Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Heuli

#1
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
20.05.13 - klo: 22.17
Aika isolta erolta kuulostaa. Laita kuva tänne näkyville miten auton linkistö on rakennettu?
#3
Mun puolesta ok jos joku ottaa homman hoitaakseen ja teknisesti mahdollista toteuttaa, copter?
#4
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
06.05.13 - klo: 20.37
Tuossa ainakin on hinta kohdillaan ja riittävät ominaisuudet yleiskäyttöön: http://fi.eurorc.com/product/3985/skyrc-e6650-lipo-charger-6a
#5
Osta suosiolla se 2wd, jos budjetti on tuo 270 eur niin en lähtisi siihen rahaan ostamaan nelkkucrossaria.
#6
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
04.05.13 - klo: 18.17
EPA prosentteja vain pienemmäksi niin ongelma poistuu.
#7
On jos saat puoleen hintaan  :azn:
#8
Jos ei kelpaa se EuroRC:stä linkittämäni niin osta Power Racingistä.
#10
No tuohon saa ostettua ainakin akun ja paremman laturin ja pysytään vielä alle 270 eurossa: http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=22_36&products_id=5518
#12
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
02.05.13 - klo: 17.50
Ei toimi.
#13
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 18.04.13 - klo: 18.55
Topic siivottu, toivottavasti ei tarvitse uudestaan.

Sama tehty uudelleen ja pari käyttäjää pääsee kirjoittelunsa takia lomailemaan. Jos vääntäminen kisakutsuissa ei lopu niin banni heiluu jatkossa entistä helpommin. Jos ei ole mitään positiivista sanottavaa niin jättää sitten sanomatta.
#14
Ei ole poistettu minnekään vaan siirretty tänne: http://rc10.fi/index.php?topic=12567.msg672640#msg672640
#15
Kerhopäiviä jatketaan sunnuntaisin klo 12-16 toukokuun loppuun asti. Kesäkauden ajan rata on kuukausimaksun maksajille avoinna normaaliin tapaan.
#16
Eli tällä PKSRCA:n kisalla ei tee mitään testidatana vaan asia pitää testata ulkona. Uskoisin että paras vaihtoehto S2-10 luokkaan on TSS-10 luokan tavoin nollaennakkosäätimet ja yksityyppikoneet ettei vauhti nouse liian lähelle viriluokkaa. Luokissa pitää olla selkeä nopeusero että kannattaa edes alkaa harkitsemaan M2-10:n jakamista.
#17
Kuten ennakkotiedoista osasin epäillä niin S2-10 luokassa ajettiin kovempaa kuin M2-10:ssä. Mitä etua tästä siis olisi että ajetaan käytännössä kahta samaa vauhtia menevää luokkaa? Silloin saadaan parasta kisaa aikaan kun on riittävästi kuljettajia niin tasoerot eivät kasva liian suureksi finaalien sisällä. Eli rautalangasta vääntäen 40 kuskin M2-10 kisa on paljon parempi kuin 25 kuskin M2-10 ja 15 kuskin S2-10 kisat erikseen.
#18
Saisimmeko ystävällisesti faktaa PKSRCA:n järjestämistä kisoista? Mikä oli nopeusero M2-10 ja S2-10 luokkien välillä? Mitkä olivat S2-10 tarkat tekniset säännöt M2-10 luokkaan verrattuna?
#19
Virituristin SM-luokassa on tällä hetkellä alle 20 aktiivista kuljettajaa vaikka lajin (1:10 sähkötouring) parissa on reilusti yli 100 aktiivista kuljettajaa. Jos takavetocrossiin tehdään avoimen SM-luokan lisäksi vakioluokka, vintage ja etuvetoluokat niin mitä arvelette tapahtuvan SM-luokan osallistujamäärille? Seuraavaksi joku valopää alkaa varmaan ehdottomaan M-8 luokan jakamista eri tasoryhmiin  :wink:
#20
Eli päästään jälleen perimmäisen kysymyksen pariin, kenelle tätä luokkaa ollaan tekemässä? Jerzi on edelleen ainoa kuka on minulle ilmoittanut halukkuutensa osallistua S2-10 luokkaan.
#21
jerzi: Jos tarkoitat sillä minua niin olen kysynyt mielipiteitä kuljettajilta 2011-2012 kausien ajan ja olet ainoa kuka sitä tosissaan on toivonut. Ilmeisesti nykyinen järjestelmä toimii niin hyvin ettei ole tarvetta erilliselle stanuluokalle. Mutta kuten sanottua niin paikkani on vapaa tämän kesän jälkeen, jerzilläkin mahtava tilaisuus näyttää nyt ettei ole pelkkä foorumitrolli vaan oikeasti aikaansaava henkilö  :wink:
#22
Stanukrossi ideana on aivan loistava. Ongelma vain Suomen kokoisessa maassa on harrastajien jakautuminen turhan moneen luokkaan. Se mikä toimii jenkeissä ei toimi Suomessa koska Suomi on hieman pienempi maa ja harrastajia paljon vähemmän. Siinä vaiheessa kun tuuppicrossissa on järjestäen yli 50 kuskia per kisa niin kannattaa alkaa harkita kahteen luokkaan jakamista.
#23
Nyt on jerzillä hyvä tilaisuus näyttää että puheelle löytyy katetta: http://rc10.fi/index.php?topic=74032.0

Ota koppi hommasta ja näytä vuoden päästä miten homma hoituu!
#24
Kilpailijoiden kanava / Vs: MYLAPS tiedote
07.04.13 - klo: 09.38
Useammalla uuden RC4 ponderin omistajalla on ilmeisesti ollut ongelmia kisoissa hukkuneiden kierrosten kanssa? Onko kyseessä ollut RC4 vai RC4 Hybridi? Oma pari vuotta vanha RC4 Hybridi on ainakin tähän asti ottanut kaikki kierrokset joka kisassa talteen samoin kuin 8 vuotta vanha RC2.
#25
Olen nyt kolmatta (ja samalla viimeistä) vuotta luokkayhteyshenkilönä ja jokaisena vuotena olen kysynyt sekä foorumissa että kisapaikoilla miten sarjaa halutaan kehittää. Tulevalle kesällä suurimmat uudistukset ovat nyt uusi yksityyppirengassääntö, nostajat harjoituksissa sekä kolmet finaalit kaikille. Kaikkia näitä on toivottu useamman henkilön toimesta ja ne kaikki on nyt toteutettu. Tuota jälkimmäistä on käsittääkseni myös jerzi useasti toivonut? Vakioluokkaa ei ole kukaan muu kuin jerzi toivonut. Sellanen tehdään tottakai Maastosarjaan jos sille on vain riittävästi kysyntää.
#26
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 07.04.13 - klo: 00.35
Tärkeä kysymys kuuluu myös että jos tällainen luokka (luokalla on pitkä historia jonka tourinluokka tappoi kokonaan aikoinaan) saataisi johonki kisoihin mukaan niin mistä luokasta se on pois koska sitähän tässä taas pelätään että joku luokka sitten kuolee tai johonki luokkaan nykyiselle luokalle ei tule kuskeja..

Eli siis mitä jerzi ajaa takaa? Koska menneisyydessä uusi luokka on tappanut vanhan niin tulevaisuudessa ei enää tapahdu niin? En ymmärrä logiikkaasi.
#27
Kuinka moni haluaisi ajaa kesällä mieluummin 17.5t moottoreilla kansallista cuppia kuin vapailla moottoreilla SM-sarjaa? Tarvittaisiin ainakin se parisen kymmentä vakioluokkaan että olisi järkeä ajattaa omana luokkanaan.
#28
jerzirccar1: Mielestäni jos S2-10 luokkaa aletaan ajamaan virallisesti Maastosarjan yhteydessä niin se on nimenomaan Nuortenmestaruusluokka eli alle 18-vuotiaille. Montako tuohon kategoriaan menevää kuskia oli tuossa kisassa?
#29
Normaalilla radalla nelkku on suunnilleen sekan nopeampi, molemmat on kyllä haastavia ajaa kovaa. Kannattaa aloittaa takavetoisella, huomattavasti yksinkertaisempi laite myös huoltaa.
#30
M2-10 luokka on takavetocrossareille, tuosta löytyy kesän kisat: http://rc10.fi/index.php?topic=74102.0

Täältä löytyy linkkejä Suomessa ajettiin kisaluokkiin.