Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

kokemuksia harjattomista moottoreista!

Aloittaja jtnevala, 22.08.05 - klo: 09.02

alarauta

vesipää, eli allekirjoittanut, taivutti gm:n evo 2 4,5 koneesta akselin.
edellisen omistajan jäljiltä pinjoni oli aivan ...tanan lujassa ja irrotus touhussa (liian paljon voimaa)
taivutin sitten roottorin akselin. pinjoni on nyt irti, mutta kiristys ruuvi ei pyöri vieläkään!
mistäs suomen maasta saisi kohtuu ripeästi uuden roottorin koneeseen?
rf:stä oli loppu, mikä muu paikka noita myy?
yv:kin kelpaa vastaukseksi.
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Miikaz

Onko kellään kertoa kokemuksia Ezrun/speedpassion 80A tai 150A mallin säätimistä? Taidan itse ostaa tuon 80A säätimen yhteen monsteriin kokeeksi. Ei ole ainakaan hinnalla pilattu ebayssa.  :grin:

partajeesus

minulle on tuo 80a tulossa.
penguinillahan tuo taisi olla ja hajosi ekan akku satsin jälkeen.
tosin jenkki foorumeilla sitä on kovin kehuttu.

itse tilasin swanghobbystä n.46e ja ilmaiset postikulut.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Paarma78

Lainaus käyttäjältä: Miikaz - 15.06.09 - klo: 11.13
Onko kellään kertoa kokemuksia Ezrun/speedpassion 80A tai 150A mallin säätimistä? Taidan itse ostaa tuon 80A säätimen yhteen monsteriin kokeeksi. Ei ole ainakaan hinnalla pilattu ebayssa.  :grin:

80A nopari ollut kolmen akullisen ajan testissä. 4S akuilla ja XL kiinakoneella E-MAXX liikkuu oikein kivasti. Isokokoinenhan tuo on, mutta mielestäni toimii hienosti. Hintaa pidän todella halpana, enkä omiin tarpeisiini näe mitään järkeä ostaa järeämpää mallia. Jossain oli tehty noparille ruumiinavaus ja todettu, että spekseihin nähden laadukkaalta laitteelta vaikuttaa.

Tuolta tilasin myös omani:
http://www.swanghobby.com/HOBBYWING-eZRun-80A-SD-Electric-Brushless-Speed-Controller-1-8-p-909.html

1/8 polttiskrossareihin porukka on laittanut näitä säätimiä. Muutama keskustelu löytyy tältäkin sivustolta, haulla nuo löytää helpoiten...
Perheen autot: Xray T3 2012 VTR/Touring | Xray T2 007 drifter | Tamiya DB01R | Tamiya DF-03ra | Xray M18T | TD DESC210R

partajeesus

Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Janne A

Meikäläisellä on alkanut Speed Passionin Comp V2.0:sta hajoomaan laakeri.

Ilmeisesti tämä olisi oikea laakeri siihen.
Sensorin pään laakeri on kuulemman liimattu ja sitä ei voi vaihtaa erikseen, eli koko sensori pitää vaihtaa.

Koneeseen pitäisi käydä joidenkin muidenkin merkkien laakerit, ajattelin nyt eka vaihtaa tuon vaihdettavissa olevan.
On kellään hajua, minkä koneiden laakerit tuohon natsaa ja mistä niitä sais?

Kokohan on:
Inner Diameter: 3.17mm
Outer Diameter: 9.53mm
Width: 3.96mm

4wdkanootti

Tutki noitten tarjontaa,mulla on pyöriny niitten keraamiset kivasti MM-4600:ssa
http://www.bocabearings.com/main1.aspx?p=docs&id=1
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Janezki

Olikos jollain täällä tuommonen Tekno Neu 1515 1Y?
6S lipoilla varmaan aika haipakkaa saapi tuolla, vaan mitenköhän herkkä lienee lämpiämään?
Arvelin jos vaikka Savageen tuon laittaisi, olisi vaihteeksi kunnon moottori eikä noita kiinankiukaita...  :wink:

tapsa92

Voisin väittää että tuo on ehkä parhaita XL-luokan koneita mitä voi saada rc-autoon, jenkit fanittaa rc-monsterin foorumeilla lähes jokaista Neu:n 15XX sarjalaista konetta, ovat erittäin laadukkaita, ei kuulemma mitään lämpöongelmia edes ja teho on kuulemma aivan eri luokkaa kuin millään halpis-feigaoilla yms.

Olen itsekkin ajatellut ostaa nimenomaan tuon Neu:n 1515 1Y:n, mutta hinta on suolainnen ( syystäkin ) jonka takia ei ole tullut hankittua ( ainakaan vielä ) .
- Tapsa

Qazu

Lainaus käyttäjältä: Janezki - 17.06.09 - klo: 17.21
Olikos jollain täällä tuommonen Tekno Neu 1515 1Y?
6S lipoilla varmaan aika haipakkaa saapi tuolla, vaan mitenköhän herkkä lienee lämpiämään?

Mä pidän medusan puolia vaikka en oo ehtiny sillä ajelemaan. Irrallaan ostettuna taitaa tulla edullisemmaksi kuin Castle Neu.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

-rcmh-

Kyllä se hintakin sitten unohtuu kun pääsee testaamaan laatumotilla, ei lämpöongelmia ja teho/vääntö ihan eri luokkaa kuin niissä halpismoteissa.
Ainakaan Fluxilla ei lämpöongelmia Castle/Neu 2200kv motin kanssa yhtään ja tuohan on vielä laadukkaampi motti.


HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Qazu

Medusalla parempi valikoima ja lienee aika lailla samalla viivalla Neun kanssa... olikohan se 4 vai 6 paaluinen.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Miikaz

Posti toi paripäivää sitten Tork 2200kv (neu 1515 1y) moottorin. On se kyllä aika jööti.  :grin:
Ei ole vaan vielä päässyt testaamaan kun ei ole tarpeeksi isoja rattaita e-maxiin. 62-19 välityksellä jää 5mm ilmaa rattaiden väliin...

tapsa92

Neu:n koneet on ilmeisesti hieman laadukkaampia ( jäähdytysrivallinen versio saatavilla ), eivät sisällä tolkuttoman kokoisia reikiä päädyssä ( = eivät kerää roskaa ) ja ovat kuulemma vähän "tehokkaampia"  :wink: . Näin siis jenkit väittävät, omaa kokemusta ei kyseisistä moottoreista ole. Varmaan kummatkin hyviä vaihtoehtoja, mutta itse kyllä valitsisin Neun.
- Tapsa

Jabe

#1754
Lainaus käyttäjältä: tapsa92 - 17.06.09 - klo: 20.25
Neu:n koneet on ilmeisesti hieman laadukkaampia ( jäähdytysrivallinen versio saatavilla ), eivät sisällä tolkuttoman kokoisia reikiä päädyssä ( = eivät kerää roskaa ) ja ovat kuulemma vähän "tehokkaampia"  :wink: . Näin siis jenkit väittävät, omaa kokemusta ei kyseisistä moottoreista ole. Varmaan kummatkin hyviä vaihtoehtoja, mutta itse kyllä valitsisin Neun.
Aidossa NEU moottorissa on ne ilmareiät päädyissä, Castlen ja Teknon malleissa ei ole.
Ja aito NEU on kuulemma laadultaan parempi.
Tässä olisi kuva uudesta NEU koneesta, hiukan ovat muuttaneet sitä, esim M3 ja M4 kierteet löytyy.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

tapsa92

#1755
Puhun juuri aidosta Neu:sta, ilma-aukkoja en muistanut mutta meduusassa ne on isommat mikäli muistan oikein. Vertasin siis Neu:n moottoria teknisesti Medusaan, en viitannut castlen ja tekinin edullisempiin XL-koneisiin.

Kun puhutaan Neu:n ja castlen XL koneista niin Neu:n moottoreissa ei ole juuri mitään muuta yhteistä castlen XL-moottoreihin paitsi ulkonäkö vaikka kovasti siitä väitellään, Neu:n moottorit on laatutavaraa ja castlen taas halpistavaraa.
- Tapsa

Ile__

Lainaus käyttäjältä: tapsa92 - 17.06.09 - klo: 21.27
Vertasin siis Neu:n moottoria teknisesti Medusaan, en viitannut castlen ja tekinin edullisempiin XL-koneisiin.

Tekin ei liity noihin merkkeihin mitenkään. Tarkoitit ilmeisesti Teknoa???
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

tapsa92

#1757
Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 18.06.09 - klo: 14.20
Lainaus käyttäjältä: tapsa92 - 17.06.09 - klo: 21.27
Vertasin siis Neu:n moottoria teknisesti Medusaan, en viitannut castlen ja tekinin edullisempiin XL-koneisiin.

Tekin ei liity noihin merkkeihin mitenkään. Tarkoitit ilmeisesti Teknoa???
Tekinin combo moottori ? XL kone sekin mutta joo, sori meni sekaisin.. En tarkoittanut teknojakaan, ne on "aitoja" NEU:n koneita mutta niissä ei tosiaankaan ole ilmareikiä päädyssä, muuta eroa normaaleihin NEU:n koneisiin ei taida olla. Mutta ei takerruta pikkuseikkoihin, eli asian ydin oli se että: "medusan koneet ei vaikuta niin laadukkailta kuin nuo oikeat NEU:n koneet" ( jos et tiedä mikä on aito neu niin ne on niitä mustakannuisia +150eur koneita joita löytyy vaikkapa Nesailin sivuilta ) . Tosin tuo on ihan vain ja ainoastaan oma mielipiteeni.


Tässä "aito" Neun kone, ei siis mikään castlen combomoottori.


Tässä medusan kone.


Tarkoituksena oli alunperin siis ilmaista se että pidän NEU:n koneita laadukkaampina kuin mitä medusan koneet ovat.
- Tapsa

partajeesus

sanokaapas rakkaat lapsukaiset että vaikuttaako ulkoilma näin paljon motin lämpöihin vai oliko mulla alunperinkin liian tiheät välit.

autona rustler, mottina ezrun 8.5t/4000kv, akkuna 3s lipo.
viimeksi mittasin lämpimänä aamuna lämmöt 16/86 väleillä ja akullisen jälkeen lämmöt 59 astetta.
alkoi kyrsimään se kun sai aika paljon ajaa kaasu pohjassa ja ajattelin että ei se motti siitä varmaan tykkää ja laitoin pitemmät välitykset.
nyt kävin ajamassa 19/86 väleillä ja akullisen jälkeen lämmöt 57 astetta.
nyt oli hiukan viileämpää, mutta kyllä siellä t-paidalla tarkeni hyvin.

odotin että olisi lämmöt olleet hetkessä jossain 70 asteen tuntumassa.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Janne A

Lainaus käyttäjältä: AiR - 15.06.09 - klo: 23.57
Meikäläisellä on alkanut Speed Passionin Comp V2.0:sta hajoomaan laakeri.

Ilmeisesti tämä olisi oikea laakeri siihen.
Sensorin pään laakeri on kuulemman liimattu ja sitä ei voi vaihtaa erikseen, eli koko sensori pitää vaihtaa.

Koneeseen pitäisi käydä joidenkin muidenkin merkkien laakerit, ajattelin nyt eka vaihtaa tuon vaihdettavissa olevan.
On kellään hajua, minkä koneiden laakerit tuohon natsaa ja mistä niitä sais?

Kokohan on:
Inner Diameter: 3.17mm
Outer Diameter: 9.53mm
Width: 3.96mm

Laitoin vähän ylisuuren Sherlock-hatun päähän ja aloin pähkäileen uudestaan noita millimetrikokoja ja ei niissä ollut mitään järkee. No käänsin ne sitten tuumiksi ja johan alkoi natsaamaan. Mitat on samat, kun Novakin koneessa.

Mitat:
Inner Diameter: 1/8" (3.17mm)
Outer Diameter: 3/8" (9.53mm)
Width: 5/32" (3.96mm)

:afro:

4wdkanootti

Mites noi MEDUSA JA NEU  aukeevat laakerinvaihtoon?
Tohon hintaan olettas koneen kestävän jo kauemmin ku yhet laakerit..
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Jabe

NEUssa on pääty ruuveilla kiinni ja Medusassa se on liimattu kiinni.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

snakepoison

Onko kenelläkään käytössä LRP:n X12 konetta ? Itse olen meinannut sen laittaa sen B4 autoon. Koneessa kuitenkin on paljon reikiä jotka ajattelin teipata umpeen, jotta pöly ja lika ei pääse koneeseen. Mutta onko kokemuksia haittaako tämä koneen lämpötilaan / tuuletukseen niin radikaalisti että kone voisi hajota
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

tapsa92

#1763
Onkos teillä tällaisia, "lokki" tipautti tämmöset meikäläisen pihaan :smiley: ?



- Tapsa

Janezki

Tekiniä pitäisi päästä myös kokeilemaan.
Tulihan tuo Tekno Neu:kin näemmä viimein. Näitä ei ilmeisesti enää saakkaan kun tilalle tulee tuota Lektron:ia.
Jospa tässä viikonloppuna pääsisi viimeistään maisteja motista ottamaan.  :azn:

Miikaz

Tänään pääsin kunnolla testaamaan e-maxxissa 2200kv TORK moottoria ja oli kyllä mukava ajella, kun 5000 4s lipon pystyy ajamaan kerralla tyhjäksi eikä tarvitse murehtia moottorin lämmöistä. Kiina 9xl:lää joutu paristi jäähdyttelemään.


jp-74

kysyn: mitan saa Nosram Dragonin auki? pääty kopan saan pois, sen alla olevaa "piirilevyä" enoo uskaltanu vääntää pois, miten se lähtee särkymättä vai lähteekö mitenkään?

pitäs laakerit vaihtaa ja tiskata pölyt moottorin sisältä
http://www.redrc.net/2007/03/nosram-dragon-brushless-motor/

Kiitos

mop

Oon katellu Lazeriin vähän piristystä. Onkos kellään kokemuksia noista Losin sensorillisista Xcelorin seteistä (http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB9552)?

Toi 6,5t versio vois olla pätevä ko. buggyyn 2s lipojen kaveriksi? 

apophis

Onko joku vaihtanut akselin puoleista laakeria Castlen CMS-4600 tyyppiseen moottoriin?

Se etulevyhän näyttäisi olevan neljällä pienellä ristipääruuvilla, mutta onko lisäksi liimalla kiinni? Jos liimalla, niin miten sen saa auki rikkomatta paikkoja?

Huomasin laakerissa jonkun satkun välyksen, kun ajo on ollut puhtaasti hienossa hiekassa bashailya. Ja Traxxasin 'suojista' menee hienoa hiekkaa väkisin joka paikkaan. Moottorin laakerikin on jotain imaissut, kun on välys ja lievä rohina.
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

4wdkanootti

On noita availtu! Ja on kone liimattu kiinni ruuvien lisäksi. Se pienentää kannen värinää.
JOS ruuvit aukeaa katkeamatta,saat auki nähdäksesi, että laakeritkin on liimattu päätyihin.
-
Molemmat liimaukset vaarattomasti aukeaa juotoskolvinpäällä kuumentamalla.
Kärjenleveys kerrallaan kuumennat koko kehää (teor 300 asteeseen per kohta, ja ruuvinpäitä myös. Jäähdyttelet välillä jos tassut ei kestä putkeen. Ei näyttänyt heikentävän aukeamista.

Otin molemmat päät auki, niin ei tarvitsde pelätä liottavansa johtojen lakkausta, pestessään laakereita. Samoin kuumensin irto-kantta vain laakerintiivisteiden keston puitteissa, mutta laakeri putosi kivasti kankaalle pöydällä.

http://www.bocabearings.com/main1.aspx?p=product&id=7340&n=SMR685C-YZZ_#5_NB2
Tuolta otin mitoilla numeron, numerosta kaikki mis on niitä, ja valitsin samaa rasvaa käyttävän keraamisilla kuulilla. Halpispakkaus ! virveliä varten oli halvin.
(Vähintään yhtä hyvää suojaa tarttee kiteisen suolan pito ulkopuolella)

Ruuvilukitteella laakeri kiinni pesäänsä !pohjaan!
shimmeillä päittäisvälys kuriin ja ruuveilla testikiinni + pyöritys.
(jos sait osankierrosta herkempää kuin loput, liimasit laakerin kallelleen. Tätä varoakseni tein pikasen testikasauksen. olisi tarvittaessa veilä voinut pukata laakerin pihalle.)

Sitten ruuvilukitteet myös kansiin. En pitänyt hepposiin ruuveihin kuin kevyintä lukitetta
Niillä on nyt jokunen tunti tullut ajoaikaa  kivalta kuulostaen...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2