Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

apuva

Aloittaja zeizei, 25.12.04 - klo: 18.15

zeizei

auttakaa hitaanlaturin lataus aika? :oops:

Sinervo

lataus aika riippuu kaikesta. Ei sitä voi kunnolla määrotellä.

zeizei

akkuja 3 kpl   yksi 2700ja yksi 3000 ja yksi 3300 ma ja noin aika tunti ,kaksi, yö, viikko

GolluB

Kerros vielä laturinkin tiedot.

Yleensä nämä kuitenkin ovat "yön yli" -latureita, jolloin latausaika voi olla n. 5-12 tuntia.

zeizei

output 12v 100Ma

Jani Lindqvist

Aika pieni on virta..
100mA latausvirralla esimerkiksi ne 3000mAh akut kestävät laskennallisesti latautua 30 tuntia. Todellisuudessa hiukan päälle tuon.

RaDon

Lainaus käyttäjältä: "Jani Lindqvist"Aika pieni on virta..
100mA latausvirralla esimerkiksi ne 3000mAh akut kestävät laskennallisesti latautua 30 tuntia. Todellisuudessa hiukan päälle tuon.

...EIVÄTKÄ akut todellakaan tykkää noin pitkistä latausajoista!

Suosittelisn ostamaan uuden laturin

jhellman

Hei,

kapasiteetti (mAh)/latausvirta (mA) = latausaika

2700 Mah/100 ma = 27 h ja sama kaava noille muille. Ota tämä ihan vain peukalosääntönä.

En muista mikä on oikea latausjännite 7.2V akulle, mun mielestä toi 12 V on hiukan ylijännitettä (jos se on laturin antojännite). Korjatkaa joku joka muistaa oikein, mutta eikos oikea latausjännite ole jotain 9 V maissa 7.2 V akulle. Liika jännite voi pitkällä tähtäimellä vahingoittaa ladattavia soluja, varsinkin jos lataus menee ylilatauksen puolelle. No kyllä ne akut sillä ainakin täyttyy..

Oliko se oikea latausjännite 1.65 V per solu vai mitä?

Oheisen linkin takaa hyvää tietoa akuista suomeksi;

http://www.ele.tut.fi/teaching/74521/yleisimmat_akkutyypit_ja_niden_ominaisuudet.pdf

jerzirccar

Osta uusi laturi poika, luulen että tuo laturi sopii enemmän noihin radio akuille.
Jerzi

Sinervo

Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"Osta uusi laturi poika, luulen että tuo laturi sopii enemmän noihin radio akuille.
Jerzi

tai Nik(k)oille