Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

iskarin ulos vaimennus...

Aloittaja jugertti, 14.05.18 - klo: 20.42

jugertti

Hippa,
Jos lähdetään hifistelemään iskereita... kuten oikeassa autoissa... niin eikös ulos vaimennus ole se tärkeämpi tekijä kun sisään vaimennus???

Jos pikkasen suomennan, iskari menee kasaan herkemmin ja palautuu ulos hitaammin.
https://www.amainhobbies.com/vrp-12mm-associated-v2-1-10-x-v2-shock-piston-2-1.4mm-x-3-hole-vrp3h1.4v2/p450920

meinaan että tuon linkin mäntä väärinpäin??

privy

Kyllä mäntä on mielestäni ihan oikein asennettu. Mikäli mäntä vastustaisi liikettä enempi ulosjousto vaiheessa ja vähempi sisäänjoustossa, niin auto pohjaisi helposti jo hyppyriin osuessaan alastulosta puhumattakaan. Lisäksi epätasainen pinta saisi jousituksen kuromaan itsensä kasaan. Tämän voi todeta suuremmassa mittakaavassa joustokeulaisella polkupyörällä säätämällä ulosjousto liian kireälle ja ajamalla nimismiehen kiharaan tms..

Screwed

1:1 autoissa isakrit tulee hitaammin ulos kuin sisään mutta ei niillä ole mitään tekemistä pikkuautojen kanssa. 1970-luvulla oli jo muistaakseni Tamiya Frog iskareissa sellainen läppä että että meni herkemmin sisään kuin ulos mutta sen jälkeen on kyllä pikkuautojen iskarit olleet yhtä jäykkiä molempiin suuntiin. Eli ei mikään uusi keksintö mutta ei myöskään toimiva käytännössä. Tuo on siis vain markkinointiryhmä keksinyt jotain turhaa myytävää hölmöille ihmisille.

Bigbear

Itse pidin kyseisistä iskareista kasikrossarissa.
Se kuinka paljon etua noista saa on sitten taas eri kysymys. 
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 15.05.18 - klo: 13.06
Itse pidin kyseisistä iskareista kasikrossarissa.
Se kuinka paljon etua noista saa on sitten taas eri kysymys.

Sulla tais kuitenkin olla ne niin päin että sisäänvaimennus oli jäykempi kuin ulos.

TTKoo


LainaaVapaa keskustelu
Vapaata keskustelua kaikesta muusta paitsi RC-autoista.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Bigbear

#6
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 19.05.18 - klo: 00.14
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 15.05.18 - klo: 13.06
Itse pidin kyseisistä iskareista kasikrossarissa.
Se kuinka paljon etua noista saa on sitten taas eri kysymys.

Sulla tais kuitenkin olla ne niin päin että sisäänvaimennus oli jäykempi kuin ulos.

Totta turiset. Noin se juurikin oli. Kai tuolla voi saavuttaa voimakkaan vaimennuksen iskuissa ja iskari ei kuitenkaan kerää itseään sisään kun ehtii työntyä ulos pienemmän vaimennuksen kanssa.
Ps. nyt taas mennään hyvin perinteisillä männillä..

Edit: Itseasiassa kun tarkemmin mietin asiaa, niin VRP männissä vaimennus säätyy molempii suuntiin. Kumiläpät tekee paluuvaimennuksesta nopeamman ja hiilikuitu levyt vaimentavat sisäänjoustoa silloin kun mäntä liikkuu nopeasti.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection