Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - makejere

#1
Moro.Aateltiin mekin siirtyä tälle vuosituhannelle.Tarvittais vinkkejä vanhan Losin muuttamiseksi nykysähkölle.Muutin ko.auton jo muutama vuosi sitten toimimaan akkuporan 18V/14,4V moottorilla ja kytkimellä ja akuilla..Niitä kun sattui silloin saamaan työsuhde etuna.Alkaa vaan kaikissa oleen tunnit täynnä tai savut karanneet.Nyt alkais kiinnostaan nykyaika, eli harjaton moottori ja lipoakut.Elikkäs mitä te Gurut suosittelette?Ihan piha suttailuun sopivaa ja luotettavaa pakettia.Moottori,nopari ja akut?Auto painaa kuitenkin ruullavanakin melkein 4kg, joten ihan mopo tekniikka ei riitä.(sen verran saa olla potkua ettei naapurin 5v pentu tule nikollaan vit...leen).Ja jos vaikka jollain sattuisi olemaan sopiva edullinen paketti jouten saa kertoa)
#2
Korjaus äskeiseen FUTABA S3001.
#3
Moro!Vaihdoin kaasuun miljoonalaatikosta löytyneen 100v. vanhan Tamiya S3001 servon ja toimii!!.Ei enää kaasu rimpuile ohjauksen mukana.KIITOS kaikille vinkkeja antaneille.(kohta mennään testaan livenä ja katotaan monenko naapurin nilkat saadaan pa...ksi.)
#4
Jep.Ohjausservot (2kpl) voimaikkaita.Ottaa virtaa paljon.Vastarin akkuina käyttänyt  n.2Ah akkuja 5kpl.Eli teoreettinen jännite 6V.Täytenä paljon enemmän.Taidan seuraavaksi vaihtaa kaasun servon ja kokeilla mitä tapahtuu.Vinkkejä otetaan vastaan edelleen.Kiitos tähän asti.!
#5
Tarkennusta avunpyyntöön.Ratio ja vastari yllämainitut.Auto Losi LST XXL johon viritetty 18V akkuporan moottori ensiö veto hihnalla kaasuna akkuporan kytkin.Ohjaus kahdella servolla ja kaasussa yksi.Vastarikotelo on hyvin lähellä servoja ja kaasua.Kokeiltu siirtää vastaria kauemmas servoista,ei apua.Aiemmin käytössä "markan"27mh rammari,joka toimi hyvin ,mutta kyrvähti.Nyt tosiaan kun ruoria kääntää kaasuservo saa sätkyjä.Kaikki kytkennät tarkastettu bindingit failsafet tehty oikein.Onko vaan laitteissa tai :wink: ukossa oikee vika.Ostin kun halavalla sai.PS.olen keski-ikäinen v..tumainen mies enkä aina ymmärrä  kaikkia lajin hienouksia,eli selkokielellä kiitos.
#6
Selailin vanhoja keskusteluja läpi, enkä oikeen löytänyt vastausta ongelmaan.Apuja!
#7
Kertokaa te Gurut mikä mättää.Hommasin pariviikkoa sitten Team asson XP3-SS  2,4GHZ ration ja vastarin.Kun ohjausta kääntelee myös kaasuservo nykii välillä.Aika ikävä ajella kun tekee ylläri nykäyksiä.
#8
Radiolaitteet / Vs: Servon suunnan vaihto
05.04.11 - klo: 18.38
Moro.Tein tänään Bluebird BMS-630MG servoon suunnanvaihdon.Eli moottorin johdot vaihdetaa ristiin ja potikan reuna piikit ristiin.Itse katkaisin piikkijalat n.puolestavälistä taivutin hieman ja juotin johdot väliin.Nyt olen niitä vartin testaillut naama onnesta soikeena eikä ole vielä savu noussut.Ja toimii täsmälleen peilikuvana alkuperäisen kanssa y-piuhalla kytkettynä 1 kanavasta.
#9
Yleinen keskustelu / Vs: Rc touring
20.02.11 - klo: 19.41
Lainaus käyttäjältä: koz6 - 20.02.11 - klo: 19.38
http://rc10.fi/index.php?topic=21016.0 kysykää vaikka tuolta
katoin ton jo mutta ei ollu paljon neuvoo
#10
Yleinen keskustelu / Vs: Rc touring
20.02.11 - klo: 19.20
Neuvoja tulemaan! :cheesy:
#11
Kangasalla Nattarissa.Tampereen vieressä.Kerro jos joskus kuljet täälläpäin.
#12
Kun on PA ja amatööri, niin tulee hommattua tämmösiä aihioita.Sitä Y-piuhaa ja servoja kannattais kysellä mistä?Vai myydään tarvikkeita osastolta.
#13
No kun ei ole ohjausservoja ollenkaan.Oli tämmönen aihio kun hommattiin.Kaasuservo on vai olikohan jarrulle.Mekaaninen jarru jää kuitenkin pois, kun on sähköjarru.
#14
Kiitti.Täytyy hommata Y haara.Moottoriksi tulee akkuporan hiili moottori(ja järee) ja nopariksi ainakin alkuun myös akkukoneen liipasin.Olen käyttänyt ennenkin ja toimii.Ei kovin herkkä mutta kelpaa enshätään.
#15
Kyselin aiemmin ko.vehkeen sähköistyksestä ja sai ihan hyviä vinkkejä ja linkkejä.KIITOS.Toinen ropleema on toi kun kärry  on alkujaan kahdella ohjausservolla.Miten pärjäisi 1 servolla ja millaisella.Tai miten 2 ohjaus servoo ja kaasun saisi toimiin 2 kanavaisessa systeemissä.(kuten huomaatte olemme amatöörejä rc-hommissa,mutta muuten lähes kaikkienalojenerikoisasiantuntiota).
#16
Löytyy juutuupista videokin sähkö XXl:stä.Ovat tehneet homman näköjään samalla tavalla kun itsekkin aattelin.Saimpahan tukea ajatuksilleni.Telepatiaa?Haulla Rewiew Losi E-LST conversion.
#17
Moro.Aattelin itte tehdä moottoripukin sun muut.Tiedätkö onko jossain kuvia losin omasta systeemistä.Helpottais kun pääsis edes vähän apinoimaan.
#18
Sähköautot / Losi LST XXL sähköistys
16.02.11 - klo: 11.30
Moro.Onko kukaan  sähköistänyt Losin XXL monsteria.Hommattiin semmonen ja äkkiseltään moottorin asennus aiheuttaa pään raapimista.Vinkit otetaan mielellelään vastaan.
#19
Aika reiluja Ihmisiä.Haeskeltiin kölvin 10v. ja minä 44v.  kanssa 1/8 rojektia jonkin aikaa.Tuli ilmoitus eilen mielenkiintoisesta aihiosta.Pari yv:tä ja puhelin soittoo, ja kaupat syntyi.Saatin hyvä aihio kesän suttailuun.Vaatii kyllä aika paljon töitä mutta ollaan optimisteja.Mutta myyjän asenne oli viimeisen päälle.Toi  kiesin 50km:n päähän kotoaan ja hinta oli kohdillaan.Kiitokset Hauhon suuntaan.
#20
Yleinen keskustelu / poistakaa
06.12.10 - klo: 18.05
voi poistaa
#21
Moro.Liittyttiin just pojan kanssa ko. sivuille ja kysellään tyhmiä.Hankittiin ja saatiin viimevuonna muutama RC- auto aihio, ja saatu niistä jotain valmistakin.Kyoshon TR-15 muutettiin sähkölle, ja kulkee melkein saman kun alkup.polttis.Mutta missä pääsee talvella suht kuivaan testaan.Asumme Kangasalla.Onko lähellä paikkaa ja alan harrastajia?