Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Mikko260

#1
Tässä tapauksessa olisi suotavaa tietää mitä valmistajia kukin omistaa, jotta voin sitten miettiä miltä valmistajalta ottaa auton, tossa kun kävin To iltana radalla niin siellä oli käsittääkseni 2kpl Hobaoa radalla. Semmosen runko maksoi 250€ Hobaon omassa kaupassa, sähköt saan nykyisistä autoista
#2
Lainaus käyttäjältä: Joo - 31.08.12 - klo: 15.40
Taitaa olla parhaillaan noista autoista "suosituin" radalle tms. Ultima SC.

Ei ole paha vaihtoehto ollenkaan, kaiken ratkaiseen taloudellinen tilanne. Kämpän sisustus teki nyt pienen loven kukkaroon.
#3
Kävin kokeilemassa mitä subaru sanoo radasta......rata ei ollut subarun mieleen, suorilla kyllä kulki, mutta hypyt eivät olleet sen mieleen. Lisäksi vielä toinen akku on kans sanonut sopimuksen irti että ei ole kuin vain yksi akku. Pitää tässä ruveta ehtiin toista autoa ja lisää  akkuja. Tässä vilkaisin nopeasti löytyi tämmöset vaihtoehdot Kyosho sen takia kun saan helposti varaosat Ylivieskasta.

https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=10551&productId=292811&langId=-11&parent_category_rn=20382&top_category=20379&selectedTopCategory=20362&selectedSecondLevel=20362&selectedThirdLevel=20379&categoryId=20382&searchMethod=

http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=2344&nav=3002003

http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=5004&nav=3002003
#4
Lainaus käyttäjältä: jhappone - 30.08.12 - klo: 19.12
Tänään kahdeksan aikoihin radalla...

- J

Kävin seitsemän aikoihin radalla. Huomenna päivällä kävisin kokeileen pystyykö nykyisellä sähköautollani ajamaan radalla.
#5
Olen tässä lueskellut näistä radoistanne hienolta vaikuttavat, käsitin että ratoja olis Oulunsalossa, Iissä ja Haukiputtaalla, millä autoilla saa missäkin ajella? Kaipaisin myös kartta linkkejä ratojen sijainnista. Olen aijemmin jo aikonut tuoda R/C autot ouluun, mutta henkilöauton puuttuminen on vaikeuttanut kuljettamista ja radoillekkin pääsyä. Omistan tällä hetkellä 1/10 nitro kirpun ja 1/10 sähkö katuauton, jota on modattu maastoon sopivammaksi. Lueskelen täältä miten porukkaa on menossa ajeleen ja katson pääsenkö itse käymään paikan päällä.
#6
Sähköautot / Vs: RC panssarivaunut
24.02.12 - klo: 15.16
Ei ne muoviset kestäkkään, kun normaali puuteri lumi saattaa hyppäyttää ne poist paikaltaan ja lyhentäminen ei auta asiaan. Itse haluaisin hiukan tehokkaammat moottorit. Nykyiset on niin laiskoja, mutta ei oikein löydy semmosia mitkä vois laittaa.
#7
Sain auton liikkumaan itsekseen pelkästään Arduinon, IR -Ledin ja -tunnistimen avulla. Sen verran tyhmä auto on vielä että ei meinaa aina uskoa että siitä seinästä ei pääse läpi. Tästä itsekseen liikkumisesta ei vielä ole videoa.

Tässä videossa potikalla valitaan nopeus ja suunta.

Kyosho Alpha 3, ESC controlled by Arduino Uno
#8
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
27.01.12 - klo: 16.37
Pieni arduino projekti. Tämä on vasta alkutekiöissä, kun kaikkia osia ei ole vielä tullut. Lopputuloksena auton pitäisi liikkua itsekseen.

Kyosho Alpha 3, ESC controlled by Arduino Uno

Auto on saatu liikkumaan itsekseen, mutta auto on vielä sen verran tyhmä että ei meinaa uskoa aina että siitä seinästä ei pääse läpi.
#9
Tein mittauksia servojen ja noparin jänniteestä ja virrasta. Tarkoituksena rakentaa Arduinolle ohjelma joka ohjaa autoa TÄYSIN itsenäisesti. Alustavia kokeita on jo tehtynä ja kunhan saa loput värkit hankittua alkaa suurempi operointi.
#10
Hiljasta näyttää olevan ja ainaskin viimetalvena Oulaisissa oli rata talkoilla tehty. Nyt ajellut vain pihatiellä
#11
Nykyistä ja entistä kalustoa. Aston Martinia ei ole enään, koska ei ollut innostusta tehdä koneremppaa. Sen tilalle tulikin sitten sähköversio Subaru. Panssarivaunu tuli hankkittua ihan mielenkiinnosta. (Saisi olla kyllä hiukan paremmat moottorit ja telat ei pysy paikalla jos koivun lehti menee väliin). DBX on edelleen käytössä kun  tein siihen viime keväänä koneremontin (osat maksoi 90€).




#12
Missäs tämä rata nyt sijaitseekaan? jos sais vaikka google.mapsiin sijainnin niin saataisin löytääkkin sinne. Olen joskus aijemminkin kysynyt tätä mutta haku ei löytänyt kunnollista vastausta. Jos saisin Pe auton kuntoon niin katson tuliskos pyörähtää. Viimeksi sanottiin että ainoastaan sähköautolla on asiaa radalle. Nyt sellainen on Kyosho Alpha 3 1:8 renkailla joten sillä pystyy ajelee vähän muuallakin kuin asfaltilla.
#13
Sähköautot / Vs: RC panssarivaunut
30.09.11 - klo: 21.15
Mistä näihin sattuis saamaan varaosia? Omani olen ostanut verkkokauppa.comista ja sen nettisivuilla ei ainaskaan ole listattu niitä ja ainoa sivu jonka suomesta löysin on leluja.net mutta sielläkin on niukasti osia. Sitten oli joku saksalainen sivu jossa on  hirveät postikulut suomeen.
#14
Yleinen keskustelu / RC Tankki
17.09.11 - klo: 18.18
Ei näyttänyt olevan keskustelua ym alueelta joten luodaan semmoinen.
Kerätään kaikkea mahdollista asiaan liittyvää keskustelua tämän alle.

Itselläni on tällä hetkellä 1/16 U.S M41A3 tankki, toimii sähköllä ja ampuu 6mm airsoft kuulia. Näytti myös normaalit RC autojen 7.2V:n akut passaavan.
#15
Kasasin motin kasaan ja käynnistin. Ekalla nykäisyllä käyntiin ja kävi niin kauan kun tankissa riitti löpöä. Pientä epämääräistä ääntä kuului, mutta loppui sitten hetken kuluttua.
#16
Itse en ainaskaan ole huomannut kärkkäisen yli hinnoittelua. Onhan siinä ollu niitä kallita paketteja, mutta niissä on sitten tullut polttoainetta, hehku ja muuta krääsää mukana.
#17
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
28.12.10 - klo: 22.21
Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 28.12.10 - klo: 16.36
Paljonkos olet tuolla ajanut? Ja oireiliko moottori jo siihen malliin, että vaatii
uutta palikkaa?  Taitaa olla niin, että jos pitäisi uusia laakerit, sylinteri ja mäntä
sekä kiertokanki samalla kertaa, niin eipä siinä enää työpalkkaa jää.

No tarkaa määrää en muista, mäntä ja sylinterin putki oli jo välijiä kun mäntä tulee putkest läpi kokonaan miten päin vaan. Etulaakerista paistaa valo läpi ja takalaakeria en ole vielä turkinut kun en ole ottanut vielä irti. Kiertokanki ja kampiakseli ovat ainoat osat joita en vaihda kun voitelu on toiminut kokoajan ja niissä ei ole mitään kuluma ja hiomis jälkiä. (ovat omassa rasiassa nyt kun ovat niin paksussa öljy kalvossa sotke joka paikan.
#18
Aloitin motin purkamisen ja huollon, joka päättyi siihen että tulee laitettua ehkä uusi motti. Vaihettavien osien summaksi tulee melkein yhtä paljon hintaa.
#19
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
28.12.10 - klo: 15.35
Nyt on pyhien kunniaksi aloitettu DBX:n motin huolto ja näillä näkymin tulee yhtä kalliiksi vaihtaa osia tai ostaa uusi motti. Lyhyt ikäinen kone siihen nähden miten paljon sillä on ajettu.
#20
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
05.12.10 - klo: 14.45
Tuossa puhdistaessa ja tiivisteiden koodi numeroita ottaessa ylös huomasin että ainaskin yksi tiiviste puuttuu vetostartin ja takaseinän välistä. Saahan sitä ihmetellä kun on vetostartti on aivan märkä polttoaineesta.

http://www.students.oamk.fi/~t0mami02/nimet%f6n.jpg
#21
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
05.12.10 - klo: 10.51
Lainaus käyttäjältä: Zagga - 12.06.09 - klo: 09.01
Lainaus käyttäjältä: Tuge - 03.05.09 - klo: 14.22
Alkaa pikkuhiljaa jo meneen hermot tuo dst:n kanssa. Nyt kun sai muuten auton kuntoon, niin moottori alkoi temppuileen. Kylmänä käynnistyy hyvin ja kulkeekin vähän aikaa mukavasti kunnes lämpenee ja vedot katoaa kokonaan.

Oisko kone tosiaan jo kulunut loppuun kun vajaa 2 gallonaa vasta ajettu? Eikä ole ollut ihan tappiviri säädöillä edes.

Kuumana ei auta oikein mitään nuo säädöt, ei taho pysyä käynnissä millään. Lämmöt nousee 150-160 asteeseen hetkessä vaikka kone ei kierrä edes kunnolla. Silloin kun se vielä toimi, lämmöt oli jotain 130 astetta vaikka kuin huudatti konetta.

Mistä tässä kannattaisi vikaa alkaa etsimään? Vai ostanko suosiolla uuden putken ja männän? Kaasarin olen puhdistanut ja letkut näyttäis olevan kunnossa. Tankissa ei ole roskia ja pakoputki ei vuoda.

itselle ensimmäinen polttis tämä dst ja samanlaista ongelmaa ilmenee.Lämpöisenä ei hirveästi puristuksia ole ja etulaakeri kyllä vuotaa, mutta niin se on tehnyt ihan alusta asti joten luulin että se kuuluu asiaan :tongue: Koitanko ensin vaihtaa tuon laakerin vai ostanko samalla myös uuden sylinteriputken?

Missä tämä etulaakeri sijaitsee vois kokeilla vaihtaa. Itelläkin joku paikka rupee lämmetessä "vuotaa" niin että ei kone ei käy lämpimänä
#22
Ulkoilutin pitkästä aikaa DBX joka toimi siihen asti kunnes kone lämpes tarpeeksi ja sammmu. Vissii mennyt väljäksi
#23
Polttisautot / Vs: Polttoaine kysymys!
04.12.10 - klo: 22.43
Lainaus käyttäjältä: Bonzer - 04.12.10 - klo: 22.42
Lainaus käyttäjältä: Mikko260 - 04.12.10 - klo: 22.40
Jos on vain semmonen pihasudittelia niin ehkä se 10% riittäs. Itse käytän 10% löpäriä

Mistä löydät 10% auto ainetta??

Marssimalla paikalliseen liikkeeseen
#24
Polttisautot / Vs: Polttoaine kysymys!
04.12.10 - klo: 22.40
Jos on vain semmonen pihasudittelia niin ehkä se 10% riittäs. Itse käytän 10% löpäriä
#25
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
04.12.10 - klo: 17.24
Aijemmin kesällä huokailin DBX:ni käynti ongelmista. Nyt talvella auto kävi huomattavasti pitempään (jopa puoli tankkia yhdellä käynnistyksellä) Onko edelleen kyseessä se kun motti lämpenee se sammuu jos kaasun löysää, et kone on väljä. Tietää suunitella joululomalle koneen korjaamistaa. uudelleen käynnistys tapahtuu odottomalla motin jäähtymistä. Säädöissä ei ole mitään heikko nimittäin kun saat sen käyntiin ja annat olla se pustkuttais vaikka tankin tyhjäksi jos jaksaa niin kauaa odotella.
#26
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
04.07.10 - klo: 09.09
Lainaus käyttäjältä: vilzuh - 03.07.10 - klo: 20.02
Taitaa olla väljä? Oma käyttäytyy samalla tavalla on jo hieman väljä.

Huono on kone jos jo tossa vaiheessa on väljä koneella ei ole paljoa ajettu kun auto on jatkuvasti rikki
#27
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
03.07.10 - klo: 13.07
Lainaus käyttäjältä: OzKi - 30.06.10 - klo: 19.08
http://www.rc-harrastus.com/ForumsPro/viewtopic/t=3266.html

Eipä tästä linkistä ollut suurta apua edeleen auto ei suostu käymään tyhjäkäyntiä kun koneen lämmöt on yli 100,C kaasun löysäät niin sammuu eikä mene tyhjä käynnille.
#28
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
30.06.10 - klo: 16.30
Kaipaan sen verran vinkkiä DBX:n kaasarin säätöihin, että kun kone lämpiää käynti lämpöihin (yli 100C) niin se sammuu heti kun kaasun löysää. alle 100C se käy vaikka kuinka kauan kun löysää kaasun. Kaasarin kurkku ei mene kokonaan kiinni.
#29
Mitenkä tämä rata tilanne on menossa. Nyt ois autokin kunnossa ja satun olemaan lomilla koko ens viikon olisi aikaa käydä radalla
#30
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
11.04.10 - klo: 16.18
Kyosho.de ilmoittaa DBX:lle huippunopeuden 70km/h. Kyllä tämän vehkeen saa keposesti kulkemaan sen 60 saa säädöt vain kohille ja paikkaa riittää. Laadukkaampi viripilli edistää vain asiaa.

Ite ole saanut suuntaa antavan keskinopeuden 55km/h.