Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Miikaz

#1
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
11.09.09 - klo: 14.10
Ainakin e-maxxissa mmm antoin niin paljon häiriöitä ettei vakiohjaimella tullut ajamisesta mitään, mutta toisessa maxxissa on sidewinder niin se toimii moitteettomasti vakio ohjaimella.
#2
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
02.09.09 - klo: 21.32
Alkuperäisten laakereiden kestävyys paranee todellapaljon kun lisää niihin heti uutena vaseliinia sisälle. Itse olen käyttänyt vedenkestävää vaseliinia. Diffit ja laatikko kannattaa myös täyttää vasukalla.
#3
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
25.08.09 - klo: 07.38
Lainaus käyttäjältä: Janezki - 24.08.09 - klo: 20.33
Kannattaa muuten ihan oikeasti kokeilla sitä kulutuspinnan rei'itystä ja vanteiden reikien tukkimista.
Rengas ei toimi jos se ei "hengitä" ja samalla pääsee (=lähtee) sieltä sisältä kosteus + moskat pois ajaessa.

100% ilmatiiviit renkaat on ainakin minun mielestä toimineet parhaiten. Eihän sinne renkaan sisälle kuulu kosteuden ja p*skan päästäkkään. Oikeistakaan autoista ei rei'itetä kumeja...
#4
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
23.08.09 - klo: 18.31
Lainaus käyttäjältä: hamietti - 23.08.09 - klo: 14.08
noissa nakeissa on ainakin pitoa. varmasti hajoo jokupaikka. :evil:

Nuo renkaat pitää todellahyvin ja ovat kyllä kestäneet käyttöä.

Tässä oma versio "e-revo":sta, tämä on alunperin polttis revo. Tekno-RC:n muutos osilla, 80A EZRUN ja 9xl moottori. Laatikossa forward only ja wide ratio. Käytän autoa 3s akuilla niin voi ajaa 5000 akun tyhjäksi murehtimatta lämmöistä ja kuitenkin yleis bashaukseen vauhti ja teho riittää mainiosti.   



Siinä oma monttu kalusto.

#5
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
22.07.09 - klo: 20.52
En löytänyt ainakaan aikaisemmin täältä juttua tästäradiosta:
http://tacticrc.com/

Tuli ostettua yhteen harjattomaan monsteriin tactic:sin 2.4GHz ohjain ja vastari (sama kuin towerhobbies radiot). Aikaisemmin ei perus kideradioilla voinut edes ajaa häiriöiden takia ja nyt täysin häiriöttömästi. Maksoi jenkeistä posteineen 55€ ja siihen rahaan todella hyvä ohjain. Kantomatka vähintään riittävä kun ei enää näe mitenkä päin auto on ja mikä parasta vastaanottimessa ei ole antennia ollenkaan. Toimii todella hyvin vaikka vastari on umpinaisessä vastariboksissa. Ohjaimeen tulee vain 4 AA-kokoista patteria/akkua. Trimmit ovat perus potikka säätöiset ja ainut erikoisuus on maksimi ohjauskulman säätö. Potikat ovat onneksi aika jäykät, niin ei mene säädöt liian helposti pieleen. Ohjain on pikkuisen pieempi kuin yleensä perusradiot ja jonkunverran kevyempi.

Omat kokemukset tästä ohjaimesta ja tähän hintaan on semmoiset että tilaan näita vielä muutaman lisää niin on kaikkiin autoihin edes gigaset radiot...
#6
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
22.07.09 - klo: 15.31
Lainaus käyttäjältä: EmDzei - 22.07.09 - klo: 15.11
Lainaus käyttäjältä: Janezki - 21.07.09 - klo: 18.55
Tuo auto-lipo cut-offi on kätevä, mutta kannattaa sitten olla tarkkana että akut on ladattu kun lähdet ajelemaan. Itselle meinasi käydä kämmi, kun muistelin edellisen ajokerran jälkeen ladanneeni akut (6S) ja nappasin ne vain autoon ja pistin virrat päälle. No siinä alkupiippaukset kuunneltuani tulikin jotenkin outo tunne ja pistin virrat pois ja takaisin päälle kuunnellen "kennomääräpiipit" tarkkaan... Ja eikös vain, viisi kertaahan se piippasi! Siinäpä olisi olleet akut (tai ainakin joku kenno pilalla) kun 6S pakat olisi vetänyt 15 volttiin!

Luin saman varoituksen joko täältä tai Traxxasin foorumista. Jäin kuitenkin siihen luuloon, että nyt uusi firmware tukee kennokohtaista tarkkailua ja näin tällaista vahinkoa ei pääsisi tapahtumaan. Koska olen vielä täysin keltanokka RC-asioissa, niin saatoin toki ymmärtää asian päin Metsähallitustakin.


Kennokohtainen tarkkailu on mahdotonta jos mitataan vain kokonais jännitettä. Nopareissa pitäisi olla akun tasausliittimelle paikka että kennokohtainen tarkkailu olisi mahdollista.
#7
Yksi 10kg servo jaksaa kääntää renkaita hyvin jo paikallaan, mutta kaksi on parempi. Kaksi kestää paremmin, kun jakautuu tällit molemmille servoille
#8
Lainaus käyttäjältä: Keppo - 14.06.09 - klo: 12.31
Nyt alkaa pikku hiljaa pysyä laite lapasessa, joten pidentyneestä ajoajasta johtuen moottorin lämmöt alkaa nousta ~70'C. Välillä on pidettävä jäähdyttelytauko että voi taas jatkaa...

Millaisia välityksiä porukka käyttää MMM 2200kV ja 4S kombinaatiolla? Nyt 22/62 ja seuraava ajatus on 25/62 tai 27/62.

21/65 välityksillä ja 4s akuilla ei ole lämpö ongelmia. Eilen ajelin lapakumeilla kostealla hiekalla, kun pito on aivan älytön saa moottorin jo lämpenemään, mutta ei se kättä polta.

Kannattaa kyllä ehdottomasti hommata alumiiniset bulkhedit, niin loppuu auton katkeilu.
#9
Ei pysynyt oikein uudet 5000 2s 20c zippyt balanssissa. Akut oli sarjaan kytkettyinä ja kolmas ajokerta. Kummastakin toinen kenno heti ajonjälkeen mitattuna 2.7v ja lipocut oli 3.2v/kenno. Balansoitui ja latautui kuitenkin normaalisti täyteen...
#10
Tänään pääsin kunnolla testaamaan e-maxxissa 2200kv TORK moottoria ja oli kyllä mukava ajella, kun 5000 4s lipon pystyy ajamaan kerralla tyhjäksi eikä tarvitse murehtia moottorin lämmöistä. Kiina 9xl:lää joutu paristi jäähdyttelemään.

#11
Posti toi paripäivää sitten Tork 2200kv (neu 1515 1y) moottorin. On se kyllä aika jööti.  :grin:
Ei ole vaan vielä päässyt testaamaan kun ei ole tarpeeksi isoja rattaita e-maxiin. 62-19 välityksellä jää 5mm ilmaa rattaiden väliin...
#12
Lainaus käyttäjältä: Qazu - 16.06.09 - klo: 10.59
Lainaus käyttäjältä: Miikaz - 16.06.09 - klo: 10.48
Oli taas tullu hobbycityyn zippyn 5000 2s1p 20C akkuja varastoon. 55€ 2kpl posteineen on ehkä hintalaatusuhteeltaan järkevin mitä voi hommata. Pari lähti välittömästi tulemaan...

Nämä akut vielä voi olla hintalaatusuhteeltaan paremmat. Kuten keskustelu akun reviewissä sanoo ja lyhyt keskustelu rc10.fi:ssä niin noissa voi olla etikettivirhe. Jos se pitää paikkaansa niin n. 56 euroon pitäisi saada neljä akkua ilman postikuluja.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9172&Product_Name=Turnigy_5000mAh_2S_15C_Lipo_Pack

Ei vaan riitä tuo 15C aina jokapaikkaa. Neljä 15C akkua on tällä dollarinkurssilla 80€ posteineen
#13
Oli taas tullu hobbycityyn zippyn 5000 2s1p 20C akkuja varastoon. 55€ 2kpl posteineen on ehkä hintalaatusuhteeltaan järkevin mitä voi hommata. Pari lähti välittömästi tulemaan...
#14
Onko kellään kertoa kokemuksia Ezrun/speedpassion 80A tai 150A mallin säätimistä? Taidan itse ostaa tuon 80A säätimen yhteen monsteriin kokeeksi. Ei ole ainakaan hinnalla pilattu ebayssa.  :grin:
#15
Lainaus käyttäjältä: steni83 - 08.06.09 - klo: 13.48
osaisko joku selittää yksinkertaisesti, et miten toi noparin ja vastarin parittaminen tapahtuu? Vaihdoin vastarin toiseen autoon, ja nyt en saa enää toimimaan kunnolla.

Painat ohjaimen takana olevaa nappia ja vastarista nappia.

Hintalaatu on minusta tässä ohjaimessa enemmän kuin kohdallaa.
#16
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
03.06.09 - klo: 20.04
Missä lämmöissä moottori pyörii 4s:llä ja 6s:llä ajettuna? Voiko ajaa vaikka 5000 akut kerralla tyhjäksi?
#17
Lainaus käyttäjältä: Lapio - 29.05.09 - klo: 21.33
Toimiikos tuo Castle Creationsin uusin noparinohjelmointisofta Vista 64 bittisessä? Kokemuksia?

Hyvin tuntuu toimivan.
#18
Tänään menikin ajot montulla hienosti. Itseltä ei kummastakaan maxista mitään hajonnut. Ainut ärsyttävä on kun 9XL kiinamotti lämpiää 4s:llä liikaa. Vähintään kerran joutuu jäähdyttelemään 5000 lipolla. Vakiorenkat on hiekalla ehkä minusta parhaat. Lapakumeilla aivan liikaa pitoa ja jatkuvasti auto lentää volttia rinnettä alas...  :grin:
#19
Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 26.05.09 - klo: 23.44
Ei näköjään ainakaan E-maxilla :laugh: oliko isokin hyppy kun katki olet saanut?

Alastulo 3 metriä suoraa pudotusta tasaiselle peräedellä. Oikasin kaasulla liikaa eli käsi kuski  :grin:

Jos kaikki muoviosat olisi samanlaista muovia kuin nuo RPM:n osat, niin eipä hajoilisi paikat yhtä helposti.
#20
Korkealta laskeutuminen peräedellä ei kannata...  :roll:

#21
Sähköautot / Vs: Sähkömittari
27.02.09 - klo: 22.46
Pelkkään jännite mittaukseen on sama minkä mittarin hommaa, kunhan saa edes 2 desimaalin tarkkuudella ja mielellään automaattinen alue. Tarkoitan automaattisella alueella sitä että näyttää muutamasta millivoltista lähes tuhanteen volttiin eikä tarvitse mittarista valita mitataanko esim 2V-10V ja 10V-100V jne.  Töissä saa noita fluken mittareita käyttää ihan tarpeeksi ja eivät ole juuri sen tarkempia kuin halvatkaan, mutta kestävät takulla kovempaa käyttöä.
#22
Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 27.02.09 - klo: 14.00

Hmmm, eikös toi motti ole hobbycityn KD36-74, eli ei Feigao vaan halvempi kopio motti Feigaosta.

Kaikki ne on samoja halpa motteja olipa sitten feigao,nemesi,wanderer tai ihan ilman nimeä. Tuostakin maksoin 15€ posteineen...

On noita medusan specsejä tullu ihmeteltyä, mutta taidan silti ostaa tuon castlen(neu 1515 1y/F) 2200kv moottorin, tällä hetkellä näkyy saavan castlen moottorin irtaallaan himpun alle 150$. Hinnat tippuu varmasti vielä kun irto moottoreita tulee enemmän myyntiin.

Hyvin on pitoa laparenkailla, mutta pysähtyminen ja pakittaminen on sitten reilusti huonompaa..
#23
Lainaus käyttäjältä: hekekorte - 27.02.09 - klo: 10.37
Ei ole ilmaista, ei. Mutta mikäli aikoo päästä nauttimaan ajamisesta hieman pitemmän aikaa harjallisena, niin minkäs teet. Noilla roippeilla se alkaa jo luonnistua.

Tiheä välitys sopii tälle autolle, vaikka mainosteksteissä nopeus on tärkeintä. Kai se sitten myy. Virrat ja kuumumiset oikealle tasolle, niin hyvä tulee; ei sen tarvitse kulkea 100km/h.

Onkos tuo Feigaon motti?

Feigao 6xl kun ei muuta tähän hätään löytynyt. Ostan varmaan tuon mmm combon 2200 moottorin kunhan ne vähän yleistyy ebayssa. Minkälaisiet välitykset sinulla on? Tuossa vanhassa oli 13 pinjoni ja 66 spurri, niin oli 2 vaihteella aika sopiva yhdistelmä. NiMH akuilla en edes isompaa pinjonia viitsinyt kokeila...
#24
Kiva auto tuo vanhakin emaxxi on talvirälläykseen. Harjattomaan siirtyminen aiheutti vaihteisto murheita ja zippyn 4s lipo ei mahtunut vanhaan runkoon kunnolla, niin piti ostaa hieman päivitys osia. Kuvasta puuttuu rpm etutukivarret ja jotain muita pikku osia. Ainoastaan iskarit ja koppa on mitä ei ole vielä tullut tilattua.

Että ei tämä harjattomaan siirtyminen aivan ilmaista ole...

#25
Lainaus käyttäjältä: sipe - 01.02.09 - klo: 19.59
minulla on mamba monster ja 16.8v nimh kisa-akkuja e-maxxissa ja siihen on tulossa hobbycityn 2800kv xl kone enkä tiedä minkä kokoista pinionia siihen laittaisi. sillä pitäiti pystyä ajamaan kovaa, mutta koneen pitäisi kuitenkin pysyä viileänä. Ja kertokaa saako mistäään muualta Suomesta kuin medaseciltä noita 5mm pinioneita?

Minulla maxissa mmm, 6xl moottori ja 13/66 väleillä 16,8v(14xGP3700) nimhit kyykkää jos ei rajoita kiihtyvyyttä ja moottorin ajoitusta. Vähän vanhemmilla akuilla mitkä toimii touringissa kohtalaisesti, niin maxissa läkähtyvät välittömasti ja on kuin olisivat lähes tyhjät. Jospa ensiviikolla pääsis 4s lipolla kokeilemaan...