Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - monsu

#1
Eli pitäisikö se vene startata ylösalaisin? :grin:
No menen kokeilemaan ajan kanssa myöhemmin.
#2
No pitää kokeilla laittaa bensaa suoraan tulpanreiästä ja käynnistellä.
Jos sitten ei käy niin kuuset soi...
#3
Joo kyllä siitä kipinä tulee.
Miten iso kipinän muuten pitäisi olla tuon kokoisessa moottorissa?
Sieltä tuli sellanen justiin päivänvalossa nähtävä.

Mutta mikäpä sitten vikana jos kipinäkin tulee?
Niin pitääkö olla paljonkin bensaa että syttyy seos, siis männänpäällä?
Näkeekö ihan paljaalla silmällä?
Meinaan kun tuntuisi että ei saa bensaa ollenkaan.
Bensaletkusta kaasariin menee hyvin mutta entäpä sitten.
Voisiko johtua että se ryyppy on "väärinpäin"?
#4
26cc bensa moottori on kiinni veneessä, mutta eipä käynnisty.
Ryyppyä olen painanut ainakin 20 kertaa ja ei starttaa. (ei ole nestelukkoa)
Kaasari on erittäin vaikeassa paikkaa ja en näe kunnolla ilma-aukkoa.
Tietääkö kukaan onko näissä veneissä yleensä ilmanottoaukon päällä jotain muovisuojaa kun on uutena ostettu? Ansmann merkkinen vene.

Ja se kaasari on niinsanotusti "väärinpäin" eli ryyppypumpun pallo osoittaa alaspäin.
Vaikuttaako mitenkään?

Pitäisikö männän päälle tulla bensaa paljonkin kun ryypyttää ja vetelee startista konetta?
On ainakin suhteellisen kuivan näköinen.
#5
No niin, asiaa! Laitoin toisen, pienemmän tankin kiinni ja vaihdoin polttoaineletkut. Kyllä oli ihana kulla tuon moottorin murinaa taas tasaisemmassa muodossa. Pitänee vain paikantaa vuoto missä nyt sitten onkaan. Kiitos avusta.
#6
Ja ei se hyvät pojat ole piikillä se alaneula ku kohta irti lähtee jos vielä ruuvvailee....
#7
Juu siis kaikilla säädöillä tarkoitin ylä- ja alaneulaa + tyhjäkäynti :mrgreen:...
Moottori on corsa 5.0cc ja polttoaine on dragon droppia 20%.
Tulppa on uusi (medium).
#8
Niin, kierrokset normaalit 10 sekuntia ja nousee sitten 5 sekunniksi ja jälleen laskee normaaliin 10 sekunniksi ja sitten taas nousee, tätä jatkuu kokoajan. Ja tuosta alaneulasta, olen kyllä katsonut viimeksikin kun ajoin kaikki säädöt ja ei se piikillä ollut.
#9
Alaneula ei ole laihalla. Vuotoja tankissa epäilisin eniten (kuulosti ainakin todella järkevältä puheelta), täytyy tarkistaa asia. Kiitos neuvosta!
#10
Polttisautot / Koneen epätasainen käynti
07.02.10 - klo: 18.58
Mikä vois olla vikana, kun moottori käynnistyy hyvin ja antaa tehoja, mutta tyhjäkäynnillä kierrokset ei vaan pysy tasaisena. Eli tasaista käyntiä about 10 sekuntia ja sitteen alkaa kierrokset nousemaan vähän 3-5 sekunniksi ja sitteen taas 10 sekuntia...
Se kuulosta ikäänkuin seos laihenisi äkisti polttoaineletkua puristaen.
Missä voisi olla vika?