Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - drillmaster

#1
Vapaa keskustelu / LEMMIKKINNE ???
31.07.06 - klo: 22.14
Takkahuoneessa lätisee 560litran kalasoppa plekoilla maustettuna, jaloissa pyörii pari kissaa, ja pitkäkarvaisen saksanpaimenkoiran pentu tulee taloon, kun se saavuttaa tuon 8-viikon luovutus iän...
#2
joo ei kyllä meikäläinen ainakaan tänään ehdi, on kulttuuritukussa festari kauden avajaiset....
#3
Vapaa keskustelu / Autohifi
27.04.06 - klo: 20.28
tällähetkellä vielä alkuperäinen bmw soundsystem, työn alla autopc :mrgreen:
eteen pitäis laittaa parempi 6.5" erkkasarja,konsoliin asennetaan 7"wide kosketusnäyttö, takapakkiin on jo rakennettu autopc, subiksi 10"ppi pro,ja ehkä parempi alpinen ohjelmalähde.
#4
Katotaan pääseekö meikäläinen, illalla edesmenneen lemmikin multaaminen ja aivan hirveä kevät flunssa/allergia...ei kivaa.
#5
Lainaus käyttäjältä: "Vanilla"uusin vempele isäpuolen toyota avensis 2.4 cleanpower tiiiiiiisseli(vm.05/06, farmari)..eikä mikään somalimalli..kumman hyvin kulkee tol 400nm.

Voin sanoa että kannattaa hommaa nykyajan diesel kuin bensa.

EDIT: ja itelle se perkuleen audi sais tulla nyt

Nimenomaan, itsekin hieman mietin kun olin autoa ostamassa, mutta kun nyt on jo ajellut tuolla dieseli bemarilla puol vuotta, niin ei paljon enään kaduta...
Kummasti meinaa nuo "tehokkaammat" bensavehkeet jäädä jalkoihin...400nm. ja parisataa heppaa sen kai tekee, ja silti volvon jälkeen huomattavasti edullisempaa ajoa.
#6
noniinno...se ei ole pallukka, vaan nuppineula, minkä kärki osoittaa kohteen, tulee siihen pakostakin kun tekee kohteesta linkin...väritys ei ole vaan paras mahdollinen, mutta kansalaisen karttapaikalla ei ole muutakaan tarjota.
#7
TÄÄLTÄ
Löytyy osoitetiedot tuosta kerhohuoneesta, mikäli kaikki eivät tiedä sitä!
#8
Vapaa keskustelu / Mitä Joululahjaksi
25.12.05 - klo: 09.12
tulihan sitä....
3 peliä pleikalle
2 peliä xboxille
vaatteita riittävästi
ja pakolliset suklaat :mrgreen:
poika sai lahjoja aivan hermeettisen määrän, siinä menikin isillä ilta kasaillessa :lol:


vastaavasti annoin vakuutusyhtiölle "pienen" joululahjan, naapurin kanssa kolaroitiin bemarista keula vaihtoon, ja vahinkoarvioijan mukaan 5500e lasku...josta kyllä mennään reilusti yli... :evil:

enivei, hyvää joulua kaikille!
#9
Vapaa keskustelu / Mitä Joululahjaksi
16.11.05 - klo: 19.50
itelle ja vaimolle samsungin simpukkaluurit, ja mikäli television takuuhuolto tästä nykyisestä viidestäviikosta vielä paljon venyy niin dlp videotykki...on tarpeeks kateltu 10" varatelkkua!!!
#10
Meni hieman ot:n puolelle, kyllä puhuimme oikeista autoista...
Jos olet ostamassa sähköcrossaria, niin kannattaa kysellä tuolla foorumin ostetaan palstalla.
AAU:hun kannattaa liittyä viimeistään ensivuonna, koska jäsenyys on voimassa kalenterivuoden...sekä asfalttia saa käyttää tämän vuoden ilmaiseksi, ensivuonna käyttöön vaaditaan jäsenyys tai ajokertamaksu, sama tulee pätemään crossipuolella...
-mika-
#11
allekirjoittanut on myös moottoriradalla lauantain...täytyy mennä katsomaan kesän viimeinen ratapäivä, ja vakoilemaan vinkkejä omaan bimmeriin :lol:
#12
Lainaus käyttäjältä: "AK-78"Jotta ei pääsisi käymään pahoja ylilyöntejä, niin varmaan olisi syytä kerrata junioreille ja vähän vanhemmillekkin tietynlaisia seikkoja miten rc-autojen kanssa touhutaan.

Koska on rata-alue olemassa, niin sinne ne ajelemiset olisi syytä keskittää (ottaen huomioon sallitut ajoajat), jos ei satu olemaan niin suurta omaa tonttia, jossa voi ajella muita häiritsemättä. Polttisautot varsinkin pitää sellaista meteliä, että niiden kanssa ei parane ajella missä sattuu. Jos yksin ajeleminen turhauttaa, niin kyselkää täällä ajoseuraa niin eiköhän sitä löydy. Itse olen menossa ajelemaan monsterilla aina silloin kun kerkeän (viikonloppuisin).

Mun mielestä on turha ruveta junioreita isommin syyttämään, jos he esimerkiksi tiettämättään asiosta rupee jotain keskenään touhuamaan.

Sitäkin minä olen miettinyt, että onnistuskohan pitää mitään pienimuotoista rc-auto tapahtumaa tässä loppusyksyn aikana? Jossa porukka voisi esitellä omaa kalustoa toisilleen.
Itse olen kanssasi täysin samaa mieltä asiasta, eikä minulla kuten ei varmasti kollegoillanikaan ole tarkoituksena ollut alkaa nuorempia kyykyttämään, tähän rata-alueeseenhan on aikoinaan luvat saatu juuri nuorisotoimintaan vetoamalla...
Ongelman tuottaa vielä crossipuolen keskeneräisyys, toistaiseksi meillä ei ole valmista paikkaa crossareille.
Eiköhän tässä harrastuksessa mielestäni ole pääasia että kaikilla on kivaa, ja tuo kokoontuminen on ihan jees juttu...sovitaan yhteisesti joku päivämäärä milloin porukka radalle kokoontuu.

-mika/aau--
-0400796911-
#13
asiasta ei ole Ahveniston au:lla tietoa...
-mika-
#14
Eiköhän sinne roskis järjesty!
#15


Tuollainen tuli ostettua viikkositten
BMW 325 tds M-SPORT, vaihto saksalaiseen ei ole kaduttanut pätkääkään, vielä kun on dieseliksi melkoisen ripeä!!!
#16
Nonniin!
käväsin katsomassa crossiradanpohjaa ja sinne oli nopean vilkaisun perusteella ilmestynyt jo 12 kuormaa savea, vielä kun rekkakuskit tuovat puuttuvat 18 kuormaa niin päästään asiaan ennen talvea!

homma etenee hitaasti mutta varmasti...ilmoitellaan kun alkaa lapiot heilumaan!
-mika- 0400796911
#17
Polttisautot / radan tekemiseen vinkkejä
09.09.05 - klo: 19.46
Soittelin autokuskeille, ja kun ei mitään kuulunut aloin soittaan maanrakennusfirmoihin...maanrakennus Lehdolla sanottiin että on työmaa alkamaisillaan missä on savi/hiesu seosta menossa hylkyyn, selitettyäni hankkeen mihin maa olisi tulossa niin kaveri lupasi maat ilman rahtia...kysäsin että minkäverran mazkua on saatavilla niin kaveri sanoi että riittääkö pojille 300 kuormaa  :shock: , joten eiköhän noilla luulisi nyt tekevän hieman isommankin crossiradan...aika hauskaa muuten miten tämä homma on edennyt, alunperin tarkoituksenani oli kysellä ajokavereita, ja nyt on jo alue mihin tulee maastorata ja missä on jo asfalttirata käytössä :mrgreen:

-Mika-
#18
Polttisautot / radan tekemiseen vinkkejä
25.08.05 - klo: 10.48
Joo, kuten olbe sanoi, ei ole kärsinyt...olen savesta ilmoitellut eri autokuskeille, ja he soittavat minulle heti kun sopivaa materiaalia on saatavilla. Määräksi sanoin että 15-20 kuormaa saa alueelle ajaa heti!
Olli käy lanaamassa pohjan heti kun traktori joutaa lainaan.
Pohjan täytämme n.20-30cm savella, johon rata alkaa sitten muotoutumaan.
Kysynkin nyt muiltakin, että onko halua radalle siltaan, samaan tyyliin kuin esim. Salon radalla on?
Ja jos joku sattuu tietämään ylimääräisiä lautoja/lankkuja, niin ne kelpaavat kyllä, aitaan niitä tulemme tarvitsemaan, itse aita verkon olemme jo ostaneet.
Ajaja korokkeeseen tulemme tarvitsemaan myös lankkuja, ja luultavasti lisää trukkihyllyjä!

Mutta kun nyt saataisiin sitä savea, niin pääsisimme aloittamaan urakat oikein kunnolla!

T:Mika Toropainen-0400796911
#19
Meikäläinen ei kyllä tänään ihan kuudeksi ehdi, mutta tulen sitten vähä myöhempään!
Tuskinpa porukka sieltä heti on pois lähössä?
#20
Polttisautot / radan tekemiseen vinkkejä
17.08.05 - klo: 05.55
Hommat alkaa kyllä lähiaikoina, tännekin tulee varmasti infoa aloittamisesta.
Talkoisiin saa todellakin tulla, porukkaa ei ole koskaan liikaa...
Aau:n nettisivuja ei ole vielä päivitetty, tämä pienoisautoilu puoli on vielä sen verran tuore jaos että asiaa ei olla ehditty hoitamaan.
Mikäli tulee jotain asiaa/ kysymyksiä niin minuun tai kollegani olbeen saa ottaa yhteyttä!

-mika toropainen-
-0400796911-
#21
Polttisautot / radan tekemiseen vinkkejä
16.08.05 - klo: 19.41
Radan pintamateriaaliksi tulee savi, se on varmaa.
Luultavasti rata salaojitetaan, vaikka alusta onkin kuiva hiekka, suodatin kankaista emme ole niin varmoja (lähtee kustannukset helposti näpistä).
Ja aidan teemme näillä näkymin perinteisesti laudasta.
Työ koneina on pari traktoria, ja tärylätkät täytyy yrittää neuvotella paikallisista vuokraamoista.
Minkäslaisia ajaja korokkeita on noin muuten suomen radoilla, itse pelastin duunista käytöstä poistettuja trukkihyllyjä 8kpl, tiedä saisko niistä rakennettua siistiä koroketta?

-mika-
#22
No kyllähän tuolla saa vaikka vähän isommatkin ajot pystyyn, itse hämmästyin kanssa työn laatua kun kävin ekan kerran paikkaa katsomassa, täytyy juhaa kyllä kehua: upealta näyttää!
Onhan tässä crossipuolen kanssa meinannut välillä jo usko loppuakkin, mutta   vihdoin viimein saadaan projekti startattua kunnolla käyntiin...
ps. taisi olla nuo kanttarit Betonia, niin olin tutkivinani...

-mika-
#23
Polttisautot / radan tekemiseen vinkkejä
15.08.05 - klo: 21.45
Saimme Hämeenlinnaan luvan polttiscrossi radan rakentamiselle kaupungilta, ja haluaisimme kerätä tämän topicin alle neuvoja / vinkkejä ihmisiltä jotka ovat joskus olleet mukana vastaavanlaisessa projektissa, tai muuten vaan tietävät asiasta.

Meidän ratamme tulee sijoittautumaan vanhaan hiekkakuoppaan, missä on tasainen hiekka pohja, ja mietimmekin pitäisikö pohja silti sala-ojittaa, onko siitä hyötyä esim.kuivumiseen sateen jälkeen?
Samoin olemme pähkäilleet aitaa, pitäisikö sen olla verkko vai lauta?
Haluan vielä mainita että rakennamme virallisen kokoisen radan paikallisen autourheiluseuran nimissä, joten millään piikkilanka-aita viritys vinkeillä on turha tätä topiccia pilata!

Asiallista keskustelua odottaen -mika-
#24
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"Oli olbe menny antaan hastattelun Hämeensanomiin, huomasko joku muu?
Kaksi "virhettäkin" löysin:
1. "Polttomoottorikäyttöisiä pienoisautoja" Missä sähkikset? :evil:
2. "Moottorin ääni on 82 desipeliä" sähköt ei todellakaan yltä tohon :lol: Ja eikai se polttis nyt niin kovaa aina käy?

Onko nää virheet sattunu olbelle vai onko se vaan ollut sen haastattelijan tietämättömyyttä?

Niin ja juttu löytyy sivulta 5 samalla otsikolla kun tämä viesti...

Niin eivät nuo olleet varmaankaan virheitä, sillä lupia olemme kokoajan hakeneet nimenomaan polttomoottoriautoille, johtuen että niistä se häiritsevin ääni lähtee, sähkikset tulevat siinä "siivellä".
Ja tuo desibeli määrä on hakemuksiin ilmoitettu akk:n sääntökirjan mukaan, koska kuten olen jo monta kertaa aikaisemmin sanonut niin radasta tulee virallisen kokoinen missä on mahdollista toivonmukaan ajaa joskus jopa virallisia kilpailuja!

T:Mika Toropainen
#25






tommosella...
#26
Itselläni tigerissä kaasari kuumenee sen verran, että kun koneen sammuttaa niin polttoaine pakenee takaisin tankkiin, en tiedä onko hyperissä kaasaria mitenkään eristetty lohkosta, ettei lämpö siirtyisi kaasuttimeen...kaverilla ei ainakaan ole mitään ongelmaa 8-porttisen kanssa.
Ja noi saumat kyllä kannattaa liimata, sekä ilmanputsarin kaula nippusiteellä kunnolla kiinni.
Itse olen tiivistänyt joka sauman silikonilla, ja hyvin toimii...kuten nikokin sanoi, niin paras olisi jos saisit jonkun harrastajan näyttämään miten sisäänajo suoritetaan...kyllähän siitä itsekin selviytyy, mutta äkkiä kuitenkin tekee jotain väärin.
#27
Hienoa että tämä homma etenee sentään jollain lailla, crossipuolen vastoinkäymisiin meinaa itselläkin välillä mennä jo hermo, onhan sitä jo suunniteltu kohta vuosi...mutta onneksi me pienoisautoilijat olemme pitkäjänteistä porukkaa :wink:   Olen harkinnut itsekin rata polttiksen hankintaa crossin lisäksi pidemmän aikaa, ja nyt se tulee luultavastikin eteen.
Crossi porukoille toivotan kärsivällisyyttä, kaupungin byrokratia näyttää olevan nopean puoleista...mutta ehkä jossain vaiheessa se aika koittaa myös meille.
Tuosta radan aitaamisesta odotamme lisätietoa.
-mika-
#28
aika villin näköisiä pelejä, tossa rexissä ainakin pisti silmään hiilikuitu ja servojen vino asettelu, ja toi rambo näyttäis olevan 1:6 kokoluokkaa... :roll:
#29
Polttisautot / Yksisuuntaislaakeri ongelma
02.07.05 - klo: 15.55
Mulla oli tt eb4 s2:ssa sama vika, ja yks suuntais laakeri oli halki...ei pitänyt vaan luisti, ja naru jäi välillä ulos...
#30
Polttisautot / thunder tiger
29.06.05 - klo: 22.13
no ei ne nyt niin loppu ole...se mikä tuossa kanittaa on juurikin tuo vetostartin tappi mikä on kampiakselissa, samassa tapissa on kiertokanki kiinni, eli tappi on nyt tuon 4mm liian pitkä kun siinä ei ole enää tuota vetostartin akselia mukana...ja se väljyys on semmoinen että sen juuri ja juuri huomaa, kokoluokkaa 1/6mm.
Kone on muuten kasassa, ainoa mikä puuttuu on juurikin tuo takalevy!