Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - MB

#1
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
10.08.11 - klo: 22.31
Lainaus käyttäjältä: pijokela - 10.08.11 - klo: 19.51
Lainaus käyttäjältä: MB - 10.08.11 - klo: 17.57
Olen ostamassa bonzer:iin varaosia rckauppa.fi:stä.
Tarvitsisin myös vaihteisto-ratas-oljyä, vaihtoehdot ovat Differensial Gear Oil 1000, 3000, 5000 ja 7000.
Kauppa suositteli 3000 mutta ei ollut kovin varma siitä. Mitä sen pitäisi olla? Vai pitäisikö ostaa muualta?
Tiedätkö, mitä mittayksikköä nuo numerot ovat? Minulla on Blitzin ratasdiffissä 40000 cST tahnaa, mutta siellä voisi olla montaa muunkinlaista sisällä. Riippuu siitä, miten sen diffin on tarkoitus toimia. Minä halusin omani todella jäykäksi.

Pääset varmaan ihan kivasti liikkeelle sen "3000" purkin kanssa, koska aika laaja skaala öljyjä toimii ihan ok. Mutta koita selvittää, mitä mittayksikköä se "3000" on ja jos et saa selville, niin osta jotain merkkiä, mistä saa selville.

Kiitos vastauksesta.
Päätimpä jättää ostamatta näitä "öljyjä" ja sovellan rattaisiin laadukasta tahnaa jota "lainasin" töistä.
#2
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
10.08.11 - klo: 17.57
Olen ostamassa bonzer:iin varaosia rckauppa.fi:stä.
Tarvitsisin myös vaihteisto-ratas-oljyä, vaihtoehdot ovat Differensial Gear Oil 1000, 3000, 5000 ja 7000.
Kauppa suositteli 3000 mutta ei ollut kovin varma siitä. Mitä sen pitäisi olla? Vai pitäisikö ostaa muualta?
#3
Yleinen keskustelu / Vs: ESC(?) ongelma
23.07.10 - klo: 20.46
Epäilin heti sitä että noparista on kadonnut säädöt koska kaikki toiminnot toimivat, mutta "väärinpäin" tms. Joten tein tuon säädön. Ja auto toimii taas loistavasti :grin:
Se ei mennyt ihan niinkuin ohjeissa (esim. ei ollut vihreää valoa).
Säätö meni kutakuinkin näin:
Napin painallus, kaasu pohjaan, nappi, peruutus pohjaan, nappi.

Eli voitte vaikka poistaa tän koko ketjun ettei systeeminne foorumissa mene sekaisin tai jotain. En kylläkään vielä tiedä miten määritellään "aloittelija" kysymykset...?
#4
Yleinen keskustelu / Vs: ESC(?) ongelma
23.07.10 - klo: 20.08
Tiedän ketjun ja laitoinkin edellisen (ensimmäisen) kysymykseni sinne.
Ajattelin vaan että sinne laitetaan lyhyitä simppeleitä kysymyksiä,
siksi tein tälle oman ketjun.
Sori, väärin ilmeisesti meni.

Mutta vaikka olen aloittelija näissä jutuissa, en ole 5 vee (poikani on) ja perusasiat on yritetty tarkistaa, kuten trimmerit, ne toimii (vauhti hidastuu/nopeutuu) mutta ei lähellekkään pysähtymiseen asti.

Kun auton laittaa päälle, ESC ledi palaa punaisena. Eikö se tarkoita että säädin on normaali asennossa, mutta ehkä säädöt on kadonnut / sekaisin koska moottori käy silti?
ESC:in tyyppi numero on LM-406FB ja löysin tälläisen säätöohjeen. Sivulla on myös linkki varmistajan pdf ohjeeseen, tosin minun ESC ei ole Elektra vaan LS. Mutta numero on sama kuin ohjeen.

Ajattelin kokeilla tuota säätöä.... :shocked: ?
#5
Yleinen keskustelu / ESC(?) ongelma
23.07.10 - klo: 18.33
Autossa (bonzer) on kaasu päällä heti kun laitteen laittaa päälle.
Kun ohjaimesta painaa kaasua, pyöriminen hidastuu kunnes pysähtyy.
Sitten raju nykäisy, kaasu menee hetkeksi täysille, pysähtyy ja ESC jää vilkkumaan.

Mikä vikana?? Auto on viikon vanha, eikä ole törmäilty mitenkään rajusti mihinkään.

Edit: Tapahtuuko jotain peruuttamatonta jos painan sitä nappia?
#6
Lainaus käyttäjältä: Bonzer - 18.07.10 - klo: 16.20
Kannattaa ostaa esim. http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-NiMH-akut/Team-Orion-5100-Rocket-Pack-Stick-NiMH-72V-wTamiya-Plug-107930 siinä on enempi kapasiteettia ja aajoaika pitenee huomattavasti. Laturi kannattaa uusia. Jos oikeen törsäämään alat ni ostat lipon ja sopivan laturin, se tulee jo melko kalliiks monelle kukkarolle.

Kiitos linkistä, 2,5 amppeerituntia enemmän! Taidampa hakea tuon akun heti huomenna. Lipot jääköön myöhemmäksi.
#7
Lainaus käyttäjältä: Bonzer - 18.07.10 - klo: 15.45
Akun kannalta kannattais käyttää 1500mA.

Ostamani auto sitten vastasi kysymykseeni :laugh:
Joo, 1500:lla lähin lataamaan. 3000 taitaa olla liikaa.

Pitäisi ostaa toinen akku, mistä tiedän mikä akku sopii autoon muutenkuin jännitteen perusteella? Siis lähinnä koko/muoto. Auton mukana tulleessa akussa lukee NiMh SC 7.2V 6 cell.
Käykö esim. tämä?
Ehdotuksia?
#8
Mulla on 2000mAh 7.2V NiMh akku ja Suspect Performance Charger 3A laturi jossa on 1500mA ja 3000mA latausvirtavaihtoehdot. Kumpaa kannattaisi käyttää?