Rataluokissa pinta on joko matto/asvaltti, joka ei eroa niin kauheasti toisistaan-->säätäminen helpompaa.
M8 pinta vaihtelee turffi/laatta/asvaltti/hiekka/ savi joka tekee monta muuttuuja siihen että rengasta on vaikea määrittää vain yhteen joka kestäisi kuumassa/kylmässä sekä sateella että kuivalla tasapuolisesti.
Yksityyppi renkaan valintaan pitäisi käyttää ainakin vuoden kahden testaus kaikilla kisaradoilla eri olosuhteissa että voitaisiin oikeasti valita hyvä ja kulutuskestävä rengas.
Ei siinä ole enää nautintoa, jos kisapäivistä tulee selviytymis taisto renkaan kestävyyden kanssa, joka taas aiheuttaa kikkailua esim. 2/4 alkuerissä että jätetään kaksi erää ajamatta jos ekat kaksi on natsannut tarpeeksi hyvin ja säästellään renkaita nousuihin.
Myöskään tasapuolisuus, mietitään että treeneissä ajetaan vanhoilla renkailla, erät 3-4kpl 3+5min = 24min-32min, joudut 1/16 nousuun ja nouset finaaliin= 20+3min x 4=132min ajoa plus finaali 3+45min on jo sitten kolme ja puoli tuntia ajoa sillä kahdella rengassarjalla?
Tämä takaa taas sen että ne ketkä on noussut alemmasta noususta, renkaat on jo loppu kun jengi vetää paremmilla renkailla nopeammin.
Asialla on hyvät ja huonot puolet, mutta jos tasaisuutta halutaan niin mielestäni se ei tässä Renkaiden rajoituksella ratkea, päinvastoin.
M8 pinta vaihtelee turffi/laatta/asvaltti/hiekka/ savi joka tekee monta muuttuuja siihen että rengasta on vaikea määrittää vain yhteen joka kestäisi kuumassa/kylmässä sekä sateella että kuivalla tasapuolisesti.
Yksityyppi renkaan valintaan pitäisi käyttää ainakin vuoden kahden testaus kaikilla kisaradoilla eri olosuhteissa että voitaisiin oikeasti valita hyvä ja kulutuskestävä rengas.
Ei siinä ole enää nautintoa, jos kisapäivistä tulee selviytymis taisto renkaan kestävyyden kanssa, joka taas aiheuttaa kikkailua esim. 2/4 alkuerissä että jätetään kaksi erää ajamatta jos ekat kaksi on natsannut tarpeeksi hyvin ja säästellään renkaita nousuihin.
Myöskään tasapuolisuus, mietitään että treeneissä ajetaan vanhoilla renkailla, erät 3-4kpl 3+5min = 24min-32min, joudut 1/16 nousuun ja nouset finaaliin= 20+3min x 4=132min ajoa plus finaali 3+45min on jo sitten kolme ja puoli tuntia ajoa sillä kahdella rengassarjalla?
Tämä takaa taas sen että ne ketkä on noussut alemmasta noususta, renkaat on jo loppu kun jengi vetää paremmilla renkailla nopeammin.
Asialla on hyvät ja huonot puolet, mutta jos tasaisuutta halutaan niin mielestäni se ei tässä Renkaiden rajoituksella ratkea, päinvastoin.