Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - HeeFeeld

#1
Hmm... Taisin ymmärtää kyl oikein et toi elektrooninen nopeuden säädin olis siis semmonen tyyliin joka antaa vaan virtaa suoraa moottorille ku ohjaimesta niin väännetään.. :P

Mulla on vanhan RC-mönkiän piirilevy jääny ja ohjain niin oon nyt niitä sovittelemassa tähän autoon... tarkotus ois siis nyt ottaa piirilevystä moottorin johdot moottorille ja kääntyvyyden johdot ohjaukseen... Oon saman piirilevyn jo ennemminki asentanu toiseen rc autoon niin pitää koittaa onnistuuko. :D

Toki onhan tuo auto oikeesti tarkotettu 7,2v ja piirilevy + akku = 9,6v mönkiä.... kestääköhän noi moottorit :E
#2
EDIT: Huomasin tämmöstä, kun vie ton ohjaimen anteenin auton anteenin johdon lähelle nii auto toimii kunnolla... mut jos antaa kaasun pohjaa nii vetää jotaki ihme juttuu et eka kaasuttaa ja sitte rupee pakittaa ja pakki jää jotenki jumii:S

Mut mikähän tossa vois olla, että toi ohjaimen anteeni pitää olla auton anteenin kans lähellä? Eihä semmosel autol voi ajaa jossa pitää kyykys juosta peräs. :D tarkistin johdonki eikä oo poikki mistää :E
#3
Mites muuten, mitä noi säätöjutut ton vastariboxin sisällä on?

Meinaa menin pikkasen pyörittelee niit nii yhtääkkiä auto rupes toimii... ei mitää vikaa muutaku et kaasu ja pakki jäi välillä pohjaa jumittaa..  :shocked:




EDIT: Huomasin tämmöstä, kun vie ton ohjaimen anteenin auton anteenin johdon lähelle nii auto toimii kunnolla... mut jos antaa kaasun pohjaa nii vetää jotaki ihme juttuu et eka kaasuttaa ja sitte rupee pakittaa ja pakki jää jotenki jumii:S

Mut mikähän tossa vois olla, että toi ohjaimen anteeni pitää olla auton anteenin kans lähellä? Eihä semmosel autol voi ajaa jossa pitää kyykys juosta peräs. :D tarkistin johdonki eikä oo poikki mistää :E
#4
Lainaus käyttäjältä: Mazza - 22.12.08 - klo: 02.40
Autosi vastaanotin saa virtaa nopeudensäätimeltä Klik!, joten erillistä virtalähdettä (tuota patterikoteloa) ei siis tarvita.

Onko ohjaimessa ja vastaanottimessa saman taajuuden Kiteet? Onko anteenit ehjät? Onko ohjaimessa virtaa?

Vielä kuva servosta: Klik!

Ota moottorin johdot irti niin saat helpommin selviteltyä vikaa, ei auto karkaa käsistä kun kaasu menee täysille. Kun saat servot tottelemaan ohjainta, säädä kaasu ja ohjaus trimmeistä (ne pienet nappulat kaasu- ja ohjaustikkujen vieressä) niin, että ohjaus on keskellä ja nopeudensäädin ei kaasuta.

Ohjaimessa ja vastaanottimessa on samat kiteet, 27.095...

EDIT: On siis ohjaimessa ja autossa paristot kunnossa.. :D anteenit on ehjät.

Tää sun lausees jäi mielee: Kun saat servot tottelemaan ohjainta, säädä kaasu ja ohjaus trimmeistä (ne pienet nappulat kaasu- ja ohjaustikkujen vieressä) niin, että ohjaus on keskellä ja nopeudensäädin ei kaasuta.

Mitenköhän mä saan noi totteleen jos ne ei tottele ny?? ja sitten se, että mistä tota kaasua ja ohjausta säädetään niin pitäskö noi nappulat olla autossa vai ohjaimessa? :D

Lainaus käyttäjältä: Voyager - 22.12.08 - klo: 02.51
Moe!

Sulla on autossa tosi vanha mekaaninen nopeudensäädin.
Pääset eroon kaasuongelmista, kun päivitätte autoon nykyaikaisen elektronisen nopeudensäätimen.

Soita RC kauppiaalle ja kerro autosi ja tiedustele perus nopeudensäädintä, esim. Sabe, Hobbylinna, RacingFactory.

Sulla on autossa 2 servoa, toinen on kiinni ohjauksen raidetangoissa ja toinen mekaanisen noparin varressa,
servo on se mikä liikuttaa ohjauksen raidetankoja ja toinen servo  mikä liikuttaa mekaanisen noparin vartta.

Elektronisen noparin ansiosta tarvitset autossa vain yhtä servoa, sitä joka hoitaa ohjauksen.

Toni  :wink:

Miksi tuo kaasutussarja pitää päivittää? :S ja aika huono soittaa RC kauppiaalle ku ei oo niitä täälläpäi näkyny :( Isseetä ei oikee kiinnosta maksaa noit RC-auto juttuja.. nii luulisin et tää pitäs saada kuntoon mahdollisimman pienellä rahamäärällä. :S
#5
Terve!

Iskä on joskus ostanut tommosen auton meille.. se on maalattu ulkoopäin, mutta sisältähän se on semmonen jonkalaisena se meille on tullutki.

Auto on siis tämmöinen: http://www.mirage-performance.com/RCcars/BigBear/index.html Muuten ihan samanlainen, mutta kun tuossa yhdessä kuvassa näkyy noita patterihärpäkkeitä lisäksi... niin mulla on tässä vain 1 ainoa akku? Lienee kytkettykö sitten jotenki, että se yks akku riittää? Auto on 7,2V

Itseasiassa jos tätä kuvaa katsoo: http://www.mirage-performance.com/RCcars/BigBear/bigbear007.jpg niin mun omassa tulee tuohon keskelle vaan se akku... ja tossa akun vieressä olevassa tilassa on joku kaasutus systeemi? :)


--> Nyt mennään itse vikaan siis:

Auto tekee semmoista, ettäkun jos vaikka vääntää sormilla tota kaasua poispäin onko sitten joku mekaaninen kaasujuttu? nii vääntää sen sillee ettei se kaasuta... ja sitte jos kytkee tonne virtaa niin ohjaus ja kaasu inahtaa jolloinka ne liikkuu ihan pikkasen (ohjaus vasemmalle) (kaasutus menee isommalle) Eli siis jos kytkee virran monta kertaa peräkkäin, niin sillon tuo auto rupee täysillä kaasuttamaan kun kaasu on siellä pohjassa asti... Ohjain ei vaikuta tuohon mitenkään, eli vaikka mitä painelee ja vääntelee niin auto vaan kaasuttaa niin lujaa ku pääsee. :(

Elikkäs vikana on se, että joku vaikuttaa tuohon et se rupee itestään kaasuttamaan ja kääntämään täysillä noit..?

Kysymykset siis niille jotka vähän voisi osata auttaa:

- Mikähän tässä on vikana? ja paljonko kustantaa...
- Kertokaa mielellään jos vian keksitte niin myös, että mikä se "servo" tai joku muu palikka on mistä puhutte, että minäkin varmasti tiedän mistä puhutaan! :D


KIITÄN JO ETUKÄTEEN JOS JOKU OSAA JOTAKIN APUJA ANTAA.. Ois nimittäin kiva päästä ajeleenki joskus:S

Omasta autosta vielä kuvaa:



Ja jos jotakin osaan kertoo sisustasta, niin siellä on näköjään Futaban vastaanotinboksi ja myös tuo ohjain on futaba :D