Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

MattoCup 4 Joensuu 10.3.2018

Aloittaja kisaaja, 10.03.18 - klo: 17.02

kisaaja

-Goldi

kyoshodbx

#1
Huippu kisat.taatusti osallistun uudellee.erityisesti mieleen oli aika ajojen yhteislähtö ja finaalien 8min erä.miinusta mielestäni ansaitsee nousufinaali systeemi(en tiedä onko yleinen käytäntö vai vain tässä kisassa)sekun jätti jumpofinalistit yhteen ajovuoroon.ja kun juuri ne sitä ajoaikaa tarviis.eli joslie käytäntö,niin kannattaisi miettiä uusiks

Petelle peukku ajanotosta ja kuulutuksista,mitä nyt ajamiselta kerkesi

Stinde

MyRCMmästä on jäänyt jotain kähtöjä pois/tyhjäksi....
Ja Finalränking on ilmeisesti totaaliläppei ???

Oliko Barbiella Classikis harjaton ?

Timppa
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

pintakaasu

Lainaus käyttäjältä: kyoshodbx - 10.03.18 - klo: 19.21
Huippu kisat.taatusti osallistun uudellee.erityisesti mieleen oli aika ajojen yhteislähtö ja finaalien 8min erä.miinusta mielestäni ansaitsee nousufinaali systeemi(en tiedä onko yleinen käytäntö vai vain tässä kisassa)sekun jätti jumpofinalistit yhteen ajovuoroon.ja kun juuri ne sitä ajoaikaa tarviis.eli joslie käytäntö,niin kannattaisi miettiä uusiks

Petelle peukku ajanotosta ja kuulutuksista,mitä nyt ajamiselta kerkesi

Joo, se aika-ajojen yhteislähtö kuuluu Miniin ja se on helvetin siistiä kun täyteen tehoonsa säädetyt Minit ryykää liikkeelle samalta viivalta kuin tykin suusta ammuttuna. Yritettiin sitä yhteislähtöä saada tuossa pari vuotta sitten Kuopion Mini-kisoissakin järjestettyä, mutta jostain syystä yhteislähtö ei kelvannut silloin asianomaisille :grin:
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

pitsinki

Kiitokset minunkin puolesta kisajärjestäjille, ja kilpakumppaneille. Tiukkaa vääntöä oli kärjessä, johon ei oma vauhti riittänyt tällä kertaa.
Barbien harjatonta classikkia kokeilin, ja voin vaan todeta, että ääni tälle combolle. Toimii erittäin hyvin, ja sopiva vauhti classic sarjaan.
Mini M-03x4+muutama muu

Luigi54/vielä vanhempi

Lainaus käyttäjältä: Stinde - 10.03.18 - klo: 20.11
MyRCMmästä on jäänyt jotain kähtöjä pois/tyhjäksi....
Ja Finalränking on ilmeisesti totaaliläppei ???

Oliko Barbiella Classikis harjaton ?

Timppa

Jep.
Oli harjaton ....
Asia hoidettiin tavalla ; lähdin a-finaaliin paikalta 11. eli kaikkien muiden takaa .....
Tällä järjestelyllä ei tarvinut ajaa C-finaalia , josta olisi pudonnut vain yksi kuski..... kaikki loput siis meni B-finaaliin ja sieltä nousi sitten normaalisti  4 kuskia  A:han.
Ja lopullisissa pisteissä pitää minut jättää pois välistä , etten vaikuta Cup-pisteisiin  .....
Että näin.

:cool: Barbie :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Luigi54/vielä vanhempi

Lainaus käyttäjältä: kyoshodbx - 10.03.18 - klo: 19.21
Huippu kisat.taatusti osallistun uudellee.erityisesti mieleen oli aika ajojen yhteislähtö ja finaalien 8min erä.miinusta mielestäni ansaitsee nousufinaali systeemi(en tiedä onko yleinen käytäntö vai vain tässä kisassa)sekun jätti jumpofinalistit yhteen ajovuoroon.ja kun juuri ne sitä ajoaikaa tarviis.eli joslie käytäntö,niin kannattaisi miettiä uusiks

Petelle peukku ajanotosta ja kuulutuksista,mitä nyt ajamiselta kerkesi

Kyllä minusta tuo nousufinaali on ihan jees ..... mutta ....
Joo, kyllä tuohon ajoaikaan kannattaa varmaan kiinnittää huomiota eli mietiskellä , millä tavalla sen saisi  tasapuolisemmaksi .....

:cool: Barbie :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Stinde

Kutkuttavia tuloksia... noin kokonaistilanteen kannalta.

Eli kummassakin miniluokassa on vielä kahdella kuskilla mahdollisuudet ... otta tikkari.
Klassikissa Pete ja Rane ajaa voitosta... kumpi voittaa on kauden mestari

Compissa Barbie nosti itsensä kisaan mukaan, vaikka kausi näytti jo menevän Ranelle.

Mutta mielenkiinnolla odotellaan viimeistä taistoa :wink:
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

kyoshodbx

Lainaus käyttäjältä: Luigi54/vielä vanhempi - 12.03.18 - klo: 11.40
Lainaus käyttäjältä: kyoshodbx - 10.03.18 - klo: 19.21
Huippu kisat.taatusti osallistun uudellee.erityisesti mieleen oli aika ajojen yhteislähtö ja finaalien 8min erä.miinusta mielestäni ansaitsee nousufinaali systeemi(en tiedä onko yleinen käytäntö vai vain tässä kisassa)sekun jätti jumpofinalistit yhteen ajovuoroon.ja kun juuri ne sitä ajoaikaa tarviis.eli joslie käytäntö,niin kannattaisi miettiä uusiks

Petelle peukku ajanotosta ja kuulutuksista,mitä nyt ajamiselta kerkesi

Kyllä minusta tuo nousufinaali on ihan jees ..... mutta ....
Joo, kyllä tuohon ajoaikaan kannattaa varmaan kiinnittää huomiota eli mietiskellä , millä tavalla sen saisi  tasapuolisemmaksi .....

:cool: Barbie :cool:

Juurikin kun kerhosarjasta puhutaan ns sisääntulosarjana,ja sit näin"rangaistaan"kun oot kokematon ja hitaampi.herkkä hipiäiset suuttuapuksahtaa ja ehtii muuta tekemistä.tosiaan juniori istu puhelin kourassa viimeset 3tuntia,ja jos compissa ois ollu enemmän osallistujia niin luurihommiin oisin itekki päässy.kehityksen paikka tämä siis

pintakaasu

#9
Kaikille finaalit vaan 3*8 min, niin on kivempaa. Nousufinaalit kuuluu SM-kisoihin, niitä ei tarvita kerhokisoissa.
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

Stinde

Toisaalta nousut on luokan suola.... en kyllä poistaisi niitä.

Mutta jos jotain yhdistelmää aateltais... toki osallistujien määrä vaikuttaa suuresti "pudonneiden finaaleihin".
Parilla autolla/kuskilla järkevyys voi olla kyseenalaista.
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

tvih

No jaa, en tiedä millainen suola se nykyformaatissa on muille kuin niille ~1-2 kuskille (finaaliryhmien määrästä riippuen) jotka nousevat muiden ajoajan kustannuksella. Vähissä ainakin on sitten mausteet. Aloittelijaystävällistä se ei joka tapauksessa mielestäni ole. Kyllä sitä itselläkin tylsistyminen iski päivän päättymistä odotellessa kun compin C-finaalissa oli Äänekoskella ja sitten vaan pyöritteli peukaloita ja ootteli että josko kotiin pääsis. Se ajominuuttien määrä jää oikeasti kovin pieneksi.

Mutta noh, näistä mielipiteistä on se eräs se eräs sanontakin...

Luigi54/vielä vanhempi

Kyllä periaatteessa samaa mieltä ; eihän se mukavaa eikä tasapuolista ole .....
En siitä huolimatta nousuja poistaisi .... kuten edellä mainittu , ne ovat luokkien suola/sokeri , miten sen asian kukin näkee ....
Eiköhän asiaan jotain parannusta keksitä .....
Täytyypä miettiä ...
Heitän muutaman tästä lennosta :
Alkuerät;pitempi ajoaika ,  2 alkuerää , joista parempi lasketaan ja sit kaksinkertaiset finaalit .... nythän ns.lataustauot sekä nostovuorot  syö aikataulua  ja  mekkausaikaa ......
A-finaalit kolminkertaisina  suosii selkeästi ns.kärkipään kuskeja ....

HUOM !!! NÄÄ OLI VAIN AJATUKSII ..... !!!!!!  Joten älkää nyt heti ampuko .... :cry: :cry:

:cool: Barbie :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

kyoshodbx

Loppupelissä hän on sama meille jumpofinalisteille,että ajetaanko finaalia,eräharjoitusta vai aika ajoo.pääasia et saa ajaa.tietekii mieluiten sitä finaalia.eikä ketään kiinnosta päivän päätteeks istuskella tyhjänpanttina +3 tuntia.

Edellinen ehdotus onjo selkeä korjaus.

Stinde

Lainaus käyttäjältä: tvih - 12.03.18 - klo: 22.40
No jaa, en tiedä millainen suola se nykyformaatissa on muille kuin niille ~1-2 kuskille (finaaliryhmien määrästä riippuen) jotka nousevat muiden ajoajan kustannuksella. Vähissä ainakin on sitten mausteet. Aloittelijaystävällistä se ei joka tapauksessa mielestäni ole. Kyllä sitä itselläkin tylsistyminen iski päivän päättymistä odotellessa kun compin C-finaalissa oli Äänekoskella ja sitten vaan pyöritteli peukaloita ja ootteli että josko kotiin pääsis. Se ajominuuttien määrä jää oikeasti kovin pieneksi.

Mutta noh, näistä mielipiteistä on se eräs se eräs sanontakin...

Jos tarkkaan ja ajatuksella luet tuon "suolajutun" , niin siinähän ajatuksena oli säilyttää nousumahdollisuus.
Sekä lisätä "pudonneiden lähtö/lähtöjä" A-Finaali kierrosten väliin...  :wink:

Näin saataisiin A-Finalisteille lisäaikaa akkujen lataukseen yms ..  Sekä lisää kilvanajoa ns pudonneille ja peukkujen pyörittely jäisi vähemmälle.

-Timppa
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

tvih

Sanoinkin että nykyformaatissa kun se kerran on olevinaan se suola jo nyt ;) Mutta oma mielipide on että nousuhässäkät vaan suotta hankaloittaa/sekoittaa ajoformaattia vaikka sitten meille hitureille joku lisäerä muuta kautta tulisikin. Jos ei aika-ajoissa vauhti sinne parempaan finaaliin riittänyt niin miksi sinne pitäisi jälkijättöisestikään nousta. Ei pronssiottelustakaan voittamalla kultamatsiin nousta.