Älä huoli, ihan normaali välys. Laita mikrometri takaisin jemmaan ja valmistaudu tulevan kesän kuraleikkeihin... Näitä vehkeitä on turha mittailla. Satkut ja kympit hävii "marginaaleihin"!!
Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
Näytä viestit valikkoLainaus käyttäjältä: Ile__ - 24.01.11 - klo: 08.35
Minä haluaisin vielä tietää, että miksi vasemman takahubin akseli tappi on 4,93mm paksu ja oikea 4,98mm eli 0,05mm paksuuseroa?
Lainaus käyttäjältä: Stilo - 20.08.09 - klo: 02.28
Uskon kyllä vakaasti että tälle M-8e luokalle on selkeä kysyntä. Itseäni ainakaan polttiskoneiset härvelit eivät hankintamielessä kiinnosta. Kaikki koneen säätäminen ja stumppaamiset mekkarin kaivelut yms. ei kiinnosta pätkääkään.
Lainaus käyttäjältä: blaah - 28.07.09 - klo: 14.25
Taitaa olla hieman eroa mennä kahdeksaksi töihin joka aamu kun joku siitä vaivasta maksaa palkkaa. Kisajärjestäjille tarjotaan parhaassa tapauksessa lämmintä kättä, huonoimmassa haukut foorumilla..
Lainaus käyttäjältä: HYPER 11 WRC - 05.06.09 - klo: 21.47
Eli muistia kaivellen toi fuilitankki. Oliko niin, että 1 ml=1gr. Eli 125 ml vetoinen tankki, niin löpöä olisi 125 g ?
Kemian/fysiikantuneista aikaa n. 30v.
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 05.06.09 - klo: 21.36
Eikö tuo nyt ole yksinkertaista?
Jos joku käyttää niin vähän polttoainetta syövää konetta etä erän jälkeen on puoli tankkia soppaa niin käyttäkööt, kunhan auton paino sillä puolikkaalla tankilla on yli sallitun....
Ellei niin hylkäys, simppeliä häh?
Lainaus käyttäjältä: *HOKE*
Ja loppuun yhteenvetona...
Kuinka monella tämä alipainoisuus nyt ihan oikeesti olis ongelma????
Jos kauhavalla ainoastaan yksi auto oli karvan alle 3200g ja loput vähintäänkin karvan alle 3300g...
Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 04.06.09 - klo: 23.08
Joo, en ole veivaamassa ohjeistoa kuin kirjoituksissani. Ennen kautta olin muuttamassa painorajaa 3000 -> 3200 g, joka oli tietojeni mukaan efraraja. Sitä en pystynyt mistään varmistamaan varsinkaan, kun efran sivustolta ei löytynyt koko sääntökirjaa. Sehän on vieläkin suurelta osin "under construction" tai jotain vastaavaa. Olen kuullut tarinan, että 3000 g raja on aikanaan virheellisesti kopioitu ROARin painorajasta. Tuota rajaa ei ole vain jaksettu vuosien saatossa muuttaa.
Koko painoraja on ollut kuollut kirjain, koska yhtään oikeasti toimivaa kevyttä autoa ei ole ollut markkinoilla ennen tätä vuotta. Varsinkin jos hankit vähän titaania ja jyrsit metallia.
Ei kuitenkaan ole lajin harrastajien etu, että voittaja-autoon tarvitaan autosarjan lisäksi näitä ylimääräisiä kuluja. Valmistajat ja myyjät toki tykkäävät näistä lisäeuroista.
Onpa minua lähestytty myös rajan nostamisen suhteen. Että tälläisiäkin mielipiteitä löytyy.
Taidan kallistua sellaiselle kannalle, että ehdotan lajiryhmälle uutta rajaa sen jälkeen kun on käytettävissä 3200g metallinen kalibrointipunnus. Näen jo nimittäin seuraavan haasteen, joka on vaakojen kalibrointi. Olisin äärimmäisen onnellinen jos joku metallimies tuollaisen punnuksen tekisi.
Lainaus käyttäjältä: jarkko - 22.04.09 - klo: 16.45Sori OT jatkuu... herkullinen paikka vaan kommentoida/kysyä:
Lisenssin hankinnasta vielä hieman lisää.
Tällä valitulla systeemillä kun mennään, niin kisajärjestäjällä ei OIKEASTI ole oikeutta päästää kuskia mukaan ellei lisenssi ole kisa-aamuna voimassa.
Lisenssin hankinta kannattaa tehdä ajoissa. Älä siis jätä sitä viimeiseen viikkoon, koska silloin olet jo myöhässä.
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 29.04.09 - klo: 07.43
Paskin näkemäni rata :shock:
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: CAi - 06.04.09 - klo: 12.49
Miksi keksiä taas uusi luokka kun Mini täyttää kaikki yo kriteerit jo nyt?
Kisaajiakin Mineissä on palttiarallaa 40kpl.....
Auto halvempi kuin edullinen jne.
Miksi ihmeessä tulee aina keksiä uutta uuden päälle?
Minulle se on aivan sama. Ajattelen vaan lajia!
Lainaus käyttäjältä: sykero - 16.04.09 - klo: 13.31
Turussa ne varmaan meneeki viel tohon halpaan.
Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 13.04.09 - klo: 14.21Lainaus käyttäjältä: JUkka-san - 13.04.09 - klo: 12.04
Jeppe taisi ottaa sunnuntain korkeimman hypyn nimiinsä...etusuoralle tulevasta kallistetusta mutkasta suoraan pellolle, jotakuinkin kaasu pohjassa ;)
Joo lähti lapasesta, auto oli kuulemma pellolla ihan nelinkontein ja kävikin vielä, Tommi sano: "Oisit ajanut vaan pois", ei mun ois tarvinnu nostella. :mrgreen:
Kuulin jälestäpäin että AkiM oli kokeillu samaa temppua :p