Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Aloittelijan polttiskysymykset

Aloittaja vilzuh, 10.06.09 - klo: 10.08

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: JamiJärv7346 - 05.08.13 - klo: 11.25
Tällä hetkellä putkesta roiskuaa tyhjäkäynnillä aika reilusti löpöö eli oisko liian rikkaalla? Edelleen ongelmana ettei voi antaa yhtään kaasua tai sammuu. :(

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 04.08.13 - klo: 18.47
jos kone lähtee käyntii, mutta sammuu kaasua painaessa, ei se liity tyhjäkäyntiin niin mitenkään, vaan silloin kone on vaan pielessä.

Yleensä se on silloin vaan rikkaalla.
Yläneulaa vartti kiinni. Jos ei auttanut yhtään niin sitten myös alaneulaa sama vartti.
jos kone on ollut tehdas asetuksissa niin tuo hoitaa homman vähintään parempaan suuntaan, eli silloin kone kyllä varmasti kestää ilmassa ollessaan kaasua.
Teitkö jo niin kuin sinulle neuvottiin? Ja auttoiko se ongelmaan mitenkään?
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

JamiJärv7346

Mites muuten nuo ohjaimen säädöt vaikuttaa auton säätöihin? Tyhjäkäynnin joo tiedän, mutta nuo muut "napit". Ohjaimena toimii  http://www.lrp.cc/en/products/new-products/produkt/lrp-a2-stx-pro-24ghz-fernsteuerungs-set/details/

JamiJärv7346

#3392
Tein kuten Hoke sanoi ja vääsin vartin kumpaakin neulaa kiinnipäin. Nyt pääsee jo eteenpäin ilman et sammuu kun, lyö kaasun pohjaan. Mutta nyt ajoin about puol tankkii hissukseen (en täyskaasulla ollenkaan) niin moottori käy pirun kuumana eikä lähe kunnolla. Mihinkäs suuntaan nyt ja kumpaako ruuvia ??

Edit: Nyt taas sama ongelma. Sammuu kun antaa kaasua. Vaikka en koskenut millään tavalla mihkään ruuviin tai autoon ylipäätään. Mikäköhän ihme siinä nyt on?

metsämies

Lainaus käyttäjältä: JamiJärv7346 - 05.08.13 - klo: 12.12
Tein kuten Hoke sanoi ja vääsin vartin kumpaakin neulaa kiinnipäin. Nyt pääsee jo eteenpäin ilman et sammuu kun, lyö kaasun pohjaan. Mutta nyt ajoin about puol tankkii hissukseen (en täyskaasulla ollenkaan) niin moottori käy pirun kuumana eikä lähe kunnolla. Mihinkäs suuntaan nyt ja kumpaako ruuvia ??

Edit: Nyt taas sama ongelma. Sammuu kun antaa kaasua. Vaikka en koskenut millään tavalla mihkään ruuviin tai autoon ylipäätään. Mikäköhän ihme siinä nyt on?
tuliko siinä liikkeelle lähtemisessä paljon savua/polttoainetta pakoputkesta vai tosi vähän?
The right tool for the right job.

*HOKE*

Rikkaalla edelleen reilusti.
Ootko siis kääntäny ne vartit kiinni niinkuin sanoin?

Jos olet niin käännä yläneulaa vielä toinen vartti. Nyt pitäis ruveta jo kestämään kaasutuksen.

jperala

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 05.08.13 - klo: 18.31
Rikkaalla edelleen reilusti.
Ootko siis kääntäny ne vartit kiinni niinkuin sanoin?

Jos olet niin käännä yläneulaa vielä toinen vartti. Nyt pitäis ruveta jo kestämään kaasutuksen.

Kompataan Hokea, omassa oli juuri samat ongelmat ja poistuivat kääntämällä pienemmälle, nyt kiekuu  :cool:
Tiger II

JamiJärv7346

Aasia selvä. Täytyneen huomenna kokeilla uudestaan jos sais jotain tolkkua tuohon hommaan.

JamiJärv7346

Sain lämpömittarin avuksi. Lämmitin koneen 100 asteeseen ja väänsin ensin yläruuvia vartin kiinni ja koitin. Sammu heti kun, anto vähän kaasua. Sitten alaruuvia väänsin vartin kiinni ja sama juttu sammuu heti kun antaa kaasua vähäänkään. Sitten väänsin taas kumpaakin ruuvia viellä lisää vartin niin huutaa aikalailla aluks ja sitten sammuu. En kerkiä edes painaan kaasua kun sammuu. Lämmöt about 100-105 asteessa.

*HOKE*

Vaikuttais siltä että ei saa polttoainetta kunnolla jos kierrokset nousee tyhjäkäyntiasennossa jo korkealle.

Tarkista/vaihda letkut ja katso että pakoputkiston tiivisteet ovat kunnossa.

Voivoi kun se auto olis tässä nenänedessä niin tuskin tuohon montaa minuuttia menis kun homma olis kunnossa.

mikari

Niinpä! Tuskallista lukee tollasii viestejä eikä voi tehä mitään vaikka en mäkään mikään guru ole, mutta luultavasti pystyis kuitenkin auttaa.

Kytkinkin tais olla uusi ja kaikki pyörii vapaasti ettei sen takii sammu? Joskushan voi jumittava kytkin stumpata koneen ku yrittää nostaa kierroksia. No ei kylläkään ihan siltä kuulosta..
Kiitos 20 vuodesta!

Arcticaz

Nyt keksin kysymyksen johon itse en keksiny kyllä vastausta. Elikkäs starttiboksissa oli akun liittimet väärinpäin siinä ei ollu ongelmaa mutta starttiboksi yritti käynnistää konetta "väärään" suuntan. Eli kysymys kuuluu voiko kone käydä ns. kumpaan suuntaan tahansa?

*HOKE*

Voi käydä.

Sillon vaan auto tietenkin lähtee taaksepäin, eikä se kone kovin hyvin väärään suuntaan käy.
Monesti kone saattaa myös pärähtää itsestään pyörimään oikeaan suuntaan, vaikka ensin olisi käynnistynyt väärään.

FMF

#3402
Miten laakereistaan väljä kone oireilee? Otin vauhtipyörän irti ja etulaakerin stefa oli puoliksi irti ja siis raollaan. Ei tiedä kuinka kauan tilanne on ollut tämä ja paljonko se on imenyt p****a sisään. Kampiakselista pyöritettäessä tuntuu tietynlaista rouheutta/karkeutta ja on ehkä aavistuksen verran väljyyttäkin laakereissa jos tarkasti koittaa tunnustella. Lisäksi käydessä kuuluu sellanen ihmeellinen kahina joka ylittää helposti käyntiäänen ja häipyy aina välillä palaten hetken päästä. Ei vissiin tarvii hirveesti arvuutella, mikä mättää?

Kone (tai säätäjä) toimii ainakin melko huonosti. Tyhjäkäynti tuppaa vaeltamaan, eikä kone tahdo pysyä oikein käynnissä muutakun kovemmilla kierroksilla. Eipä tämä .28 mach tosin koskaan ole oikein luotettavasti käynyt tyhjäkäyntiä, jos vertaa tuohon vielä halvempaan .15 koneeseen, joka kävi kiltisti niin kauan, kuin vaan polttoainetta oli tankissa. Ilmavuotokin saattais aiheuttaa tällaista?

Huomasin myös, että kiertokanki on jäljistä päätellen hinkannut päätylevyyn.

Tuossa vielä video, jossa kuuluu hyvin tuo sivuääni. Lienee parempi laittaa motti palasiksi ennen kuin se tekee sen itse.
hyper7

P.R

Mulla novan kone täristi vauhtipyörän mutterin irti kun oli takalaakeri menossa.
Semmosta selkeetä kahinaa piti käydessä....ei muuta kun motti auki vaan.
Se hankausjälki takakannessa on normaali,siis jossei mitään syviä uria ole.
Komia syöksysämpylä videolla :cool:
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

FMF

Pistin myllyn osiksi. Olipas yllättävän nopea ja helppo homma! Tuo takalaakeri on tosiaan aivan väljä, täytyy laittaa uudet sisään. Nuo kampiakselin kohdat, jotka tulee laakereita vasten oli sormiintuntuvilla urilla. Liekö syytä huoleen? Samaten mäntä oli naarmuinen. Tainnu muutama asiaankuulumaton partikkeli mennä koneen läpi  :roll:

LainaaKomia syöksysämpylä videolla
sivistyneessä ruosteessa, mutta työn alla  :wink:

Anderson

Olisikos Pks seudulla säätöapua tarjolla?
Tuli säädettyä omaa autoa kovasti ja uudella tulpalla kävikin jo hetken tyhjäkäyntiä. Pääsuutin vain on varmaan kovasti rikkaalla kun puski polttoainetta reilusti putkesta.

*HOKE*

Lavangon radalle kuivana päivänä niin aina löytyy apua.
Itsekin ajattelin olla huomenna jonkin aikaa ajamassa.

ana100

E-Savage, E-firestorm, Baja 5t, TLR 2.0 sc

RoddeR

Tyvestä 7mm ja kierteiden jälkeen 5mm
Kyosho, elämäni auto.

ana100

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 10.08.13 - klo: 21.35
Tyvestä 7mm ja kierteiden jälkeen 5mm
no kuinka pitkä tämä kyseinen akseli sitten on??
E-Savage, E-firestorm, Baja 5t, TLR 2.0 sc

*HOKE*

Standardi mitta on noin 3cm. Voi heittää millin puoleen tai toiseen hieman merkkikohtaisesti, mutta tällä ei ole väliä, koska aina joudutaan kytkin shimmaamaan oikeaan välykseen.

Jarnov

#3411
Kävipäs kivasti kyöstin kanssa gxr28 kone johon vaihdoin alku kesästä uuden männän ja sylinteriputken+laakerit.
Kierotokankea en vaihtanut.

Tänään lämmitin kuumailmapuhaltimella koneen lämpöseks(tätä en ollut ennen kertaakaan tehnyt) kone käymään, kävi hyvin startterin päällä tyhjäkäyntiä sit auto maahan, ina kaasua välitön sammuminen. koitin starttikoneella ei lähe eikä pyöri näköjään konekaan. Kone irti ja tutkimaan taisi tuo männän tapin sokka jotenkin irrota joka aiheutti kiinni leipomisen.

Onko kaikissa koneissa tollanen et männäntappi lukitaan e renkaan tyylisellä sinkelillä? veemäinen asentaa paikalleen ja sit vielä pääse irti näköjään. Koneremontin jälkeen ajettu 1.5 gallonaa. Harmittaa huolella ja tuskin korjaan keväällä sijoitan losin truggyyn kössin kans tapellu jo vuosia. muuten ok mut huonot ja voimattomat servot 4 kg vääntö kaasul ja ohjauksel eikös se ole aika vähän truggyyn? ja ei toi gxr28 kone ole vakuuttanut eikä ole kovin helppo aloittelialle. Kaverilla sama kone tää taitaa olla yhteensä 4 kone ko kilahtaa.

Olisiko muuten tuo koneen esilämmitys aiheutta konerikon?

P.R

Ei esilämmitys konetta riko,päinvastoin.
Noi servot saa trugissa olla aika jälyt...12kg ylöspäin niin pyörätkin jaksaa kääntyä.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Jarnov

Näin olen kans ymmärtänyt.

Juu ei todellakaan jaksa kääntää pyöriä lattialla paikallaan ollessa.

T.S

Voisiko joku kirjoittaa ohjeet moottorin putsaukseen sekä talvi säilytykseen. Sekä mihin sitä after-run öljyä laitetaan.
EuroRC - JQRacing - Touko-Design

T.S

Mukavaa jos joku jaksaa kirjoittaa.  :smiley:
EuroRC - JQRacing - Touko-Design

Kaheli

Google: Nitro engine cleaning
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

lassii

Ongelma on että kössin tankin korkki vuotaa ja päästää ilmaa. Voiko sitä korjata?

Vaihdoin kyllä jo uuden/ käytetyn tankin autoon ja kohta testaan miten toimii.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Wööfi

osaisko joku heittää syytä miks kössin gxr18 kone sammuu lämmettyään eikä käynnisty millään säädöillä ennen ku on jäähtyny... ? näin muutaman vuoden tauon jälkeen tuli ostettuu uus(kätytetty) polttis ja heti tuli ongelmii mitä ei oo ikinä ennen tullu vastaan...
Fazer gp, DST T2. nyt DBX 2.0

mikari

Kiitos 20 vuodesta!