Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Kaasu

#1
Polttisautot / Apua servojen suojaukseen!
06.02.05 - klo: 13.14
Nyt on selvisi jotain! Voin ryypyttää autoani vain siten että laitan kurkun aivan auki, ja sitten tulpa pakarin päähän ja kaks vetonarun vetäsyy niin pääletku on täynnä bensaa. Ihmettelen vaan että miksei se pääletku täyty jos kurkku on tyhjäkäynti asennossa!? Onko ilmanputsari tukossa vai voisikos joka valaista hieman minulle tätä asiaa?

Suuret kiitokset auttajille! Jos nyt kukaan auttaa.
#2
Polttisautot / Apua servojen suojaukseen!
04.02.05 - klo: 18.02
Ok, kiitos. Olen tolla mustekynän päällä puhalellut, mutta toi ruisku on hyvä juttu. Olen vaihtanut letkut ja pakarin ottanut irti siellä ei ollut mitään epäilyttävää, eikä toimi. Seuraavaksi olis tarkoituksena tutkia bensatankkia!
#3
Polttisautot / Apua servojen suojaukseen!
04.02.05 - klo: 14.40
No oon kokeillut vähän kaikkea. Suodatin ei ole rikki, bensaletkut on oikein, bensaletkut ei vuoda, tankki ei vuoda. Kun antaa ryypyn (siis silleen että joku tulppa pakoputken päähän, ja pari nykäsyä) niin bensa ei kulje sinne letkuun mikä vie siihen pääneulaan, itse pitää aina jotenkin ottaa letku irti ja koittaa jotenkin saada bensa siihen letkuun, eikä auto lähre käyntiin joten luulen että ongelma liittyy jotenkin tuohon.
#4
Polttisautot / Apua servojen suojaukseen!
03.02.05 - klo: 16.31
Ennen on kylläkin toiminut tolla samalla o-renkaalla. Voisiko vika olla jossain muussa?
#5
Polttisautot / Apua servojen suojaukseen!
03.02.05 - klo: 16.10
Koitin kiristää ja o-rengas on ihan ehjä vissiin.
#6
Polttisautot / Apua servojen suojaukseen!
03.02.05 - klo: 15.31
Noniin, koitin eilen ajaa.
Mutta auto vuotaa jostain, ja nyt sain syynkin selville. Auton bensaletkujen välissä on bensansuodatin joka vuotaa, se vuotaa siitä keskeltä sitä suodatinta kun siinä on semmonen musta kuminen tiiviste, ja se tiiviste ei ole kireällä, joten bensa ei pääse sen läpi vaan vuotaa suoraan. Onkohan nyt asia niin että pitäisi tilata uusi bensasuodatin vai olisiko jotain kikkoja miten ton bensa suodattimen voisi korjata? Seuraavassa linkissä on kuva kyseisestä suodattimesta:

www.freewebs.com/demonicmouse

Kiitos!
#7
Polttisautot / Apua servojen suojaukseen!
02.02.05 - klo: 14.41
Kiitoksia paljon. Mulla oli ollut netti maissa pari päivää niin en päässyt. Tänään pitäisi mennä koittamaan kun kurkun säätö on silleen että täydellä kaasulla aukeaa kokonaan, ja tyhjäkäynnillä on millin auki. Ja jarrua en saanut toimimaan, mutta koitan saada toimimaan siis tällä ohjeella minkä Kukkalapio sanoi (Kiitos!):

"Otat servosta sen linkin irti, laitat radiot ja auton päälle, että servo menee neutraaliasentoon. Sitten laitat linkin juuri siihen kohtaan kiinni servoon, missä kurkku aukee kokonaan, mutta myös jarruuttaa hyvin. Kurkun aukeamisen tietenkin tarkastat ottamalla ilmanputsarin irti ja katsomalla, että se aukee iihan kokonaan. Ei mitään että kyllä se ihan melkein aukee!
ps. varo ettei mee kaasariin likaa!"

Kiitos.
#8
Polttisautot / Apua servojen suojaukseen!
30.01.05 - klo: 15.18
Eli meinaatko sitä että otan sitä ruuvia sen verran KIINNI että luistin just ja just liikkuu, ja sitten laitan 3 kierrosta kiinni AUKI, niin pitäiskö tolleen alkaa toimia vai? Kiitos!
#9
Polttisautot / Apua servojen suojaukseen!
30.01.05 - klo: 15.07
Ok, kiitos. Siis moottori on Hyper 21 8-port, ja siitä sinisestä osasta josta puhuin on se luistin.
#10
Polttisautot / Apua servojen suojaukseen!
30.01.05 - klo: 14.58
Kiitos! Mutta kun ensimmäiseksi säädin alakierrosten ruuvin ihan kiinni, siten aukaisin sitä 3 kierrosta (3 kierrosta aika lähelä oikeaa kuulemma). Mutta sitten vasta ongelma ilmeni. Tällä asetuksella kun painan kaasua niin se kurkku ei aukene yhtään, koska se sininen muovi ei sieltä liiku sitten minnekkään? Onkohan tämä säätö ihan päin mäntyä? Kiitos!
#11
Polttisautot / Apua servojen suojaukseen!
30.01.05 - klo: 13.43
Kun nyt tein tämän aiheen tähän niin, kysyn että mikä on Hyper 7 alakierrosneula? Onko se siinä sinisen muovin päässä?
#12
Polttisautot / Apua servojen suojaukseen!
30.01.05 - klo: 09.58
Kiitos paljon! Niinkuin toussa sinun sivussasi luki että jos on roisketiivit servot niin niitä on turha lähteä tiivistelemään. Niin itselläni on HoBao Hyper 7 RTR versio, ja siinä pitäisi olla Futaban servot. Kumma juttu vaan että servoissa ei lue "Futaba", vaan niissä lukee jotain H-101, ja ohjausservossa H-102. Niin en oikein tiedä että onkos nuo servot roisketiivit. Mutta tietäiskö joku teistä? Ja vielä semmonen kysymys, että jos ottaa servon päällyskannen irti, siten että rattaat tulevat näkymään niin onko 100 % varmaa että rattaiden asento muuttuu jotenkin? En kylläkään liikutellut niitä, mutta nyt servon takaisin laittamiseen tuli ongelmia. Koska kun painan kaasua niin se vipu ei vedä tarpeeksi paljon kurkkua, ainakin luulen niin. Ja sitä asentoa on melko vaikea muuttaa kun siinä ei ole oiken pelivaraa?

Suuret kiitokset vastaajille!
#13
Polttisautot / Apua servojen suojaukseen!
29.01.05 - klo: 10.27
Niin! Ja se linkki mistä tossa puhun on tämä: www.freewebs.com/demonicmouse
#14
Polttisautot / Apua servojen suojaukseen!
29.01.05 - klo: 10.22
Terve.
Elikkä kuten otsikko sanoo niin tarvitsen hieman apua servojen suojaukseen. Auto on Hobao Hyper 7. Olen ajatellut suojata servot ilmapalloilla. Mutta kun kaikki ei ole minulle vielä ihan selvää niin kysäisen tässä muutaman kysymyksen. Ja suurenmoiset kiitokset vastaajille!

1. Linkissä minkä annan tässä tekstin lopussa, olen piirtänyt 2 kuvaa servoistani. Kuva 1. helpottaa tähän kysykseen vastaamista: --->
Jos laitan vaikka ilmapallon servon suojaksi, niin miten sen servon kiinnityksen kanssa sitten tehrään, kun on ruuvit, niin laitetaanko ne ruuvit vaan ilmapallon läpi? Ja sama kysymys tuon servoSARVEN kannalta, että laitetaanko se sarvi väkisin siitä ilmapallosta läpi vaan, luulisi että silloin jää rakoja ja vesi pääsee sisään vai miten tämäkin homma hoituu?

2. Sama juttu paitsi nyt kuva on: Kuva 2. Siinä näkyy servon huono räjäytyskuva. Niin minne tohon se O-RENGAS laitetaan, että onko tuo oikea paikka mikä tossa kuvassa on? Jos on niin tuleeko se rengas sen kannen päälle vai alle?

3. Jos mahdollista niin voisitte näyttää mulle kuvia teiän servojen suojauksesta jos löytyy?

4. Sitten kun tulee ne  johdot sieltä servosta, niin ne ulostulot taitaakin jo minun servoissani tiivistetyt, mutta laitetaanko siis ne johdotkin läpi siitä ilmapallosta, ainakin näin luulisin?

Vaikka sähköpostiosoitteeseen: rc-driver@hotmail.com Jos on mahdollista.

Ja suuret kiitokset auttajille!