Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Jocke

#1
Polttisautot / Vs: Bensafiltteri tukossa?
08.06.07 - klo: 08.12
Jep, filsu oli tukossa. Nyt saa bensaa =)
#2
Polttisautot / Bensafiltteri tukossa?
05.06.07 - klo: 19.12
Irrotin bensafiltteri infernosta ja kuvatin sen. Puhaltamalla juuri ja juuri pihisee läpi tavaraa. Mahtaako olla tukossa? Alakierroksiall kone käy hyvin. Mutta booaa yläkierroksilla vaikka pääneulaa on kokeiltu koko alueelta.

- Jocke

#3
Polttisautot / Vs: Kone jäykkä
17.05.07 - klo: 20.39
Tuli mieleen tällanen: koituuko haittaa jos ajan tota sisään ilman vauhtipyörää jne? Ei siis olisi vastusta. Tyhjäkäynnillä litran tai kaks käyttäis ton läpi?

- J
#4
Polttisautot / Vs: Kone jäykkä
17.05.07 - klo: 19.37
Joh. Noi stsmicroengines sivustolla mainitut oletus asetukset ovat todella rikkaat. Sain koneen röpöttämään 80-100c tyhjäkäynnillä pari tankkia. Kassua painamalla sai pillin tyhjentämään noin litran nitroa jalalle =)

Pikkasen säädetty kytkin/vauhtipyörä kombo ei taida kestää, joten laitoin wercksin setin tilaukseen.

- J
#5
Polttisautot / Vs: Kone jäykkä
17.05.07 - klo: 13.13
Lainaus käyttäjältä: Divi - 17.05.07 - klo: 12.40
booaa vai röpeltää?

Booaa.. siis 50% kaasua.. ja sit rupee booaan. Eli pääneulaa vastapäivään?

- J
#6
Polttisautot / Vs: Kone jäykkä
17.05.07 - klo: 11.17
Jep, sain lämmöt alas. idle on nyt about 80c. Piti aloittaa rullailu, mutta kone ei suostu ottamaan kierroksia ilman et hyytyy. Kumpaa pitäis säätä? :p

- J
#7
Polttisautot / Vs: Kone jäykkä
16.05.07 - klo: 23.11
Kieltämättä ensimmäinen ei RTR kone jonka ajan sisään. Tehnnyt suoraan manuaalin ohjeitten mukaan tähänmennessä. Manuaalissa puhutaan kokoajan "main needlestä", epäselväksi jää. Onko tuo yläpään ruuvi vai alapään. Tyhjäkäynnillä säädetäään vain tyhjäkäyntiä?

edit: anti clockwise oli vastaus.

- J

ps. ainakin tuolla väitetään että nämä koneet vaan käyvät "todella" kuumina ja sisäänajoon kannattaa panostaa reilusti nitroa: http://www.rcuniverse.com/forum/m_4807868/mpage_13/printable.htm
#8
Polttisautot / Vs: Kone jäykkä
16.05.07 - klo: 20.58
Käsin ja vauhtipyörästä? Kyllä tota kylmänäkin pyöritti vauhtipyörästä, ilman tulppaa ja tulpalla.

Hetken säädin tota hiustenkuivaajalla (50+ astetta). Tulppaa löysemmälle ja säädin tyhjäkäyntiä. Ja lähti käyntiin!!

Nosti kyllä lämmöt helposti OS a3 tulpalla satasen lämpimämmälle puolelle (ei paljoa 100-110c). Tulpan kannasta mitattuna. Kone sivusta oli ohjekirjan mukaan sallituissa rajoissa (noin. 80c). Mistä kuuluu mitata?

Katellaan taas huomenna kun nostelen kierroksia että miten lämmöille käy.

- J
#9
Polttisautot / Vs: Kone jäykkä
16.05.07 - klo: 13.29
Kiitos nopeasta vastauksesta.

Käytin kai huonoja hakusanoja =)

edit: eikun my bad yläkuolo siis

- J
#10
Polttisautot / Kone jäykkä
16.05.07 - klo: 13.23
Pitäisi ajaa tuollainen STS D21B kone sisään. Ongelma on se että kone on niin pirun tiukka ilmeisesti että starttiboksi ei jaksa sitä pyöritää tiukassa paikassa ympäri. Sormin tuota saa juuri ja juuri pyöritettyä kokonaan ympäri ympäri jos koneen ottaa irti ja pyörittää vauhtipyörästä, mut todella tiukka siis. Mikä avuksi?

- J
#11
Polttisautot / Vs: Vauhtipyörä
10.05.07 - klo: 21.22
Tarkoitatko vauhtipyörää? Minulla ei vauhtipyörä (gpm) 75100 edes mene pohjaan saakka. Vaan jää pieneksi siinäkohdin kun jengat loppuvat. "kohta" on sama kun infernon vakiovauhtipyörällä (joka menee pohjaan saakka). Mutta eihän tollasta 0,5cm rakoa tuohon voi jättää? Ja pakottamalla en viitsi sitä pohjaan saakka survoa. WERKS:llä näyttäisi olevan täysi setti tohon. Vauhtipyörä, säädettävä kytkin ja tilpehöörit.

- J

#13
Polttisautot / Vauhtipyörä
10.05.07 - klo: 12.51
Neuvoa uuden GPM vauhtipyörän asennuksen kanssa. Koneena on upouusi STS D21B (http://www.stsrc.com.tw/21engines.php). Ja kyseessä on siis GPM'n "kaksipinninen" aluvauhtipyörä.

Tuossa koneessa on tuo messinkinen /väriltään) osa akselin päässä. Kuuluko vauhtipyörän ja tuon messinkisen osan olla suoraan yhteydessä? Vauhtipyörä siis kiristetty suoraan tuota vastaan? Jos näin, niin mitään brikkoja ei tarvita jne? Tuon messinkisen osan pitäisi toimia "stopperina"? Vanhassa koneessa vauhtipyörä on vedetty tuon osan päälle?

- Jocke