Lainaus käyttäjältä: mustikka - 18.08.21 - klo: 13.40Kiitos vastauksesta. Tätä vähän pelkäsinkin. Pitää nyt tarkkaan miettiä mitä tekisin tämän rakkaan DESC210R :n kanssa. Joko lähden tähän metsästelemään lisää osia tai pistän tämän myyntiin. Autostani kiinnostuneet saa ottaa vaikka minuun yhteyttä ja tarjota autosta jotain mikäli kiinnostaa ostaa auto minulta pois ilman sähköjä.
Kyseistä automerkkiä ei enää valmisteta, joten usein hajoavien osien saaminen on melkein mahdotonta. Korvaaviakaan osia ei oikein saa näihin autoihin. Joku oli muistaakseni rakennellut associated sc auton tukivarsia näihin autoihin, mutta en oikein muista, että mistä mallista osat oli ja kuinka paljon vaati modaamista.
Kaikkein järkevintä olisi vain vaihtaa uuteen autoon, koska osien saaminen alkaa jo tiettyjen osien kohdalla olla mahdotonta. Luultavasti homma ei kauheasti innosta, jos osia on hankala saada ja niitä saa odotella pitkään.
Esimerkiksi Team Associated rc10sc6 sarjan autot ovat hyviä ja osien saa helposti.
https://hobbyfactory.fi/p41480/team-associated-rc10sc6-2-team-kit-70008
Kannattaa myös harkita luokan vaihtoa krossi autoihin, koska sieltä löytyy paljon enemmän kuskejaSc luokassa on nykyään aika vähän kuskeja krossi luokkiin verrattuna.
Kovin hiljaiselta vaikuttaa tämä foorumi vai onko se vain pelkkää kuvitelmaa? Mihin kaikki keskustelijat ovat siirtyneet jos ovat?
Kiitos myös Team Associated rc10sc6 suosituksesta. Hobbyfactorilla noiden saatavuus on näköjään hieman niin ja näin. Ehkä tuossa Asson vehkeessä karstastan nyt tuota Short-pack tyyppistä akkua kun itsellän on jo hyvät varastot ns. perinteisempää kaksikennoista Lipoa. Onko muita hyviä SC -vaihtoehtoja enää olemassa jossa akkutyyppi olisi vielä tuota pitkän mallista suosivaa vai ovatko jo kaikki siirtyneet tuohon lyhyempään akkumalliin?
Se miksi itse joskus tykästyin näihin SC-autoihin oli juuri näiden hyvä kestävyys. Sitä ennen omistuksessani oli vain nelkkukrossari Tamiyan DB-01 Durga (jonka omistan kyllä vieläkin). Ensikosketukseni radalla ajoon tulii siis tuolla vehkeellä ja 5.5 lankaisella harjattomalla moottorilla joten auto seisoi enemmän telakalla korjauksessa kuin ajossa. Hämmästys oli suuri kun sain tuon SC-auton hyppysiini, että millaisia tällejä ja katon kautta pyörähtyksiä se on kestänyt. Nyt vaan se pirun varaosasaatavuus sitten vaivaa että jos jotain ikävää sitten sattuisikin käymään, vaikka auto on toistaiseksi kestänyt ilman yhtäkään rikkimennyttä osaa. Eli tässä pitkälti syyt miksi haluaisin jatkaa SC-autolla ajoa. Kuvittelen että voin vapautuneemmin harjoitella ajamaan SC-autolla, jolloin auto on enemmän ajossa ja siinä samalla ajotaidot kehittyy nopeammin. Sitten pikkuhiljaa voisi siirtyä ehkä taas enemmän myös noihin perinteisempiin krossareihin. Aiemmin minulla on tässä ollut tuo 5.5 -moottori kiinni mutta siirsin sen takaisin Durgaan ja nyt minulla on tässä DESC210:ssä 13.5 -moottori.
Onko muuten SC -autojen suosio jostain syystä laskenut? Eli oliko kyseessä vain jokin 2010 -luvun hetkellinen muoti-ilmiö vai mistä on kyse? Mistä muuten voisin löytää tietoa pidettävistä RC:llä ajettavista SM-kisoista tai muista vastaavista paikallisista kisoista?
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 18.08.21 - klo: 17.29Onko sinulla jotain linkkiä tai vinkkiä tuohon Facebookissa velloneeseen keskusteluun. Itse en aivan heti tuolta löytänyt. Mikä on mahtunut olla noiden printattavien osien kestävyys käytännössä?
Joitain osia saa, ainakin tukivarsia ja hubeja. Printattuina.
Face-ryhmässä on ollut keskustelua aiheesta.