Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Tontsa85

#1
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 24.07.12 - klo: 10.51
Lainaus käyttäjältä: Tontsa85 - 23.07.12 - klo: 17.18
Gallonan verran ajettu ja toinen mäntä menossa  :roll: tuli pestyä vähä ilman putsareita  :grin: . kiertokangessa oli pikku välys alalenkissä ja kampparissa pitkittäis välystä tuntuu olevan eli sieltä etulaakerista varmaan kiskoo nyt ilmaa läpi . tuntuu kokoajan olevan piikillä vaikka rikkaamalle säätää.

Miten kone käyttäytyy että kuvailet sitä piikillä olevaksi????


Koneen rakenne kun on sellainen ettei etulaakerin kautta oikein pääse ilmaa sisään koneen käydessä jos laakeri vaan on edes kutakuinkin kunnossa, eikä klappaa.

Ja vielä vähemmän on mahdollista vuotaa ilmaa sisään jos laakeri valuttaa polttoainetta ulos.


Ihan uudetkin huippukoneet tihkuvat monesti etulaakerin kautta mikäli kone on selvästi rikkaalla.
Se laakerin suoja kun ei ole tekemässä kyseisestä kohteesta ilmatiivistä, vaan se suojaa laakeria lialta.
Ilmatiiveys syntyy kampiakselin ja lohkon välissä.

Oon tosiaan säätäny tehas arvosta +\- 1 kierrosta neulaa mutta ei vaikuta juui ollenkaan, ennen on ollut herkempi säätöinen. Kierroksia ottaa hetken aikaa hyvin mutta sitte booaa ja sammuu niinku ei sais polttoainetta jostaki syystä. :shocked: käyttäytyy itseasiassa samallai kun olisi paine letku rikki.
#2
Gallonan verran ajettu ja toinen mäntä menossa  :roll: tuli pestyä vähä ilman putsareita  :grin: . kiertokangessa oli pikku välys alalenkissä ja kampparissa pitkittäis välystä tuntuu olevan eli sieltä etulaakerista varmaan kiskoo nyt ilmaa läpi . tuntuu kokoajan olevan piikillä vaikka rikkaamalle säätää.
#3
Tuli ongelma ton kyöstin gxr18 koneen kans. sammuilee ja tuntuu käyvän laihalla, neulojen säädöt ei juurikaan vaikuta asiaan. Kaikki jutut tarkastettu ja on kunnossa.  Voiko etu laakerin "stefan" läpi päästä ilmaa joka sotkee seoksen? ainakin vuotaa jonniverran polttoainetta sieltä läpi
#4
Saako mistään inferno neohon edullisia ilmanputsareita vakio koteloon, vai oisko fiksuin vaihtaa koko kotelo johonki toisen malliseen, mihin saatavuus on parempi ja hinta kohillaan.
#5
mulla ainaki on pelannu tuo samainen polttoaine ongelmitta. lähtee hyvin käyntiin ja kiertää "normaalisti" huono verrata kun muula polttoaineella ei oo tullu ajettua vielä. samaa ainetta on pistetty veneeseen ja lennokkiin myös.
#6
ois kyllä. tahtoo ajopaikat olla hakusessa. ite oon käyny aitolla motocros raalla ja vanhalla sahalla ajamassa kesällä, talvella millon missäki
#7
Satunnaisesti on tullu harrastettua semmoset 12v. polttis lentokoneilla tuli alotettuu sitte oli välissä nitro vene, nyt on nitro auto ollu vuojen. :laugh:
#8
Lainaus käyttäjältä: maxy - 25.03.12 - klo: 21.01
Joo pittää tässä joku päivä koittaa nuilla ohjeilla ja tilata ne uudet vehkeet!

mulla vois olla joutoaikaa tulla jelppimään jos kiinostaa. oon kans s-salmelta
#9
ei tosiaan tykkää kylmästä 5 min pakkasessa niin ei taho käynnistyä tai ainaki pitää pitkään hehkuttaa. sen oon kans huomannu että jos polttoaine on kylmää vaikeuttaa entisestään käynnistystä
#10
eli onko s-salmella muita rc harrastajia ja mimmosta kalustoa löytyy. Itellä tällä hetkellä kyoshon DBX polttis 1:8 renkailla. Kesäksi varmaan hommaan infernon tai vastaavan :smiley: