Jep, se oli joku merkkikohtanen härötys koska se ei ole AT eikä ATX, ei ole AT:hen kuuluva virtanappia, eikä toisaalta ATX:n liitintä. Noh enivei, taisinpa saada sen tapettua joten ettimään uus poweri :twisted: :mrgreen:
Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
Näytä viestit valikkoLainaus käyttäjältä: "Divi"AT-powerista pitäis löytyä ihan erillinen virtanappula, ATX-poweri herää kun isket vihreen johdon miinukseen (mustaan)No oikeestaan en tiedä täysin varmasti, onko kyse AT vai ATX powerista, koneen ikä (p200mmx rossulla joku mallia mooseksen vanha) anto vahvan veikkauksen AT:n suuntaan. Ja emon liittimet ei oo semmoset ainakaa ku uudemmassa ATX:ssä. Mutta erillistä virtakytkintäkään tossa ei ole, eikä toisaalta vihreetä johtoakaan...
Lainaus käyttäjältä: "rc-apina"nyt tuli minunkin ostettua clodbuster,mutta ei kylläkään tuolta ebayn kautta.Pidä sitten vanhusta hyvin :D
sen verran olen jo projektia aloittanut että savagen iskarit on kiinni. rungon muokkaus alkaa kun olen tullut rippileiriltä!
Lainaus käyttäjältä: "Divi"vedä jotain vaikka ilmastointiteippiä renkaan sisälle... Tai käytä järkeä...Ton ilmastointiteipin voi kyllä unohtaa ihan laakista. Minä jätin järjen pois ja pesin sinolilla renkaat+nastat ja vedin sikakitillä kiinni, ja viikon kun kuivatteli takan päällä ni pysy. Lähti kiukkusemmin kiiltäväl jääl kun asvaltilla, mutta nastat tykkäs oudosti kulahtaa...
Lainaus käyttäjältä: "brutales"Noh, niinpä näkyy, myönnän pois. Eli, tuosta päätellen kannattaa olla aika varovainen kennomäärän lisäämisessä, ellei sitä sallita erikseen esim. säätimen valmistajan ohjeissa, tuo varmasti vaikuttaa myös säätimen lankarajoitukseen. Noh, omassa säätimessäni ei ihan heti moiset rajoitukset tule vastaan.Jooh, harjallisiin koneisiinhan tuo ohmin laki pitäs päteä, jonkun tehomittauksen mukaan pätikin aika tarkkaan. Mutta sitä minä en tajua, että miten hemmetissä ne harjallisissa koneissa ilmottaa sille vakiovirran vaikka jännite muuttus, onko ne perskeleet alkanu rikkomaan ohmin lakeja vai mistä siinä on kysymys :?: . Mina ei jummarta.
Lainaus käyttäjältä: "artov"Tempo, noparit tekee just tuota kun ajaa liian kireällä koneellla... Auto pysähtyy noin 30 sek- 1 min ja sitten taas pääsee 2min kunnes nopari taas ylikuumentuu... m´troniksin nopareissa taitaa olla jonkunlainen ylikuumenemis suoja joka katkaisee virrat..Mulla oli sonik tempo , siinä ei tuntunut ylikuumenemissuojaa olevan, se lämpeni sen verran että alko clodin kopan alta nouseen savu ja hais vähä helevetin pahalle... Kuoret pehmeet ja puol piirilevyä ihan musta, käytännössä kaikki komponentit mustunu ja auto vaan kulki vaikka kopan alta tuleva savu vaan sankkeni :mrgreen: . Tilanteen todettuani säädin takas, akku tatas ja vetoa ->kulki noin 30sek ja sit savun määrä nousi eksponentiaalisesti ja matka katkes :mrgreen: . R.I.P.
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"No tää menee jo kauas aiheesta ja muutenki pilkunviilaamiseks, mutta nelivedon kovempi vauhti mutkassa perustuu pitoon etu-taka suunnassa, se pystyy hyödyntämään eturenkaiden pidon paremmin kun takaveto, joka etenee yleensä takapyörien pidon mukaan. Nelivedossa taas luisussa kaikki pyörät repivät autoa sisäkurviin, takavedossa etupyörillä olisi pitoa "reservissä". Mutta suoranaista sivuttaispitoa se ei lisää, sehän olisi fysiikan lakien vastaista. Että näin... :mrgreen:Lainaus käyttäjältä: "JQ"nelivetoinen on nopeampi yksinkertaisesti siitä syystä että neljä pyörää vetää, ja on enemmän pitoa joka suuntaan
Vähän vaikea on esittää sitä tässä lyhyesti, mutta kyllä se totta on!
"Karkeasti" yksinkertaistaen: Mitä parempi pito-/vetokyky "eteenpäin", sitä parempi on myös pito "ns. sivusuuntaankin"............
Lainaus käyttäjältä: "JQ"nelivetoinen on nopeampi yksinkertaisesti siitä syystä että neljä pyörää vetää, ja on enemmän pitoa joka suuntaanJos nyt ihan tarkkoja ollaan niin enempi pitoa kiihdytyksessä ja jarrutuksessa,ei suinkaan sivusuunnassa.
Lainaus käyttäjältä: "OBELISK"Mulla on tälläinen aloittelian kysymys miten saadaan ne kaksi servoa toimimaan? Onko sellaisia vastaanottimia missä on 2 servolle paikka ja mistä niitä saa?Jos haluat ohjata erikseen niin useampikanavanen radio, mut jos haluut ohjausservot toimimaan tasatahtiin keskenään, niin samanväriset johdot yhteen. Minä pistin vanhasta servosta parin sentin pätkän johtoa liittimellepäin ja siihen sokeripalalla servonjohdot ja pelaa vaikka ruma esitys onkin.
Lainaus käyttäjältä: "tepsu7"onko tuo sinun auto,asson rc10gt :?: itellä on tuo,ja hyvin kulkee :!: 8)nuo assot on kyllä hieman kalliinpia kuin muut autot,mutta laadukkaita :D :mrgreen:Jos mun autoa tarkotit ni T2 eli waaanha sähköpeli. Ajamalla en o särkeny muuta kun korin, ainoo hajonnu osa on etupyörän ripustuksen metallitanko kun yks koheli veti siit pyörällä yli :mrgreen:. Mut ajamal ei o särkyny muuta kun kori, tietty parin vanteen reunat o aika rujon näköset
Lainaus käyttäjältä: "Swifty"Eli sähköauton akkua ladataan laturilla ja normaali laturi (ei lelu-laturi) toimii 12V-Jännitteellä, eli ei pistorasiaan soveltuva. Tähän tarvitaan siis jonkinlainen muuntaja, joka muuntaa sen 240V->12V. Taikka sitten 1:1 auton akku sopii tähän myös, mutta sitä käytetään hyvin harvoin suuren painonsa takia.Mitenkä niin 230V vehkeet on leluja...
Eiköhän tuo riitä?
Lainaus käyttäjältä: "Anzka"
Hienosti oot maalannu. Maalasikko kynäruiskulla!
Lainaus käyttäjältä: "Anzka"Voi VoiMinusta tuntuu, ettei sinulla ole.![]()
Onko teillä kokemusta ees Clodista!
Kyllä ne jaksaa mennä paremmin ku joku stampede!
Nopeudes se ei kyllä pärjää satmedelle!
No jos ei Clodia niin sit Detonator2
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"Joudun myöskin hiukan mollaamaan Clodia, ClodZ on aika tarkalleen oikeassa jousituksen huonouden suhteen: vakiona noin huonoa ei ole kuin Nikoissa, ja Clodissa on vielä se ongelma, että siitä ei kovin hyvää saa kunnon iskareillakaan, nopeaan ajoon siitä ei yksinkertaisesti ole, akselit meinaan painavat enemmän kuin runko ja akut ja elektroniikka; eli pyörillään auton jouset ovat ulkotoppareissa, käännettäessä auto nurin jouset painuvat hiukan kasaan. Eli jousittamatonta massaa on enemmän kuin jousitettua, sitä on iskareilla paha hillitä kokonaan, vaikkakin öljyiskarit varmasti rauhottaisivat menoa huomattavasti, ilman niitä se meno on aika helinää ja kolinaa ja pompottelua (vai mitä, Jankka ja Hermanni? :mrgreen:Lainaus käyttäjältä: "Anzka"No Glod busterissa on hyvä jousitus ja se jaksaa mennä niin todella hyvin.
Sen verran tarkennusta että Clodissa on takuuvarmasti kaikkein huonoin jousitys nykyään saatavilla olevista maastureista (vakiona). Ja se kirjoitetaan tosiaan C:llä.
Clodia ja Stampedea on hiukan huono vertailla, autoille on omat käyttötarkoituksensa eivätkä ne kilpaile samoilla ansioilla.