Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck

Aloittaja -rcmh-, 07.10.11 - klo: 07.38

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: juhamatti - 08.02.12 - klo: 17.49
No johan ne taaas Ruotsissa kerkesivät edelle tässäkin...  :roll:
http://www.rcbash.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=4470
On aika täyttä tuolla kehikon sisällä....
12heppaa tuottaa tuo 40mx pro vakiona, voi liikkuu tuo auto :laugh: :laugh:

Korjaus, ei ollukkaan Ruotsista, vaan briteistä tuo monsteri losi :smiley:

Kattelinkin tota jo tuolla losi foorumilla aikasemin, sais nyt laittaa videoo näytille että miten liikkuu Losi tolla padalla. :huh:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

RangerWalker

Nyt on koneessa skf laakerit ja paremmat kampuran stefat. Lisäksi viimein saapui outerwears filtterille.

Vanteisiin tilasin fullforcen rosteripultit ja samaan kuoreen mahtui heidän paranneltu bensaletkusto.

Kun auton atomeiksi purin niin huomasin että kaikki pyöränlaakerit ja 4 diffien laakereista oli aivan jumissa. Ei taida talvisladittelu sopia kunnolla vakio osille. Tilalla on nyt uudet avidin laakerit ja kunnon(redline CV-2) laakerirasvalla täytin niin josko nyt pysyisi rullaavina pidempään.

Iskareiden öljyt kun uusin niin samalla hokasin(jenkkifoorumeilla pojat ekana hiffas ett ne rikkoo iskareita) että iskareiden männissä on vielä ne töröt millä on joskus olleet kiinni männät niissä "osapuissa" .Ne kun viilasi tasaiseksi niin tuli entistä paremmaksi. (ja omassa ei onneksi olleet uria iskareihin vielä tehneet)

Lisäksi etudiffi oli kuiva ja täynnä ruostehilettä. Onneksi tuli siis diffitkin läpikäytyä. Nyt on testissä 7/10/2 öljyt.(vakio 7/5/2)

eli pieni läpikäynti.

AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

sulo2604

Lainaus käyttäjältä: RangerWalker - 09.02.12 - klo: 10.12
Nyt on koneessa skf laakerit ja paremmat kampuran stefat. Lisäksi viimein saapui outerwears filtterille.

Vanteisiin tilasin fullforcen rosteripultit ja samaan kuoreen mahtui heidän paranneltu bensaletkusto.

Kun auton atomeiksi purin niin huomasin että kaikki pyöränlaakerit ja 4 diffien laakereista oli aivan jumissa. Ei taida talvisladittelu sopia kunnolla vakio osille. Tilalla on nyt uudet avidin laakerit ja kunnon(redline CV-2) laakerirasvalla täytin niin josko nyt pysyisi rullaavina pidempään.

Iskareiden öljyt kun uusin niin samalla hokasin(jenkkifoorumeilla pojat ekana hiffas ett ne rikkoo iskareita) että iskareiden männissä on vielä ne töröt millä on joskus olleet kiinni männät niissä "osapuissa" .Ne kun viilasi tasaiseksi niin tuli entistä paremmaksi. (ja omassa ei onneksi olleet uria iskareihin vielä tehneet)

Lisäksi etudiffi oli kuiva ja täynnä ruostehilettä. Onneksi tuli siis diffitkin läpikäytyä. Nyt on testissä 7/10/2 öljyt.(vakio 7/5/2)

eli pieni läpikäynti.

Ei kovin hyvältä kasauksen laadulta kuulosta. Eikä tuossa olisi takuureklamaation paikka?
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

RangerWalker

No ei tuo kovin paha lista ole. Diffi oli lähes tyhjä juu, mutta ei kai se olisi ruosteessa jos ei olisi kastunut, (kirjoitin ehkä hiukka väärin, diffi lähes tyhjä, ruostetta diffin ulkopuolen hammaskehässä ja siinä muovikuoren sisällä)

Laakerit otan omaan piikkiin kun lumella ajoin, eli kastuivat. -toki olisivat voineet olla paremmin suojatut.

Moottori,bensaletkut,filtterit,suojat.ym ym on vaan viriosaa vakiot oli ehjiä.

Iskareiden kasaus on heikko tehtaalta mutta käsittääkseni rtr ei ole = "ready to run", useimmin taitaa olla "ready to rebuild" nykyisin melkeimpä poikkeuksitta.

Pari juttua mitkä tuossa huomasin vielä, takakardaani on hiukka kiero, tuskin menoa haittaa suuremmin. lisäksi kytkinkellon akseli/pinioni "väpättää" hieman. Ei ole menoa nuo haitanneet.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

juhamatti

rangewalkerin baja on tosiaan putsattu vimosenpäälle, kiiltaa kuin sulhasen munakas :grin:
Hyvin tuollainen pieni yksitysikohta erottuu kun noi ruostumattomat ruuvit vanteisiin laitoit..
Tosiaan sitä filmiä odottelen itekki missä se 40cc pata on.
Kuka ekana sen näkee, niin ei kun tänne julkaisuun, mieki haluan nähä mite se losia lennättää... :smiley:

triheadwolf

HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.


-rcmh-

Mulla on vastaavat Darksoul:in valmistamat adapterit, mutta en ole vielä kokeillut laittaa paikalle.

HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

juhamatti

Ei kuulema ole iso se ero losin ja noiden bajan heksien kanssa, mutta sekin pieni ero siinä hubissa ei oikein keskitä tuota bajan vannetta siihen kunnolla.
Mitä maksoi darksoulin nupit?
Ovat kyllä hyvälaatusia osia.

-rcmh-

HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

juhamatti


-rcmh-

Ei mennyt tulliin sentään, vaan suoraan postiin tuli.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Mordex

Hitto, että hotsittaisi ostaa tämä. Pari käytännön seikkaa kuitenkin askarruttaa. Hinta on kova, mutta ilmeisesti hintasa väärti peli. En ole pahaa sanaa kuullut, lukuunottamatta jokseenkin huolimatonta kokoamista tehtaan toimesta. Mutta mutta...

Kuinkas paljon nämä norsut löyhkää? Nimittäin mun pitäisi säilyttää sitä kerrostaloasunnossa, enkä mielelläni tekisi kanssa-asukkaiden oloja sietämättömäksi. Voiko säilyttää parvekkeella talvisin, ilman että tekee autolle vahinkoa? Ja tuo sitten on tuo melutaso, paljonko desipelejä lähtee tuosta vakiopannusta? Eli kuinka kauas asutuksesta pitää lähteä ajelemaan, jos ei halua nillitystä melusta kuunnella?


Kiitoksia vastauksista etukäteen!


(Ylipuhukaa mut ;))
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Koheltaja

Jos käytät pienkonebensaa, 20€/5L, niin ei löyhkää ja voit sen puolesta säilyttää vaikka sängyn alla, sohvan takana tai keskellä olkkarin lattiaa :wink:
Kylätason RC-kuski.

juhamatti

#194
Tuo pienkone bensa ei tosiaan haise, kunhan se pysyy suljetussa tilassa.
Itelläkin makkarissa kaapinpäällä bensanorsu yöpyy, eikä tuo emäntä ole valittanut vielä kertaakaan :laugh:
Eipä tuo losikaan ole paha metelöijä tuolla vakiopakarilla, varsinkin kun on vielä kori päällä extra ääntä syömässä..
Tehoputkella sitten saa kyllä todella kovan äänen jos haluaa, mutta niitäkin on vaimennettu saatavilla..
Eikun vaan losin ostoon, itelläkin on haaveissa tuo losilainen

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: Mordex - 01.03.12 - klo: 18.02
Hinta on kova, mutta ilmeisesti hintasa väärti peli. 

Tuntuuhan se ensin kovalta summalta, mutta on hintansa arvoinen peli. Lähes saman verranhan se Baja 5sc maksaa ja tämä on sentään 4wd.

Vakiopannun äänet riippuu ihan mikä putki on kiinni, vakiopöntöstä lähtee hiljaset ja Bartolone putkesta lähtee korvia repivät äänet  :tongue:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Mordex

Thank you for your order.

Vähän jänskätti painaa tuota "Pay now" nappia   :grin:

Nyt sitten vaan odottelemaan...
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Koheltaja

Enemmän sua jänskättää sitten kun purat paketin olkkarin lattialle ja kanssa-asukit tulee himaan todeten, mitä vitt.. :grin:
Kylätason RC-kuski.

Mordex

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 01.03.12 - klo: 19.26
Enemmän sua jänskättää sitten kun purat paketin olkkarin lattialle ja kanssa-asukit tulee himaan todeten, mitä vitt.. :grin:

Heh, ei sentään. Meillä ollaan onneksi oikein ymmärtäväisiä intohimon ja rakkaiden harrastusten suhteen ;)

Nimin. puolet olkkarista vallattu askartelua varten.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

juhamatti

Onnea mordexille uuden auton hankinnasta.
Kohta on losimiehiä enempi kuin bajakuskeja :azn:

Mordex

#200
Noniin, elikkäs jonkin sortin killswitch olisi tähän ilmeisesti hyvä hankkia myös. Onko nuo Killer RC:n tekeleet ainoat varteenotettavat vaihtoehdot?

Ja varmistetaan vielä tuo bensan sekoitus. Eli mikäli oikein ymmärsin niin: Ostan 5l pienkonebensiiniä, jossa on ilmeisesti 2% öljyä valmiina ja lisään siihen vajaan desin öljyä (esim. prätkille tarkoitettua 2t öljyä), jolloin sekoituksesta tulee 4% ts. tuo manuaalin suosittelema 25/1 suhde?
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

sulo2604

Killer RC on varmasti hyvä ja toimiva! Osta ennemmin 4T-pienkonebensiinä ja siihen sekoitat laadukasta 2t-öljyä, 5 litraan laitettaan 2dl öljyä. Itse laitoin Bajaan Motulin 800 off-road öljyä.
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

juhamatti

#202
Killer rc on mun mielestä paras, itelläni on se ja on huippu tuote.
Ostat nimenomaan pienkonebensiiniä joka on jo 2% ja siihen lisäät desin korkealuokkaista 2t öljyä niin keitos on valmis.
Tai tuota 4t ja lisää siihen 2-desiä 2t öljyä.
Jostain syystä minun moottori on toiminut tuolla 2t bensalla paremmin 4% seoksella, kuin tuolla 4t bensalla kun sen olen 4% sotkenut, vaikka molemmat on 95oktaanisia...
http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589,2655,2710,2821,2944,2708,10164
Myös muita valmistajia on kuin neste.
http://www.agrimarket.fi/Piha_ja_Puutarha/Koneet/Ruohonleikkurit/Jonsered_pienkonebensiini/
http://www.lakkapaa.com/lakka_fi/showProduct.do;jsessionid=18059DEFEAF4E9DA0DF898A713BC1773?id=7330045961046
tuota viimeksi mainittua ostin nytte..
ennen olen nesteen polttoainetta käyttänyt, mutta kokeilun vuoksi testaan tuota aspenia.

mikari

Killer Bee toimii sähköllä. Jos sähkö loppuu niin..

Bensa-autoista en tiedä mutta kandee silti laittaa se kuminauha kaasuservoon. Itse laitoin.
Sellanen servo että kuminauha tosiaan vetää kaasun 0-asentoon jos sähköt häviää. Mieluiten vielä vähän jarrulle.

Useimmissa gigasissa on tuo fail safe siihen jos signaali häviää tai akun varaus heikkenee. Joten siinä suhteessa killer bee ei tarjoa mitään lisää.

Joten kuminauha peliin ja muu on .. turhaa ;-)
Paitsi jos Killer Beessä on remote laukaisin niinku oikeissa autoissa (monstereissa ainakin).

Eri mieltä saa taaskin olla  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

juhamatti

toi killer katkaisee virrantulon puolalta tulpalle jos esim radioyhteys katkeaa tai akku simahtaa vastarista ,tai peli menee yli radiomatkan..
on mielestäni paras vaihtoehto, mutta jousivirityskin on ihan toimiva..

mikari

Jep, useimmissa tapauksissa mitä olen nähnyt niin ongelmat lähtevät siitä että joku repäisee autosta sähköt ja sitten mennään. Siinä ei sitten auta kuin kuminauha koska sähkön syöttö pysähtyy kuin seinään.
Vai onko Killer Beessä "oma akku" ? Eli joka pitää sen hengissä jonkin aikaa?
Kiitos 20 vuodesta!

juhamatti

tässä ois muuten parit tehoputkivaihtoehdot, jos sellainen sitten joskus alkaa kiinnostamaan..
victory rc tuotteita ja tehty Hollannissa, jotkut sanovat maalimanparhaiksi..

vaimentamaton
http://www.sparetec-rc.com/boutique/losi-5ive-t/pieces-detachees/echappement/11407-echappement-victory-rc-sans-silencieux-pro-pipe.html

vaimennettu jos ei halua kauhiaa mekkalaa pitää..
http://www.sparetec-rc.com/boutique/losi-5ive-t/pieces-detachees/echappement/11408-echappement-victory-rc-silencieux-pro-pipe.html

Ite näin jälikäteen kun tuollaisen vrc:n omistan ja vaimennetun, niin olisi sittenkin pitänyt se vaimentamaton ostaa, on ne äänet näissä bensapeleissä mikä sitä lisä tuntua tuo lisää.. :azn:

juhamatti

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 02.03.12 - klo: 18.57
Jep, useimmissa tapauksissa mitä olen nähnyt niin ongelmat lähtevät siitä että joku repäisee autosta sähköt ja sitten mennään. Siinä ei sitten auta kuin kuminauha koska sähkön syöttö pysähtyy kuin seinään.
Vai onko Killer Beessä "oma akku" ? Eli joka pitää sen hengissä jonkin aikaa?

Jos se killeri ei saa virtaa vastarinakulta,niin se ei anna silloin virtakomentoa puolalle entaa kipinää tulpalle.
Eli jos vaikka se killerin johto katkeaisi, niin silloin auto ei liiku mihinkään, ainakaan moottorin voimin.
Siinä mielessä tuo on ihan ehoton.

mikari

Toi on kyllä plussaa. Hyvä varmaan käyttää siis molempia.
Kiitos 20 vuodesta!

Mordex

Jeps, kiitoksia valaistuksesta.

Uunituorre versio näköjään tullut Killer Rc:n kill switchistä ja vanhempaa v1/v2-s mallia en löytänyt mistään, pitänee siis odotella että tuo uutuus tulee saataville muualle kuin tuonne TGN:lle, sielä kun on näemmä aivan tolkuttomat postikulut paketin kokoon nähden. Muuten olisin voinut ottaa tuon Bartalonen samaan pakettiin, mutta Losilta näemmä tulossa sama putki (? ainakin ulkoisesti) reilusti halvemalla.

Maltan varmaankin ainakin sinne asti tuolla vakiopöntöllä ajella, että voin lukea vähän käyttäjäkokemuksia tuosta losin putkesta ja tehdä sitten valintani.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.