Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - JamiJärv7346

#1
Lainaus käyttäjältä: APK - 18.03.15 - klo: 13.23
sensoripuoli säätimestä lienee olevan sökö. voit varmistua ainakin vaihtamalla moottorin vielä.

aika yleistä että ko. säädinmallista lopulta antautuu nimenomaan sensoripuoli.

Kiitoksia vastauksesta! noparin osto edessä :/
#2
Nyt on enemmän pyöritelty,kolvailtu väännelty  ja käännelty niin huomasin että jos ei koske jarruun niin pystyy ajamaan normaalisti mutta heti ku siihen jarruun koskee niin ei vastaa enää kaasuun ja pitää mennä pökkään vauhtia jataas mennään.
#3
Niin ja sitten kun auton on saanut liikkeelle ja pysähtyy niin noparissa vilkkuu punanen ja oranssi vuorotellen.
#4
morjesta! itselläni on kyseisen noparin kanssa sama ongelma! mistäköhän johtuu?
Edit:sensorinjohto on uusi.
#5
Lainaus käyttäjältä: ilari007 - 09.03.15 - klo: 16.55
Sain listan tämän talven salivuoroista Savosenmäen koulun saliin. Ne on ihan täyteen buukattu, muutama vapaa tunti siellä täällä. Eli kun urheilutoiminta menee etusijalle vuoroissa niin saisimme hyvällä tuurilla parin tunnin vuoron, mutta eihän siinä ole mitään järkeä varsinkin niille ketkä tulisivat kauempaa.

Sitten välähti, että ammattikoulun salihan ei ole kovin kovassa käytössä ja sielläkin olisi lava ja salikin olisi hyvän kokoinen. Laittelin sähköpostia sinne ja jäädän innolla odottelemaan vastausta  :azn:

Kyllä varmaan saisi ihan toimivan siitä, että turistit kiertää hypyt ja ei varmaan olisi ruuhkaakaan radalla pahemmin, vaikka ajaisi crossit ja turistit samaan aikaan. Mutta se vaan, että jos olisi mahdollista saada vuoroja niin kuka olisi halukas tehdä tai hommata hyppyrit ja mahdollisesti jonkun sortin alastulot. Matotkin vähän kysymys merkin alla, mutta jos alkuun koittaisi messumattoa saada puoli-ilmaiseksi niin minä voisin niitä yrittää hommailla.

Koittakaas nyt kaikille kertoa ja saada kiinnostuneeksi tulemaan ensi talvena ajamaan!  :azn:

Ilman muuta jos touring mahdollisuuden sais niin olis tosi hyvä! innolla odotan et toteutus!
#6
Orivedeltä olisi ainaki pari innokasta mukana!
Edit: unohtu sanoo että touring puolella olisin mukana:)
#7
Polttisautot / Vs: LRP S8BX
27.08.13 - klo: 06.25
Minkähänlaista tulppaa suosittelisitte tähän kyseiseen autoon? Löpönä toimii 25% hotfire.
#8
Sain lämpömittarin avuksi. Lämmitin koneen 100 asteeseen ja väänsin ensin yläruuvia vartin kiinni ja koitin. Sammu heti kun, anto vähän kaasua. Sitten alaruuvia väänsin vartin kiinni ja sama juttu sammuu heti kun antaa kaasua vähäänkään. Sitten väänsin taas kumpaakin ruuvia viellä lisää vartin niin huutaa aikalailla aluks ja sitten sammuu. En kerkiä edes painaan kaasua kun sammuu. Lämmöt about 100-105 asteessa.
#9
Aasia selvä. Täytyneen huomenna kokeilla uudestaan jos sais jotain tolkkua tuohon hommaan.
#10
Tein kuten Hoke sanoi ja vääsin vartin kumpaakin neulaa kiinnipäin. Nyt pääsee jo eteenpäin ilman et sammuu kun, lyö kaasun pohjaan. Mutta nyt ajoin about puol tankkii hissukseen (en täyskaasulla ollenkaan) niin moottori käy pirun kuumana eikä lähe kunnolla. Mihinkäs suuntaan nyt ja kumpaako ruuvia ??

Edit: Nyt taas sama ongelma. Sammuu kun antaa kaasua. Vaikka en koskenut millään tavalla mihkään ruuviin tai autoon ylipäätään. Mikäköhän ihme siinä nyt on?
#11
Mites muuten nuo ohjaimen säädöt vaikuttaa auton säätöihin? Tyhjäkäynnin joo tiedän, mutta nuo muut "napit". Ohjaimena toimii  http://www.lrp.cc/en/products/new-products/produkt/lrp-a2-stx-pro-24ghz-fernsteuerungs-set/details/
#12
Tällä hetkellä putkesta roiskuaa tyhjäkäynnillä aika reilusti löpöö eli oisko liian rikkaalla? Edelleen ongelmana ettei voi antaa yhtään kaasua tai sammuu. :(
#13
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 04.08.13 - klo: 18.47
Minkähän ihmeen takia pitäis kaasu painaa pohjaan kun tyhjäkäyntiä säätää????

Mä selitin tyhjäkäyntiruuvin asennonkin jo ylempänä.
Se säädetään siihen minkä sanoin.

jos kone lähtee käyntii, mutta sammuu kaasua painaessa, ei se liity tyhjäkäyntiin niin mitenkään, vaan silloin kone on vaan pielessä.

Yleensä se on silloin vaan rikkaalla.
Yläneulaa vartti kiinni. Jos ei auttanut yhtään niin sitten myös alaneulaa sama vartti.
jos kone on ollut tehdas asetuksissa niin tuo hoitaa homman vähintään parempaan suuntaan, eli silloin kone kyllä varmasti kestää ilmassa ollessaan kaasua.

Onhan kone käynnistetty auton ollessa pukilla, eli renkaat ilmassa ja ilmassa myös kokeiltu painaa kaasua???



Jep, pukilla vaan kokeiltu painaa kaasua mut aina vaan sammuu kuin, seinään kaasua antaessa :( Täytyneen tänään taas koittaa jos, saisi auton edes semmosiin säätöihin että pystyy antaa kaasua niin olis helpompi si säädellä.
#14
Nyt rupee kärsivällisyys loppuun ihan totaalisesti. Sain auton säätöihin sen verran että, ei sammu heti kun antaa kaasua mutta, jäi kierrokset päälle about 5-10 sekunniksi. Sitten pidin pienen huili tauon ja kone pääsi jäähtymään. Piti koittaa uudestaan säätää niin taas sama ongelma kun koneen sai lämpimäksi. Eli kone sammuu samantien jos antaa vähän kaasua   :cry: Oisiko halukkaita Pirkanmaan alueella olevat kuskit säätää tuon koneen kunnolla? Kun itsellä rupeaa loppumaan järki kesken.
#15
Nyt sitten päästää järkyttävät savut ulos ja jää kierrokset päälle kun painaa kaasun pohjaan ja päästää kaasun.
#16
Aasia selvä. Täytyy mennä koittamaan, jos vaikka saisi säädettyä kohdilleen. :)
#17
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 01.08.13 - klo: 19.34
Tuli ihan vaan mieleen että oliskohan menty ruuvaamaan niihin kuuluisiin tehdas säätöihin se kone ottamatta huomioon asiaa jonka ylempänä selitin ja alaneula on tästä johtuen todella laihalla...
Viittais hieman tohon että tyhjäkäynnillä huutaa.

Tai sit vaan teet homman jotenkin kummallisesti väärin jos ei muka mikään ruuvien kääntäminen tee vaikutusta.

Ilmeisesti et ole pääkaupunkiseudulta, eli et pääse lavankoon missä voihin hoitaa homman kuntoon muutamassa minuutissa

Kokeile säätää kone tehdassäätöihin ja ota huomioon asiat jotka ylempänä olen maininnut.
Kokeile uudestaan.

Video olis tietysti kans loistava jos sellasen pystyt tapauksesta ottamaan.

Eli kun auto ei ole käynnissä niin painan kaasun pohjaan ja ruuvaan alaruuvin kiinni ja sit väännän tehdasasetuksiin? Ja jos näin on niin pitääkö painaa kaasu pohjaan, kun säädän yläneulan kiinni ja sit tehdas asetuksiin? Sori oon ihan aloittelija tämän homman kanssa. :)
#18
Autona on Lrp rebel bx s8, nitrona on hpi:n 20% ja tulppana toimii lrp Platinum/Iridium R5 standard glow plug. Jos noista tiedoista on mitään hyötyä. :)
#19
Eikös kaasua pysty painaa edes jotenkin, kun auto on tehdas säädöissä, kun tällä hetkellä saa koneen lämpimäks niin sammuu ihan heti jos painaa kaasua. Kiinnipäin kun ruuvaa yläruuvia niin ei hyodytä mitenkään tuohon et sammuu kun antaa kaasua vähän tai lyö kaasun täysille. Missä voisi olla vika? Kaivataan pikaisesti apua.
Edit: Nyt rupee kyllä järki loppuun totaalisesti kesken. Aina kun antaa edes vähän kaasua nii samantien sammuu. Tyhjäkäynnillä saan sen huutaan tai käymään ihan hyvinki mut siihen se jää.
#20
Mikä ihme on kun, auton saa lämpimäksi ja painaa kaasua niin auto sammuu? Säädöt ilmeisesti pielessä? Tehdasasetuksista ollaan alettu vääntään yläneulaa auki ja kiinni aina 5-10min kerrallaan mutta, aina vain sammuu kun painaa kaasua. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista :)
#21
Polttisautot / Vs: LRP S8BX
27.07.13 - klo: 21.54
Mistähän johtuu että otti kesken ajon yhttäkiä ihan törkeesti kierroksia. Rupesi vaan huutamaan aikalailla. Säädöissä jotain vikaa? Apua minne suuntaan ja kumpaa ruuvia väännetään?
#22
Polttisautot / Vs: LRP S8BX
17.07.13 - klo: 23.15
Aasia selvä:)
#23
Polttisautot / Vs: LRP S8BX
17.07.13 - klo: 22.45
Mutta haittaa ei ainakaan ole?
#24
Polttisautot / Vs: LRP S8BX
17.07.13 - klo: 22.29
Saiskohan crc llä ja rätillä kaikki välit kunnolla puhtaaksi?
#25
Polttisautot / Vs: LRP S8BX
17.07.13 - klo: 22.11
Mitenkäs tuon vaseliinin tai mitä onkaan epämääräinen möniän saa helpoiten pois?
#26
Polttisautot / Vs: LRP S8BX
17.07.13 - klo: 21.04
Anteeksi viellä tyhmyyteni. Olen ihan aloittelija näissä hommissa. :)
#27
Polttisautot / Vs: LRP S8BX
17.07.13 - klo: 21.02
No nyt! Mikseikäs tässä ollut tiivistettä välissä? Vai eikö kaikissa malleissa ole tuota tiivistettä?
#28
Polttisautot / Vs: LRP S8BX
17.07.13 - klo: 20.59
Kiitoksia neuvoista. Koitan jotenki saada auki.
#29
Polttisautot / Vs: LRP S8BX
17.07.13 - klo: 20.42
Pitääkös nuo "kupit" ja laakerit irroittaa eka?
#30
Polttisautot / Vs: LRP S8BX
17.07.13 - klo: 20.42
Lainaus käyttäjältä: Riku.F - 17.07.13 - klo: 20.33
Joo.. yritä varovasti nitkutella auki.  välissä on tiiviste joka pitäsi saada pysymään ehjänä.

Kiitoksia nopeasta vastauksesta, koitan saada auki. Tuntuu vain kauhean tiukalta.