Ei sitten kovin paljon

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
Näytä viestit valikkoLainaus käyttäjältä: Pro-coarseRc - 26.01.15 - klo: 18.54Lainaus käyttäjältä: vms - 21.12.14 - klo: 15.37Lainaus käyttäjältä: Deippa - 21.12.14 - klo: 09.14
Saako noita pusseja suomesta tai ylipäänsä muita vaihtoehtoja (ei siis välttämättä kotimaasta tarvi olla)?
Vaihtoehtoja taitavat olla kaupalliset pussit (Dusty, Outerwears) tai suojakuori (overtray). Itse päädyin lopulta omaan viritelmään: http://rc10.fi/index.php?topic=40607.msg574749;topicseen#msg574749. Kannattaa selailla tätä viestiketjua taaksepäin.
Suihkumyssy. Löytyy vaikka miten menevän näkösenä :D
Lainaus käyttäjältä: vms - 20.12.14 - klo: 11.59
Voi toki. Huomaathan että akku ja osa liittimistä ei sisälly joukkoon "sähköt". Haluatko altistaa ne vedelle?
Puuterilumi on taas melko harmitonta eikä juuri hidasta menoa.
Lainaus käyttäjältä: Deippa - 01.09.14 - klo: 20.38
Sitten ajelu päättyy aina välillä, jolloin nopari vilkuttaa punaista kuin akku jännite vähissä. Akku irti ja takas kiinni ja meno jatkuu kuin ei mitään vikaa, jonkin aikaa (siis muutaman minuutin). Täydessä akussa oli 12,5v, eka kerran katkaisi jossain hieman alle 12v ja lopulta monen akun irrotus ja ajokerran jälkeen jännite oli 11,4v, jolloin ei liikkunut tallista kuin muutaman metrin ja meni jo puolitehoille akun vähyyden takia ennen pysähdystä. Paljonko tuo turvakatkaisu Voltti-raja pitäisi olla, kun manuaalista en sitä löytänyt?
Lainaus käyttäjältä: vms - 01.09.14 - klo: 21.13
Jos akku on huono tai huonokuntoinen, voi jännite laskea hetkellisesti niin alas että lipo cutoff laukeaa. Jännite nousee siitä hiljalleen. Itse olen kytkenyt lipo cutoff -ominaisuuden pois päältä juuri tuosta syystä.
Lainaus käyttäjältä: vms - 01.09.14 - klo: 21.13
Jos akku on huono tai huonokuntoinen, voi jännite laskea hetkellisesti niin alas että lipo cutoff laukeaa. Jännite nousee siitä hiljalleen. Itse olen kytkenyt lipo cutoff -ominaisuuden pois päältä juuri tuosta syystä.
Lainaus käyttäjältä: vms - 01.09.14 - klo: 09.19
Iskarit lähinnä vain vaimentavat, auton nostaminen ylös on enemmän jousien hommaa. Jos jousi näyttää olevan kunnossa niin kannattaa katsoa estyykö auton nouseminen teleskooppivarsien jumiutumisesta johtuen.
Öljyt kannattaa vaihtaa ainakin jos vanhat ovat tulleet ulos.
Lainaus käyttäjältä: Deippa - 31.08.14 - klo: 21.15
Todellinen newbie kyselee:
Hommasin pojille vähän käytetyn 4x4 slashin ja kesällä on muutama akullinen ajeltu pihalla. Nyt kuitenkin pari viimesintä kertaa ajelu jää tosi lyhyeksi kun auto lopettaa parin minuutin ajon jälkeen liikkumisen. Autossa vilkkuu punainen valo ja virtoja ei saa napista poikki vaan on otettava akku irti. Vilkkuminen on samanlaista kuin eka kerroilla oli akun loppuessa (manuaalia kun tavaa, niin vähäistä jännitettä ilmeisesti meinaa). Tuon jälkeen kun akun laittaa laturiin niin se kyllä alkaa näyttämään aika nopeasti täyttä. Lisäksi olen koittanut noparin nappia painamalla saada valittua 50% harjoittelumoden mutta kulkenu sen verran rajusti että ohjaimesta teipillä estetty täyskaasun painaminen että se tuskin on kovin kuumaksi edes päässyt, vai voiko se kuitenkin ylikuumeta? EDIT: Sähköt on vakiot velineonit.
Auton mukana tuli 2 akkua 3s 5000mAh ja laturina on skyrc laturi jossa valittavissa 1, 2 ja 3A latausvirraksi. Kokeiltua sekä 1 että 3A latausta (mikä muuten paras vaihtoehto noille akuille?).
Eli onkohan vika autossa, akuissa vai kenties laturissa? Eka kerrat toimi kyllä mainiosti, mutta tokikaan mulla ei ole tietoa akkujen iästä. Laturi oli kuitenkin lähes uusi.
Sitten toinen ongelma. Etupään iskarit kuoleentuu niin ettei jaksa nousta ylös enää. Eli pitääkö noihin iskareihin vaihtaa öljyt kuinka usein? Ja minkälaista öljyä pitäis hommata ku näyttää olevan tarjolla aika monella wt lukemalla? Entä mitä muuta iskareille tarvii tehä ku vaihtaa öljyt?
Entä mitäs muuta huoltoa nämä tämmöset autot kaipaa? Ajon jälkeen olen paineilmalla puhallellu roskat pois ja käytin kerran renkaatkin pois että sai sinne kiertyneet heinät pois. Tarviiko jotkut paikat rasvata tms?
Entä mistä halvimmalla saa uuden muovikopan? Näyttää olevan kulutustavaraa.
Näihin aloittelijan kysymyksiin kun joku viitsisi vastata vaikka edes linkittämällä ketjuja mistä tietoa löytyy niin olisin kiitollinen.