Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Uusien osien sisäänajo? (Kiertokanki, mäntä, kampiakseli yms.)

Aloittaja saku123, 18.11.12 - klo: 14.49

saku123

Eipä löytynyt vastaavaa aihetta haulla, joten päätin tehdä uuden. Eli jokainen polttiskuski varmaan jossain vaiheessa uusii kuluvia osia koneeseen. Mutta mitenkäs sen sisäänajon laita? Eli miten sisäänajatte ja montako tankillista? Vai sisäänajatteko ollenkaan?
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

metsämies

Ensimmäinen tankki ilman kaasua, renkaat ilmassa ( ja renkaat ei saa pyöriä).
Toinen tankki kävelyvauhtia
kolmas tankki myös kävelyvauhtia
neljäs tankki 1/4 kaasua
viides tankki 1/2 kaasua

Vältä täyttä kaasua seuraavat 5 tankkia. Siinä oli sisäänajo. Tee just niinkuin mä sanoin  :police:.
The right tool for the right job.

*HOKE*

Perustele miksi renkaat eivät saa pyöriä?

Entä mikä on syynä että seuraavat muutama tankillinen pitää polttaa kytkintä?

Ei sillä ole väliä jos painaa kaasun pohjaan... tarkoitus on vain ettei turhaan päästä kierroksia nousemaan muutaman tankin aikana korkealle.

Mutta noi kävelyvauhdit on täysin turhia ja ainoastaan kuluttaa kytkintä eikä päästä moottorin lämpöjä nousemaan tasolle joka olisi uusille osille terveellisempää kuin tyhjäkäynnit ja turhat konttausvauhdit.

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: metsämies - 19.11.12 - klo: 22.26
Ensimmäinen tankki ilman kaasua, renkaat ilmassa ( ja renkaat ei saa pyöriä).
Toinen tankki kävelyvauhtia
kolmas tankki myös kävelyvauhtia
neljäs tankki 1/4 kaasua
viides tankki 1/2 kaasua

Vältä täyttä kaasua seuraavat 5 tankkia. Siinä oli sisäänajo. Tee just niinkuin mä sanoin  :police:.

Mitäs koneita olet tällä opastuksella ajannut sisään.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

lassii

Ite ainakin löysin täältä ohjeet moottorin sisäänajoon, eikä niissä puhuttu mitään kävelyvauhdista.

Tais olla HOKEn ohjeet jossai alottelijaosiossa ihan selkeellä suomella.

Jos koneelle ei anna tarpeeks kierroksia nii ei se voitelukaan pelaa. Kunhan ei ala revitteleen naula päässä heti tietenkään.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

saku123

Siis aiheenahan on ainoastaan uusien osien sisäänajo, ei uuden moottorin. Eli jos uusii vaikka kampiakselin tai kiertokangen, niin minkälaisella sisäänajolla menettelette?
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

transewaves

Lainaus käyttäjältä: saku123 - 20.11.12 - klo: 17.52
Siis aiheenahan on ainoastaan uusien osien sisäänajo, ei uuden moottorin. Eli jos uusii vaikka kampiakselin tai kiertokangen, niin minkälaisella sisäänajolla menettelette?
uusi mäntä ajetaan sisään,en kyllä kampuraa tai kiertokankea lähtis ajamaan sisään  :laugh:
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

*HOKE*

Kyllä kiertokanki myöskin ajellaan sisään.

Jos nyt pelkän kiertokangen vaihtaa niin silloin ei tietenkäln tarvitse tehdä samanlaista sisäänajoa kuin uuden moottorin kohdalla.

Lähinnä ajellaan hieman sikkaalla säädöllä parit tankilliset rauhassa, eli ei lähdetä samantien kaahaamaan kierrokset tapissa vaan vätellään huippukierroksia pari tankillista.

peitsamo

Mitäs siinä voi tapahtua (ja miksi), jos uudella kampiakselilla lähtee heti tykittämään täysiä?
Flying Calacucco

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 20.11.12 - klo: 19.12
Mitäs siinä voi tapahtua (ja miksi), jos uudella kampiakselilla lähtee heti tykittämään täysiä?

Voi tulla ykkösenä maaliin :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂