Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - hese80

#4
Olisiko mahdollista saada ajajanumero M2-10 luokkaan, niin onnistuisi ilmoittautuminen turun kisaan helpommin? Laitoin maanantaina aiheesta sähköpostia ja torstaina YV:tä, mutta mitään ei ole vielä kuulunut.

t: Heikki Suontausta
#7
Lainaus käyttäjältä: PKSRCA Ry - 02.10.12 - klo: 13.41
Viesti: Nimi, SCWC kilpailuosallistuminen

Meneekö pennoset tolla oikeaan laariin?
#8
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
06.08.12 - klo: 20.48
Amainin sivuilta bongattua:

Are There Any Products in Your Store that Cannot be Shipped Internationally?

Yes. Due to their flammable nature, we cannot ship fuel, cleaning fluids, or any contents that are under pressure, to our International customers overseas.

http://www.amainhobbies.com/information.php/info_id/3/n/International-Shipping
#9
Mulla olisi tuommoinen taulukon alku valmiina. Saa täydentää muidenkin autojen tiedoilla.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Aiip_9V6-3O9dEpuV2pRbWk4TEFvSmMxTTJjbHUyQ0E
#10
Olisiko mahdollista saada tänne kuva rataprofiilista ja ehkä jopa video mallikierroksesta? Voisi edes tehdä mielikuvaharjoituksia  :smiley:
#11
Kiinalaisillapa on oma China Export merkkinsä.
#12
Jännitekestoa pitää olla riittävästi, muttei kuitenkaan kannata liioitella kun silloin konkan koko kasvaa. 10V lienee sopiva. Kapasiteetin tarve riippuu servosta ja noperin BEC:stä. Mulla riitti 3900uF, joka sattui löytymään pakista.

Kaupoista löytyy myös valmiita apuja. Esim täältä: http://www.racersrcshop.com/venom-glitch-buster-p-1219.html
#13
Lainaus käyttäjältä: Pitts - 20.12.11 - klo: 12.23
Hieman OT:

Hommasin just Hobbyking 80A säätimen ja kaveriksi X-car 8,5T 4000kV sensorillisen moottorin. Nyt kun ohjausta kääntelee puolelta toiselle, moottori lähtee pyörimään satunnaisina pyrähdyksinä. Servona Savöx 1258TG. Vanhemmassa Ezrun(hobbywing) 60 A säätimessä ei ollut tuota ongelmaa, siinä tosin moottorina 10T 3900 kV sensoriton. Molemmissa ainakin paperilla 3A BEC. Kyykkääkö ton uuden säätimen BEC? Onko kellään vasttavia kokemuksia? Saiko korjattua? Kokeilin myös ilman sensorin johtoa ja sama homma, pyrähtelee.

Otto

Servo haukkaa hetkellisesti enemmän virtaa kuin BEC pystyy tuottamaan. Esim em. servon tapauksessa speksien mukaan jopa 5A (http://www.savoxusa.com/ProductDetails.asp?ProductCode=SAVSC1258TG&Show=TechSpecs). Sopiva konkka vastarin vapaaseen kanavaan auttoi ainakin mulla vastaaviin oireisiin. Jos ei se auta niin ulkoinen BEC.
#14
Polttisautot / Vs: Xray 808
14.05.11 - klo: 21.08
Kiitos neuvoista. Tokihan muovinen käy jos on xray muovia. Yhtään muoviosaa ei tarvinnut viime kesän aikana vaihtaa hajoamisen vuoksi.  Alkup. futaba/savox servovarret lienevät auton edellisellä omistajalla ja kovin huonolta näyttää varastosaldot :-(. Acomsin muovirattaiselle servolle sopiva varsi löytyi varaosapussista ja sillä näyttäisi tilaa jäävän liikkumiseen reilusti, joten pääsen ainakin sisäänajon alkuun osien saapumista odotellessa.
#15
Polttisautot / Vs: Xray 808
14.05.11 - klo: 19.38
Olisiko vinkkejä kaasuservon varreksi, kun tuo alu-halpis tuntuu olevan liian "matala"? Alempi jarrulinkki ottaa kiinni servon runkoon vaikka kokeeksi koitin asennella ilman niitä kumityynyjäkin. Aika tarkalleen 6mm jää servovarren alapinnan ja servon väliin tilaa. Kumityynyt varmaan kannattaisi saada mahtumaan mukaan tärinän välttämiseksi? Kaasuservon virkaa toimittaa Savöxin 20kg malli.





Ja kyllä, hiilikuitulevy on katki viimekesän patterikokeilujen takia. Uusi on tilauksessa.

Edit: 2009 malli siis kyseessä
#16
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
13.04.11 - klo: 18.26
Onko kellään kokemuksia alphan tulpista?
http://www.eaimport.net/product_details.php?p=275
#17
Polttisautot / Vs: Xray 808
18.03.11 - klo: 18.32
Tuolta saa konversiokitin. 245€ + postit  :undecided:
http://modellismohs.com/product_info.php/cPath/35_161/products_id/1109
#18
Näyttäisi Training 2 ja Qualification 1 olevan aikataulussa samaan aikaan
#19
Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 02.05.10 - klo: 23.47
Lainaus käyttäjältä: hese80 - 19.04.10 - klo: 22.59
Viikonloppuna tuli Xray 808e ajovalmiiksi:
Losi akkuteline

Mikä Losin teline tuo on? Menikö kuinka vaivattomasti paikalleen?

Itsellä pöydällä kasauksessa 808 konversio ja akkuteline hieman hakusessa. Konversiokittinä Hobbylinnan myymä sarja "mallia Kiinaihme". Tuossa moottoripukki näyttäisi olevan OK, mutta akkuteline tulee huonoon paikkaan ja ihmeellisesti kiinni. Käyttämäsi Losi vaikuttaa paremmalta.

Tomi

Teline on http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/134102/n/Team-Losi-8ight-E-Battery-Tray

Kiinnittäminen autoon ei ollut lopulta mikään paha rasti: Etummainen kiinnityspiste sopii hyvin pohjalevyssä olevaan valmiiseen reikään. Takapään osalta on 2 vaihtoehtoa. Joko porata pari reikää pohjalevyyn tai sopiviin kohtiin akkutelinettä ja käyttää olemassa olevia reikiä.

Itse valitsin ensimmäisen vaihtoehdon. Kuvassa punaisella ja oranssilla nuolella on osoitettu poratut reiät. Oranssin olisi ehkä voinut jättää tekemättäkin, mutta ompahan keskeltäkin kiinni. Vihreällä on merkitty se reikä, johon teline tuli edestä kiinni. Lisäksi siitä joutuu vähän dremelöimään, että mahtuu takakardaanin alta.

Reiät meni aika helpolla kohdalleen kun ensin porasi telineen alta reiät läpi itse telineestä. Sitten ruuvasi etupäästä kiinni ja porasi loput reiät yksitellen akkutelineen läpi. Yksitellen - siis siten, että laittoi aina sitä mukaa ruuvin paikalleen kun tuli reikä pohjalevyyn.

#20
Viikonloppuna tuli Xray 808e ajovalmiiksi:
Neu 1512 2050KV
MMM v3
Elite RC moottoripukki
Losi akkuteline ja 4s turnigy hardcase lipot
Traxxas vastariboksi






Noparin virtakytkimen kiinnitys on vähän väliaikainen vielä.


3 reikää piti kairata pohjalevyyn akkutelinettä varten.


Akut on sen verran korkeat ettei koria saa koritolppiin asti laskettua. Tällä hetkellä kiinni reunoista velcrolla.
#21
Lainaus käyttäjältä: Foxit - 28.10.09 - klo: 23.42
Oletko onnistunut jo ne keskimmäisetkin korkkaamaan  :shocked:. Eikös ne voi olla ihan hyvin ristipäällä? Minulla ne eivät ikinä ole olleet ongelmaisia. Itseasiassa minulla on vielä alkuperäiset ruuvit kiinni ja hyvin ovat toimineet. Alkuvaiheessa kiersin ruuvit paikalleen diffirasvan avustuksella, mutta sen jälkeen ovat lähteneet oikeilla työkaluilla ja riittävän puhdistuksen jälkeen liikkeelle ihan hyvin. Se on kuitenkin totta, että jos kerrankin lipsahtaa pahemmin niin kanta on mennyttä  :lol:.

2 ehjää, 1 hukassa ja kerran on meisseli lipsahtanut  :azn:

EDIT: Kelpaa mulle myös muillakin kannoilla olevat, jos vain sopivan kokoinen ruuvi jostain löytyy.
#22
Onko kellään tietoa löytyykö mistään edullisesti hyviä kuusiokoloruuveja keskimmäisen hihnakotelon kannen keskimmäisiksi ruuveiksi? Kaikki muut pehmeät ruuvit olen korvannut ruuvi.net:istä löytyvillä haponkestävillä, mutta tätä pienempää kokoa ei heillä taida olla myynnissä.
#23
Tänään tuli postissa nivelvetarit eteen kuluneiden alkuperäisten tilalle. Kannattaako muuten näihin laittaa molybdeenirasvaa, kuten ohjeissa neuvotaan, vai antaa olla ilman?