Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

RC10SC6.1

Aloittaja JyrkiL, 21.06.18 - klo: 22.34

JyrkiL

Noniin, Amerikan pojat tekivät uudet diffiboksit ja slipperin buggyyn ja saivat lopulta uudet osat myös pidempään pohjalevyyn.
Keula alkaa olla kasassa ja Asson muoviosien laatu kyllä vakuuttaa. Wanhan TC6.1-6.2 ajan klapista on enää muisto jäljellä.

Päivitysosia tuli hommattua alumiinisten ohjausvipujen ja ratasdiffin muodossa, ohjauksen upgradet sopivat paikalleen moitteetta. Tästä on hyvä jatkaa!
AE/Destiny/TLR

JyrkiL

Juhannuksen kelit olivat enemmän kuin suotuisat huolelliseen auton rakentamiseen, ei ollut kiire mihinkään.
Perä ja iskarit menivät nippuun yhtä helposti kuin keulakin. Samoin Asson manuaalissa on oikeasti hyvät ohjeet iskareiden ilmaukseen yms yms joten sen puolesta näitä 6.1-sarjalaisia uskaltaa suositella vähemmänkin ajaneille.

Koeajo sunnuntaina katkesi lyhyeen toisen takarenkaan liimausten pettäessä, mutta ensituntumalta kääntyy hanakammin kuin Losin 3.0 ja toisaalta peräpidon eteen täytyy tehdä hieman säätöjen hakua. Tehdassetup lienee tarkoitettu enemmän Jenkkien "medium-high"-pitoisille kun Ulvilassa se on lähempänä low-low tai vain low...
Mutta toisaalta säätöjä tässä autossa riittää, pelkästään laatikon pohjalle jääneiden puslien ja säätöpalojen määrä pistää epäilemään että jäikö joku kohta manuaalista lukematta kun näin paljon jäi yli...

Auton mukana siis säätöpuslat taka-auraukselle ja anti-squatille, takaiskareiden kiinnitys tukivarteen hoituu vaihdettavilla puslilla, takahubin korkeus, caster-kulma... Lisäksi paketissa on mukana jatkopala takapuskurin kiinnitykseen jos haluaa kääntää takaiskarit tukivarren etupuolelle.

Koitan tällä viikolla päästä sen verran radalle ja säätämään, että tuota peräpitoa saisi hieman paremmaksi. Ensin koitetaan kaikkia muita säätöjä ennen kuin lähdetään standup-vaihteistotalkoisiin...
AE/Destiny/TLR

Dummy

Taakse brassi c pala sekä etuiskareihin jäykemmät jouset sekä öljyt. Takaiskarien alapäät pykälän sisemmäs. Ja muutamat pikkusäädöt esim. caster, taka-auraus ja linkkien prikkoja. Noilla ainakin minä sain takapitoa paremmaksi huonolla pidolla sillä laybacklootalla. Standup lelut odottaa valmiina mutta en vielä testannu kun vaikuttaa että lähellä jo ollaan tälläkin.
Shut up and drive!

JyrkiL

Noniin, ekat akut päästelty ehjillä renkailla...
Eteen laitoin jo rakennusvaiheessa 35wt öljyt (kit 30wt) mutta lähdin metsästämään peräpitoa seuraavilla konsteilla:
Takacamberlinkki pitkäksi sisäpäästä.
Anti-squat 0
Taka-auraus 4 astetta
Messinkinen C-kannake
Takaiskarit sisemmäs ylä- ja alapäästä
Takahubit eteen
Löysempi takajousi (AE Musta 1.90 lb + 9mm jousilautaset)

Muutoksia tehdessä muistui mieleeni että nämähän ovat ne ihan samat muutokset joita tein Losiinkin. Amerikan pojat laittavat tehdassetupin vähän liian kovalle pidolle ;)

Näillä muutoksilla auto toimi Ulvilassa pienestä kuivuudesta huolimatta oikein mallikkaasti.
Vaikka kiihdytyksissä piti olla ehkä hieman tarkempi kuin vanhalla "pystyloota"-Losilla niin kyllä toisaalta tuo Layback-laatikon matalampi/hieman edempänä oleva painopiste teki sen että mutkat ja nopeat kaarteet sai ajettua nopeammin. Mahtava auto!
AE/Destiny/TLR

JyrkiL

Tässä nyt hieman hierottua setuppia. Saatan 2,5 - 5 wt ohentaa iskariöljyjä nyt kun kisojen jälkeen rata muistuttaa kranaatinheitinkomppanian ampumaharjoitusaluetta.
AE/Destiny/TLR

matti1983

Tulipahan tilattua tämä sisäleluksi niin mitäs renkaita käytätte hakkilan radalla? joskus tiksin aikoihin ajelin blitzillä ja silloin oli minipinnit kova sana, vieläkö ne käyvät?
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

burtsi

Minipinnit toimii hyvin Hakkilan turffilla. Eturenkaiksi vaihtoehtona esim. staggerit, mutta mieluummin ehkä vähän kuluneina. Aivan uusilla etusilla saattaa tulla haastava ajettava.

matti1983

Lainaus käyttäjältä: burtsi - 11.09.19 - klo: 13.49
Minipinnit toimii hyvin Hakkilan turffilla. Eturenkaiksi vaihtoehtona esim. staggerit, mutta mieluummin ehkä vähän kuluneina. Aivan uusilla etusilla saattaa tulla haastava ajettava.

onko ihan mahdoton jos eteenkin laittaa minipinnit? vetopitoahan ei edessä tarvitse mutta blitzissä muistaakseni käytettiin edessäkin minipinnejä.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

C1S F1

Itsellä ainakin minipinnit toiminu edessä ja takana
GSB-Racing - Sanwa - ARC - HotRace

matti1983

Kuinkas pehmeitä minipinnejä kannattaa lähteä hankkimaan?
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

burtsi

Joo, pinnit toimii myös edessä. Itse olen ajanut aina keltaisella.

matti1983

Kuinkas vahvan ohjausservon vaatii? Olettaisin ettei kovin julma tarvitse olla?
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: matti1983 - 12.09.19 - klo: 20.20
Kuinkas vahvan ohjausservon vaatii? Olettaisin ettei kovin julma tarvitse olla?

10 kg:n vääntö riittää, esim. Savoxin suosituista malleista 1257 ja 1258 sopivia.
Wacky Stack Racing Team

matti1983

Kyselen taas. Nyt viikonloppuna pitäis ruveta rakentelemaan autoa niin kuinkas jäykkiä öljyjä iskareihin kandee laitella? Kuuladiffihän tuossa on vakiona mutta otin ratasdiffin mukaan settiä tilatessa, kuinkas vahvaa öljyä siihen voi laittaa?  Pahoittelen tätä kysymysten tulvaa mutta olisi kiva saada auto heti siihen kuntoon että sillä pystyy jotenkin ajamaan😂😂
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

C1S F1

Itsellä tais olla ultimaten öljyjä iskareissa takana 350, edessä 400 ja diffissä 10.000 http://site.petitrc.com/setup/associated/setupsc6.1/SC6.1_DustinHamilton_PCRC20181201/ esimerkkinä setupista, josta voi lähteä liikkeelle.
GSB-Racing - Sanwa - ARC - HotRace

micsa.fi

Jos meinaatte Hakkilan turffilla ajella, niin kannattaa kysellä Tommilta (Volvospede) setuppia. Tommi hinkkasi viime talvena auton aika hyvään iskuun.
Wacky Stack Racing Team

matti1983

Kasailen ratasdiffin niin mihinkäs nuo neljä hemmetin pientä O-rengasta tulee? Kaksi isompaa tulee varmaankin ulostuloihin.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

matti1983

Lainaus käyttäjältä: matti1983 - 14.09.19 - klo: 18.06
Kasailen ratasdiffin niin mihinkäs nuo neljä hemmetin pientä O-rengasta tulee? Kaksi isompaa tulee varmaankin ulostuloihin.

Löytykin jo, olikin manuskassa kun otti vaan silmän käteen ja katsoi.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

TuomasL

#18
Facebookin puolella jo jotain renkaista kyselin. Laitetaan nyt jatkokysymyksiä tänne, niin eivät hautaudu fb-ryhmän uutisvirtaan. Jos vaikka joku muukin olis samaa vailla.
Kaikessa yksinkertaisuudessa olisin vailla setuppia liukkaalle betonille/laatalle. Tarkoitus ajaa Vaasan ja Äänekosken kisat ja tietysti reeniä samoissa paikoissa. Eka korri ja samalla eka tuuppari itellä koskaan. Eikä noita joka nurkasta vetäviäkään oo paria kesää kauempaa harrastettu.
Guuglea tuli koitettua setuppien haussa, mutta jotenkin mielummin ottais ihan suomalaisten kommentteja asiaan.

Muoks. Eihän sitä Vaasan kisaa ollutkaan kalenterissa. Jokatapauksessa, itselle lähin rata reenaamiseen.

Mölli

Laita pakettisetup (pl kuuladiffi) ja sitten nykimään esim Vaasan radalla takavetovelhojen hihasta.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

TuomasL

Lainaus käyttäjältä: Mölli - 03.12.19 - klo: 20.18
Laita pakettisetup (pl kuuladiffi) ja sitten nykimään esim Vaasan radalla takavetovelhojen hihasta.


Noinhan sitä yleensä toimitaan. Ja oikeastaan se mitä tässä olis vailla, on lähinnä muutossuotiukset tuohon kittisetuppiin, ellei kellään sitten olis suoraan heittää omaa setuppia. Yritän vähän oikoa tietä, kun ennen kisoja en reenaamaan ehdi näillä näkymin kertaa tai paria enempää.  Kuuladiffi tuossa on. Koitan sillä päästä matkaan.

Metsäläinen

Kuuladiffi on oikea vaihtoehto liukkaille radoille. Noi jotka ratasdiffistä höyryää ei osaa säätä kuuladiffiä oikein! :wink:

bluevan

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 04.12.19 - klo: 06.55
Kuuladiffi on oikea vaihtoehto liukkaille radoille. Noi jotka ratasdiffistä höyryää ei osaa säätä kuuladiffiä oikein! :wink:

Jos suurin osa liukasta laattaan mutta osa mutkista ja hyppyreistä mattoa tms pitävämpää pintaa niin mitäs kuuladiffi tykkää?

Metsäläinen

Riippuu pitkälti siitä millaisia ne mutkan on, pitkät sviipperit missä kiihdytetään kokoajan voi laitttaa kuuladiffin koville. Mutta sekin riippuu maton materiaalista, eos matolle en laittaisi kuuladiffiä. Hyppyreiden pitää olla valtavia, että kuuladiffi menisi huonoksi. Mutkista kiihdytys on se missä diffi joutuu kovimpaan rääkkiin.

Mölli

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 04.12.19 - klo: 06.55
Kuuladiffi on oikea vaihtoehto liukkaille radoille. Noi jotka ratasdiffistä höyryää ei osaa säätä kuuladiffiä oikein! :wink:

Tai huvita etsiä rasvapalloja lattialta.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

burtsi

Kuuladiffillä on varmasti paikkansa liukkaalla saviradalla, mutta betonilla suurin osa kuskeista ajaa kyllä tuuppicorria ratasdiffillä.

Metsäläinen

Sousittelen kokokeilemaan myös kuuladiffiä. Kun itse ajoin korreilla kilpaa oli vain liukkaita ratoja, käytin molempia ratas-ja kuuladiffiä. Tykkäsin enemmän Kuuladiffistä, sillä ajaminen oli helpompaa ja tulokset parani.