverkkoa,ainakin itsellä auttoi ettei kivet rikkoneet tuuletinta.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

uijui

Tuolla on siis ajettu vaan sisätiloissa, talvella??
Vastaheitolla voittoon.

*HOKE*

Itsellä on SP säätimissä omat tuulettimet kestäneet vuoden ja sitten on tarvinnut vaihtaa kun alkoi jo laakeri pitämään ikävää ääntä.

Eli kokeile SP tuuletinta.
Ovat hieman korkeampia joten kannattaa katsoa että mahtuu korkeutensa puolesta.

SH.

Lainaus käyttäjältä: uijui - 14.02.11 - klo: 19.29
Tuolla on siis ajettu vaan sisätiloissa, talvella??

No sitten,asia erikseen.
Jos ulkomailta tilaus kiinnostaa,niin esim 3racingin tuulettimet on kestänyt itsellä hiekkaa ja epämääräistä moskaa.
Toki jos tuo SP:n tuuletin kestää vuoden,niin on varmaan hintaansa nähden hyvä kampe.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Tepaja

Itselläni ainakin on hyviä kokemuksia Muchmore Racing 25mmx25mm tuulettimesta. Joka sai pari akullista hiekkaa, mutta enimmäkseen sisäradalla ajoa tosin.

Koheltaja

SP, Hobbywing, Muchmore. Noi kolme on todettu kestäviksi ja tehokkaiksi puhaltimiksi. Muitakin merkkejä on ollut käytössä mutta eipä ole enään, varsinkin jäähdytys tehoissa on suuria eroja eri merkkien kesken.
Kylätason RC-kuski.

Divi

ja spedepassionihan on samaa tavaraa kuin hobbywing...


Koheltaja

On on, eihän sitä kukaan ole kiistänyt :wink:
Kylätason RC-kuski.

Isosuo

Sen sijaan NOVAKin puhaltimia kannattaa välttää...  Kokemusta on karttunut ihan liiankin monen tuulettimen verran (ajallisesti ei voi sanoa että olis pitkää kokemusta, sillä tuulettimet ovat rikkoontuneet varsin nopeasti).

kimmokoo

Itselläni kesti LRP sxx:n tuuletin huimat 3 akullista niin oli koko ropelli kadonnut :)
B44

Voyager

Mä laitoin eilen illalla, eli 15.2.2011, Speed Passionin tuulettimen kiinni Speed Passionin 17,5 koneeseen,
katotaan, et kuin kauan pyörii.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

mop

Oletko varma, että tarvit koko propellia?

Mulla on myös noi SXX:n tuulettimet olleet lentävää sorttia, muttä väliäkö hällä, kun ei niitä ole lopulta nelkkukrossarissa tarvinnut. Pelkkä siili riittää jäähdytykseen, kun huolehtii kohtuullisesta ilmankierrosta kopan sisällä. Vähän se lämpenee, mutta tempcuttia ei ole vielä kertaankaa lyönyt, vaikka Durangossa on ahtaat paikat ja on muutenkin suht ankara sähköille.

Nosramin ISTC:hän on punainen versio LRP:n SXX:stä, eli käytännössä sama säädin. Mulla on tosin vain ykkösversion säätimiä, niin en tiedä lämpeneekö tuo tuoreempi malli enemmän.

uijui

Kyllä mulla ainakin lämpenee ihan huolella. Nosram PURE BL 6.5 kone. Pistin kaksi kipaletta 5vDC SEPA merkkisiä puhaltimia. Kesti ainakin viime kerran lentelyt :D
Vastaheitolla voittoon.

mop

Lainaus käyttäjältä: uijui - 23.02.11 - klo: 18.17
Kyllä mulla ainakin lämpenee ihan huolella. Nosram PURE BL 6.5 kone. Pistin kaksi kipaletta 5vDC SEPA merkkisiä puhaltimia. Kesti ainakin viime kerran lentelyt :D

Noin ihan mielenkiinnosta, mitä tarkoittaa huolella? Meneekö temp-cuttiin asti? Tai ootko mitannut lämpöjä/kattonu siitä "smart-temp-readout"-systeemistä?

SXX TC-specin  siilestä oon mitannut maksimissaan n. 70-75 C lämpöjä ja ainakin 1,5 vuoden krossailun jälkeen käy ja kukkuu ilman ongelmia. Noita lämpöjä siis täysien akkujen tyhjentämisen jälkeen.

uijui

Huolella tarkottaa, ettei mene temp-cutoffiin, mutta polttaa sormia, ja kakspuoliteipit pehmenee.

En tiedä olenko vanhanaikainen, mutta säätimen lämpeneminen huonontaa fysiikan lakien mukaan hyötysuhdetta. Tosin nämä vehkeet kulkee niin *elvetisti muutenkin  :afro:
Vastaheitolla voittoon.

uijui

Lainaus käyttäjältä: uijui - 23.02.11 - klo: 18.17
Kyllä mulla ainakin lämpenee ihan huolella. Nosram PURE BL 6.5 kone. Pistin kaksi kipaletta 5vDC SEPA merkkisiä puhaltimia. Kesti ainakin viime kerran lentelyt :D

On muuten pirun hyvä puhallin tuo SEPA
Vastaheitolla voittoon.

nickke

Lainaus käyttäjältä: uijui - 25.02.11 - klo: 21.04
En tiedä olenko vanhanaikainen, mutta säätimen lämpeneminen huonontaa fysiikan lakien mukaan hyötysuhdetta. Tosin nämä vehkeet kulkee niin *elvetisti muutenkin  :afro:

Tottahan se on. Lämpö kasvattaa resistanssia, jokaisessa komponentissa ja liitoksessa. Ellei niitä ole tehty esim konstantaanista, mitä epäilen  :wink: offtoopic.

lawl

Onko tuo velineon puhallin hyvä slash vakio nopariin?
Tamiya Grasshopper | Kyosho Mini-Z Monster | Traxxas Slash 4x4 Ultimate

Rossari

Lainaus käyttäjältä: lawl - 19.03.11 - klo: 12.14
Onko tuo velineon puhallin hyvä slash vakio nopariin?
On,ainakin itellä auttanut, kun ajelee slashillä noilla 3s lipoilla. Ainut ongelma on, että molemmat johdot katkes.
Varmaan syynä, että ne on niin ohuet. Kyllä ne siitä korjattua saa :laugh:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

uijui

Ajelin nyt kun WJ:ssä JKL:ssä Nosramin asetukset pienimpinä (Feel 1/Boost 0). Saa vetää ilman pahempaa lämpenemistä koko akun putkeen, ja kulkua oli ihan riittävästi.
Vastaheitolla voittoon.

uijui

Sama SEPA  tuuletin pyörii vieläkin.....
Vastaheitolla voittoon.