Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Aloittelijan polttiskysymykset

Aloittaja vilzuh, 10.06.09 - klo: 10.08

Roko

Missäköhän on vika, kun servot vinkuu ja kitisee koko ajan. Hiljaiseksi saa hetkeksi kun kääntelee servoa aivan vähän. Liikkuvat normaalisti, pitävät vain melko kovaa ääntä koko ajan. Siksi veikkaisin että rattaissa ei ole vikaa, kun eivät koita korjata asentoaan, vaan pitävät vain ääntä. Auton servot ja radiot tulivat käytettyinä, mutta myyjien mukaan kunnossa. Radio Spekrum dx3s, vastari sr3300t ja servot sävöksin sc1258tg. Auto on The Car.
Kiitos jo etukäteen
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

gbvb28

Minulla on myös natinaa ja kitinää revossa,epäilen sen johtuvan siitä että servot koittavat korjata jotain mitättömän pieniä kohditus virheitä/vastaavaa...
Satunnainen ajaja.

Masadist

Lainaus käyttäjältä: gbvb28 - 16.04.12 - klo: 22.49
Minulla on myös natinaa ja kitinää revossa,epäilen sen johtuvan siitä että servot koittavat korjata jotain mitättömän pieniä kohditus virheitä/vastaavaa...
Tuostahan se johtuu.
Viisaammat on kertoneet, että varsinkin digitaaliset servot kitisee koko ajan kun ovat niin tarkkoja.
Ihan normaalia on tuo pieni ininä niin kauan kuin servo toimii muuten normaalisti.
Mulla on kolme autoa ja kaikissa tuo ohjausservo pitää vaihtelevaa meteliä.
HPI:n servo lopettaa valittamisen vain jos auton eturenkaat nostaa ilmaan ja se saa paikotettua itsensä "kunnolla".

HPI Savage 3,5 | Kyosho DRT 0.18 | Kyosho Trueten Fazer 0.15

Tontsa85

Saako mistään inferno neohon edullisia ilmanputsareita vakio koteloon, vai oisko fiksuin vaihtaa koko kotelo johonki toisen malliseen, mihin saatavuus on parempi ja hinta kohillaan.

jokuajaja

Itse olen hakenut biltemasta niitten omaan malliin, menevät kyoshon kaasariin juuri sopivasti, ja ovat vielä HD mallisia. Ja parasta on hinta; alle 3€ koko suodatinelementti!
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

lassii

Onko joku hyvä konsti oikoo noita iskarin mäntiä? vai paras konsti ostaa varaosia...
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

jucca

Lainaus käyttäjältä: lassii - 18.04.12 - klo: 13.55
Onko joku hyvä konsti oikoo noita iskarin mäntiä? vai paras konsti ostaa varaosia...

Mäntiä? vai tarkoititko iskarin varsia? Joka tapauksessa parempi ostaa uusia varaosia. Jos iskareissa alkaa vaikka varsia suoristamaan saattaa o-renkaat ym. olla kohta niin kuluneet että iskarit vuotaa tai jotain muuta häikkää.

lassii

Lainaus käyttäjältä: jucca - 18.04.12 - klo: 14.25
Lainaus käyttäjältä: lassii - 18.04.12 - klo: 13.55
Onko joku hyvä konsti oikoo noita iskarin mäntiä? vai paras konsti ostaa varaosia...

Mäntiä? vai tarkoititko iskarin varsia? Joka tapauksessa parempi ostaa uusia varaosia. Jos iskareissa alkaa vaikka varsia suoristamaan saattaa o-renkaat ym. olla kohta niin kuluneet että iskarit vuotaa tai jotain muuta häikkää.

Sehän mulla ekana mieleen tulikin, onneks kyse ei oo muutakun kössin mfr johon en muutenkaan ole asettanu suuria odotuksia. En tiä mikä on ton auton historia on mutta on sitten viimene rtr minkä käytettynä ostan. "Ajovalmis paketti". Puuttu käynnistysvermeet, hehku p*skana. Pohjalevy kiero plus muut levyt. Vanteet halki. Ohjausnivel liimattu kasaan.

No, oppia ikä kaikki.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

vator

Noita on juu paljon ollut noita kyosho mfr autoja myynnissä käytettynä. Mistä olet muuten osia hommannut?
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

lassii

Lainaus käyttäjältä: vator - 18.04.12 - klo: 21.39
Noita on juu paljon ollut noita kyosho mfr autoja myynnissä käytettynä. Mistä olet muuten osia hommannut?

No mfr en oo vielä hommannu ku diffiöljyt ja iskareihin öljyt. Jostain niitä tilasin samalla ku tuli tavaraa tohon infernoon. Vetarit tulee k-kaupasta.

Alotin harrastuksen uudestaan vasta viime vuoden lopulla ettei oo vielä ehtiny ostaan kaikkee tarvittavaa tavaraa edes.

Ainakin nettimarkkinassa noita näkee myytävän. Kannattaa varautua siihen et vaikka myyjä kuinka kehuu et ei muutaku kovaa ajoo nii kaikki paikat on väljiä ja joka ruuvi löysällä ja vetarit on järjestään kierot. Tällä vajaan puolen vuoden kokemuksella kehotan kaikkia välttään vekotinta ellei omaa erittäin paljon seikkailumieltä ja sattuu oleen liikaa vapaa-aikaa ja varaa päivittää jokainen osa autoon.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

vator

Juu käytetyt nyt on mitä on. (käytettyjä) Enimmäkseen vaan mietin kun minusta kyosho on lopettanut mfr auton tekemisen ja sen varaosien tekemisen myös, niin mistä tuohon osia sitten tilailee?
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

lassii

Lainaus käyttäjältä: vator - 19.04.12 - klo: 20.19
Juu käytetyt nyt on mitä on. (käytettyjä) Enimmäkseen vaan mietin kun minusta kyosho on lopettanut mfr auton tekemisen ja sen varaosien tekemisen myös, niin mistä tuohon osia sitten tilailee?

K-kaupas näyttäs olevan noita kyllä. Kai noita josai maailmalla on. Mut sen huomasin et ihan törkeitä hintoja joku kehtaa suomessa pyytää koko autosta.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

puu-ha

Moi!

Onko kellään kokemusta tämmöisestä starttiboxista http://www.rceet.net/starterbox-twinmotor-110-p-1405.html tai vastaavasta (fastrax, hobbytech) Täytyis uusi starttiboxi ostaa, kun vanha ei jaksa kunnolla pyörittää uutta myllyä vaikka lämmittää koneen kuumaksi.

Ei olis ainakaan hinnalla pilattu.

lassii

Lainaus käyttäjältä: puu-ha - 21.04.12 - klo: 12.12
Moi!

Onko kellään kokemusta tämmöisestä starttiboxista http://www.rceet.net/starterbox-twinmotor-110-p-1405.html tai vastaavasta (fastrax, hobbytech) Täytyis uusi starttiboxi ostaa, kun vanha ei jaksa kunnolla pyörittää uutta myllyä vaikka lämmittää koneen kuumaksi.

Ei olis ainakaan hinnalla pilattu.

Miten niin ei jaksa? Ite tein eilen johdotukset auton akulle ja boksissa on vaan yks moottori niin hienosti pelaa.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

lassii

Pakko kysästä. Inferno lähtee käymään nätisti starttiboksilla juu, mut mikäs sitten on säädöissä vikana kun sammuu kun jarruttaa? Kytkin? Vaihdoin kytkimen kyllä. Tällä kertaa kokeilen sitä muoviseos hässäkkää mikä lieneekään.

Kone on vielä hiukan rikkaalla kun sylinteri ja mäntä on vaihdettu.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

ampperi

Tyhjäkäyntiruuvi väärin säädetty, ei pysäytä luistia vaan se sulkee kaasarin kokonaan jarrutettaessa...?
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

lassii

Lainaus käyttäjältä: ampperi - 22.04.12 - klo: 18.47
Tyhjäkäyntiruuvi väärin säädetty, ei pysäytä luistia vaan se sulkee kaasarin kokonaan jarrutettaessa...?

Säädin ks. ruuvvia kyl vähän eilen, kun tuntu ettei auto pysyny käynnissä nii pikkasen laitoin tyhjäkäyntii isomalle.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Nicke

Lainaus käyttäjältä: lassii - 22.04.12 - klo: 11.53
Lainaus käyttäjältä: puu-ha - 21.04.12 - klo: 12.12
Moi!

Onko kellään kokemusta tämmöisestä starttiboxista http://www.rceet.net/starterbox-twinmotor-110-p-1405.html tai vastaavasta (fastrax, hobbytech) Täytyis uusi starttiboxi ostaa, kun vanha ei jaksa kunnolla pyörittää uutta myllyä vaikka lämmittää koneen kuumaksi.

Ei olis ainakaan hinnalla pilattu.

Miten niin ei jaksa? Ite tein eilen johdotukset auton akulle ja boksissa on vaan yks moottori niin hienosti pelaa.

Niin, tuliko mieleen että joillain (=suurimmalla osalla) starttiboksin käyttäjistä on isompi ja huomattavasti kireämpi moottori autossa. Mikäli olet siis mfr:ää sillä käynnistänyt.

Mielenkiintosta kuin täysin aloittelija jakaa neuvoja noin, mutta ei osaa itse edes säätää kaasulinkistöä.

Kunnollisella yksimoottorisella boxilla tulee hyvin toimeen, mutta jos sen ei tarvitse olla erityisen pieni/kevyt niin suosittelen kaksimoottorista. Helpottaa varsinkin aloittelijan elämää, esimerkiksi tämä on hyvä ja kohtuu edullinen kaksimoottorinen.

Nicke

Lainaus käyttäjältä: lassii - 22.04.12 - klo: 17.13
Pakko kysästä. Inferno lähtee käymään nätisti starttiboksilla juu, mut mikäs sitten on säädöissä vikana kun sammuu kun jarruttaa? Kytkin? Vaihdoin kytkimen kyllä. Tällä kertaa kokeilen sitä muoviseos hässäkkää mikä lieneekään.

Kone on vielä hiukan rikkaalla kun sylinteri ja mäntä on vaihdettu.

Säädä kaasulinkistö niin että liipasimen ollessa keskellä, linkistö painaa hieman kaasarin kurkkua kiinni. Eli linkistössä oleva jousi painuu reilu millin kasaan.

Sen jälkeen voit säätää tyhjäkäynnin uudestaan  :wink:

lassii

Lainaus käyttäjältä: Nicke - 22.04.12 - klo: 19.26
Lainaus käyttäjältä: lassii - 22.04.12 - klo: 11.53
Lainaus käyttäjältä: puu-ha - 21.04.12 - klo: 12.12
Moi!

Onko kellään kokemusta tämmöisestä starttiboxista http://www.rceet.net/starterbox-twinmotor-110-p-1405.html tai vastaavasta (fastrax, hobbytech) Täytyis uusi starttiboxi ostaa, kun vanha ei jaksa kunnolla pyörittää uutta myllyä vaikka lämmittää koneen kuumaksi.

Ei olis ainakaan hinnalla pilattu.

Miten niin ei jaksa? Ite tein eilen johdotukset auton akulle ja boksissa on vaan yks moottori niin hienosti pelaa.

Niin, tuliko mieleen että joillain (=suurimmalla osalla) starttiboksin käyttäjistä on isompi ja huomattavasti kireämpi moottori autossa. Mikäli olet siis mfr:ää sillä käynnistänyt.

Mielenkiintosta kuin täysin aloittelija jakaa neuvoja noin, mutta ei osaa itse edes säätää kaasulinkistöä.

Kunnollisella yksimoottorisella boxilla tulee hyvin toimeen, mutta jos sen ei tarvitse olla erityisen pieni/kevyt niin suosittelen kaksimoottorista. Helpottaa varsinkin aloittelijan elämää, esimerkiksi tämä on hyvä ja kohtuu edullinen kaksimoottorinen.


Kenelle tämä oli tarkotettu?

MFR ei toimi starttiboksin kanssa ilman modauksia pohjaan. Ihan infernoon oon tuon boksin hankkinu.

Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Nicke

Lainaus käyttäjältä: lassii - 22.04.12 - klo: 19.40
Kenelle tämä oli tarkotettu?

MFR ei toimi starttiboksin kanssa ilman modauksia pohjaan. Ihan infernoon oon tuon boksin hankkinu.

Lainauksistahan tuo selviää, täällä tuskin on samaan aikaan kovin montaa aloittelijaa samalla neuvomassa muita sekä kyselemässä itse neuvoa kaasulinkistön säätämiseen. Enkä nyt tarkoita neuvomisella pelkästään kyseistä viestiä, mutta ei välttämättä kannata esittää asioita faktoina mistä ei ole itse täysin varma.

Eli se että sinulla pelaa yksimoottorinen starttiboksi hyvin juuri sinun moottorin kanssa ei tarkoita sitä että kaikki yksimoottoriset toimii hyvin kaikkien moottoreiden kanssa.

Toisin sanoen, on tullut vastaan tapauksia missä heikompi yksimoottorinen boksi ei yksinkertaisesti jaksa pyörittää uudenkarheata moottoria. Joten vaikka vanhan boksin jaksaminen ei olisi kiinni moottoreiden määrästä, niin voi hyvin suositella kaksimoottorista.




lassii

Lainaus käyttäjältä: Nicke - 22.04.12 - klo: 20.21
Lainaus käyttäjältä: lassii - 22.04.12 - klo: 19.40
Kenelle tämä oli tarkotettu?

MFR ei toimi starttiboksin kanssa ilman modauksia pohjaan. Ihan infernoon oon tuon boksin hankkinu.

Lainauksistahan tuo selviää, täällä tuskin on samaan aikaan kovin montaa aloittelijaa samalla neuvomassa muita sekä kyselemässä itse neuvoa kaasulinkistön säätämiseen. Enkä nyt tarkoita neuvomisella pelkästään kyseistä viestiä, mutta ei välttämättä kannata esittää asioita faktoina mistä ei ole itse täysin varma.

Eli se että sinulla pelaa yksimoottorinen starttiboksi hyvin juuri sinun moottorin kanssa ei tarkoita sitä että kaikki yksimoottoriset toimii hyvin kaikkien moottoreiden kanssa.

Toisin sanoen, on tullut vastaan tapauksia missä heikompi yksimoottorinen boksi ei yksinkertaisesti jaksa pyörittää uudenkarheata moottoria. Joten vaikka vanhan boksin jaksaminen ei olisi kiinni moottoreiden määrästä, niin voi hyvin suositella kaksimoottorista.

Olet aivan oikeassa. Tietenkin kaksimoottorinen on parempi, siitä ei ole epäilystäkään. Tosin kyllähän tuo yks moottorinen tahtoo lämmetä aika lailla välillä jos konetta joutuu kauan pyörittään. Tietenkin syy on väärissä koneen säädöissä joita koitetaan opetella koko ajan.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

STruck

Tästä varmasti jo juttua jossain mutta puhelimella ei löytynyt...

T-maxxin hehku palaa koko ajan rikki pienen ajon jälkeen missä vika? Säädöt varmaan? Vai onko muilla ollut jotain muuta?
Neuvvot ovat tervetulleita!
Ja mistä saisi halvalla t-maxx tulppia / vastaavia...  menee hermot kun suomesta ostettuna 1 hehkutulppa maksaa +10euroa ja nyt mennyt jo pari tulppaa... Tätä vauhtia menee kaikki rahat tulppiin..
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

lättyäijä

Terve.

Taas vuorossaan sisäänajo :undecided:
Kaikki alkoi ihan hyvin, kaasari tehdas säädöissä ja 5sec käyntiin, ja kävi siinä nättiä tyhjäkäyntiä pukilla tankin loppuun asti. Jäähdyttelin mäntä alhaalla koneen viileämmäksi kuin käsi, ja toinen takki oli yhtä hell..
Koitin varoen säätää pääneulalla mutta ei tuntunut vaikutusta, sammui aina noin 15sec käynnin jälkeen, oli sitten pukilla tai koitti ryömiä eteen päin. Jotenki tuntui ettei saanut löpöä, kun aina piti ryypäyttää ennen ku käynnisty. Kuinka paljon tota ruuvia uskaltaa auki pyörittää?

No, koitan taas huomenna uudella tulpalla josko sekin helpottais. Onneks on edes porakone käynnistin ja kunnon akkukone.
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

*HOKE*

Neulat takas siihen missä oli ja uusi tulppa paikoilleen.

Turha sitä pääneulaa on sisäänajosäädöstä mihinkään availla.
Se kun on jo sisäänajossa rikkaan puolella.

Masadist

Lainaus käyttäjältä: lättyäijä - 24.04.12 - klo: 23.35Koitin varoen säätää pääneulalla mutta ei tuntunut vaikutusta, sammui aina noin 15sec käynnin jälkeen, oli sitten pukilla tai koitti ryömiä eteen päin. Jotenki tuntui ettei saanut löpöä, kun aina piti ryypäyttää ennen ku käynnisty. Kuinka paljon tota ruuvia uskaltaa auki pyörittää?

No, koitan taas huomenna uudella tulpalla josko sekin helpottais. Onneks on edes porakone käynnistin ja kunnon akkukone.
Tuotanoinniin. Pääneulalla säädetään yläkierrokset, eli tyhjäkäyntiin sillä ei ole hirveästi vaikutusta (paitsi tietenkin jos ruuvaat sen ihan kiinni).
Alaneulaa säätämällä voit vaikuttaa alapään kierroksiin tyhjäkäyntiruuvin (ja osittain myös seosventtiilin -ÄLÄ KOSKE JOS ET OSAA-) lisäksi.
HPI Savage 3,5 | Kyosho DRT 0.18 | Kyosho Trueten Fazer 0.15

*HOKE*

Pääneula vaikuttaa tarkemmin ottaen koko kierrosalueella.
Sen läpihän polttoaine ylipäätään tulee kaasarille.

Toki sillä ei tyhjäkäynnin suhteen ole ihmeemmin merkitystä jos pääneulaa pyörittää vartin suuntaan jos toiseen.

lättyäijä

Kyllä tossa on joku hämminki. Pääneula saa olla vain ja ainoastaan tehdas kohdassa tai muuten ei tapahdu mitään. Tossa puoliväkisin 2 tankillista ajoin edes takaisin pikku kaasulla, ja koko ajan stumppas noin 2min jälkeen. Mahtaa olla kaasari tukossa tai jtn, ja kaiken lisäksi kytkin tais ruveta vetään viimesiään kun ei enää kärsi laskea maahan ilman että tökkää samalla eteenpäin.

Huomenna kiroilen lisää kun oon kattonu noi kondeloihin, eikä vieläkään onnistu :angry:
Jos ei ala homma luistaa, niin päätyy takaisin hyllylle.
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

lassii

Lainaus käyttäjältä: lättyäijä - 25.04.12 - klo: 13.38
Kyllä tossa on joku hämminki. Pääneula saa olla vain ja ainoastaan tehdas kohdassa tai muuten ei tapahdu mitään. Tossa puoliväkisin 2 tankillista ajoin edes takaisin pikku kaasulla, ja koko ajan stumppas noin 2min jälkeen. Mahtaa olla kaasari tukossa tai jtn, ja kaiken lisäksi kytkin tais ruveta vetään viimesiään kun ei enää kärsi laskea maahan ilman että tökkää samalla eteenpäin.

Huomenna kiroilen lisää kun oon kattonu noi kondeloihin, eikä vieläkään onnistu :angry:
Jos ei ala homma luistaa, niin päätyy takaisin hyllylle.

No jos renkaat pyörii kun auto on ilmassa niin joko tyhjäkäynti liian isolla tai kytkimen jousi poikki.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

auto

auto on kyosho dbx moottorina gxr18 kävisiköhän tuohon tuommoinen LRP Nitro Engine Z.21R moottori suoraan paikoilleen? tai oisko neuvoja missä vika kun auto röpöttää yläkierroksilla, uudella tulpalla toimi vähän aikaa hyvin mut sit se taas alko röpöttää ja sammuu täydeltäkaasulta.