Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa

Aloittaja micsa.fi, 08.08.19 - klo: 12.10

micsa.fi



Fintrack Tour 2020 -kauden suunnittelu on käynnissä. Lopullinen ohjeiston julkaisu mennee lokakuulle, mutta pyrin päivittämään tähän ketjuun alustavaa tietoa siltä osin kun asiat etenee.

Alustava kalenteri (ei kannata suunnitella lomia vielä tämän mukaan)

Sisäkisat (suunnitelmissa 5 sisäkisaa)

- FTT1: Vantaa / Fullspeed RC, 7.-8.12.2019 2.-3.11.2019
- FTT2: Kuusankoski, Kypak, 25.-26.1.2020
- FTT3: Äänekoski, ÄkpäRC, 15.-16.2.2020
- FTT4: Oulu, Ospa, maaliskuu vko 10-12 (vahvistamatta)
- FTT5: Raisio, RSRCA, 11.-12.4.2020

Ulkokisat (kesän kalenteri lukitaan vasta talvella yhdessä muiden luokkien kanssa)

- FTT6: Kuusankoski, Kypak, toukokuu
- FTT7: Oulu, Ospa, heinäkuu?
- FTT8: Laukaa, LMM, elokuu?

Kuten Laukaalla mainitsin, sekä ulko- että sisärenkaiden että stanumoottorien osalta on menossa kilpailutus josta päätöksiä olisi tavoitteena saada syyskuun lopussa. Eli isoja investointeja näiden osalta ei kannata tehdä.

Formaatin osalta ei ole luvassa merkittäviä muutoksia. TSS-10 luokan osalta tulemme todennäköisesti palaamaan täyden kauden mittaiseen sarjaan jossa myös kesäkilpailut ovat sarjassa mukana TSM-luokan tavoin. TSP-10 luokka ajetaan talvisarjana kuten aiemmin.

Korien osalta on suunnitelmissa jäädyttää korilista syksyllä ennen kauden alkua. Tällöin tulevan kauden aikana julkaistavat korit eivät tule olemaan sallittuja. Listaan tulisi kaikki siihen mennessä julkaistut korit, eri EFRA 2019 listassa olevat korit ja sen jälkeen julkaistut korit. Muutoksen tarkoituksena on rauhoittaa varsin villiksi räjähtänyt koripeli ja hillitä kustannuksia.

Kommentteja, ehdotuksia tai vaikka peukkuja ylös/alas voi laittaa julkisesti tähän ketjuun tai yksityisesti minulle sähköpostilla micsa@iki.fi.

Terveisin,

Mikko, FTT-sarjavetäjä

Edit: Lisätty Oulun sisäkilpailu maaliskuulle.
Wacky Stack Racing Team

Ender

GT-8 innostuksen myötä rupesi taas kiinnostamaan myös sähkötouring.

Pääluokkana itsellä tulee olemaan TSP-10, mutta lauantaina tulee sitten harjoittelun vuoksi ajettua joko TSS-10 tai TSM-10. Olisikin kiva, jos micsa.fi perustaisit ennakkoilmoittautumis -ketjun, niin saisi vähän ennakkotietoa luokkien osallistujista. Voisi sitten tämän perusteella päätellä hankkiiko TSM-10 vai TSS-10 -kamat.

macman

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi link=topic=107058.msg831515#msg831515

Formaatin osalta ei ole luvassa merkittäviä muutoksia. TSS-10 luokan osalta tulemme todennäköisesti palaamaan täyden kauden mittaiseen sarjaan jossa myös kesäkilpailut ovat sarjassa mukana TSM-luokan tavoin. TSP-10 luokka ajetaan talvisarjana kuten aiemmin.

Eli onko ajatus TSP ja TSM luokkien ajopäivien vaihtamisesta haudattu kokonaan ? 
Muuten tuossa TSS:ssä pelkkään moottoriin siirtyminen on varmasti hyvä asia. Ainakin ajaja määrien kasvun kannalta katsoen. 

MAKES

Kiitos Micsa, että laitat jo tässä vaiheessa infoa. Suunnitelma vaikuttaa hyvältä. Kiva, että suunnitelmissa on 5 sisäkisaa. Edelleen olen sitä mieltä, että reseed olisi erittäin hyvä vakiokäytäntö kisoihin. On aina mielekkäämpää ajaa kisaa samanvauhtisten kanssa.
Shepherd Velox V8.2

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: Ender - 08.08.19 - klo: 14.32
TSM-10. Olisikin kiva, jos micsa.fi perustaisit ennakkoilmoittautumis -ketjun, niin saisi vähän ennakkotietoa

Kilpailijanumeroita ruvetaan jakamaan syksyllä jossain vaiheessa, se on "ennakkoilmo" FTT-sarjan osalta.

Kuluneen kauden tuloksista saa varsin luotettavan kuvan miten eri luokissa on osallistujia ja kuka missäkin on ajanut. Toki toivon aina että saamme uusia kuskeja mukaan:

http://finrc.com/tulospalvelu/fintracktour/2019

Oman kokemuksen pohjalta sanoisin, että viri ja stanu on kyllä niin eri luokat ajamisen kannalta että ajettava luokka kannattaa valita ihan omien ajotaitojen ja mieltymysten mukaan.
Wacky Stack Racing Team

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: macman - 08.08.19 - klo: 17.15
Eli onko ajatus TSP ja TSM luokkien ajopäivien vaihtamisesta haudattu kokonaan ? 
Muuten tuossa TSS:ssä pelkkään moottoriin siirtyminen on varmasti hyvä asia. Ainakin ajaja määrien kasvun kannalta katsoen.

TSM- ja TSS-luokat tulevat säilymään lauantailla ja TSP (+ mahdolliset lisäluokat) sunnuntailla. TSM on koko sarjan pääluokka SM-arvollaan ja ajetaan lauantaisin myös kesäkisoissa.
Wacky Stack Racing Team

RadDaddy

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 09.08.19 - klo: 09.34
Lainaus käyttäjältä: macman - 08.08.19 - klo: 17.15
Eli onko ajatus TSP ja TSM luokkien ajopäivien vaihtamisesta haudattu kokonaan ? 
Muuten tuossa TSS:ssä pelkkään moottoriin siirtyminen on varmasti hyvä asia. Ainakin ajaja määrien kasvun kannalta katsoen.

TSM- ja TSS-luokat tulevat säilymään lauantailla ja TSP (+ mahdolliset lisäluokat) sunnuntailla. TSM on koko sarjan pääluokka SM-arvollaan ja ajetaan lauantaisin myös kesäkisoissa.
olisko mahdollista ajatella "sponssattua" Formula kisaa lisäluokkana ?
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

evok

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 08.08.19 - klo: 12.10

Korien osalta on suunnitelmissa jäädyttää korilista syksyllä ennen kauden alkua. Tällöin tulevan kauden aikana julkaistavat korit eivät tule olemaan sallittuja. Listaan tulisi kaikki siihen mennessä julkaistut korit, eri EFRA 2019 listassa olevat korit ja sen jälkeen julkaistut korit. Muutoksen tarkoituksena on rauhoittaa varsin villiksi räjähtänyt koripeli ja hillitä kustannuksia.


Tämä olisi fiksu uudistus.

Ender

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 09.08.19 - klo: 09.26
Oman kokemuksen pohjalta sanoisin, että viri ja stanu on kyllä niin eri luokat ajamisen kannalta että ajettava luokka kannattaa valita ihan omien ajotaitojen ja mieltymysten mukaan.

Totta tuokin. Itselle tärkeintä on kuitenkin tasaisten kilpakumppanien kanssa ajaminen. Eli muut osallistujat merkitsevät paljon luokkaa valittaessa.

Ihan sama onko se TSS-10 -luokan A-finaali tai TSM-10 -luokan D-finaali. Onhan noissa luokkana huima ero, mutta taas verrattuna TSP-10 -luokkaan niin ero ei olekaan enään niin iso.

micsa.fi

Lisäluokkien osalta en ole vielä tehnyt linjauksia. Formula-luokkaa on ollut tarjolla viime talvenakin useammassa kilpailussa, mutta osallistujia ei ole tullut edes yhtä erää. Mielellään otan vastaan ehdotuksia kunhan niissä jotain taustaa mistä ja ketkä ne kuljettajat lisäluokkaan saadaan.

Maailmalla kovimmassa nosteessa taitaa olla tällä hetkellä FWD/etuvetoturisti, joka tulee ensi talvena mukaan myös ETS-sarjan ohjelmaan. Suomessa FWD-luokkaa on ajettu perinteisesti Kerhokisa-sarjassa, toki se ei sulje luokan mukaanottamisesta FTT:n jos kuljettajia löytyy.
Wacky Stack Racing Team

Ender

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 09.08.19 - klo: 14.34
Lisäluokkien osalta en ole vielä tehnyt linjauksia. Formula-luokkaa on ollut tarjolla viime talvenakin useammassa kilpailussa, mutta osallistujia ei ole tullut edes yhtä erää. Mielellään otan vastaan ehdotuksia kunhan niissä jotain taustaa mistä ja ketkä ne kuljettajat lisäluokkaan saadaan.

Eikö voitaisi vain lisätä TSP-10 luokan finaaleja. Esim 3->5.

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: Ender - 09.08.19 - klo: 14.41
Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 09.08.19 - klo: 14.34
Lisäluokkien osalta en ole vielä tehnyt linjauksia. Formula-luokkaa on ollut tarjolla viime talvenakin useammassa kilpailussa, mutta osallistujia ei ole tullut edes yhtä erää. Mielellään otan vastaan ehdotuksia kunhan niissä jotain taustaa mistä ja ketkä ne kuljettajat lisäluokkaan saadaan.

Eikö voitaisi vain lisätä TSP-10 luokan finaaleja. Esim 3->5.

Sunnuntain kisapäivää ei juuri voi venyttää nykyisestä, jotta kisajärjestäjille jää aikaa purkaa kisapaikka. Täytyy kuitenkin muistaa, että enemmistö kisoista järjestetään tilapäisillä kisapaikoilla ja homma pitää saada pakettiin säädylliseen aikaan. Treeni/alkuerä/finaalikierrosten lisääminen venyttää päivää, koska erien välissä pitää olla kuitenkin nykyisen mittainen noin tunnin väli.

Lisäluokka ei juuri nykyisillä TSP-osallistujamäärillä venytä päivää, koska aikataulussa on eräkierrosten välissä tilaa ajaa helposti 1-2 lisäluokan erää.
Wacky Stack Racing Team

Ender

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 09.08.19 - klo: 22.58
Lisäluokka ei juuri nykyisillä TSP-osallistujamäärillä venytä päivää, koska aikataulussa on eräkierrosten välissä tilaa ajaa helposti 1-2 lisäluokan erää.

OK - Tämä selvä.

MAKES

Minusta erittäin hyvä ajatus lisätä finaalien määrää sunnuntaille. Minulle riittäisi lyhyempi kuin tunnin väli.  Sunnuntai on nykyisellään velton oloinen päivä kun eräkierrosten välissä katsellaan tyhjää rataa puoli tuntia. Lisäksi ehdottaisin että porossa ajettaisiin vain eka finaali alkuerien mukaisessa lähtöjärjestyksessä ja loput sen hetkisen finaalirankingin perusteella käänteisessä lähtöjärjestyksessä.
Shepherd Velox V8.2

evok

Lähtöjärjestystä en haluaisi lähteä sotkemaan. Suurin osa päivästä (alkuerät) kuitenkin menee sen arpomiseen, joten jättäisin sille sen mukaisen arvon.

markova

Onko päivämääriin tulossa milloin tarkennusta? 

Etenkin tuo marraskuun kisan ajankohta kiinnostaisi työhommien ym muiden menojen vuoksi...
(nimim työvuorolistojen muokkaaminen ja toiveet ajalle 1.9.-31.12. mennyt jo umpeen  :roll: )

5+3 kisaa on turhan paljon omalta kantilta katsottuna. En usko että töiden järjestäminen onnistuu siten, että pystyisi kiertämään koko sarjan, kun tähän mennessäkin on jo ollut haastavaa.

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: markova - 20.08.19 - klo: 17.50
Onko päivämääriin tulossa milloin tarkennusta? 

Odottelen kerhoilta lisätietoja/vahvistuksia, ilmoitan tiedot tänne heti kun ne saan.

Lainaus käyttäjältä: markova - 20.08.19 - klo: 17.50
5+3 kisaa on turhan paljon omalta kantilta katsottuna. En usko että töiden järjestäminen onnistuu siten, että pystyisi kiertämään koko sarjan, kun tähän mennessäkin on jo ollut haastavaa.

Jollekin 5+3 on paljon, jollekin vähän. Vertailukohtana voi käyttää 1/10 krossia, joiden pääsarjoissa ajetaan tyypillisesti 6 kilpailua talvella (Winterjumps) ja 4 kilpailua kesällä (Maastosarja). Joka tapauksessa sarja on "optimoitu" niille jotka panostavat FTT-sarjaan pääluokkana. Jos ajaa rinnalla muita sarjoja, joutuu varmasti priorisoimaan.

Lainaus käyttäjältä: evok - 19.08.19 - klo: 11.31
Lähtöjärjestystä en haluaisi lähteä sotkemaan. Suurin osa päivästä (alkuerät) kuitenkin menee sen arpomiseen, joten jättäisin sille sen mukaisen arvon.

Kisaformaattiin ei ole luvassa merkittäviä muutoksia. Formaattikokeiluille oikea paikka on kerhokisat, joita käsittääkseni on luvassa myös ensi talvena.

TSS-10 (stanu) ajaville ja harkitseville:

Stanussa osallistujamäärät ovat olleet verrattain alhaisella tasolla pari-kolme viimeistä kautta. Tämän johdosta suunnitelmissa on poistaa osallistumisrajoitukset kaikilta kuljettajilta, eli jatkossa luokka on avoin kaikille kuljettajille. Nuorten Mestaruus -tulokset ja sarja lasketaan erikseen alle 18v kuljettajilta kuten jatkossa.

Wacky Stack Racing Team

markova

#17
Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 20.08.19 - klo: 20.51

Jollekin 5+3 on paljon, jollekin vähän. Vertailukohtana voi käyttää 1/10 krossia, joiden pääsarjoissa ajetaan tyypillisesti 6 kilpailua talvella (Winterjumps) ja 4 kilpailua kesällä (Maastosarja). Joka tapauksessa sarja on "optimoitu" niille jotka panostavat FTT-sarjaan pääluokkana. Jos ajaa rinnalla muita sarjoja, joutuu varmasti priorisoimaan.

Näinhän se nimeenomaan on: mielipiteitä on yhtä monta kuin kuskiakin ja enemmistön päätöksellä mennään. Itsellä FTT:stä on tullut nimenomaan se "pääluokka" ja krossikisat ovat jääneet pikkuhiljaa kokonaan pois juuri sen vuoksi, kun ei ole ollut mahdollisuutta kiertää koko sarjaa. Samaa mietin omalta osaltani myös FTT-sarjan suhteen: mikäli  ei ole mahdollista kiertää koko sarjaa, niin yksittäisten kisojen väliin jättäminen on helpompaa ja jopa todennäköistä kun vapaan viikonlopun järjestäminen vaatii aika paljon vaivaa. (Onneksi viime talvena jäi välistä vain sen Vantaan kisa FTT-sarjasta ja kesäkisojakin oli itselle just sopiva määrä... WinterJumpsin kisamääriin ei oma aika riitä/riittäisi millään)

micsa.fi

Vantaan avauskisan ajankohta varmistunut, lisäksi ulkokauden avaus perinteisesti Kuusankoskella vahvistunut. Päivitetty kalenteri ketjun ekassa viestissä.
Wacky Stack Racing Team

Pepess

#19
.

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: Pepess - 25.08.19 - klo: 14.45
Onko minimiosallistujamäärärajoitus myös poistumassa eli riippumatta kuskien määrästä joka kisassa olisi jaossa aina pisteet?

Entä miten koko sarjan osalta ajatus on ensi kautena mennä eli lasketaanko maksimipisteisiin 5:stä ajettavasta talvikisasta 4 parasta tulosta ja ajettavista 3:sta kesäkisasta 2 parasta vai miten?

Milloin saataisiin tietoa moottoreista ja renkaista?

Yksityyppirenkaiden osalta päätöksiä on luvassa syys-lokakuun vaihteessa. Haluamme testata renkaita ja motteja eri radoilla ja eri kuljettajien toimesta ja suurimassa osassa kerhoista sisävuorot alkaa syyskuun alkupuolella. Siinä jää edelleen 1,5kk aikaa ennen ekaa FTT-kisaa hankkia ja testata uutta renkaita/motteja.

Stanun osalta vuoden 2020 sarja tulee olemaan yhdistetty talvi+kesäsarja kuten virissä (ja kuten 2018 ja sitä aiempina kausina), joten kesä- ja talvikilpailuja ei eritellä sarjatuloksia laskettaessa.

Minimiosallistujamäärää stanun osalta joudun pohtimaan, toivottavaa olisi että kuskeja olisi niin paljon että se olisi merkityksetön.

t. Mikko
Wacky Stack Racing Team

Pepess

#21
.

Screwed

En tiedä mikä se minimiosallistujamäärä nyt on ollut, mutta mun mielestä jos ei ole kisaajia niin ei niitä kisoja kannata järjestää eikä todellakaan kannata jakaa jotain takapihan kisoista  jossa 4 kuskia mitään pisteitä mihinkään sarjaan.

Mitä kisojen lukumäärään tulee niin 4 on mun mielestä ollut talvikaudella ihan tarpeeksi. Pitäisi ennemin satsata niiden laatuun kuin määrään. Kesäkaudella ajan ihan muita mielenkiintoisempi foumiluokkia jos ajan joten mun puolesta ihan sama mitä kesällä ajetaan. Näinhän aika moni muukin tekee joka tarkoitta sitä että kesällä saa helppoja pisteitä ja vain talevella ajava ei voi ikinä voittaa mitään sarjaa.

Pepess

#23
.

micsa.fi

Vantaan avauskisan ajankohtaa joudutaan valitettavasti siirtämään samalla viikonlopulle ajoittuneen AKK:n tilaisuuden vuoksi. Uusi ajankohta kisalle on 2.-3.11.2019.

Työstämme vielä mahdollisuutta siirtää joku kevään kisoista joulukuulle, jolloin 1. ja 2. kisan väliin ei tulisi pitkää taukoa.

Kisakalenteri on luonnos siihen asti kunnes ohjeisto julkaistaan.

T. Mikko
Wacky Stack Racing Team

Pepess

#25
.

Ender

Lainaus käyttäjältä: Pepess - 02.09.19 - klo: 16.35
Entäs jos ekaa kisaa myöhäistetään, niin ehdittäisiin saamaan tietoon renkaat ja moottorit yms. ensi kaudelle hyvissä ajoin? Ja se jättäisi myös enemmän tilaa esim. kerhokisojen järjestämiselle syksylle.

Tämä on hyvä ehdotus.

micsa.fi

Avauskisan ajankohta on lukittu Fullspeedin puolelta, eikä siihen ole suunnitelmissa muutoksia. Avauskisaan on vielä yli 7 viikkoa aikaa, lämppäri/kerhokisoja varmasti mahtuu kalenteriin kyllä.
Wacky Stack Racing Team

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 10.09.19 - klo: 22.09
Avauskisan ajankohta on lukittu Fullspeedin puolelta, eikä siihen ole suunnitelmissa muutoksia. Avauskisaan on vielä yli 7 viikkoa aikaa, lämppäri/kerhokisoja varmasti mahtuu kalenteriin kyllä.

Kutsu takaisin. Fullspeedin osalta tarkasteltiin vielä muita vaihtoehtoja ja löydettiin uusi, myöhäisempi ajankohta kilpailulle joka jättää enemmän aikaa tutustua uusin renkaisiin/moottoreihin ja ajaa mahdollisia kerho/lämppärikisoja.

Uusi avauskisan ajankohta on 7.-8.12.2019.
Wacky Stack Racing Team

Screwed

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 12.09.19 - klo: 09.49
Kutsu takaisin. Fullspeedin osalta tarkasteltiin vielä muita vaihtoehtoja ja löydettiin uusi, myöhäisempi ajankohta kilpailulle joka jättää enemmän aikaa tutustua uusin renkaisiin/moottoreihin ja ajaa mahdollisia kerho/lämppärikisoja.

Uusi avauskisan ajankohta on 7.-8.12.2019.
Niin siis oikea syyhän oli se että uusi Reiska tulee vasta marraskuussa.