Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - 2fast4u

#1
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
05.10.11 - klo: 08.54
Varmaan aihetta käsitelty aiemminkin, mutta kysymys nelipyöräohjauksen toteuttamisesta alla olevin ehdoin.

-toteutus kahdella servolla
-mahdollisuus lukita takapyörien ohjaus
-EPA molemmille servoille

Mitä radiolaitteistoa suosittelisitte?
#3
Madin rtr-koneen alaneulansäätö oli aika veikeä. Kone kävi yläkierroksilla todella hyvin, mutta alkukiihytys oli vaimea. Kone pölläytti savut niin kuin pitääkin, mutta hienoinen koneen booaus kuitenkin kieli liian laihasta seoksesta. Aivan minimaalinen alaneulan säätö rikkaammalle muutti koneen luonteen täysin ja johan alkoi peli keulimaan.
#4
Aika jännä juttu, että Kyosho neuvoon suomenkielisessä ohjeessa sammuttamaan auton tukkimalla polttoaineletkun...hyvähän siitä seuraa kun kuuma kone ottaa kunnolla kierroksia moottorin mennessä liian laihalle fuilin loppuessa... 
#5
Juuh, yksi seikka vielä otettava huomioon, että ajaessa ilmavirta jäähdyttää konetta. Pysähdyksissä kun lämpöä mitataan niin lämpö voi nousta nopeasti. Riippuen kelistä, moottorin alasäädöstä jne.

Omalla motilla ajettu vajaa gallona ja kunnossa näyttää olevan. Kesällä tuli otettua koviakin lämpöjä hetkellisesti. Kun nyt RTR moottori kyseessä niin en ole hirveästi panostanut säätämiseen.
#6
Jos on mitattu heti ajon jälkeen tulpan juuresta niin on lämmöt kohollaan ja kelikin on aika viileä.

Tuo samanen säätöongelma on myös Madin 21 moottorilla. Ainakin minulla meni siten kun koneen sai käymään nätisti niin kovemman ajon jälkeen lämmöt nousivat 150-170. Ja jos yritti lämpöjä pitää alle 150 niin röpötti alakierroksilla.
#7
Tuli illalla puuhasteltua Ossiin kössin 3-palakytkin ja sovitus runkoon. Hyvin käy paikoilleen. Hieman vaatii puuhastelua pitkittäinen välys kytkinkellossa, mutta tuo olikin odotettavissa 30:n Ossin kanssa.

#8
Kiinnitys varmistettu. Korkkasiko kierteet?
#9
Totta, Mini Infernossa sama ongelma. Kruiseriin tulossa MP9:n takaiskarit joten pitäisi kestää. Kalliit ovat, mutta harrastaminen maksaa ;)
#10
Eipä noissa alkuperäisissä vaimentimissa tunnu öljyt pysyvän sisällä ja nyt kirjoitan ainoastaan Kruiserin kokemuksista.
#11
Jeps. Onkin mennyt aikaa kun viimeksi tänne kirjoittelin Madin rakentelusta. Olipahan vaan hiukka pitkä toimitusaika Ossin 30:llä about 5 kk...nyt pääsee puhastelemaan autoa  :cool:
#12
Mad Force Kruiserin iskunvaimentimista on ollut negatiivia kokemuksia niin onko kokemuksia MT113B 3.5 akselilla olevista vaimentimista? Näyttävät olevan edelleen muovirunkoiset...
#13
Lainaus käyttäjältä: Hiekkamonttu - 19.09.11 - klo: 21.50
Olen harkinnut
kyseisen  auton ostoa, se olisi ensimmäinen "oikea Rc-auto" joten kertokaa kokemuksia.

Ei kannata jos ei halua sitten tehdä kaikkea vaikeamman kautta eli rakentaa auto kestävämmäksi saatavilla olevilla viritysosilla ja tämä maksaa. Harkitse muita merkkejä.

#14
Polttisautot / Vs: Monsteria hankkimassa
19.07.11 - klo: 18.43
Jeps, Kyoshon Mad Force Cruiserista sen verran, että...

Auto ostettiin meille keväällä ja saman tien päivitettiin paremmalla radiolaitteistolla, tasauspyörästöjen rattailla, kardaaneilla, alumiinisilla ohjausvivuilla sekä titaanisilla kiinnitysruuveilla.

Autolla on nyt päristelty vajaa gallona.


Auton miinukset tällä hetkellä:
- alkuperäiset iskunvaimentimet ehdottomasti.
-hieman hankalasääätöinen moottori.
-  edelläkin mainittu pomppiminen, mutta autohan on monsteri....ei rata-auto, M8 tai mikään mukaan vakavasti otettava kilpuri.

Auton plussat:

-Minusta auto on kestävämpi kuin oletin. Tietenkin ajotapa vaikuttaa autoon kestävyyteen ja enkä tässä yritäkkään vakuutella, että Mad Force olis kestävin ja parhain monsteri, mutta mitä minulla on ollut kokemuksia Kyoshon RTR autoista niin tämä on niistä paras.

-Kaikki viritysosat ja varastoon ostetut ns. kuluvat osat on hankittu ihan kotimaisesta Kyosho kaupasta ja osien nopea toimitus oli positiivinen yllätys.

Meidän ajoissa autosta ei ole vielä särkynyt osia. Normaaleja huoltoja toki tehty mm. laakeroinnin uusimista, vetokäynnistimen puhdistusta jne. Auton ehjänä pysymiseen on varmasti vaikuttanut se, että meidän ajopaikalla ei ole tehty isoja hyppyreitä joten ajaminen on ollut siten aika maltillista.


Terveisin

38-vuotias mekaanikko ja 13-vuotias kuski




#15
Tuli vaan kysymys mieleen noita moottoreita katsellessa, että milläs meinasit saada moottorin käyntiin? Ainakaan Mad Force Kruiserissa starttboxilla käynnistäminen ei onnistu.
#17
Juuh tuo lämpötila ei taida olla niin nuuka tuolle kössille. Säädetään nätisti käymään ja katsotaan kuinka pitkään pelittää hieman kuumempana.  :laugh:

Onko teillä muuten kokemuksia ABL-moottoreista ja niiden sisäänajosta? Kiinnostaisi vaan tuo käyntilämpötila. Tilaamani 30 Ossi on näitä ABL-koneita ja manuaali jonka löysin netistä ei kertonut lämmöistä mitään. Meni vähän off topic...
#18
Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 12.05.11 - klo: 08.50
Mahtaakohan tuossa Madissa siis olla sama kone kuin vuoden 2009 MP 7.5:ssä? No joka tapauksessa tuossa mulla oli kyllä ongelmia Kyöstin lämpöjen kanssa. Eli jos sääti niin, että kone kävi korvakuulolta nätisti niin lämmöt huiteli jo 140 - 150 asteen tuntumassa. Ja 110-120 asteen lämmöillä kävi jo selvästi turhan rikkaalla... Polttoaineena oli 25% Tornado. Verrokkina mulla O.S. V-spec, jossa lämmöt selvästi matalammalla tasolla vaikka laulua riittää.

Itselleni jäi vähän huono maku tuosta Kyoshon GXR 21 -koneesta mutta osa vastoinkäymisistä menee
kyllä kokemattomuuden piikkiin. Mutta anyway, O.S:stä ei ole vielä päänäeula pyörinyt omia aikojaan
eikä kaasari irronnut kesken ajon.  :roll: Mutta kuten sanottu, jos nyt ostaisi Kyoshon, sem kanssa tulisi
jo varmaan paljon paremmin juttuun.

Samat kokemukset täällä tuon kössin koneen kanssa. Jos lämmöt ovat luokkaa 120 niin röpöttää aika pahasti, mutta kun käynti kuulostaa hyvälle niin lämmöt luokkaa noin 130 +

Itselläni ollut 2 Ossin V-Specciä ja molemmista koneista on vaan hyvää sanottavaa. Ossien kanssa käytiin myös Byronin 25:sta ja lämmöt olivat alhaisemmat kuin kössillä.  Niin kuin GT Warrior kirjoittikin niin Ossit ovat aivan eri koneita.
#19
Heh, en muistanutkaan, että olit laittanut kössit kiertoon. Koneesta vielä, että  jos lämmöt pysyisi 120-130 välillä niin silloin oltaisiin aika ihanne tilanteessa. Ihmeen hyvin kestänyt alkuperäinen tulppa.
#20
Do dii tämän iltaisissa ajokahinoissa Mad sai kunnon tällin etupäähänsä. Iskari irtosi yläpäästään ja alumiinisen ohjausvivun kiinnitys taipui...mutta ei katkennut.  Aika vähällä pääsin kun sentään kantoon paukautin  :grin:

GT: millaisia lämpöjä olet mittailut näillä keleillä? Sinullahan oli 25 Big Bang käytössä? Itselläni tuppaa lämmöt nousemaan urheilullisemmassa ajossa yli suositusten. Alaneula olisi nyt ok ja keskialue samoin. Vielä pitäisi tehdä hienosäätöä jotta saisi lämmöt kuriin.
#21
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
11.05.11 - klo: 13.49
Tarkistappa kytkimen kunto ja vaihdelaatikko.
#22
Jeps, seuraavan kerran kun motti on irti autosta niin pitää ihan mielenkiinnosta kokasta tuota duratraxin päätyä.
#23
Ei ollut minun, omat ajelut oli meidän kesämökillä noin 250 km päässä Tattiksesta. 

Tuli tässä mieleen,että saakohan tähän kössin koneeseen rotostarttia? Ossia varten tuli hankittua DuraTraxin startteri ja siinä tuli mukana 360 astetta käännetävä moottorin päätyadapteri. Taitaa vaan käydä Ossille...Tilaamassani koneessa on jo tuo pääty joten tuo jäi varalle.

Pitäisi taas avata ja puhdistaa vetostartti. Tuntui taas luistelevan..
#24
Tulipa taas iltasella ajettua Madilla ja samalla hain hienosäätöä neuloille. Tehoa löytyy yllättävän paljon ja helposti keulii. Lämmöt Byronilla reippaasti alle 120 astetta joten taisi löytyä aika optimaaaliset säädöt koneelle.
Todella positiivinen yllätys tämä nykyinen 21 kössin kone ja jos vertaa koneseen jonka kanssa taistelin 9 vuotta sitten niin on kyllä ihan eri planeetalta  :cool:
#25
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
09.05.11 - klo: 12.07
Jeps, eli tämä rikkoutunut tankkauspullo oli juuri tätä pehmeämpää mallia ja oli muuten ensimmäinen kerta 10 vuoden aikana kun pullo särkyi eka käyttökerralla. Hoke tuossa kysyikin kuinka täytin pullon niin imaisemalla ja enkä rutistanut pulloa kaksin käsin.

Hoke: saako noita HoBaon pulloja kotimaisista liikeistä? En jaksanut googlettaa ;)


#26
Jeps, pitääpä vähän perua kirjoitteluja tuosta kössin moottorista. Tuli haukuttua ihan turhaan. Kone osoittautui kunnon yksilöksi ja nyt on pärryytetty 1.5 litraa. Polttoaineena ollut Byronin 25. Hyvin käynnistyy ja lämmöt pysyneet kurissa.

Ossia tässä edelleen odotellaan... joten projekti jumissa ja  taitaa tuo autokin kulua loppuun ennen kuin motti tulee. On se vaan niin hauska ajettava :cool:
#27
Totta, PayPalilla homma toimii ja Disputen käytössä muistettava 45 päivän raja rahojen palautukselle eli ei kannata odotella montaa kuukautta onnistuiko kaupat vai ei.
#28
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
30.04.11 - klo: 20.07
Tänään tuli lotrattua polttoaineen kanssa ja uusi täyttöpullo sanoi sopimuksensa irti ja murtui kaulaltaan. Voisiko joku suositella kestävää täyttöpulloa. Hieman off topic...
#29
No niin nyt alkoi kössi laulamaan ja ensimmäinen tankillinen päristetty pukilla. Kohtuu nätisti kävi ja käynnistyi parilla nykäsyllä. Tyhjäkäyntiä ja alaneulaa piti hieman hienosäädellä alkuun, mutta sitten kävikin sammumatta koko tankillisen. 

GT: tänään tuli vaihteisto. Illalla pääsee ihmettelemään projektia ihan oikeasti. Moottori edelleen matkalla...
#30
Kiitti GT ja  tuo alaneulan kierroslukumääärä pitää paikkansa eli kun neula on noin 4 kierrosta auki niin se asettuu tuohon 0.5 mm. Ja tuo 2.5 kierrosta pääneulalle kuulostaa järkevälle. Pitää testata noilla.