Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated B4 / B4.1 / B4.2

Aloittaja snakepoison, 02.03.09 - klo: 21.45

pate

tiiän että toinen on neliveto ja toinen takaveto.

no muokaan tän topikin takavedoille.

rcpoju

no itel on taka vetonen käytin tänään sitä lenkil hyvi kulki xD

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: pate - 20.09.12 - klo: 17.03
tiiän että toinen on neliveto ja toinen takaveto.

no muokaan tän topikin takavedoille.

Pitäiskös tuo otsikko vaihtaa vielä mielummin ihan vaan B4
.1 on vain päivitetty B4 ja voihan olla että että B4 tulee vielä uusia päivityksiä ja laittavat vain pisteen perään isompaa numeroa.

Eli jotta siitä asson B4 ei tartte eri topikkeja tehdä eri päivitysversion mukaan niin olis varmasti selkeämpää sen otsikon olla vain B4

Heuli

Aiheet yhdistetty.

T: Ylläpito

niku

Oisko kellään jotain  perus setuppia sisäkisoihin.  ekat sisäkisat  tulossa.

Soo

Tuo setuppi menee esimerkiksi hyvin liukkailla WJ paanoilla.


Blaze

Kaikki asson omistajat / tulevat omistaja! Jos kiinnostaa ostaa varaosia,renkaita,koko auto niin mulle yv:tä

niku

kiitoksia soolle hyvästä setup vinkistä.  auto toimi todella hyvin kun käytiin tänään testaamassa.


kisaaja

Tässäpä asennus ohjeet bigbore iskunvaimentimille: Team Associated 12mm Big Bore
Tähän varmasti saadaan päivitys osat hyvin pian. Helpottaa uusimista jos iskarituki hajoaa.
-Goldi

Jonkka

No niin nyt on itselläkin ekat kisa kokemukset assosta ja hyvin tuntuu ehtivän kunhan saa vielä pari omasta kädettömyydestä johtuvaa asiaa kuntoon(lue kiristä moottori kunnolla). Takapitoa pulkasta tuntuu löytyvän iha loputtomasti mikä tekee autosta todella helpon ja rauhallisen viedä.

vielä liitteeksi käytössä ollut setuppi mikä on lähes suora kopio cavalierin vaasan mm setupista.
https://dl.dropbox.com/u/70737295/B4.1_tiksi.pdf
Jared

rcpoju

#1060
mun asso jos näkyy jaa ei näykkään hyvä auto mut miinuksena vanteiden kestävyys

rcpoju

Lainaus käyttäjältä: m.e. - 19.09.12 - klo: 19.00
Tuolla palalla saat kestävvyyttä keulaan:

http://www.rcm.fi/team-associated-varaosat/b4-viritys-ja-varaosat/9665-associated-ft-hinge-pin-brace-with-hinge-pins.html

niin saa mulla on toi ja sit sen eesä on vielä metali levy joka on monesta kohti murtunut esim se yks lommo tuli 70 kivee oulaisiisa :laugh: :roll:

Voyager

Hep!

Saako B4.1 autoon öljyratas diffin?, linkkikin käy.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...


Roudari

Noilla palikoilla saa ratasdiffin B4:ään. B4.1:ssä on 9818 rear chassis plate sekä 9826 transmission case mukana. Ainakin niissä versioissa mitkä pystyin nopeasti tsekkaamaan.

Katso auton manuaalista osanumerot, sieltä löytyy varmuus.

Ensimmäinen RC-auto oli Graupner (Kyosho) Renault Alpine 310, vuonna 1982. Siitä se alamäki alkoi.

m.e.

Jep, hyvä huomio Roudarilta. Nuo linkit on tosiaan osiin, jotka tarvitset B4:een, mutta B4.1:een ei tarvitse 9818 eikä 9826 osia. Tuolla on vielä manuaali, josta löytyy osakoodit B4.1 osiin:

http://www.hrcdistribution.com/pdf/exploded_view_associated_rc10b4.1_t4.1_ft.pdf

Stilo

Tuli lauantaina päästyä ajamaan ekaa kertaa B4.1 Tikkurilassa ja sehän tuntui varsin mukavalta. Setuppina oli lähes identtinen Jarnon yllä olevan setupin kanssa. Paria erilaista eturengasta tuli testattua, cut stagger low profile, minipin slim ja  4wd etu minipin. Slim pinni varmaan hieman kuluneena on varsin helppo vaihtoehto. 4wd minipin on jo sitten melko agressiivinen ajaa, mutta Asson loistavalla takapidolla sekin on hanskattavissa. Itse ainakin ajattelin viikonlopun winterjumpsiin lähteä tuolla 4wd minipinnillä edessä ja käytännössä samalla setupilla kuin yllä.

Tuli kanssa kokeiltua shorty lipon ja normaalin lipon eroja ja totesin että ainakin tuolle setupille normaalikokoinen lipo on parempi. Shortyllä hyppää aavistuksen herkemmin, mutta normaalikokoisella akulla on parempi kokonaisbalanssi autossa. Eikä ne hypytkään millään tavalla ongelma ollut tavallisella akullakaan. Jarnolla taisi todeta saman.

Kokonaisuutena hyvillä fiiliksillä lähdössä ekaan WJ osakilpailuun!

PSo

Miksiköhän amainilla on jousisarjoja myynnissä B4.2:een? Varmaan joku typo, vai olisiko sittenkään...  :shocked:
Looking for faster transponder...

m.e.

Minkähän kokoisia nuo jousisarjat ovat halkaisijaltaan? =)

rcpoju

oisko joku myyvänä mulle motin assoon ku oma on huono

jucca

Lainaus käyttäjältä: rcpoju - 09.11.12 - klo: 21.04
oisko joku myyvänä mulle motin assoon ku oma on huono

Asiaa saattaisi helpottaa oikea paikka, tässä tapauksessa -ostetaan- osio.

Mika Haatanen

Moi.

Kauden toinen WJ-kisa takana. Tiksin kisan jäljiltä ei tarvinnut isoja muutoksia tehdä. Lisää kääntyvyyttä Nokialla tosin tarvittiin verraten Tiksiin. Keulaan hieman painoa ja linkkien alta prikat pois. Nyt saatiin Assoon aikaiseksi setuppi jolla Joona ehti kaikissa neljässä alkuerässä kierroksen kakkoseksi ja lopputuloksen ollessa myös toinen. Lääke auton todella rauhalliseen käyttäytymiseen löytyi uusista AE Big Bore iskareista. Iskari/jousi setuppi on muuten suoraan lapusta, joka tulee pumppujen mukana  :wink: Isompi iskari sallii kuskilta enemmän virheitä esim. hyppyjen venyessä yli pitkiksi sekä pääsuoran ja sitä seuranneen shikaanin kanttareiden yli sai laskea tosi "härskisti" auton muuttamatta suuntaa. Seuraavaan kisaan onkin mukava lähteä, kun ainakin auton puolesta vauhti on kohdallaan :smiley:

Ps. laitan setup sheetin kun saan pienennettyä, että kelpaa tähän liitteeksi.



Mika Haatanen

Tässä vielä Setup Sheet Nokian kisasta.

KariFS

Sorry tällainen noob-kysymys/kysymykset mutta...

Pari kpl B4.1 RTR-versiota olisi postissa tulossa, pukinkonttiin, mutta voiko niillä ajaa talvella ulkona? Lähinnä sitä pöllyävän lumen vaikutusta, kastuuko paikat? Ja todennäköisesti jossain vaiheessa kuitenkin menee kurvi pitkäksi ja autoa etsitään hangesta :grin: Haittaako tuollainen kosteus, vai pärjääkö sillä että pyyhkii isommat märät heti ajon jälkeen pois ja vie pannuhuoneeseen kuivumaan?


rcpoju

no kannaataa suojata eka lumelta nopari ja vastari sitten teippaa vaikka jesaril kori kiinnii niin ei ole lumi syypä

KariFS

OK. Voiko noparin vaan pussittaa vai tarvitseeko se jäähdytysilmaa? Vastaanotin ei tietystikään kuumene, meinasin josko sen pistäisi muovipussiin tms ja kuminauhalla johtonippu tiiviiksi.

Mitenkäs ohjausservo, ovatko ne yleensä edes roisketiiviitä? Ja moottori? Harjaton malli tulossa, mutta en ole autoja Kyosho-shopissa hypistellessäni huomannut moottoreita katsoa sillä silmällä (ja nämä tietysti vielä ovat sitten erilaisia).

Onko jossain päin Tampereen-Nokian-Ylöjärven alueella sisäharjoittelupaikkaa mihin voisi mennä "ummikot" harjoittelemaan niin ettei pahasti häiritä kokeneempia? Tai onhan tässä noilla neljänkympin leluilla kokeiltu mutta "oikeaa" RC-autoa hyvä jos nähty saati ajettu :grin:

Janne A

^ Nokialla on hyvät sisäharjoittelumahdollisuudet.
Katso: http://www.prc-autoilijat.fi/wp/nirk

rcpoju

motti mul kestää ja servoki.
mut unohin et mulla on kit ja
motista en ole varma laita linkki mikä motti

KariFS

Autot on vasta postissa, joten tässä kaikki mitä tiedeän elektroniikkaosastolta:
* RC10B4 platform
* XP3-SS 2.4 GHz 3-channel radio system with SHV1504 MG metal gear servo
* XP SC450-BL Brushless electronic speed control with LiPo cutoff, forward and reverse with reverse lock out
* Reedy 3300kV brushless motor

Tämännäköiset kikkareet ilmeisesti kyseessä, säätimessä on siili joten tarvinnee jäähdytystä. Pitää katsoa miten se on autoon asennettu. Moottorissakin on jokunen reikä ainakin akselin puolella.


kojo

Kunhan muistaa, että kaikki (siis todellakin kaikki) sähkövehkeet hajoaa nopeammin vedessä tai lumessa kuin kuivissa oloissa, niin ei kun hanaa. Autoa kannattaa jäähdyttää ulkona muutama hetki  ennen lumeen tuuppaamista ja vastaavasti ajon jälkeen puhallella mahd. hyvin lumet pois autosta, koska etenkin kuiva pakkaslumi ei juuri hallaa tee, mutta sulava lumi ja siitä tuleva vesi kylläkin.

Sähköt kestää mitä kestää, yhdestä ajosta kahteen talveen. Nopari ja vastari ovat eniten siipeen ottavia, servo ja moottori eivät yleensä lumileikeistä juuri hätkähdä.
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT