Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - skodakuski

#1
Tuo on tosiaan kaadon jälkeen jäänyt radan reunuksen varaan kyljelleen.Kun kovasti yrittää niin tällainenkin on näköjään mahdollista  :lol:
#2
Sähköautot / Vs: Mini-z rata materiaali
17.09.10 - klo: 15.51
Proshopissa taitaa olla ihan ratamattoa myynnissä ja hinta taisi olla jotain 17 euroa neliöltä,jotain messumattotyyppistähän tuo taitaa oikeasti olla.
#3
Lainaus käyttäjältä: SamiHi - 18.08.10 - klo: 21.23
Viritykset ovat omalta osalta onnistuneet, paransin omaa enkkaa tänään sekunnilla ompun radalle  :grin:

Mikä on ennätys nyt?Itsellä 11,035 mutta parempaan pyritään.
#4
Eilen oli hauskaa ajoillassa,mitään suurempaa ei ainakaan omasta autosta tällä kertaa mennyt rikki mutta eräästä porsaasta särkyi takasiipi.
Tällä pn racingin 70 koneella tuli ajettua aika paljon ja välitykset alkaa siihen löytyä,seuraavaksi sitten sopivan pitäviä renkaita testailemaan 29.8 järjestettävää kisaa silmällä pitäen.
Launataina viimeistään taas radalle hauskaa pitämään  :p
#5
Huomenna on omenan rata suljettu,voi kehveli sentään kun on vapaapäivä ja kaikkea. :cry:
#6
Tänään menen radalle kokeilemaan AWD:llä ajamista,varmaan klo 16 maissa olen paikalla.Samallahan onnistuu ilmoittautua siihen seuraavaan kilpailuun.
#7
Lainaus käyttäjältä: kaitsu82 - 08.05.10 - klo: 23.14
kovat oli väännöt vaasan kevät cruisien mini kisoissa  :afro:


Onko tuolla kuvan keskivaiheilla Skoda Fabian korilla varustettu auto?
#8
Kovastihan nuo näyttävät kulkevan osaavien kuskien ajamana,lipo akkuja ei mielestäni ole noin pieninä olemassa.
Itse kävin omenassa eilen rikkomassa MR-03 autosta ohjaus servojen rattaan.Auto alkaa hiljalleen pysymään paremmin hyppysissä radalla,nyt pääsin jo lähelle 14 sekunnin aikaa kun viimeksi meni about puoli tuntia  :laugh:
#9
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
11.04.10 - klo: 07.37
Kunhan vaan testasin auton toimivuutta noin yleensä ja alustana sattui olemaan asfalttia,nyt kärry menee suoraan ja se oli tärkeintä.
Asfaltille tosiaan on eri autoja olemassa kun tuo.
#10
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
10.04.10 - klo: 16.31
Kallistuksenvaimentimet on kiinni,etujouset on suht löysät mutta takaa voisi vissiin vähän löysätä myös.Huomasin sen kaatumataudin kun yritin vähän pyörittää rinkiä asfaltilla mutta pyöräytinkin auton katolleen  :laugh:
Tykkään enemmän sellasesta autosta jolla voi laskea mutkaan pienessä luistossa,ei mitään driftinkiä kuitenkaan mutta joutuisaa ja näyttävää etenemistä.
#11
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
10.04.10 - klo: 10.34
Onko muilla laaser kuskeilla autojen mutkassa pystyssä pysymisen kanssa ongelmia?Ei tarvitse kokeilla pienempiä turistin sliksejä alle kun nyt jo menee nurin.
#12
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
10.04.10 - klo: 09.31
Kai se pitää kohta muuttaa turkuun sitten että pääsee sisäradalle ajelemaan. :mrgreen:
#13
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
10.04.10 - klo: 09.01
Taas löytyi tietävä kaveri,itse en kyllä muuta takapyörien aurausta vaikka se näköjään onkin mahdollista.Hyvä asia kuitenkin tietää jos tulee tarvetta vaihtaa osia.
#14
Kyosho / Vs: Kyosho DRX Subaru -08
10.04.10 - klo: 08.16
Ruuvilukitetta kannattaa käyttää,manuaalissa on jopa kuvia mihin sitä tulisi pistää.
#15
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
10.04.10 - klo: 08.09
Nyt kulkee auto suoraan,muuttelin ohjeiden mukaan kaikkia asioita.Taka camberia vähän säätelin ja nyt auto menee kuivalla asfaltilla nurin jos paikalta kääntää kaasu pohjassa.Takapyörissä ei siis pysty säätämään kun camber kulmaa.
#16
Lainaus käyttäjältä: hamietti - 08.03.09 - klo: 12.14
jumbon myymälän palvelu on heikkoa kysymyksiin ei oikein saanu järkevää vastausta.

Riippuu toki kysymyksestäkin,liikkeessä myydään laitteita harrastelijan käyttöön ja varsinkaan aloittelijoilla tuskin on esittää sellaista kysymystä mihin ei vastausta saada selvitettyä.
Hyvä liike on sekä Jumbon että Suutarilan putiikki,Proshopista olen saanut yleisimmin tarvittavat osaset hyllystä ja muuten tilaamalla ja lähetys on max viikon päästä ollut noudettavissa.
#17
Tässä on nyt viikon verran aikaa säädellä auton ohjausta paremmaksi niin ensi kerralla toivottavasti pystyy jo ajamaan kunhan ensin pääsee sisälle asti.
#18
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
09.04.10 - klo: 11.49
Lainaus käyttäjältä: Janne A - 09.04.10 - klo: 11.32
Sillä ei ole väliä, mitä ohjekirja sanoo noiden kierteiden suhteen. Teoriassa sen pitäs mennä sillon suoraan, mutta käytännössä asia on eri.
Säädä servonvarresta lähtevää vanttiruuvia tai trimmillä ohjaimesta.

Edittiä lisäyksenä:
Ohjekirja ei myöskään voi oikeen käytännössä sanoa, että esim. "50mm väli pallokupeissa = 2astetta camberiä". Vaan se pitää ite mitata astemitalla. Kun kulmia säätää, niin auto pitää olla ajopainossaan ja ajokorkeudessaan, eli akku kiinni ja pudottelee muutaman sentin korkeudesta autoa ja sit tekee säätöjä. Kevyt pudotus ja mittaus.

Ja mitä aurauksiin tulee, niin nelkussa takana pitäisi aina olla aurausta ja edessä haritusta.
Harituksen voi mitata työntömitalla mittamalla vanteen takareunasta ja vertaa sitä sitten vanteen etureunan mittaan. Takana yleensä on kiintee auraus, mutta edessä sitä voi säätää ohjauksen vanttiruuveista. Edessä aurausta voi kokeilla ekaks vaikka melkein suorassa. Pikkasen haritusta vaan. Jos tuntuu, että auto ei meinaa mennä stabiilisti suoraan, niin sitten lisää haritusta. Eli lyhentää ohjauksen vanttiruuveja.

Eli auton kulmat pitäs näyttää ylhäältä katsottuna tältä:

\-/ <- eturenkaat
/-\ <- takarenkaat


Esimerkillistä toimintaa Janne A,hienoa että viitsitte näin tarkasti kertoa ja opastaa ongelmien ratkaisemiseksi!Astemitta tuli mukana yhdessä kasassa enkä edes tiennyt mikä se on.
Näillä neuvoilla eteenpäin kunhan kotiudun töistä.

Pakko tunnustaa ettei käynyt mielessä ensin etsiä haulla ohjauksen säätöön liittyviä juttuja,pahoitteluni.
#19
Tuota vähän mietinkin että pääsisikö toistakin kautta ehkä sisälle mutta enpä tullut asiaa tarkistaneeksi,oppia ikä kaikki.Seuraavalla kerralla tietää tulla muuta reittiä  :smiley:
#20
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
09.04.10 - klo: 07.23
Eilen taas testasin autoa,nyt oli voimalinja kunnossa mutta edelleenkään auto ei kulje suoraan.Pyöränkulmat on silmämääräisesti suorassa ja vanttiruuvit ohjekirjasen asetuksissa mutta oikealle auto kaartaa pahasti.
#21
Kyosho / Vs: inferno ve
09.04.10 - klo: 07.18
Itselläni tämäkin auto löytyy,hauska peli kerrassaan.Minun "kisainsinööri" suositti noihin diffeihin lisärattaiden lisäksi eteen 5000,keskelle 3000ja taakse 1000 öljyjä,näistä varmaan on erilaisia mielipiteitä ihmisillä.
#22
17:30 paikkeilla ei vielä ketään ainakaan mennyt filkkarin oven kautta paikalle,en päässyt sitä luiskaa ylös ison laukun kanssa niin lähdin kotiin.Seuraavalla viikolla parempi tuuri matkassa,silloinkin olen aamuvuorossa.
#23
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 08.04.10 - klo: 12.16
Melkein uskallan sanoa että ovet on auki jo 17 aikaan.
Tähänmennessä on joka torstai jo siihen aikaan ollut porukkaa ajamassa.

Itsekin ilmaannun paikalle kun saan pitäjänmäessä ovet suljettua toivottavasti tasan 18.00
Kovalla kiireellä espooseen akkuja lataamaan.


Josko tänään sais vedettyä kisatilanteessa 13 alittavan ajan...

Alle puolen tunnin jos pääsen kierroksen ajamaan niin olen tyytyväinen,on sen verran ajomiehiä nämä sankarit että on täysi työ pysyä pois nopeampien tieltä.
#24
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
08.04.10 - klo: 09.16
Tiistaina yritn ajaa mutta veto oli hukassa,aikani kotona ihmetellessä oivalsin että tässä autossa on kitkakytkin.Sehän mutteri oli sormilla pyöritettävissä,pihdeillä vaan mutterista kiinni ja vetorattaasta pyöritellen tiukemmalle.Pari viikkoa sitten pinjonin kiinnitys löystyi oireillen ihan samalla tavalla kun nyt.Kevyttä lukitetta kannattaa laittaa ihan suosiolla,sellaista minkä saa kuitenkin auki tarvittaessa.
Aiemmin mainitsemani spurrin kuluminen johtui oletettavasti siitä että moottori ollut vinossa tai kivi sopivasti rattaiden välissä.
#25
Tänään tulen paikalle jos on ovet auki,varmaan siinä 17 paikkeilla voisin olla kohteella.
#26
No nyt onnistuin,osittain ainakin.Nettipankkitunnuksiahan ei ole joten tulostin laskun jonka tiistaina käyn auutomaatilla maksamassa.Iso kiitos vielä kaikille kärsivällisyydestä.
Ongelma taisi olla siinä kun en jättänyt valitsematta mitään tiettyä lajia,nämä kun jätti tyhjäksi niin tuli oikeita vaihtoehtoja kehiin.
#27
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
04.04.10 - klo: 15.41
Onko sabluunoita käytetty ja maalattu nuo keltaiset kuviot vaiko tarroja?Hieno on kori,tykkää kovasti.
#28
Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 04.04.10 - klo: 11.07
Omituinen juttu, kyllä sen siellä pitäis olla, olethan valinnut lisenssin osto/ensimmäisen sivun alhaalta UAU:n jäsenseuraksi?. Jos ei onnistu KITI:n kautta, asia kannattanee hoitaa puhelimitse.

Joo,parempi sinne on soittaa tai mennä käymään paikanpäällä kun ei onnistu mulla netin kautrta.
Kiitoksia kaikille avustaneille kuitenkin.
#29
Pääsen kirjautumaan kitin:n sivuille ja lisenssin osto kohtaan missä on henkilötiedot joita voi muokata,tästä sivusta vaan en löydä mitään missä mainittaisiin pienoisautoilu tai 26 euron hinta.AKK:N jäsenkortti on ollut lompakossa jo pari viikkoa  :smiley:
Ei kai Firefoxin selain voi olla syyllinen ongelmaan.
#30
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
04.04.10 - klo: 10.27
Huomenna olisi vapaapäivä,Filkkari auki sunnuntain mukaan 12-22.Onkohan kukaan valvoja menossa radalle päivystämään?Jos ei muuta niin sitten ti tai ke päivinä siellä saattaa jo joku olla ja ovet auki.