Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - simmerman

#1
Sähköautot / Vs: Venom Gambler SC
04.09.11 - klo: 14.50
onko tästä autosta jo enemmän kokemuksia. ajatteli sc:n hommata ja tää ois yks vaihtoehto, onko noi muovin jäykkyys ongelmat jo näissä suomen myynnissä olevissa autoissa korjattu?
#2
onko tämä auto tuumasilla vai millisillä laakereilla ja ruuveilla?
#3
itsekin oottelin niitä ohjauspaloja. täytyy vissiin laittaa ne tamiyan alupalat, kun tuntus nekin toimivan.toivottavasti noi taka cvd:t on vähän kestävämpiä kun etu, taipuvat ajankanssa jonkun verran.
#4
Lainaus käyttäjältä: jonu93 - 30.09.10 - klo: 17.49
jos noita sinisiä osia tarkotat niin ne on s8 bxr autoon

en tarkottanu vaan esim. hiilari iskaritornia ja vetareita sekä mm. kromi vanteita. näköjään eivät ole vieläkään saaneet päivityksiä ohjauspuolelle. jousiakin näyttää olevan pariakin eri jäykkyyttä, samoin kallistuksen vakaajia.noista vetareista en tiedä onko ne mitä matskua kun ei toi saksa multakaan taivu.
#5
menkää siihen kielen valintaan ja kieleksi englanti jos ei saksa taivu, yläpalkista Products ja pystyvalikosta new products, johan alkaa löytyä.

edit: ei näköjään näy kun saksan kielisellä puolella. (hölmö systeemi)
#6
autonasentajan hommia jo 16 vuotta tehty.
#7
Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 25.09.10 - klo: 11.03
Lainaus käyttäjältä: Chili - 24.09.10 - klo: 17.29
Kestääkö tämä auto vakiona harjatonta moottoria?
Auton kestävyys muutekin taitaa olla hyvä?

Kuten voi tästä topicista todeta, itteäni ei ole kestävyys vakuuttanu lainkaan, mutta sitten on niitä jotka ajelee nätisti sisätiloissa ja hyvin on kestäny.
Tätä ei selvästikään ole tarkotettu ulkobashaukseen ja hyppimiseen, vaan nättiin ajoon jollain tylsän kliinisellä sisäradalla.


itse en ole ajanut kertaakaan sisällä, vaan montulla ja ajo on vähintäänkin kovaa ja hypyt korkeita. pari kertaa oon asfaltilla kokeillu.
#8
mulla ainakin kestänyt 7.5T harjatonta, nykyään on 8.5T harjaton ja auto on vakio osilla, kun vielä ei kestävämpiä saa.oikeestaan ohjauspalat on ainoot mitä kaipais alu osina ja välityksiä lisää, mut niihin on näköjään jo tulossa lisäystä.
#9
Lainaus käyttäjältä: jonu93 - 23.09.10 - klo: 18.45
ja mitä vähemmän slipperi luistaa niin sitä parempi vai?

periaatteessa näin. täysin lukossa se käy enemmän voimansiirron päälle.
#10
mulla rupes sliperi luistamaan parin asfaltti kokeilun jälkeen juuri kun piti montulla alkaa ajamaan, eikä tietenkään siihen hätään just ollu sopivia työkaluja mukana millä ois tiukannu sitä. korjauksena neljä tippaa pikaliimaa kummallekin puolelle ratasta, eikä ole sen jälkeen luistanu.voimansiirto on tolla korjauksella tietty aika kovilla mut on kestäny toistaseksi hyvin ilman ongelmia.   
#11
voiko sensorillista moottoria käyttää sensorittomalla nopparilla. varmaan jossain vaiheessa tätä topikkia sekin on kerrottu, mutta on vaan niin pitkä kahlattavaksi läpi.
#12
Lainaus käyttäjältä: bazz - 12.09.10 - klo: 12.03
Lainaus käyttäjältä: simmerman - 12.09.10 - klo: 11.06
oma tx ei oo hajonnu kun omien ajovirheiden takia ja sillä on yksinomaan ajettu montulla.
eli hinta laatu suhde on mielestäni ollu hyvä.joitain ohjauksen osia voisi kyllä mielestäni vahvistaa.

Niin, mutta jotkut autot ne vaan kestää, vaikka kuinka tekisi omia ajovirheitä  :grin:

en usko että mikään vekotin kestää esim. täydestä vauhdista kuution kiveen ajamista.
#13
oma tx ei oo hajonnu kun omien ajovirheiden takia ja sillä on yksinomaan ajettu montulla.
eli hinta laatu suhde on mielestäni ollu hyvä.joitain ohjauksen osia voisi kyllä mielestäni vahvistaa.
#14
näyttäis olevan tuolla lrp:n sivuilla ainakin isompia spurri pyöriä saatavana nykyään 72t ja 77t 48p.
#15
hexin tapin reiästä reikään n.256mm. edessä sekä takana. akseliväli n.300mm.
tukivarret lähes suorana.
#16
voin mitata kun pääsen illalla auton lähelle
#17
roottorissa syviä naarmuja, samoin käämien eristeissä mutta käämien sisukset ei näy.
#18
ok. kiitos, koneen etsintä toden näköisesti edessä kun sensorin puoleinen laakeri räjähti topaleksi, kone jumiin ja rojut pyöriny välissä. roottori täynnä syviä jurmuja.vai vieläköhän tosta koneen tekis??.
#19
toimiiko nosramin matrix power rev. noppari sensorittomalla koneella, vai onko hajonneen tilalle laitettava sensorillinen kone.
#20
Lainaus käyttäjältä: Hount - 22.08.10 - klo: 00.22
Lainaus käyttäjältä: Fopa - 21.08.10 - klo: 21.15
Siintähän se ajatus sitte lähti...

*clip-kuvapoisquotesta*

Nyt käy takavetarit eteenkin ja pitäis kääntöpään kestää pikkasen paremmin :)


Näyttäisi siltä että olisit laittanut takavetarit eteen? Eihän tuo missään tapauksessa kestä paremmin kun vakio CVD.

- Hount
joo vetarit ei kestä mut kääntöpäät kestää ja onhan noi takavetarit halvempia särkeä.
#21
kuitenkin näissä on moottoripukki sama molemmissa autoissa. minkä kokoinen spurri on vakiona bx:ssä, tx:n spurri on 68t.
#22
veto ongelma korjattu, oli vaan kardaanin lukinta löystynyt. ensimmäinen kolarointikin tuli montulla ajellessa, täydestä vauhdista kiveen (oma moka ohjaus virhe), vauriot etuvetari mutkalle ja nivelkuppi murtui, alatukivarsi murtui, kääntöpään alempipultti korkkas. korjaus: vasaralla vetari suoraksi, kääntöpäähän pitempi pultti, alatukivarsi ei oo poikki asti eli ajot jatkuu vanhalla ennen kun saadaan uusi. melko tyytyväinen olen kyseiseen vekottimeen, optio osat vois tulla pikkuhiljaa markkinoille ainakin kääntöpäät vaihtuu aluihin heti kun mahdollista.
#23
Linkitin ne sulle jo edellisen kerran, kun kysyit:

http://rc10.fi/index.php?topic=12687.msg459943#msg459943
[/quote]

niin linkitit, oisin vain tarkistanut että onko samat ohjeet.
#24
Lainaus käyttäjältä: Hount - 11.08.10 - klo: 01.21
Itselläni on täysin koskematon Buggy odottamassa laatikossa. Samassa laatikossa on Nosramin Matrix Power Brushless Reverse

- Hount


oisko sulla heittää vaikka sähköpostiin ohjelmointi ohjeet tohon noppariin kun en niitä ole mistään löytänyt, nosramin sivuiltakaan ei tunnu löytyvän.
#25
jep itsekin piti purkaa, mut ajohalut ja kiire ei antanu myöden ja loppu tulos on nähtävissä. etudiffin purin kun laitoin sinne silikooni rasvat pelaa muuten huomattavasti jouheemmin.mistä näihin löytyy niitä simmilevyjä kun on tullu simmatua vain 1:1 pelejä.
#26
ensimmäinen ajo harjattomalla ja lopputuloksena etuveto truggy, eli jotain petti taka diffistä ilmeisesti diffin pinjoni tai lautaspyörä, tasauspyörästö pelaa. täytyy purkailla ja tutkia.
#27
eipä auttanu nopparin jäähdyttely toisella kerralla, eli tais sulaa kun ei toimi kun pakki. eli laitetaan harjaton kiinni.
#28
nyt on ajeltu muutama akullinen. rattaat on tosiaan hiekalle alttiit,täytyy tehdä pohjalevyyn reikä spurripyörän alle jos se vähän helpottais. onko noi vakio nopparit jotenkin lämpö suojattu kun lopetti auto pari kertaa kulkemasta eteenpäin, taakse se kuitenkin kulkee. eka kerralla vartin jäähdyttely auttoi ja pelas taas normaalisti mut äsken teki taas saman, ajoalustana hiekkapiha ja nurmikko. noppari oli ekakerralla polttavan kuuma ja nytkin melko kuuma.
#29
täytyy ootella. oisin ehkä ottanu buggyn, mutta ei oikeen hivele ton korimallin autot silmää.
#30
no nyt tuli mullekin blasti, tuggy versiona, vaikka toiset valittaa sen kestävyyttä.iskareihin vaihdoin liemet heti kumpaankin päähän 30:set,diffeihin jäykimmät rasvat mitä löytyy, voi olla taakse liian jäykkää mut kokeillaan,aloitetaan ajelut ensin lipoilla ja vakio koneella. laatikossa oottaa kyllä nosramin matrix power rev/pure 7.5t jos alkaa vauhti tuntuu liian hiljaselta.muita vinkkejä otetaan vastaan mitä kannattaa tehdä ajettavuuden ja kestävyyden parantamiseksi.