Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - rrike

#1
Yleinen keskustelu / Vs: RC Piste
14.06.11 - klo: 21.51
Kiitos Tonille meidän harrastuksen alkuun saamisesta.
Harmi, että kauppa kaatui.  :cry:
#2
Lainaus käyttäjältä: HyUA - 02.05.11 - klo: 21.59
Päätöksestä vielä muutama kommentti seuran puolesta.

Jos radalle ei olisi aiheutunut isoista autoista ongelmaa ei seura olisi tälläistä päätös tehnyt. Päätöstä on ollut tekemässä seuran aktiiviset pienoisautoilijat jotka ovat ongelman läheltä nähneet. Päätöstä ei ole tehnyt ketään yksittäinen henkilö niinkuin joissakin keskusteluissa on tullut ilmi. Pienoisautoilijat ovat asian seuran hallitukselle esittäneet ja hallitus on vain päätöksen hyväksynyt.


Ei vaan meidän kahdella kuskilla ollut mitään ongelmaa kiertää sähköturisteilla baanaa lähes jokapäivä...  Isonmpien autojen jälkeen ja joskus samaan aikaan. Pito ongelmia on keväällä muutenkin kun paljon siite pölyä, luulisi, että isommat autot auttaisi puhdistamaan rataa tehokkaasti.
#3
Kokeile puristaa pihdeillä pallokuppien reunasta.
#4
Veikkaisin vikaa moottorin sensorissa. Muutamassa omassa moottorissa ollut samallaista kiihdyttäessä rykii ja välillä ei liiku ollenkaan. Ja ongelmat poistu vaihtamalla sensori.  :wink:
#5
Hyvä Juho!!! Hienon väännön jätkät saanu aikaan :P
#6
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
17.03.11 - klo: 15.48
Tolla kehtaa lähtee ETS:iin  :afro:
#7
Yleinen keskustelu / Vs: kilpailu
09.03.11 - klo: 16.45
http://rc10.fi/index.php?topic=40921.0

Toi kannattaa lukea.
Siinä on pääpiirteittäin selitetty kisailusta ja myös luokkien tiedot.
#8
Yleinen keskustelu / Vs: Rc touring
07.03.11 - klo: 14.40
Lainaus käyttäjältä: genlee - 06.03.11 - klo: 19.54
Tässä olis toinen paketti tuohon TSS-10 luokkaan, mistä mielestäni on ihan hyvä aloittaa harrastus.

Futaba 3pm radio + vastari    ~200e
Auto Xray T3 '11 spec             ~400e
Sähköinä Lrp 17.5 X12 moottori, Tekin RS säädin, Sävöx SC-1251MG yhteensä joku 250e
4 kappaletta kisalaillisia Lrp:n akkuja noin 100e kappale
Kisarenkaat tälle sisäkaudelle maksavat 30e setti

Tällä setillä on ajeltu A finaaliin FTT sarjassa.

Ja eikä siihen aluksi muutenkaan kannata rahaa tunkea älyttömiä määriä jos ei jostain syystä innostukkaan tasamaa autoilusta.
#9
Bmw M3 e36!!  :tongue:
#10
Hienot kisat taas Pksrca:n porukoilta!

Oli muuten paras tuomari linja vähään aikaan. Stoppareita jaettiin aika oikeuden mukaisesti ja vaara tilanteistakin varoitettiin.

Omat ajot meni ok,
mutta ilman Latvion apua
ajot olisi menny "radio häiriöitten" selvittelyyn. Lopulta vika löytyikin diffistä...
Iso Kiitos Tonille!

#11
Lainaus käyttäjältä: Ossi K - 18.02.11 - klo: 19.35
Mitä renkaat maksaa ? Niin osaa ottaa tasarahan.  Osallistumismaksu 25-30e.

Renkaat maksaa 30 euroa.
#12
Jääkö kukaan avaimen-haltija lauantain kisojen jälkeen paikalle?

Täältä myös kaksi turisti kuskia tulossa mahdollisesti sunnuntaina kuten alla.
#13
Lainaus käyttäjältä: Hazard - 10.02.11 - klo: 06.09
Alumiini-iskaritornit taipuilevat eikä koria saa päälle kun tolpat heiluu joten tilasin tilalle muoviset. Kai nuokin säpäleiksi menee muutamassa tunnissa?

Näyttää kyllä hiilikuidulta eikä muovilta  :huh:
#14
Lainaus käyttäjältä: jarkko - 09.02.11 - klo: 15.10
Kilpailunjärjestäjän ominaisuudessa ehdotan osallistumismaksujen yhtenäistämistä FTT-kisojen eri luokissa.

Tällä hetkellä TSP-10, CS-12 ja TSS-10 luokissa osallistuminen maksaa vähemmän kuin TSM-10 ja C-12 luokissa. Ainoa kuulemani perustelu on se, että nuo edullisemmat eivät ole SM-luokkia. Se ei mielestäni ole peruste erilaiselle osallistumismaksulle.

Ehdotan maksujen yhtenäistämistä. Koska kaikki luokat saavat saman palvelun kisoissa, tulisi niiden osallistua samassa määrin kustannuksiin. TSS-10 luokassa on junioreja mukana, mutta käytännössä ei yhtään itse "kilpailunsa viikkorahoista" maksavaa.

Käytännössä tiukimmat kisabudjetit lienevät nuorilla aikuisilla, joilla monilla on vielä opinnot kesken, mutta saavat hoitaa harrastamisen kustannukset itse.

Samaa linjaa kannatan kesällä esim. LS-5 SM-kisan oheisluokkaan liittyen.

Kuhan ei enää nosteta nii on hyvä  :police:
#15
Kiitos järjestäjille ja etenkin Matille hienosta selostuksesta!!

Hyvät fiilikset jäi vaikka korokkeelta tulikin katseltua muiden ajoa enemmän kuin oman auton kulkua  :laugh:
#16
Voiko kukaan laittaa profiilin/kuvan radasta tänne, kún kuulemma on muuttunut?
#17
Kyllä Maastosarjan kisoissa täytyy olla efra tai roar hyväksytty hardcase lipo.

Kisoissa pärjää hyvin yhellä akulla, vaikkakin 2 akkua on kätevämpi.
#18
Eiköhän Googlesta googlettamalla löydy...
#19
ALi: lle plussaa nopeasta ja hyvästä kaupankäynnistä.
#20
Joku kusipää yrittäny alottaa harrastuksen...

Toivotaan, että varkaat saadaan kiinni!
#22
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
13.01.11 - klo: 18.38
Mitä isompi A (amppeeri) luku on sitä enemmän virtaa se kestää. Tehokas kone vie enemmän virtaa joten siinä tarvitaan enemmän amppeereita.
#23
Sähköautot / Vs: Team Associated Tc5
13.01.11 - klo: 08.07
Sivulla 4 löytyy: http://teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/TC5/Factory_Team/tc5ft_manual.pdf

Liimalla se on tarkoitus laittaa.
#24
No ehkei niitä kerho kisoiksi
tarvii kutsua josse osallistuja määrä on siitä kiinni. Kaikkille "kerho" kisoille vetävä nimi. Kuten Mäntsälässä mäntsälän kapinat.
#25
Lärpyt itellä kestäny hyvin.
Broidilla SP ja kehuu kaasu tuntumaa todella hyväksi. Tosin yksi SP häheltä rikkoutunu.
#26
Aluksi olin sarjan kannalla, mutta nyt alkaa tajuamaan kun itse maksaa osan että kalliiksi tulee kierrellä ympäri Suomea.

Ehkä tämä kerrasta poikki SM lisäisi kuskien siirtymistä myös kansainväliselle tasolle, kun kaikkia rahoja ei tarvitse tunkea kotimaan kisoihin vaan jää rahaa joihinkin ulkomaan kisoihin kuten ETS :huh:
Ja formaattikin muistuttaisi enemmän isoja kisoja.

Eli piste kerrasta poikki kisalle! 
#27
Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 31.12.10 - klo: 21.35
Lainaus käyttäjältä: SS - 31.12.10 - klo: 20.23
Muutaman kerran olen hakannut päätä seinään ja yrittänyt tehdä diffin kyseisellä Dipl. Ins. J.H. -rasvalla. Joka kerta on joutunut palaamaan Asson diffirasvaan kun ei vaan toimi. Viimeksi näin kävi TRF511:n kanssa ennen Isomyyrin WJ-kisaa.


Tätä pitää kokeilla. Auton edellinen omistaja sanoi kasanneensa diffit asson rasvalla ja sillä oli kuulemma toiminut hyvin.

Voihan sulla olla liikaa rasvaa diffissä.
Ite äsken väsäsin diffiä läjään ja oli aika saman kaltaiset oireet kun sun diffissä. Auttoi kun tein uudestaan vähemmällä rasvalla.
#28
Villi veikkaus, että mutteri pyörii tyhjää :huh:
#29
Racing factorysta löytyy tämmönen, mutta ei välttämättä sovi.  :undecided:
Ei ole pahan hintanen nii ei ole kauhee menetys jos ei sovi  :wink:

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/3RACING-OPTIO-OSAT-Jaahdyttimet-ja-tuulettimet/3RAC-MHS002LB-Motor-Heat-Sink-For-280-Motor-High-Finger-Light-Blue-100238

Kokeile vetää elmukelmu korin ympäri samalla tavalla kun olit vetänyt korin alle. Silläkin varmaan saa lämpöjä laskemaan.
#30
Korin allahan ei paljo ilma liiku niinku Jyrki L toteskin, mutta elmukelmu suojauksen alla vielä heikommin...
Vai ootko vetäny elmu kelmun korin ympäri (ulko puolelle) vai korin alle?

Itellä vanhemmassa versiossa (Rc18b) moottorin alumiininen siili laski lämpötilaa kovasti.