Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC

Aloittaja jonu93, 26.05.10 - klo: 20.00

s4m1

Nyt on lörpin kannu vaihdettu hiukan maltillisempaan, 5700kv sai siirtyä pois 4100kv tieltä. Toivottavasti ei enää lämpeä ja meno muutenkin maltillisempaa.

HMS77

Eipä tuolla LRP:n foorumilla ainakaan itse LRP:n työntekijä osannut sanoa vielä mitään optio-osien tulosta 2 päivää sitten joten olen kyllä hieman skeptinen tuon lokakuun suhteen..  :roll:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Ama


RangerWalker

Ei ole koskaan hyllyssä ollut buggyä, joten hommasin otsikon mukaisen pelin ,ei rtr mallina. Mukaan tarttui myös lrp 2800kv kone ja perus nopari.(ei aina tartte olla kiire). -ja välityksiä muttamalla pärjännee ainakin alkuun.


Ihan asiallisen oloinen peli, joskin slipperyn joutui purkamaan heti.(spurri klappasi aivan jumasti). 

Aikaisemmin pikkuasson omistaneena on tosi tutun oloinen, vain isompi kuin rc18T.



Nyt odotellaan isomyyrin radan valmistumista niin pääsee ajelemaan.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

RangerWalker

Tuossa lukitteella varmistelin ruuveja(ja vaihdoin osan niistä kovempiin) ,ja huomasin että kardaani klappaa jonkin verran slipperyn päästä.(siis sivuttain,pitkittäisvälystäkin toki on)

Onko muilla vastaavaa? -klappia pystyi hieman vähentämään kun niitä kuppien kiinnitysruuveja löysäsi ja kiristi uudelleen.

Muuten tuntuu edelleen asialliselta.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Hount

Lainaus käyttäjältä: RangerWalker - 18.09.10 - klo: 17.43
Tuossa lukitteella varmistelin ruuveja(ja vaihdoin osan niistä kovempiin) ,ja huomasin että kardaani klappaa jonkin verran slipperyn päästä.(siis sivuttain,pitkittäisvälystäkin toki on)

Onko muilla vastaavaa? -klappia pystyi hieman vähentämään kun niitä kuppien kiinnitysruuveja löysäsi ja kiristi uudelleen.

Muuten tuntuu edelleen asialliselta.

Leikkaa polttoaineletkusta n. 1mm paksuiset pätkät ja laita ne kardaanin molempiin päihin. Tuo ei varsinaisesti poista muuta kuin pitkittäisvälyksen, mutta koska leikattu letkunpätkä on rengasmainen, niin kardaanin pyöristetty pää keskittää itsensä tuohon ja muutamaa eri pituiseksi leikattua letkunpätkää sovittamalla saa lopputuloksen jossa kardaani ei ahdista yhtään ja pyörii siististi paikallaan ilman vispaamista.

- Hount

Ama

Hyvin on toiminut täälläkin.

Luistokytkin on ainut mikä on vähän aiheuttanut päänvaivaa. Ainakin tällä 6,5T koneella.
Niitä kitkalevyjä on muutamat kulunut. Niitä on helppo valmistaa itse, varaosa ja tarvikeliikkeestä
kun hakee arkin tiivistepaperia ja siitä mattoveitsellä veistelee. Tulee reippaasti halvemmaksi.
Painelevyjen "lasittuneet" pinnat kun hioo karkeahkolla santapaperilla niin taas pitää, ainakin hetken.
Kireällä pitää olla. Muuten palaa pinnat, niin slipperyltä kuin kuskilta :grin:

foursquare

Itsellä myöskin tätä samaa ongelmaa ollut. Ajattelinkin kokeilla semmosta että muutama 3mm Ruuvi läpi niistä kitkalevyistä ja itse spurrista, eli syntyy ''lukko''. Saa nähdä sitten miten kestää taas spurrin hampaat.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

simmerman

mulla rupes sliperi luistamaan parin asfaltti kokeilun jälkeen juuri kun piti montulla alkaa ajamaan, eikä tietenkään siihen hätään just ollu sopivia työkaluja mukana millä ois tiukannu sitä. korjauksena neljä tippaa pikaliimaa kummallekin puolelle ratasta, eikä ole sen jälkeen luistanu.voimansiirto on tolla korjauksella tietty aika kovilla mut on kestäny toistaseksi hyvin ilman ongelmia.   
-LRP S10 Blast TX + nosram matrix/7.5T-

jonu93

mitä se vaikuttaa siinä sliperyssä, kun on se jousi ja muteri niin mitä tapahtuu kun sitä mutteria löysentää tai kiristää :huh:
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

mof

Lainaus käyttäjältä: jonu93 - 23.09.10 - klo: 18.26
mitä se vaikuttaa siinä sliperyssä, kun on se jousi ja muteri niin mitä tapahtuu kun sitä mutteria löysentää tai kiristää :huh:

Mitä kireämmällä ruuvi on, sitä vähemmän slipperi luistaa.

jonu93

ja mitä vähemmän slipperi luistaa niin sitä parempi vai?
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

simmerman

Lainaus käyttäjältä: jonu93 - 23.09.10 - klo: 18.45
ja mitä vähemmän slipperi luistaa niin sitä parempi vai?

periaatteessa näin. täysin lukossa se käy enemmän voimansiirron päälle.
-LRP S10 Blast TX + nosram matrix/7.5T-

Chili

Kestääkö tämä auto vakiona harjatonta moottoria?
Auton kestävyys muutekin taitaa olla hyvä?
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

jonu93

kestää mutta riippuu ajotaidosta.
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

simmerman

mulla ainakin kestänyt 7.5T harjatonta, nykyään on 8.5T harjaton ja auto on vakio osilla, kun vielä ei kestävämpiä saa.oikeestaan ohjauspalat on ainoot mitä kaipais alu osina ja välityksiä lisää, mut niihin on näköjään jo tulossa lisäystä.
-LRP S10 Blast TX + nosram matrix/7.5T-

foursquare

Tänään tuli huomattua auton yksi heikko kohta. Diffiboksi bulkheadit, ei paljoon tarvii tulla etutorni edellä alas hypystä niin tuo antautuu. Noita kannattaa olla pakissa mikäli radalla ajelee.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Rph

Minulla oli Xerun 120A ja 6,5t motti. slipperi tiukalla ja hyvin kesti radalla ajoa. Iskaritornin kiinnikkeet sain rikki, sekä parit siivet. Uskallaan jopa väittää että eniten kilometrejä tällä blastilla suomessa. Spurrina Traxxasin 50t32p ja pinionina 14t32p tai 15t32p. Ohjauspaloja en saanut rikki.
mydään lennokipiruustuksia .)

HMS77

Lainaus käyttäjältä: Chili - 24.09.10 - klo: 17.29
Kestääkö tämä auto vakiona harjatonta moottoria?
Auton kestävyys muutekin taitaa olla hyvä?

Riippuu mitä tarkottaa kestävyydellä..

Kestääkö voimansiirto harjatonta, vastaus on kyllä. Itellä vieläkin orkkispinjoni ja spurri joten ei valittamista niiden osalta.
Kestääkö rakenne harjattoman tuomaa vauhtia vastaus on, riippuu tilanteesta.

Kuten voi tästä topicista todeta, itteäni ei ole kestävyys vakuuttanu lainkaan, mutta sitten on niitä jotka ajelee nätisti sisätiloissa ja hyvin on kestäny.
Tätä ei selvästikään ole tarkotettu ulkobashaukseen ja hyppimiseen, vaan nättiin ajoon jollain tylsän kliinisellä sisäradalla.

Viikko sitten oli tarkotus ajella akut tyhjäks ja ladata ne talvisäilytystä varten, mutta puolentoista akun jälkeen tultiin taas aivan harmittoman näkösesti "tasajalkaa" maahan pikku nypystä ja etualatukivarsi sanoi naps..  :huh:

Valumiinia odotellessa..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4


simmerman

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 25.09.10 - klo: 11.03
Lainaus käyttäjältä: Chili - 24.09.10 - klo: 17.29
Kestääkö tämä auto vakiona harjatonta moottoria?
Auton kestävyys muutekin taitaa olla hyvä?

Kuten voi tästä topicista todeta, itteäni ei ole kestävyys vakuuttanu lainkaan, mutta sitten on niitä jotka ajelee nätisti sisätiloissa ja hyvin on kestäny.
Tätä ei selvästikään ole tarkotettu ulkobashaukseen ja hyppimiseen, vaan nättiin ajoon jollain tylsän kliinisellä sisäradalla.


itse en ole ajanut kertaakaan sisällä, vaan montulla ja ajo on vähintäänkin kovaa ja hypyt korkeita. pari kertaa oon asfaltilla kokeillu.
-LRP S10 Blast TX + nosram matrix/7.5T-

Chili

Eli buggy ei kestä ulko bashausta ja hyppelyä?
HBX luopui harjattoman alla (ezrun 9t, 100A nopari)ja etsisin jotain halpaa rullaavaa autoa sen tilalle.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

RangerWalker

Tänään ekaa kertaa tattiksen pikkuradalla b:llä ja hienosti meni ja kestävä oli, spurria lukuunottamatta...-10 kierrosta ja täysin sileänä :undecided:

Mutta kesti aika kovat kolahdukset pariin terävään terästankoon jotka joku oli päättänyt radalle haudata :tongue: . -pohjalevyssä syvät naarmut muistona.

-Pate
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

mof

Lainaus käyttäjältä: Chili - 25.09.10 - klo: 12.07
Eli buggy ei kestä ulko bashausta ja hyppelyä?
HBX luopui harjattoman alla (ezrun 9t, 100A nopari)ja etsisin jotain halpaa rullaavaa autoa sen tilalle.

Käytettynä joku Traxxas Rustler/Slash tms bashaukseen, pitäis olla rullaavana halpoja...

Fopa

No niin, nyt on urakalla testattu ja alkaa pelit jo kestämään.
simmermannin kanssa nyt on ajeltu ja molemmat peli on toiminnu oikeastaan aika hyvin.

Onko tuo meidän ajelu sitte siistiä sisä hommaa... no jokainen voi vetää omat johtopäätökset tästä:











No joo, saattaahan pikkasen kori välillä ottaa kipeää noissa alastuloissa...



Mutta, kaiken kaikkiaan aika hyvin pelitti, ohjausgeometriakin toimii oikein loistavasti ;)

Chili

Budjetti kuitenkin on vain noin 100euroa, kunhan auto kestää jouluun asti niin hyvä on =)
Uusi rullavaa buggy 100euron hinnalla ei ole paha jos se kestää sellaisia mukavia parin metrin hyppyjä.
Jos mahdollista verrata HBX:sän kestävyyteen, kumpi on parempi?
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

jannes28

en tiedä mistä on tullut sellainen käsitys että sisällä ei saa autoa rikki? Turussa ainakin oli sellainen hyppyri jossa auto nousee parin metrin korkeuteen ja alastulo ei tosiaankaan ole mitään pehmeää hiekkaa. Muutenkin kaikki pinnat ovat armottoman kovia. Eli jos törmäät kunnolla, niin romua tulee.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

mof

Lainaus käyttäjältä: jannes28 - 26.09.10 - klo: 12.52
en tiedä mistä on tullut sellainen käsitys että sisällä ei saa autoa rikki? Turussa ainakin oli sellainen hyppyri jossa auto nousee parin metrin korkeuteen ja alastulo ei tosiaankaan ole mitään pehmeää hiekkaa. Muutenkin kaikki pinnat ovat armottoman kovia. Eli jos törmäät kunnolla, niin romua tulee.

Myös omien kokemusten mukaan krossiauto kyllä kuluu ja kärsii enemmän sisällä betonilla tms ajettaessa kuin ulkona..

jonu93

ei multa oo ainakaan menny vaan kuin ohjauspala rikki kun tuli 2m korkeudelta alas vasen puoli edellä
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

HMS77

Lainaus käyttäjältä: jannes28 - 26.09.10 - klo: 12.52
en tiedä mistä on tullut sellainen käsitys että sisällä ei saa autoa rikki?

Oliskohan sillä mitään tekemistä että sisällä vauhdit eivät kerkeä nousemaan niin korkeiksi kuin ulkona..
Yleensä kun itellä lipeää käsistä niin se on tietysti just sillon kun Sidukassa palaa punanen valo, eli kaasu on pohjassa tai hyvin pian sen jälkeen eli vauhtia on yleensä sillon melkoisesti..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4