Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - cenmatrix

#1
Polttisautot / Vs: Käynnistyvyys
16.12.09 - klo: 11.47
Kokeile avata kaasua ryypytyksen ajaksi, itsellä ainakin auttoi.
#2
Näin kokeillaan, kiitän taas kaikkia valaisevista vastauksista.
#3
Ok, pitää perehtyä rakenteeseen. Aloitanko nyt sitten kääntyvyyttä hakemaan noista öljyistä?
#4
Noo enköhän jonjinverran vetopyöristä tiedä, tosin sellaisista jotka painaa noin 500kg, eikös tämä "diffi" öljy ole kuitenkin vetopyörästö öljyä jotenka ei siellä muuta paikkaa ole kuin vetopyörästönkotelo niin kuin kaikissa muissakin kulkineissa ? edittiä: hetkinen,  voikos tuo rakenne olla niin ettei diffiä ole kuin keskellä autoa, edessä ja takana näyttäis olevan vain tavalliset perämurikat ?
#5
Nyt huulipyöreänä ihmettelen kun noissa ei ole öljyä nyt laisinkaan!? Miten noissa edes voi öljyt pysyä sisällä koska autonrunko toimii diffin pohjana eikä välissä mitään tiivistettä  :shock:
#6
Löytyi peräti yksi setuppi, eikä mitään mainintaa aurauksista tai harituksista, pelkkää iskari asiaa. Kumpaa yleensä etupäässä käytetään, nyt reilusti haritusta?
Auto: Cen Matrix tr arena
#7
Polttisautot / Kääntyvyyden parantaminen
15.12.09 - klo: 17.47
4wd, eteen ja taakse aurausta tai haritusta? Kääntyvyys nyt aika heikohko tahtoo puskea vaan kovassa nopeudessa.
#8
Polttisautot / Vs: Käynnistyvyys
13.12.09 - klo: 11.29
Letkut oikein päin. Tänään kokeilin ryypyttää koneen avaamalla kaasua ja niin kävi että todella helposti ryypyttyi ja käynnistyikin paljon paremmin, eli jatkossa kaasua auki. Tuli annettua samalla hiukan lumellekkin kyytiä ja hienosti kulki.
#9
Polttisautot / Vs: Käynnistyvyys
12.12.09 - klo: 21.00
Näin tuoreena/vanhana aloittelijana sanoisin että toimii kun käyntiin saa, säädöistä en mene sanomaan että olisivat varmasti kohdillaan. Vähän nämä on eri koneita kun ammatin puolesta isompien autojen motit  :wink:
#10
Polttisautot / Vs: Käynnistyvyys
12.12.09 - klo: 19.10
täytyy kuitenkin kokeilla kuitenkin kaasun avausta, sehän kuitenkin avaa pääsuuttimen neulan ja sitä kauttahan polttoaine kulkee ja näin ryypyttyy helpommin. Joo, ei varmaan parane suun kautta polttoainetta nautiskella, siihen tarkoitukseen on paremmat aineet  :p
#11
Polttisautot / Vs: Käynnistyvyys
12.12.09 - klo: 16.29
jaa, sitten taitaa olla jotain vikaa koska puhaltamallakin tahtoo keuhkot loppua ennen kuin ryypyttyy tarpeeksi.
#12
Polttisautot / Vs: Käynnistyvyys
12.12.09 - klo: 09.08
Ryypytyksestä vielä, pitääkö kaasua avata ryypytyksen aikana?
#13
Polttisautot / Käynnistyvyys
11.12.09 - klo: 20.29
monennellako vedolla autonne yleensä käynnistyy? Itsellä ainakin cen matrix vaatii kylmänä todella monta nykäisyä, kuumana yleensä ensi vedolla, vika vai ominaisuus..?
#14
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
10.12.09 - klo: 18.05
tätä vähän ajattelinkin 
:lol:
#15
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
09.12.09 - klo: 17.51
Asia selvä, ajattelin kokeilla tuohon jotain muuta tiivistys keinoa, pitää kehitellä... Lueskelin jostain täältä että iskareissa voisi käyttää normi ruokaöljyä  :shocked:
#16
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
09.12.09 - klo: 07.40
Tarkennatko vielä mitä silikonitiivistettä käytät? Iskareihin en ole vielä ehtinyt perehtymään, auto on käytetty ja harrastus uusi  :roll:
#17
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
08.12.09 - klo: 18.20
Sabesta viimeksi tiivisteet hankin. Irottaessa ne ei yleensä hajoa mutta polttoaine ne turvottaa ja mahdotonta saada putki takaisin että tiiviste ei tuhoutuisi. Kalliita ei tiivisteet ole mutta harmittaa jatkuvasti vaihdella kun turpoavat kelvottomiksi ja alkavat vuotamaan.
#18
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
07.12.09 - klo: 18.11
Onpas hiljaista tällä rintamalla, ei taida montaa matrixin omistajaa olla joukossa   :undecided:
#19
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
03.12.09 - klo: 23.05
Joko joku on keksinyt kestävämmän pakokäyrän tiivisteen, aina kun putken irti käyttää niin jo on tiiviste taas sökö, mallihan on tuo sylinterin natsan päälle menevä alkukäyrä. Alkaa jo ketuttamaan surkea kestävyys  :angry:
#20
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
02.12.09 - klo: 21.24
Itsellä tuo kone corsan .028  ja kyllä ajoaika on todella lyhyt tankillisella. Mikähän .021 kone tuohon menisi heittämällä ja tietty sopu hintaan..? Onko moottoreiden kierrosluvuissa suuret erot?
#21
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
27.11.09 - klo: 15.26
Turku-raisio-kaarina-piikkiö-lieto linjalla rc-kerhoja joihin voisi liittyä, joista vaikka säätö apuakin?
#22
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
26.11.09 - klo: 22.36
Tänään seuraavaa: tankin korkki purettu, puhdistettu, korkin o-renkaat vaihdettu, kaikki polttoaineeseen ja paineen liittyvät letkut vaihdettu, polttoainesuodatin puhdistettu, rikkinäinen pakotiiviste ja käynnistinnaru vaihdettu, kaasutin perus säätöihin ym puhdistusta.Kaiken tämän jälkeen käynnistyi toisella vedolla, ( ennen noin 20-30 vetoa )jospa nyt pääsisi ajamaan ja tarkempia säätöjä tekemään.  :smiley:
#23
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
25.11.09 - klo: 20.08
Tankkia tuossa hypistelin käsissä, onkohan tuo korkki jotenkin purettavissa osiin puhdistusta varten, on pirun likainen edellisen omistajan jäljiltä, jos sais ilmavuodon tuolla eliminoitua.
#24
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
25.11.09 - klo: 09.07
Kiitän! Tankinkorkkikin taitaa vuotaa, paineletkuun kun puhaltaa niin korkin päällä himpun verran kuplii, ei varmaan näin kuuluisi tehdä ja vaikuttaa käyntiin?
#25
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
24.11.09 - klo: 21.20
Olisiko kenelläkään antaa matrix arena tr kaasarin perussäätö arvoja, itsellä ei manuaalia ole. Nyt säädöt täysin metsässä, sammuu kun painaa kaasua ja kylmäkäynnistys vaatii ainakin 30 veto kertaa kuumana käynnistyy hyvin mutta muuten en säätöihin saa, olisi helpompi lähteä liikkeelle perus säädöistä. Moottori on alkuperäinen corsa 4.6cc

edit: löytyipä moottorille netistä ohjeet. http://www.cenracing.com/downloads/nitrohandbook.pdf

Top end needle: 3 turns out
Bottom end: 1/2 turns in from flush, tämä ilmeisesti alaneula mutta puoli kierrosta kiinni mistä kohtaa, kaasuttimen rungostako, siinä on haitarikumi päällä että ei kyllä rungon reunaa noin vain näe??
Ja nämä on kait ne perus säädöt joita hain?
#26
Polttisautot / Vs: Cen Matrix arena Tr
24.11.09 - klo: 15.58
Kiitos. Entä tuo moottori asia, tietysti tuon voisi purkaa mutta auttaneeko avata, jos hankkisi toisen moottorin ja tutkisi sitten vanhan ajan kanssa.
#27
Polttisautot / Vs: Cen Matrix arena Tr
24.11.09 - klo: 15.29
Moottorin puristuksista en tiedä paljonko pitäisi olla mutta tuntuisi niin kuin moottori olisi jotenkin löysä. Mikä vaihto motti tuohon sopisi tilalle, onkohan kiinnityskohdissa, akseleissa ym suuriakin eroja? Vakio moottori on corsa 4,6cc
#28
Polttisautot / Vs: Cen Matrix arena Tr
23.11.09 - klo: 21.52
Näyttää olevan aika heikosti jr-hobbyssa varaosia, esim tukivarren varaosanumerolla ei löytynyt mitään  :undecided: Servon sainkin nyt pikaisesti korjattua niin kuin suunnittelin ja tuntuisi taas toimivan, pitää kait ohjaukseen rakennella vielä servo saveri kun ei nuo servotkaan ilmaisia näytä olevan ja osumia varmasti tulee. Mukana tuli radio ohjain: Skyion DX-Pro, olisiko kenelläkään vastaavaa radion suomenkielistä manuaalia kun on nuo säätöjen termit hukassa  :embarrassed:
#29
Polttisautot / Cen Matrix arena Tr
23.11.09 - klo: 20.13
Kuinka monella otsikon mukainen auto? Olisi mukavaa kuulla kokemuksia autosta. Itse juuri hankin laitteen käytettynä ja jokusen kerran jo kokeillutkin, nyt vaan ohjausservo kiukuttelee jumittaen. Avasin servon ja servomoottorin päässä oleva ratas osittain kulunut ja hammasta poikki, muut rattaat kaikki ehjiä, ajattelin kääntää rattaan akselillaan jolloin ehjää pintaa taas käytettävissä viereisen rattaan kanssa, onnistuisikohan näin?