Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin

Aloittaja Mika R, 12.02.05 - klo: 11.10

rs tuning

If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Catiska

Sain sovittua kaupat koneesta. Kyseessä oli ajamaton OS-FS-40-CX, eli autokäyttöön tarkoitettu, vetostartilla varustettu moottori. Lisäksi moottorin mukana tulee joitakin uusia varaosia, kaksi sylinterin kantta, kolme vetostarttia, kaksi kytkinkelloa, kaksi kytkintä, kaksi vauhtipyörää, moottoripukit, kaksi pakoputkistoa, ilmanputsari, varatulppia ja pikku osia, kuten varaventtiilit ja jouset... Koko läjä lentorahteineen 162,-...  :D Mielestäni ei paha. Mutta, pääasia että sellainen löytyi, kun teki mieli testata nelarimoottoria, pitäisi olla mäyrintään hyvä rankan alaväännön vuoksi.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Mika R

halvalla sait!

mulla on noita ossin nelari F tulppia paketissaan vielä joten jos tarviit laita viestiä

rs tuning

Nonii yritäppäs saada videoo sillä remmiahtimella ja sen jälkeen nelarilla!
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Catiska

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"halvalla sait!

mulla on noita ossin nelari F tulppia paketissaan vielä joten jos tarviit laita viestiä

Minä soittelen, kun käyn sielläpäin. Käyn nykyään usein, kun vaihdoin työpaikkaa...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Mika R

Tuo sopii, Lavangosta löytää kesän mittaan

Catiska

Onko muuten tietoa, kuinkapaljon ko. moottorissa kulumiseen vaikuttaa käytetty nitro prosentti? Ohjekirjan mukaan kun siinä saa käyttää jopa 40% nitroseosta...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Mika R

ei se tuo tehoihin muistaakseni hirveetä eroa, aloita vähemmällä ja huomioi öljyn osuus!

Catiska

Meinasinkin käyttää tuota samaa kuin muissakin, eli 25% Sidewinderiä... En tosin ole siitä tarkastanut tuotä öljypitoisuutta, mutta muistelisin siinä riittävän.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Catiska

Hitsi, eihän siinä ole kuin 12%. Pitänee yrittää jostain löytää rissaa tai sitten normaalia synt. 2-T öljyä lisää... Mistähän sitä rissaa saisi?
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

rs tuning

Eikös sabella oo sitä 20% Racea isolla öljymäärällä, muistaakseni laskeskelin
joskus et jos siihen lisää nitroo et saa 25% niin siinä on sama öljymäärä,
eli raakana tais olla 16% tai jotain sellasta +se on halvempaa ku 25% :shock:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

tapsa92

Rissaa saa ihan rc-kaupan hyllyltä, näin ainakin kyöstillä.
- Tapsa

Mika R

Nelareista puheenollen, muistatteko vielä tämän Wankel moottorilla varustetun?

Olispa hienoa jos meidän Model messuilla olisi tällasia teoksia.





Näyttää olevan Kyosho Superten/TR-15 osia mm. diffit ja 2-nopeusloota.

henkka88

Toi olis kyllä niin älyttömän makee laitos!!! damn..
Ja vain ahdin puuttuu!

Oon ajellu GT4:sessa tolla Mazda:n Renown laitteella ja se on niin helmi! :mrgreen:
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Catiska

No, nyt se moottori oli tullut kotiin, kun palasin äsken reissusta. Näyttää hienolta ja puristukset on kyllä tukevat. Pitänee hommata sille nopeasti auto, ja jos käyttäisi sitä losissakin hetkellisesti...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Mika R

Puristukset on sellaset että vetarin naru on kovilla... luitko mun kommentit siitä kytkimestä; pitää olla painavat palat että ottaa alhaalta kiinni tai löysillä säädöillä. Ainakin näin oli SuperTenissä.

Hieno pata tosiaan! Odotan innolla mitä saat viritettyä.

Tulikos pakokäyrä mukana? Sitä voi olla hankalampi saada, kun Tower myy vain tuota .26 versiota (kahdenmallisia kylläkin).

Mulla on joku lehti vuodelta 2000 jossa on T-Maxxiin viritetty FS-40S-CX.

Catiska

Juu, pakokäyrä tuli. Lisäksi tuli kaksi äänenvaimenninta, joista toinen on tarkoitettu infernoon... Lisäksi tuli paljon uutta varaosaa ja tarviketta, sekä kaksi täydellistä kytkintä vauhtipyörineen :) Ainoa, mitä puuttui, oli hehkutulppa... Enpä tänään käynyt sinulta hakemassa, kun ohi menin... Pitäsköhän ensi viikolla poiketa?
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Catiska

Miten ne niissä lehdissä kommentoi moottorista??
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Mika R

edit: Huomasin ed. kommenttisi osista; hienoa! Juu tule vaan jos Espoon Tuomarilan suunalla liikuskelet; tässähän on Sabe ja Hobby People ihan kulmilla kans.

--

No en nyt just vähään aikaan ole katsonut mutta se oli selvää että viripilli on plussa; siinä T-Maxxissa ei ollut ja pikkasen jäi tehot laihoiksi. Voin tuosta skannata sulle jossin välissä sivut.

Omasta kokemuksesta voin sanoa ettei 2-tahtipelillä ole jakoa kiihtyvyydessä ja tästä johtuen söheröisellä radalla nelari voi tuoda etua. Toisaalta nämä ei kierrä joten 2-nopeus on must jos meinaa saada huippunopeuttakin. Väännössähän löytyy joten ykkönen ja kakkonen voivat molemmat olla suht pitkiä verrattuna 2-tahtiseen.

Catiska

Minä soittelen ensi viikolla. Minä tulen käymään jossain vaiheessa viikkoa meidän toimistolla siellä Espoossa hakemassa uusi läppäri. Toimistomme on siinä suht. lähellä, lähellä Ikeaa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Mika R

Sopii! Laitahan kuvia tänne ku ehdit!

Catiska

No, oli taas niin kiire, etten ehtinyt käymään... Moottori on nyt kiinni autossa, pientä askaretta sen kanssa on ollut, että sen on saanut sopimaan sinne, mutta eiköhän se siitä. Toivoa on, että ensiviikolla saan savut moottorista. Vielä on miettimättä, kuinka kaasulinkin saan vedettyä toimivaksi, tässä kun on kaasutin moottorin takana... Jos ei muuten, niin vaijerilla. Kuvia pitää laittaa näytille, kunhan ehdin niitä ottaa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Catiska

Noh, pari kuvaa, kone on ulkomitoiltaan yllättävän pieni, kun kuitenkin iskutilavuutta on paljon = .40 Nyt tosin tuo vetostartti on poistettu ja tilalle tilattu starttiboksi. Moottorin mukana kun tuli konversio myös starttiboksille.

http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Catiska

Tässä kuva kori päällä, niin pystyy paremmin hahmottamaan koneen "pienuuden"...

http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Mika R

Aijai, kohta pääset kuulemaan nelarin matalan möyrinnän. Kerro siten miten kulki!

rs tuning

Nyt vasta ymmärrän kuinka saat välitykset tarpeeks raskaaks,
kun pohdin ennemmin että mahtaako se 20hampanen pinioni
riittää, mutta kyllä kai se noilla monsterikumeilla :D
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

lantimo

Onko tuo nelari kuinka tiukka? Millä tuota startataan?

jeejee

LainaaNyt tosin tuo vetostartti on poistettu ja tilalle tilattu starttiboksi.
Noin lukee tossa pari viestiä ylempänä.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Catiska

Juu, se vetostartti oli aika syvältä. Moottori kun teki takapotkun, niin lähti sormesta nahat... Tuollaisen nelarin takapotku on vähän kovempi kuin 2T-koneen...

Ensiviikolla varmaan pääsen starttaamaan sen, kunhan kaikki paketit on tulleet. Ajamaan en vielä pääse hetkeen, riippuu miten nopeasti/hitaasti tuohon Hobaoon saa osia.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Catiska

Noh, nyt on äänet kuunneltu  :D

Ensimmäinen starttiboksi ei jaksanut nytkäyttääkään moottoria, toinen isolla moottorilla varustettu jaksaa juuri sen verran pyöräyttää, että kone tärähtää käyntiin. On jokseekin erillaiset äänet kuin kaksitahtisissa :mrgreen:
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg