Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Cen Genesis Racing!

Aloittaja Matias V, 18.02.05 - klo: 21.29

*HOKE*

Rasvaa diffeissä???

No ei ole ihme että tuossa yhdessä videossa josta keskusteltin näytti ettei keskellä ole mitään sisällä.

rasva ei paljoja kitkalukkona toimi, vaan ainoastaan voitelee.

Eli selvishän se että keskidiffissä oli lirut sisällä ja huomasin tuon pelkästään videota katsomalla.

Yippo

Lainaus käyttäjältä: "domiac"Itse tilasin jp:ltä allaolevan ja olen ollut siihen tyytyväinen:
http://www.jp-nitroracing.com/index2_new.php?category=Servot&ryhma=Blue%20Bird#
(uusi 14kg ohjaukseen, vanha ohjausservo 10kg kaasuun ja vaihteeseen riittää alkup. 5kg).

Minäkin tein juurikin näin mutta ensimmäisellä kerralla servo kesti noin puoli tankillista ja kun vaihdoin vahvemman muovirattaan paikalleen jopa puolitoista kierrosta.

99999

juu, potikat vaihdoin radioon. käypäsiä en löytäny äkkisiltään mistään joten käytin alkuperäisiä kookkaampia ja laadukkaampia potikoita. vähä viilaa ja poraa niin hyvä tulee :D  trimmiein potikat laitoin suoraan kuoreen kiinni ja sit reilut hyppybiusset piirilevyyn. vaikutus oli huomattava, ohjauksen liikerata piteni ja alkoi pelata symmetrisesti ilman vapinoita. en suosittele potikoiden vaihtoa äkkinäiselle, helpottaa jo paljo jos löytys saman kokoisia potikoita. yritän laittaa kuvia siitä jarrusysteemistä jollain aikaa, ehkä huomenna...

domiac

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Rasvaa diffeissä???

No ei ole ihme että tuossa yhdessä videossa josta keskusteltin näytti ettei keskellä ole mitään sisällä.

rasva ei paljoja kitkalukkona toimi, vaan ainoastaan voitelee.

Eli selvishän se että keskidiffissä oli lirut sisällä ja huomasin tuon pelkästään videota katsomalla.

Jartsa, Hoke: Mitä öljyä tarkkaan ottaen suosittelisitte että laitan Genesiksen diffien sisään. Entä täyttöaste, onko se täyteen vai sen alle kokonaistilavuudesta?

Entä iskunvaimentimiin?

Kiitokset kommenteista!
Lataa Cen Genesis video: http://cray.tuug.fi/~jani/genesis/

domiac

Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Lainaus käyttäjältä: "domiac"Itse tilasin jp:ltä allaolevan ja olen ollut siihen tyytyväinen:
http://www.jp-nitroracing.com/index2_new.php?category=Servot&ryhma=Blue%20Bird#
(uusi 14kg ohjaukseen, vanha ohjausservo 10kg kaasuun ja vaihteeseen riittää alkup. 5kg).

Minäkin tein juurikin näin mutta ensimmäisellä kerralla servo kesti noin puoli tankillista ja kun vaihdoin vahvemman muovirattaan paikalleen jopa puolitoista kierrosta.

Eli servosi sisältö hajosi, vai muovinen vipuvarsi? Minulla ylläolevat servot ovat kestäneet toistaiseksi hyvin, toki ajoa on vähän (2 litran edestä) mutta aika rankkaa sellaista.
Lataa Cen Genesis video: http://cray.tuug.fi/~jani/genesis/

pfohr

Itse laitoin keskidiffin sisään nestemäistä vaseliinia :)
ilmanko ei toimi oikein. Ja jos sais sen oikean ainaan nimen ja jäykkyyden ois ihan kiva.

*HOKE*

No oikean aineen nimi on DIFFIÖLJY. Niinkuin olen tässä jo muutamaan otteeseen sanonut.

Pistä sinne vaikka 30.000 öljyä niin ei pitäis olla kaukana totuudesta.
Täytät diffin jonkinverran ristitappien yli, niin että hieman tursahtaa raoista kun painat diffin kasaan. Jätät diffin pöydälle pystyyn ilman ruuveja, jolloin diffistä hiljalleen tulee ylimääränen öljy ja ilmakuplat pois.
Sit vaan ruuvit kiinni ja menoks.

Ennen täyttöä on tärkeetä että putsaa huolellisesti vanhat kurat pois, eli diffi osiks ja kunnolla puhtaaks kaikki.

Juuzmo

sanokaas että mitä hyötyä on esim "lukkoperästä"? eli jos lukitsee tai mitä lie onkaan etu ja taka diffin niin miten käy? :D
RB,the power of champions.

*HOKE*

JOs puhutaan lukkoperästä sellasenaan että on täysin lukittuna niin heikentää kääntyvyyttä todella rajusti. Maastossa taas tuosta saa hyötyä, koska kun ajat esim kivikossa ja tulee eteen suuri kivi joka pitää ylittää niin ei käy sitä että kun yks rengas lähtee nousemaan kiveä ylos niin lopulta saman puolen takarengas ja vastakkaisen puolen eturengas nousee ilmaan ja ilmassa olevat renkaat lyövät tyhjää.

Krossaillessa noilla diffiöljyillä jotka toimivat vastuksena (siis "nestelukkona") on suuri merkitys auton käyttäytymiseen.

Kaikkea 3 diffin säätö vaikutus hommeleita ei milään jaksa tähän kirjottaa, mutta mitä tönkömpi oljy on niin sitä enemmän auto pyrkii menemään suoraan.

Puuha-Pete

Mistä sais koreja Genesikseen, kun tuo mukana tuleva on niin ruma?

Tripe

Ite tilasin kopan tuolta: http://www.rcpiste.pp.fi/monsterkorit.html

En nyt sitten tiedä, tuliko siitä parempi, vai rumempi, mutta tuommoinen se nyt on :mrgreen:  

http://www.prc-autoilijat.com/coppermine/displayimage/album=13/pos=6.html


EDIT: Tää olis härski, jos olis savage

http://www.prolineracing.com/proline/bodies/3199/3199.html

Tripe

Niin tosiaan oma kysymys meinas unohtua. Eli Vaikuttaako tuo keskidiffin lukitseminen kiihtyvyyteen ja/tai kääntymiseen heikentävästi? Ja toimiiko etu/taka tasauspyörästöt normaalisti?

Vai saako tällä vain sen edun, että laatikko kestää vähemmän aikaa ja keulii lähdössä :mrgreen: ?

*HOKE*

Kiihtyvyys paranee hieman kun keskidiffin lukitsee, ja kääntyvyys heikentyy.

Juuzmo

höh kun ei ole keski diffiä.... jos pistää etupään lukkoon niin miten käy?  :lol:  (diffi=differential=tasauspyörästö?)
RB,the power of champions.

*HOKE*

Mutkaan sisään tultaessa ei käänny oikeestaan mitenkään, mutta kaasu pohjassa kääntyy rajusti (riippuen hieman alustan säädöistä). Erittäin repivä va arvaamaton kaasu päällä.

Ei krossiissa tai vastaavassa kuoppasessa/sorasessa ajossa ollenkaan toimiva.

Rata-autoissa saadaan tuosta paljon hyötyä, mutta ajoalusta onkin sileä.

Nii ja jos on kyse monsusta niin kiipee tietysti paremmin kallioilla ja erittäin epätasaisessa maastossa.

Yippo

Lainaus käyttäjältä: "domiac"
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Lainaus käyttäjältä: "domiac"Itse tilasin jp:ltä allaolevan ja olen ollut siihen tyytyväinen:
http://www.jp-nitroracing.com/index2_new.php?category=Servot&ryhma=Blue%20Bird#
(uusi 14kg ohjaukseen, vanha ohjausservo 10kg kaasuun ja vaihteeseen riittää alkup. 5kg).

Minäkin tein juurikin näin mutta ensimmäisellä kerralla servo kesti noin puoli tankillista ja kun vaihdoin vahvemman muovirattaan paikalleen jopa puolitoista kierrosta.

Eli servosi sisältö hajosi, vai muovinen vipuvarsi? Minulla ylläolevat servot ovat kestäneet toistaiseksi hyvin, toki ajoa on vähän (2 litran edestä) mutta aika rankkaa sellaista.

Sisältä muoviratas petti. Ihmetyttää kyllä koska servon pitäisi olla vahvempi kuin alkuperäinen ja rattaan vaihdettuani vielä löysensin auton seivariä mutta silti hajosi...

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: "Yippo"Sisältä muoviratas petti. Ihmetyttää kyllä koska servon pitäisi olla vahvempi kuin alkuperäinen ja rattaan vaihdettuani vielä löysensin auton seivariä mutta silti hajosi...
Ei kai tän kokoluokan autoissa kannata käyttää ollenkaan muovirattaisia
servoja ohjauksessa, eihän se servon voima rattaiden kestävyytään
suoranaisesti viittaa.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Catiska

Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Lainaus käyttäjältä: "domiac"
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Lainaus käyttäjältä: "domiac"Itse tilasin jp:ltä allaolevan ja olen ollut siihen tyytyväinen:
http://www.jp-nitroracing.com/index2_new.php?category=Servot&ryhma=Blue%20Bird#
(uusi 14kg ohjaukseen, vanha ohjausservo 10kg kaasuun ja vaihteeseen riittää alkup. 5kg).

Minäkin tein juurikin näin mutta ensimmäisellä kerralla servo kesti noin puoli tankillista ja kun vaihdoin vahvemman muovirattaan paikalleen jopa puolitoista kierrosta.

Eli servosi sisältö hajosi, vai muovinen vipuvarsi? Minulla ylläolevat servot ovat kestäneet toistaiseksi hyvin, toki ajoa on vähän (2 litran edestä) mutta aika rankkaa sellaista.

Sisältä muoviratas petti. Ihmetyttää kyllä koska servon pitäisi olla vahvempi kuin alkuperäinen ja rattaan vaihdettuani vielä löysensin auton seivariä mutta silti hajosi...

Mistäs arvelit sen halvan hinnan johtuvan?? Huutakaa hep heti kun halvalla saa oikeasti hyvää...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Yippo

Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"Sisältä muoviratas petti. Ihmetyttää kyllä koska servon pitäisi olla vahvempi kuin alkuperäinen ja rattaan vaihdettuani vielä löysensin auton seivariä mutta silti hajosi...
Ei kai tän kokoluokan autoissa kannata käyttää ollenkaan muovirattaisia
servoja ohjauksessa, eihän se servon voima rattaiden kestävyytään
suoranaisesti viittaa.

Servo on metallirattainen, mutta on niissäkin ainakin joissain yksi muovinen "sulake"ratas.

Halpa ja hyvä on harvoin tulleet samassa paketissa... Niinhän se on.

Puuha-Pete

Minkälaiset ovat mukana tulevat servot ja radio laadultaan?

Perhana

Onko kokemuksia ulkomailta tilaamisesta? Ainakin http://www.towerhobbies.com ista löyty tavaraa halvemmalla kuin Suomesta. Onko kukaan täällä tilannut kyseisestä firmasta?

Tarkistakaa, vielä alla olevat osat, että varmasti sopivat Genesikseen. Koitin kyllä katsoa, mutta en ole 100% varma. :)

Ford-650 kori:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJUK9&P=0

Proline kumit ja vanteet:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJGS1&P=7
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXFNF9&P=M

MarGox

Kyseisestä firmasta tilaa varmasti monikin suomalainen mutta kannattanee aina ottaa huomioon Suomeen maksettavat tulli/vero-maksut.

RC10.fi -keskusteluista löytynee lisää asiasta ja ohjeistusta.
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Perhana

Lainaus käyttäjältä: "MarGox"mutta kannattanee aina ottaa huomioon Suomeen maksettavat tulli/vero-maksut.

Ainii ne verot. Perk...

Puuha-Pete

Lainaus käyttäjältä: "Perhana"
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"mutta kannattanee aina ottaa huomioon Suomeen maksettavat tulli/vero-maksut.

Ainii ne verot. Perk...

Tilaa Hobbylinnan kautta.

Catiska

Olettekos muuten lukeneet Xtreme RC Cars keäskuun numero 2005? Siinä oli Cen Genesiksen moottori testattu dynossa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

domiac

Lainaus käyttäjältä: "brutales"Olettekos muuten lukeneet Xtreme RC Cars keäskuun numero 2005? Siinä oli Cen Genesiksen moottori testattu dynossa.

Mielenkiinnosta, mikä oli tuomio?

Toisaalta Gensun motti on ehkä "riittävä" laitteeseen joten eipä lehden spekseillä paljoa merkitystä minulle ole.

On sanottava että kaikki ruuvit on todella käytävä läpi RTR versiossa, aika huonosti ne ovat kiinni. Tänään ihmettelin miksei auto kulje mihinkään ja kiinnitettyäni akselin + etudiffin holkin ruuvin näyttää auto taas toimivan. Samalla löytyi pari tyhjää ruuvin paikkaa, ruuvit jääneet tien päälle :-)
Lataa Cen Genesis video: http://cray.tuug.fi/~jani/genesis/

Hevimies

Lainaus käyttäjältä: "domiac"
Lainaus käyttäjältä: "brutales"Olettekos muuten lukeneet Xtreme RC Cars keäskuun numero 2005? Siinä oli Cen Genesiksen moottori testattu dynossa.

Mielenkiinnosta, mikä oli tuomio?
En ole lukenut artikkelia, mutta penkissä koneesta irtosi huimat 1.5hp.

Juuzmo

HÄH? .18 koneistakin ilmotetaan tehoa saman verran  :shock:
RB,the power of champions.

Hevimies

Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"HÄH? .18 koneistakin ilmotetaan tehoa saman verran  :shock:
Ilmoitettu teho ja mitattu teho on vähän eri asiat. :wink: Mutta sanotaan nyt sen verran että samassa dynossa O.S .18TM antoi 1.9hp ja .18TZ noin 2.1hp. Vääntöähän tuossa Gensun pannussa on kyllä todella paljon.

S-T-P