Valitettavasti joudun jättämään kisat välistä.
Eeli Vieno 2wd nro 126.
Eeli Vieno 2wd nro 126.
Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
Näytä viestit valikkoLainaus käyttäjältä: SepiMies - 28.01.15 - klo: 15.00Itsellä juuri nuo kirkkaat S50 tiivisteet. Ainakaan omassa autossa ei ole tiivisteet vuotaneet ollenkaan ja kun jaksaa tehdä iskarit kunnolla niin juuri noilla tiivisteillä tulee tosi smoothit ja herkät iskarit eikä vuoda. Olen myös sinisillä ajanu, mutta en nyt muista miten toimivat, mutta kun jaksaa tehä iskarit kunnolla nii molemmilla tulee varmasti hyvät
Tämä kysymys kuuluisi taas mahdollisesti sinne "hifistely" osastolle, mutta kun mahtavalla googlella ei vastausta tunnu löytyvän niin "kysyvä ei tieltä eksy". Eli Durango kun tarjoaa nykyisin jo kolmea eri kovuutta o-renkaisiin, niin mikä on tämän kovuuden vaikutus iskareiden tai diffien tiiveyteen? Eli pehmeimmät (siniset S30) lienevät olla kitkaltaan suurimmat, mutta vastaavasti tiiveimmät. Kun taas kovimmat (kirkkaat S50) kitkaltaan pienimmät, mutta ovatko taas vastaavasti helpommin vuotavat? Vai meneekö aivan täysin metsään??
Kun smootheista diffeistä tai iskareista ei ole juurikaan iloa jos päästävät öljyn ulos nopeaan tahtiin. Nyt molemmissa paikoillaan siniset o-renkaat voideltuna green slimellä ja pitävät kyllä öljyt kiitettävästi sisällään
Lainaus käyttäjältä: SepiMies - 10.11.14 - klo: 12.40Itsekin olen tätä pohtinut. Eikös kesällä ainakin Maxilla ollut jotain prikkoja siellä hubissa? Tosiaan aika hirveä kohta alkaa säätää :D Melkein helpoimmalla pääsee kun ottaa koko etutornin irti, tai ostaa alumiinisen tornin jossa ei ole ruuvin jengoja.
Tämä sopeisi varmaan moneen muuhunkin ketjuun, mutta kun koskee kyseistä auto, niin menkööt tänne :-).
Eli kun tässä autossa on ainakin omasta mielestä etulinkin sisäpään siirtäminen harvinaisen v**tumainen homma, niin onko sillä mitä eroa jos linkkiä korottaa tai laskee hubin puolelta prikoilla? Monissa oppaissa puhutaan vaan "linkin kulmasta tukivarteen nähden", muttei oteta kantaa siihen, että onko lopputulos sama siitä huolimatta kumpaa kiinnityspistettä nostaa tai laskee :-).
Eli siis onko lopputulos sama jos hubin puolelle laittaa/ottaa pois prikkoja TAI iskaritornista nostaa/laskee kiinnityspistettä??
Lainaus käyttäjältä: nakkikioski - 23.08.14 - klo: 08.08Mekin ollaan tota tehty, mutta pahempi versio on se kun ollaan ruokalassa ja istutaan pöydän ääressä niin vedetään jätkä takaa päin se mistä vyö pujotetaan niin semmosesta kiinni nipparilla ruokalan penkkiin
Laitoin koulussa kaverin repun kiinni nippusiteillä(siis ne jutut toisiinsa kiinni mistä avataan vetoketju) sit se päätti kostaa ja löysin oman reppuni lämmitysputkeen kiinnitettynä
Lainaus käyttäjältä: RCCRVETTE - 22.07.14 - klo: 12.29Tavoitteena on tehdä kliini kori yhdellä tai kahdella värillä, niin en halua mitää räikeetä super drift koria hulluilla "Ken Block" vanteilla
Miks värivaihtoehtona on vain musta tai valkoinen?Vanteitahan saa minkävärisenä vaan. Tai jos ei oo just tiettyä vannetyyppiä sen värisenä ku haluais ni maalaa ite ne
Lainaus käyttäjältä: Haxu.R - 22.07.14 - klo: 11.55Kiitti toi vähän avas. Mittasin eilen että yhden nykyisen vanteen offsetti on 4mm eli yhteenlaskettu offsetti on 8mm. Semmosia vanteita näytti olevan ihan hyvin ainakin RC race& drift japanissa.
Muakin korpes harrastuksen alussa kun ei noissa offset luvuissa ollu mitään järkee.
Aloitin silloin tämän.
http://rc10.fi/index.php?topic=76039.0
Lainaus käyttäjältä: Haxu.R - 22.07.14 - klo: 10.34Minäkin aion vähän kallistua valkosiin vanteisiin. Mites se offsetti nyt lasketaanLainaus käyttäjältä: Candyman - 21.07.14 - klo: 19.30Tää on sitte vaan mun mielipide... Mustat vanteet ei näytä hyvältä missään ei edes kottikärryssäLainaus käyttäjältä: Artt__? - 21.07.14 - klo: 18.59Niin joo tottakaiLainaus käyttäjältä: Candyman - 21.07.14 - klo: 16.54Riippuu tietenki siitä että minkä väriseksi maalaat tuon korin
Mitä vanteita suosittelisitte Xray T3 2011 autoon? Koriksi tulee http://www.rc-race-and-drift-japan.com/index.php?main_page=product_info&cPath=91_92&products_id=780 ja mietin, että minkälaiset vanteet sopisivat autoon siten että auton leveys ei muutu. Olen vielä vähän hukassa driftingin kanssavarmaan ihan mustaksi jollain pienellä vaaleammalla vivahteella eli mustat tai valkoset vanteet tulisi alle.
Eli valkoiset sit ehdottomasti
Lainaus käyttäjältä: Artt__? - 21.07.14 - klo: 18.59Niin joo tottakaiLainaus käyttäjältä: Candyman - 21.07.14 - klo: 16.54Riippuu tietenki siitä että minkä väriseksi maalaat tuon korin
Mitä vanteita suosittelisitte Xray T3 2011 autoon? Koriksi tulee http://www.rc-race-and-drift-japan.com/index.php?main_page=product_info&cPath=91_92&products_id=780 ja mietin, että minkälaiset vanteet sopisivat autoon siten että auton leveys ei muutu. Olen vielä vähän hukassa driftingin kanssa
Lainaus käyttäjältä: Master Calgar - 18.06.14 - klo: 11.57
Tässä nyt kun kesä on lähtenyt sateisen mukavasti käyntiin, on silmä alkanut kääntymään patterikasien maailmaa kohti.
Vähän jo tullut asiaa tutkailtua, mutta kun en niistä mitään juuri tiedä, täytyykin taas turvautua foorumin apuun
Kriteerit autolle voisivat olla jotakuinkin seuraavat:
- kittinä myytävä. Kun tykkään kasata auton itse, nuo rtr-versiot tuntuvat hieman tylsiltä...
- riittävä varaosatarjonta suomen kaupoista
- mielellään paketista koottuna kestävä ja kilpailukykyinen peli (paketin ei tarvitse pitää sisällään renkaita tai koria, ne voi hankkia sitten myöhemminkin)
- toivonmukaan sopisi 2 normikokoista 2s hardcase akkua. Tämä ihan sen takia, ettei erikseen tarvitsisi hankkia mitään pötköjä, shortyja tai 4s akkuja, kun kaikki muut autot pelittää samoilla 2s akuilla
- myöskin koko setti mielellään suomalaisesta kaupasta
Siinäpä nyt jotain.
Jos nyt oon oikein katsellut, aika moni patteri8 on ollut jonkinsortin konversio polttoaineversiosta? Toisinsanoen, onko ihan sähkövehkeeksi alusta asti suunniteltua krossia montaa markkinoilla?
Ja sitten tietty sellanen kysymys, että kun jotenkin olen kaikesta huolimatta silmäni iskenyt tuohon reiskan xb9e autoon, niin onko tuollaiset hiilikuituiskaritornit kestävät?Aika monen muun kohdalla (melkein kaikki muut?) näyttää olevan alumiinia.
Hong noriakin on tullut katseltua, mutta kuten mainittu, sen olisi hyvä olla kitti, että pääsee alusta asti rakentamaan ja opiskelemaan auton rakenteen.
Polttisautoja taitaa enemmän olla kitteinä (?) mutta niihin sitten taas täytyisi hankkia konversiosarjaa ja mielelläänhän sen auton rakentaisi siten, että paketissa itsessään olisi jo kaikki tarvittava (miinus renkaat ja kori jos niitä ei tule), eikä jäisi itselleni turhia osia pyörimään jalkoihin.
Asiasta silti mitään tietämättömänä siis kyselenkin, mitkä olisivat vaihtoehtoni tällä hetkellä näiden kriteerien sisällä, noin suurinpiirtein
Lainaus käyttäjältä: Datajätkä - 17.06.14 - klo: 22.55Hienot! Värit sopii tosi hyvin! Toi Tundra on kyllä omasta mielestä hienoin sc kori.
Tuuppi desci ja nelkku lossari
Lainaus käyttäjältä: MiG-77 - 03.05.14 - klo: 15.59
Stagger ribsit toimii ainakin Kuopion hiekkatekonurmella myös hyvin, joten varmaan voisi toimia myös tuolla Tammisaaressa?
Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 03.05.14 - klo: 13.28
Kävin pari viikkoa sitten Tammisaaren radalla tutustumaan rataan jossa ajetaan SC cupin ensimmäinen osakilpailu. Ratahan on tekonurmea mikä tekee siitä vähän erillaisen kun muut ulkoradat. Päivän aikana sain autosta aika hyvän ajaa ja kierrosajat olivat ihan lupaavia. Liitteenä setuppini tammisaaren radalta joka tuntui toimivan ihan hyvin. Jos olet joskus säätänyt autosi toimimaan tikkurilan uudella turffipinnalla niin sekin toiminee suht hyvin Tammisaaressa. Isoin ero on ehkä että Tammisaaresa on vähän isommat saumat josta auto tökkii enemmän sekä hyndät voi olla hankalat liian matalalla autolla.
https://www.dropbox.com/s/iyp12u8lpmn0agp/DESC410R%20-%20Pre%20tammisaari.pdf
Setuppilappuun ei mahtunut seuraavia juttuja:
-Takana Low Rollcentre pala
-Exotekin 4 asteen takahingepinniholderi(vakio 3)
-Taka hubit "väärinpäin" (L oikealla, R vasemmalla)
-Ohjauspaloissa kaksi täplää alhaalla, yksi ylhäällä
-Taka Hingepinniholderi 3 insertti
-kori ProLine Flowtek
-Renkaina dBoots terrabyte A kovuus, Pito oli tosi kova, ja ajoin niillä melkein 20 akullista eikä kuluneet erityisemmin. Samoilla renkailla ajan varmaan kisassa.
Sähköinä:
Orca VXX Nopari
Orion 4000kv 4pole Moottori
Savox SC1258 tg servo
M11x radio
Olen myös ajanut jonkin verran savella ja sielläkin auto tuntuisi toimivan ihan hyvin, erot Tammisaaresta on: Ei etuvakaajaa, Löysemmät jouset ja korkeampi ajokorkeus. Tulevina viikkoina ehdin varmaan ajamaan enemmän savella ja silloin tulee tarkempaa setuppia.
Lainaus käyttäjältä: Mölli - 02.03.14 - klo: 18.52Lainaus käyttäjältä: Hanski82 - 02.03.14 - klo: 17.26Lainaus käyttäjältä: meritane - 02.03.14 - klo: 17.00osaatko arvioda kulutus kestävyyttä shumin minipinniin tai spikeen?
Joo, noi Möllin mainitsemat dbootsin SC-renkaat on kyllä rautasen hyviä. Eilen niitä täällä Kuopiossa testattiin neulahuopamatolla. Todettiin että pito, kääntyvyys sekä yleinen ajotuntuma oli kyllä helskutin hyviä. Suosittelen!
Maxxilla oli Duran nelkussa Tiksin torstaikunkkukisan alussa melkein loppuun ajetut dBootsit ja ne olivat kisan jälkeen vain hieman enemmän loppuunajetut. Tiksin matto on aika rengassyöppö. Samassa ajassa minipinnistä olisi hävinnyt ainakin 1/3.