Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - saku123

#1
Polttisautot / Vauhtipyöräongelma.
25.12.12 - klo: 11.36
Eli nyt on uudet sisuskalut gx21-moottorissa. Kokoonpano meni ilman ongelmia, mutta ongelma tuli siinä vaiheessa, kun sain vauhtipyörän kiinni. Kun vauhtipyörän kiinnitysmutterin kiristää kunnolla, niin moottoria pyritettäessä laakerit tuntuvat  "tökkivän". Kun löysään vauhtipyörän mutteria tai irroitan vauhtipyörän kokonaan, niin moottori pyörii kuin unelma. Itse en ymmärrä, että mistä on kyse, joten voisiko joku auttaa.
#2
Eli kertokaapa pisimpään ja lyhyimpään kestänyt nitromoottorinne. Itsellä lyhyimpään kesti varmaan kyoshon gxr18, johtui varmaan todella huonosta sisäänajosta. Pisimpään kesti varmaan gx21 :)
#3
Kyosho / Vs: minkä kyoshon ostan?
22.11.12 - klo: 20.10
Kysypä tuolta--> http://rc10.fi/index.php?topic=21016.2580
Mutta voin nyt tässäkin sanoa, että jos on pakko olla kyosho, niin osta se Neo. Itselläni kyoshon d-sarjan autoista ei ole kuin huonoja kokemuksia ja inferno-sarjan autoista hyviä.
#4
Minkäslaisia kokemuksia porukalla on tästä KE25 moottorista? Hinta on uutena vajaat 300€ ja on aika paljon rtr koneesta. Onko se oikeasti hyvä kone, kun tolla hinnallahan saa jo kunnollisen kisamyllyn?
#5
Siis aiheenahan on ainoastaan uusien osien sisäänajo, ei uuden moottorin. Eli jos uusii vaikka kampiakselin tai kiertokangen, niin minkälaisella sisäänajolla menettelette?
#6
Eipä löytynyt vastaavaa aihetta haulla, joten päätin tehdä uuden. Eli jokainen polttiskuski varmaan jossain vaiheessa uusii kuluvia osia koneeseen. Mutta mitenkäs sen sisäänajon laita? Eli miten sisäänajatte ja montako tankillista? Vai sisäänajatteko ollenkaan?
#7
Kuuluukos muuten asiaan se, että kun yrittää ajaa niin hiljaa kun voi, niin auto menee eteenpäin nykien. Sitten kun painaa kaasua hieman voimakkaammin, niin auto kulkee tasaisesti ilman nykimistä.
#8
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
26.09.12 - klo: 21.44
Uusi alusta haettu postista ja auto on uudelleenkasattu. Nyt kuitenkin eturenkaat kääntyvät vasemmalle, vaikka käännän oikealle, eli ohjaus on toteutettu toisella tavalla rustlerin alustassa. Miten tosta traxxasin tq 2,4n ghz ohjaimesta vaihdetaan ohjaus toisin päin?
#9
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
25.09.12 - klo: 15.39
Koska saan vähintään yhtä hyvän lopputuloksen valmiilla alustalla. Ja onhan se paljon vaivattomampaa ostaa uusi, myös lopputulos on varmasti ulkonäöllisesti siistimpi.
#10
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
24.09.12 - klo: 17.28
Moro!

Oon ajatellu tässä vähän madaltaa släshin painopistettä ja ajattelin toteuttaa sen alustan vaihdoksella. Ajattelin pistää siihen rustlerin alustan. Mitä kaikkea pitää ostaa pelkän alustan ja perään tulevien jatkopalojen lisäksi, vai tarviiko mitään?
#11
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
27.08.12 - klo: 21.57
Ok. Mahtaakohan suomesta löytyä niitä MIP:n vetareita slashiin? Hobbylinnasta löytyi jotain, mutta en tiedä mitkä kävisi.
#12
Lainaus käyttäjältä: MitsuEvo - 27.08.12 - klo: 19.49
Pistetäänkös taas samanlainen lainauspyramidi tulille kun viime vuonna?   :grin:

Lainaa tämä jos BB on turha etkä aio katsoa sitä ollenkaan.
#13
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
27.08.12 - klo: 18.37
Mitkä ihmeen vetarit pistäisin tilalle, kun ei nuo muoviset kestä 3s lipon ja vxl:än tehoja sitten mitenkään. Olisi kiva ajaa edes yksi akullinen ilman, että jostain kuuluu naks. Kävisköhän tohon jonkun muun valmistajan vetarit, koska en löydä mitään ns. kestävempää versiota.
#14
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
11.08.12 - klo: 19.26
Sain diffin lukkoon sillä pikaliimalla, joka toimii nyt hyvin, ja auto on itse asiassa hauskempi ajaa. Mutta nyt sitten katkes vetari. Minkälaiset vetarit tohon kannattais nyt pistää? Mitenköhän nuo vakiovetarit kestää vxl moottorin ja 3s lipon? Ja onko tämä täydellinen sarja, vai pitääkö tohon ostaa jotain lisäksi?  https://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=7856&order_id=WO1344702330
#15
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
09.08.12 - klo: 21.16
Saakos tota hammaskehää mitenkään irti tosta kotelosta? Mulla ois 2kpl diffejä, joista toisen ratas on sileä ja toisen kotelo on vioittunut. Jos niistä saisi kikkailtua yhden ehjän diffin, niin olis kiva. Ja kun tuntuu valmiit diffit olevan loppu kaikista suomen liikkeistä, enkä mielelläni ulkomailta lähtis tilailemaan.
#16
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
03.08.12 - klo: 19.52
Nyt meni vxl slässistä muutama ratas sileeks. Uusia olen kattonut, mutta yks juttu hämää, eli mitä eroa näillä kahdella on, muuta kuin yli 10€ hintaero? Onko toinen muovia?

1. http://www.hobbylinna.com/drev-mellan-stal-p-4576.html

2. http://www.hobbylinna.com/traxxas-idler-gear-machined-aluminium-p-22947.html

Hobbylinnan sivulla on myös vastaava ratas, joka on selkeästi muovia ja maksaa sen 4€

Siis tämä: http://www.hobbylinna.com/mellandrev-30t-p-4597.html
#17
Moi. Nyt iski niin paha autokuume, että Inferno ve viety postiin ja nyt alkoi uuden auton etsiskely. Olen melkein jo päättänyt, että ostan Rustler vxl:än. Nyt tuli kuitenkin semmonen kysymys, että kannattaako ostaa uusi ja säästää vähäsen lisää, vaiko laittaa ostoilmoitus ja ostaa käytetty halvemmalla? Mietin kysymyksessäni sitä, että kumpi tulee ajallisesti "halvemmaksi", eli minkä verran niitä on porukalla myytävänä???
#18
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
05.07.12 - klo: 15.57
Moni hampaisella pinjonilla olette ajelleet? Kysyn nyt lähinnä niiltä, kenellä on ve:n vakio moottori ja nopari. Mulla on kiinni 13t ja ois ihan kiva saada vähän lisää noupeutta. Mitenköhän jaksaa vakio kone oikein kuljettaa autoa, jos pistän esim 16- tai 17t pinjonin?
#19
Hommaa nyt Rossari ihmessä paremmat renkaat pyörääsi. Pystyt ajamaan maastossa paremmin renkailla, joissa on isompi kuvio.
#20
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
28.06.12 - klo: 19.31
Moi. Tänään pistin VE:n kyytiin puhelimen, jossa oli Sports tracker. Huippunopeudeksi tuli 50 km/h. Tuntuu olevan jokin pahasti viallaan. Käytän Zippy Lightmax 4000 mAh ja 25c 2s akkuja. Mitäs arvelette, että eikö se noilla akuilla oikeasti kulje enempää vai onko akuista puhti loppunut?
#21
Joo. Kännykät vaan kasvaa ja kasvaa entisestään. Tuo one x taitaa olla markkinoiden parhaimmistoa galaxy s 3:sen kanssa. Ja kyllä siihen kokoon tottuu melko nopeasti, kun pari vuotta sitten näin perus galaxy s:än, niin sen näyttö oli jotain ihmeellisen isoa, mutta nyt sitä 1,5 vuotta käyttäneenä se on jo hieman pienehkön tuntuinen  :laugh:
#22
Sain tiedon, että pääsen amikseen sähköasentaja linjalle!
#23
Vapaa keskustelu / Vs: Autiotalot
04.06.12 - klo: 18.15
Mielenkiintosia ovat kyllä nuo autiotalot. Ja tuo Säynätsalon koulukin on vielä autiona ja paikat ihan rikottu. Tässä vähän juttua siitä: http://yle.fi/uutiset/saynatsalon_koulussa_ilkivaltaa/6101224
#24
Sähköautot / Vs: Duratrax Evader DT
25.09.11 - klo: 00.10
Perustuu Evader exb, ext, bx ja st:n pohjalle. Mulla oli bx pari vuotta sitten ja ei ollut mikään heikko. Yhtään varaosaa en joutunut tilaamaan ja oli muuten hinta/laatu-suhteeltaan todella hyvä hankinta. Tässä lisää juttua : http://rc10.fi/index.php?topic=32299.0
#26
Iso plussa käyttäjälle unkka!!
#27
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
27.08.11 - klo: 09.20
Riittääkö tämä akku kuljettamaan autoa? Ja kuinkakohan lujaa VE sillä menisi? Linkki akkuun: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14084
#28
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
25.08.11 - klo: 21.27
Mistäs tiedän, että onko kyseessä varmasti LiPo asetus? Ja voiko sen ohjelmoida vain kortilla?
#29
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
25.08.11 - klo: 20.43
Ok. Luulin että LiPot tuhoutuu sen takia, että ajaa väärällä asetuksella. Eipä ole paljon tietoa näistä nykysäätimistä, kun pelkästään polttisten parissa olen ollut useamman vuoden ennen VE:tä
#30
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
25.08.11 - klo: 18.59
Eli aina kun ajan autolla ja kaasu pätkii, niin säädin on LiPo lle soveltuvalla asetuksella? Mutta kun saan sen pois, niin LiPo lla ei voisi silloin ajaa. Taitaa aina akkua vaihdettaessa mennä tuo pätkivä "asetus" päälle.