Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - kojo

#1
minillä paikalla n klo 18.00
#2
Joo, ensi tiistai sopii hienosti, minin loput osat tulee huomenna
#3
Joo, tiistai olisi ittelle passeli ilta. Minithän on halpoja kun saippua, joten kaikki vannoutuneet krossimiehetkin ei kun minikaupoille....
#4
Viis minuuttia sitten sain omaan durangoon sähköt kiinni ja jätkät on jo tekemässä joukkopakoa desci leiristä...

Mistäs mie nyt varaosia pummaan???
#5
Siellä ois myyntipalstalla losin tuuppicorria tarjolla, laitelkee rohkeesti tarjouksia.
#6
Lumentuloa odotellessa
#7
Team Losi / Vs: TLR 22-SCT
07.09.13 - klo: 22.55
Do-dii, auto rullaavana odottelemassa sähköjen asennusta ja korin maalausta. Olipa mukava pitkästä aikaa kasata autoa joka ei ole Asso tai sen kopio, tuli ihan uuden tuntua harrastukseen... Osat ja niiden viimeistely oli erittäin korkealuokkaista ja osat kaiken kaikkiaan erittäin laadukkaan tuntuiset. Ainut miinus tulee ruuveista, jotka olivat kannoiltaan melko pehmeää matskua. Auto tuli kasattua takamoottorisena, ehkä talven sisäbaanalla voisi kokeilla myös mid-motoria.

Keskiviikkona pitäisi päästä radalle tyyppäämään, joten sitten hieman ajokokemuksista.
#8
Reenaahan Mikko koppiautollakin, uusi kaara kasauksessa, keskiviikon kertsi-illassa lävähtää niin että ämpärit soi.....
#9
Team Losi / Vs: TLR 22-SCT
05.09.13 - klo: 18.22
Ei ainakaan foorumilaisten suosiossa, mutta tuli tilattua ja toivottavasti huomenna pääsee kasailemaan. Tuli harkittua Durangon ja tämän välillä, mutta lopulta se jokin sisäinen sankari sai valitsemaan Losin.

Kasausraporttia laitellaan heti kun paketti kotia kopsahtaa....
#10
Tänään voi taas todeta, että kannattaa suosia Suomalaista.
Rceet  Matti, taas huippupalvelua, harvassa on liikkeet jotka soittaa asiakkaalle takaisin ja neuvoo, jos tilauksessa haiskahtaa virheelle... Pointsit myös Rcm:lle ja Racing Factorylle jälleen kerran, tavara lähtee liikkeelle niin nopeasti kun se vain voi.
#11
Suapiko trukilla hurruutella, ois yksi t4 halavalla tulossa kotiapäin?
#12
No satasella saa joitain tuuppikrosseja ilman sähköjä, joita voi vielä suositella, mutta jos satanen on budjetti nollasta aloittamiseen kaikkine rojuineen, niin ei onnistu.
#13
Kuskikin kotiutui american mailta
#14
Uuden virityksen ensi ulkoilut
#15
uutta projektia pukkaa...
#16
Kannattaa muistaa, että b4 tukivarret ovat lyhyemmät kuin sc10/t4:ssa, joten sc tai trukkirenkaat ottavat kiinni mm. takasiipeen, jos laittaa isommat renkulit
#17
Lainaus käyttäjältä: Veskuvaan - 25.04.13 - klo: 19.48
eikös täällä pitänyt olla kuvia rc-autoista ?

Makee Pirssi Kojolla :tongue:

Sori että jäi tuo 1:1 opel tuonne taustalle......
#18
Sopivaa kesärengasta etsiskelemässä.
#19
Meinasi kameramies jäädä alle...
#20
Itsellä kun oli assossa 7.5t lrp vector ja 2s lipot niin kaasulla keuli puolivolttia... Eli siitä hauska auto, että saa melko keveillä sähköillä melkoisen tykin ja mikä parasta, kulkee myös radalla kuin tauti. Ehdottomasti yksi monipuolisimmista autoista mitä olen omistanut.
#21
En ole ajanu kumpaakaan luokkaa kilpaa, mutta kommenttina keskusteluun:

- Mielestäni uusia harrastajia (junnuja tai jamppoja) saadaan lajiin parhaiten onistuneella kerho ja seuratoiminnalla. Jos joku aloittaa uuden harrastuksen, ei ensimmäinen tehtävä ole kilpailu vaan tutustuminen lajiiin, laitteisiin, sääntöihin ratoihin jne. Tarpeeksi laajalla harrastajapohjalla voidaan tehdä vaikka kymmenen luokkaa, vertaa esim. jääkiekon tai vastaavan ikäluokittain pelaavat.

- Jos stanuluokka lanseerattaisiin takaisin, mielestäni tarve olisi nimenomaan aloittelevien kilpailuluokka, tyyliin ei ole ajanut sm sarjaa aikaisemmin tai esim. viiteen vuoteen. Vastaavasti sarjaa kesän dominoiva kärkikymppi saisi seuraavalle vuodelle pakkonoston m2-10 ja seuraavat kymmenen saisivat mahdollisuuden nousta. Eli olisi ikäänkuin karsintasarja.
Tällainen ko. sarja lienee alkujaan ollutkin??? Tällä saataisiin etuina mm. kovempi taso m2-10 alkueristä lähtien ja jos stanu ajettaisiin eri päivänä, voisi esim. mainostettu junnuakseli toimia paremmin, jos aikuinen ja jälkikasvu ajaisivat eri päivinä. Lisäksi ajajakokouksissa ja yleensäkin koko kisapaivän läpiviemisessä voisi olla erilainen painotus, kun kokeneitten ratakettujen vuorolla, alkuun kisaavalla on aika paljon uutta asiaa, kuten nostaminen, katsastus jne. Nämä lienevät monella suurempi kynnys osallistua kisoihin kun itse ajaminen.

- Konerajoitukset miettiköön viisaammat, mielestäni aloittelijalle tuupissa kaikki nykyharjattomat/säädinyhdistelmät ovat alkuun melko kovia, sutimista ja ympyrää tulee pyörittyä 17.5 lankaisellakin ihan riittävästi. Miedossa koneessa olisi se hyvä puoli, että halvemmallakin akkukalustolla pärjää, tuupillahan ajelee puoli päivää nykyakulla tuolaisella koneella.
#22
kylläpä uskaltaisin väittää, että asson voimansiirto kestää vakionakin, ei nuo metallirattaat tee ketään muuta autuaaksi kun kauppiaat. 5 kpl assoja omistanut, enkä ikinä ole voimansiirron rattaita saanut rikki. Ja on ajettu paljon muutakin kuin rataa.
#23
Yleinen keskustelu / Vs: HK:n 100A nopari
10.03.13 - klo: 20.29
Kolomella autolla vejetty traxxasin comboilla läpi sohjon ja p*skan ja aina letkulla puhtaaksi. Yksikään ei ole hajonnut tai temppuillut never.
#24
muista tilata uusi koppakin jos tilaat pidemmän pohjan. Myös akkupanta taitaa käydä hupaiseksi.
#25
Ei se mitään tremeliä tarvitse, itsellä ollu ko servo b4 t4 ja sc 10 autoissa jotka siis servopaikan suhteen sama auto ja heittämällä menee.
#26
HPI / Vs: Hpi Savage XS
31.12.12 - klo: 07.41
Tuollaiset irvistelyt ja valuviat eivät kyllä saisi kuulua tänä päivänä tuon hintaiseen laitokseen. Etenkin kun kittien taso on mielestäni yleisesti parantunut melko paljon viime vuosien aikana. Assotkin sai ennen kasata viila/pora/leka yhdistelmällä, nykyiset ovat kuin legoja napsisi paikalleen... No, toivottavasti vaikeuksien kautta voittoon, pääasiahan olisi että kestää ajoa.
#27
HPI / Vs: Hpi Savage XS
30.12.12 - klo: 18.08
Ulkomaan foorumeiltakin olen lukenut mm. osapuutteista kit versiossa. Sääli, sillä jostain syystä kyseinen auto kuitenkin tekisi mieli hankkia, on vain niin paljon negatiivista lukenut. Tuohon Jesin kasailun tulokseen perustankin pitkälle oman mahdollisen hankintani, sillä minua kiinnostaa lähinnä tuleeko siitä rakentamalla soiva peli  vai jääkö hyllynkoristeeksi.
#28
Anteeksi ot, mutta miksi pitää kirjoittaa joka topicciin kieltä, jota ei ymmärrä kukaan. Ei oikeinkirjoitus voi olla noin vaikeaa....
#29
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
27.12.12 - klo: 18.02
Nykyisistä lipolatureista suurin osa lataa ja pukaa niin nimhit kuin lipotkin. Suomalainen kauppias auttaa kysymällä.

Slässi kestää harjattomana ja 3s lipoilla mitä kestää, joka tapauksessa vähemmän kuin titanilla ja nimheillä. Varaosia menee aina, alkuun törmäilyjen ja myöhemmin kulumisen myötä.
Alkuun voit unohtaa tuon 3s:n, on ainakin talvikelissä sellainen vietävä harjattomana penemmälläkin akulla, että oksat pois. Osia kannattaa päivittää sitä mukaa, kun huomaa mikä omassa käytössä on lujilla. Jos haluaa randomilla päivittää, niin rpm:n osat ovat yleisesti pelkkää laatua, surin osa alumiiniosista taasen ei tuo kuin kiiltoa.

#30
Kunhan muistaa, että kaikki (siis todellakin kaikki) sähkövehkeet hajoaa nopeammin vedessä tai lumessa kuin kuivissa oloissa, niin ei kun hanaa. Autoa kannattaa jäähdyttää ulkona muutama hetki  ennen lumeen tuuppaamista ja vastaavasti ajon jälkeen puhallella mahd. hyvin lumet pois autosta, koska etenkin kuiva pakkaslumi ei juuri hallaa tee, mutta sulava lumi ja siitä tuleva vesi kylläkin.

Sähköt kestää mitä kestää, yhdestä ajosta kahteen talveen. Nopari ja vastari ovat eniten siipeen ottavia, servo ja moottori eivät yleensä lumileikeistä juuri hätkähdä.