Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - P.M

#1
Onkos tuo laakeripukin kiinnitys se lopullinen ratkaisu?
#2
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 02.05.10 - klo: 14.04
Mistä johtuu että seosruuvi pyörii omikseen? Pukilla kun kaasuttelee niin ruuvi pyörii aika nopeasti parikin kierrosta auki :undecided:
Mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään?

Ja auto on CEN GSR 5.0
Vaihda neulan O renkaat.
#3
Lainaus käyttäjältä: Allu Apina - 28.02.10 - klo: 16.09
Minä varmaan ajan Slayerin näin sisään

1.- 2. Tankki tyhjäkäyntiä.
3.- 4. Tankkia kävely vauhtia.
5.- 8. Tankkia perusnopeus.
8.- 10. Sitten ajetaan talla pohjassa.  :mrgreen:

Kannattaa välttää tasakaasua.
#4
Lainaus käyttäjältä: saku123 - 22.01.10 - klo: 21.20
Tai voisiko joku olla niin ystävällinen, että ottaisi kuvan tuosta gxr18 moottorin säätöohjeesta suomenkielisenä?
http://www.youtube.com/watch?v=ma2_CghxiUk Tuossa on hyvä ohje moottorin säätöön.
#5
Rc-liikkeissä on usein myynnissä iskarin korjaussarjoja.
#6
Jos se on leikannu kiinni  :mrgreen:
#7
Ei välttämättä ole kovin suuri säästö kun suomestakin saa melko halvalla moottoreita.
#8
Polttisautot / Vs: servo ongelma!!!
10.01.10 - klo: 17.07
Lainaus käyttäjältä: warhead - 10.01.10 - klo: 16.46
Mitä pitäisi tehdä kun auton servot ei oikein haluu toimii, auto on atomic warhead. Kun autosta laittaa virrat päälle niin etu servosta, kuuluu hirmuinen rutina ja kääntyy silleen katkonaisesti. ja sitten kaasu servo kun kääntää ohjaimesta vaikka oikeelle niin kaasu ottaa komennon vastaan ja liikkuu kaasu servo kääntämis  napukasta.
Sulla on servojen liittimet väärin, vaihda liittimien paikkaa vastaanottimessa. Tuo katkonaisesti kääntyminen voi johtua huonoista servoista tai tyhjästä vastarinakusta.
#9
Polttisautot / Vs: Käynnistys ongelma!!
10.01.10 - klo: 15.19
Sen saa käyntiin vauhtipyörästä, eli tarvitset starttiboxin tai vastaavan millä pystyy pyörittämään vauhtipyörää.
#10
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
09.01.10 - klo: 19.36
Hyvä valinta!
#11
Lainaus käyttäjältä: juska - 09.01.10 - klo: 10.12
Ihan sama mutta, HOKE on kuitenkin oikeessa tuon tyhjäkäynnin suhteen!!
Ei seosruuvilla mitään tyhjäkäynti kierroksia säädetä.
Oikeastaan kun luetaan kunnolla viestit läpi huomataan ettei kukaan näin väitäkkään.
Mika R kertoi miten alaneulan seos säädetään alkuun sopivaksi.

Hyvä ohje muuten sivuilla.
#12
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
08.01.10 - klo: 22.39
Lainaus käyttäjältä: Äpärä - 08.01.10 - klo: 22.18
TheArskan viestiin viitaten: Ei mulla ainakaan oo ikinä tulppien ylin kierukka hehkunu, kokeiltu on kahdella eri hehkulla. Mitäs mitäs??
Ei mullakaan kaikki uudetkaan tulpat hehku kokonaan.
#13
Polttisautot / Vs: tyhjäkäynti
06.01.10 - klo: 21.18
Joo tajusin nyt mitä mika meinaat tyhjäkäynnin säätämisellä.
#14
Polttisautot / Vs: tyhjäkäynti
06.01.10 - klo: 20.17
Sai mikan viestistä käsityksen, että tyhjäkäyntiruuvi vaikuttaa alaneulan seokseen...
Hokelta taas tuli ohje, että säädöissä olevan koneen tyhjäköäyntiä säädetään tyhjäkäyntiruuvista...

Ei oikeen täsmää.
#15
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
05.01.10 - klo: 22.12
Saako kallistuksenvakaaja liikkua "pallopään" läpi, vai täytyykö sen olla kiinni siinä.
#16
Lainaus käyttäjältä: Kakkutukka - 05.01.10 - klo: 15.56
Lainaus käyttäjältä: vilzuh - 05.01.10 - klo: 15.53
mitä jos avaisit vielä kerran sen vetokäynnistimen ja kiertäisit muutaman kerran narua siihen ympärille?
Niin?

Nyt todettiin kyllä että annetaan kuivua huomiseen ja sitten katsotaan.
Yhtälailla se toimii onko märkä vai ei.
#17
Lainaus käyttäjältä: Kakkutukka - 02.01.10 - klo: 20.03
Lainaus käyttäjältä: Hpi_savage - 02.01.10 - klo: 16.28
no siitä en tiiä... en oo kokeillu:)

Joo, tuli sellanen ongelma että se tasapainotus, kun DRX löytyy, niin siinä vielä sellainen, että mahtuuko renkaat varmasti pyörimään? Suosiolla niitit ja lyhentää?
Nuo niitit tuo varmaan edes pitoa, ja aikamoinen homma jos meinaa viilalla jtn niittien päitä lyhentää.
#18
Lainaus käyttäjältä: maironi - 02.01.10 - klo: 23.09
Lainaus käyttäjältä: Antti M - 02.01.10 - klo: 23.07
Lainaaai ei muka 90 riitä

No ei todellakaa riitä...
oikeastikko? miten se voi olla noin kallista
Sun pitää ostaa niin paljon kaikkea ja osan joutuu tekemään itse. Varmaankin tartteet pidemmän pohjalevyn joka maksaa jo sen 90e ja siihen päälle iskarit,renkaat,tukivarret yms.
#19
Kuulostaa aikas ronskilta säädöltä tuo 1/4. Mulla on vaan tommonen perus rtr motti jossa tuo 1/4 on helposti ihan liikaa, v-specissä varmaan vielä tarkempaa.
#20
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
30.12.09 - klo: 16.04
Tietysti riippuu johdosta, mutta jos on joku jatkojohto minkä sisältä saa sopivaa johtoa niin kyllä toimii.
#21
Lainaus käyttäjältä: rc_lazer - 30.12.09 - klo: 00.52
mistä saisi moottori johdot kun sain moottorin jossa ei ollut johtoja niiin mistä saisin johdot siihen moottoriin että voisin kytkeä sen autoon?
Etkö voisi kytkeä nopeuden säätimen johtoja moottoriin? Laita liittimet motin ja noparin välille, että saa irtikin sitten.
#22
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
30.12.09 - klo: 01.17
Lainaus käyttäjältä: rc_lazer - 30.12.09 - klo: 01.08
mutta mitäs saan sen pään joka työnnetään nopariin tai sinne jonnekkin?
Nopariin käy perjaatteessa mitkä tahansa liittimet. Noparin johdot voi juottaakin moottoriin suoraan jos tahtoo. Tarvitset vielä vastariisi sopivan liittimen joka on nopareissa valmiina(kai?) Sopivia liittimiä saat rc-kaupoista.
#23
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
30.12.09 - klo: 00.59
Lainaus käyttäjältä: rc_lazer - 30.12.09 - klo: 00.54
ongelma on että mistä ostan ne johdot
Johtoa voi ottaa jostain vanhoista sähkötavaroista yms, kunhan on tarpeeksi paksua.
#24
Polttisautot / Vs: Käynnistyvyys
29.12.09 - klo: 18.14
Lainaus käyttäjältä: vilzuh - 28.12.09 - klo: 18.32
onhan se!






...
ei vaan sovi suoraan mikään mihinkään ;D
piuhat palaa puhki
startterin kumi ei osu vauhtipyörään...


niin voihan sekin vaikuttaa, että hehkutin on puolillaan virtaa...

Ei vissiin kannattas pistää sopimaan?
#25
Lainaus käyttäjältä: Hpi_savage - 29.12.09 - klo: 12.32
Voisko joku vastata pikaisesti tuohon mun kysymykseen kun asialla olisi kiire
Ota vaan pois sukkaa jos käy liian kuumana. Ja sitten ilmeisesti paineletkuun saattaa jähmettyä polttoainetta pakkasessa, joka saattaa johtaa siihen että kone käy laihemmalla sitä mukaa kun tankki tyhjenee.
#26
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
29.12.09 - klo: 17.32
Tankki ja letkut kannattaa ajaa tyhjäksi kun laitetaan talveksi pois. Ja onko muka jotain tietoa miten muutaman sekunnin liian laihalla käyminen vaikuttaa mihinkään?
#27
Tein tommoset
http://img96.imageshack.us/i/28122009011.jpg/

Hyvin pitää lumessa,kannattaa tehdä.
#28
Talvirenkaat autoon. Hyvin pitää ei sudi melekeen yhtään lumessa.

http://img96.imageshack.us/i/28122009011.jpg/
#29
Lainaus käyttäjältä: Kakkutukka - 27.12.09 - klo: 12.38
Mjoo. Meillä täällä savossa on tätä lunta, ja itsekin nyt innostuin rataa tekemään. Joten, kertokaas millainen olisi hyvä rata, ja autona on DRX. Kannattaako aloittelijalle tavallista hyppyriä vai tällaista:
__
/  \

Eli siis missä on alastulokin jos hyppy jääkin lyhyeksi. Ja vinkkejä jos kertoisitte millaisen radan, millä kaasulla jne pitäisi ajaa sitä rataa.
Ei se auto hajoa vaikka ei menis hyppy niin kuin pitäisi. Tuon kaasunkäytön oppii kyllä ajamalla.
#30

Tommosella tulee ajeltua. Jos näkyy niin huomatkaa rautanaula pakoputken pidikkeenä.