Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Mini Inferno

Aloittaja Beris, 12.03.05 - klo: 14.46

JupeR

Jotenki vaikean olosta saada toi moottori samalla pysyyn tossa paikalla ja saada reiät oikeille kohille, ees jotenki sinnepäin :D
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

_valtsu_


FrzT

Nyt on nukella hyöstetty ST nipussa. Hyvin on vakiodiffit kestäneet, mutta 09 mallin diffit on kuitenkin tilattu... Mitä ajoaikaan tulee niin Sanyon 2700 Ni-Mh AA kennoista löytyy potkua ihan riittävästi ja ajoaikakin on vähintään kiitettävä  :azn:
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

rubberduck

Olen ennenkin kuullut huhuja Sanyon AA kennojen erittäin hyvästä laadusta, mutta en olisi ikinä uskonut että niiden virranantokyky riittää harjattomalle motille. Onko kukaan kokeillut kuinka suuria purkuvirtoja ko. kennoista irtoaa. AA-kennoja saa Mini-Infernoon vaivattomasti 8kpl ja 2700mAh olisi ihan riittävä kapasiteetti ajoajan kannalta.

_valtsu_

HobbyPeoplen sivuilla lukee Maksimi purkuvirta 6A.

Tuukka

Tuli hommattua toinen mini inferno juniorille. Siinä tuli akun mukana kehoite laittaa akun kanssa joku "battery safery" (sekä kuulalaakerit?). Mitäs varten se mukamas tarvitaan?

tellu

Moro!
Olisko kellään jääny nurkkiin tuollainen NUKEN harjatonta moottoria ja voisi luopua siitä sillä sellaiselle tarve eikä mistään meinaa löytää. :huh:

rubberduck

Lainaus käyttäjältä: _valtsu_ - 17.09.07 - klo: 12.25
HobbyPeoplen sivuilla lukee Maksimi purkuvirta 6A.

No ei ne sitten kyllä ajoakuksi käy. Taitaa olla vaan paras hommata ne lipot.

RÄPSÄ

Kannattaako noihin nanoihin laittaa ne laakerisarjat paikoilleen heti, vai onko siellä jotkin liukulaakerit tai vastaavat, millä selviää aluksi.

RÄPSÄ

No nyt on kokeiltu uusia autoja. Ei kyllä vielä vakuuttanut meikäläistä. kumpikin mennä räpsytteli nykien ja jos kaasua painoi äkäisesti pohjaan heitti ihan pimeeksi koko vempeleen. Kun rauhallisesti kaasutti ja ajoi niin ohjaus temppuili ihan miten sattuu, pakilla käänsi vaan vasemmalle halusit tai et. Eteenpäin mennessä välillä totteli ohjausta ja välillä ei. Voiko nuo oireet johtua huonoista pattereista, ei ollut täysin uusia pistää peliin. Vai oisko nuo mahdollisesti huonon kosketuksen takia tulevia häiriöitä  :huh:.
Nyt kaipais todella apua, en ole seitsemääntoista vuoteen sähkö rc:tä pidellyt, joten nyt olen ihan hukassa noiden autojen kanssa.

Ps. Eipä tartte hätäillä laakereiden kanssa, kunhan nyt sais ne sille mallille että ne kuluttais jotain muutakin kuin hermoja.

FrzT

Todennäköisesti tuo pätkiminen johtuu siitä, että pattereista ei saa tarpeeksi virtaa. Kiihdytettäessä tulee virtapiikki ja patterit kyykkäävät. Taas suoraan mentäessä moottori haukkaa sen verran virtaa, ettei sitä mene riittävästi ohjausservolle ja näin ollen auto ei käänny.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

JupeR

Mulleppa tuli toi JR-Hobbyn 1200mAh akku joka on ~65mm pitkä, hyvi se tonne sopii, ei oo viel päässy testaa ku ei ole tasaajaa/oikeeta liitintä :)
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

RÄPSÄ

Lainaus käyttäjältä: FrzT - 19.09.07 - klo: 22.41
Todennäköisesti tuo pätkiminen johtuu siitä, että pattereista ei saa tarpeeksi virtaa. Kiihdytettäessä tulee virtapiikki ja patterit kyykkäävät. Taas suoraan mentäessä moottori haukkaa sen verran virtaa, ettei sitä mene riittävästi ohjausservolle ja näin ollen auto ei käänny.

Jep, vika poistui kun laittoi kunnon paristot. Hankinnassa jo akkupaketit, eiköhän juniorit niillä pärjää.

_valtsu_

Onko kukaan teistä ostanut kuulalaakeri sarjaa mini infernoon? Mitä laakereita siinä tulee muutakuin pyörien laakerit, kun meinasin noita laakereita tilata tuolta: www.jp-nitroracing.com/ ja se kyoshon oma paketti on aivan sikahintainen  :evil:

RÄPSÄ

Mulla on pari pakettia tuolta aasiasta tilattuna. Nyt ei tarttis kun löytää kaikille paikka johon ne laittaa. Paketissa on 24 kpl lakuja ja niitä on viittä eri kokoa, että kai tuossa on laakerit joka paikkaan, ainakin toivon niin.
Viittiskö joku laittaa linkkiä mistä löytyy räjäytys/kokoonpano kuvia nanosta/mini infernosta.

Jankka


RÄPSÄ

Voi räkä, tuonhan joutuu purkaan melkeen atomeiksi jos meinaa kaikki laakerit sinne tukkia  :shock:.

Jankka

#197
Tänään sain laiteltua oman Mini-infernon ajokuntoon ja hyvinhän se tuntuu liikkuvan. Voimanlähteenä on Etec 2cell Lipo, Himark 4200kv- harjaton ja Mamba 25-säädin. 

Pari epäonnistunutta kuvaa:





... noi ST mallin fillarit vähän on oudot vielä, mut ne vaihtuu kyllä....

rubberduck

Lainaus käyttäjältä: RÄPSÄ - 26.09.07 - klo: 12.51
Voi räkä, tuonhan joutuu purkaan melkeen atomeiksi jos meinaa kaikki laakerit sinne tukkia  :shock:.

Onko kaikki alkuperäiset laakerit jo vaihtokunnossa? Eihän siitä uutena puutu kuin pyöränlaakerit(8kpl). Slipperin akselin päissä olevat pienet laakerit on ainoat alkuperäiset laakerit jotka itse olen joutunut vaihtamaan ja siitäkin on aikaa jo useita kymmeniä akullisia.

RÄPSÄ

Heh, enpä tienny että siellä on jo kaikki muut. No tuo helpotti urakkaa jo valtavasti, vaikka en oo vielä edes alkanut koko projektiin :lol:.

T-MAXX äijä

kauhia v*tutus pääl, aina ku saan korjattu mun autost jonku paikan ni heti perää hajoo toine. En oo 2 kuukauteen ajanu.
Traxxas T-Maxx, HPI E10 Drifter, Kyosho Subaru Impreza, Kyosho J-3 Piper Cup, Duratrax Maximum ST Pro

rubberduck

Lainaus käyttäjältä: T-MAXX äijä - 27.09.07 - klo: 21.38
kauhia v*tutus pääl, aina ku saan korjattu mun autost jonku paikan ni heti perää hajoo toine. En oo 2 kuukauteen ajanu.
Mulla oli tota samaa ongelmaa Nano Dragonin kanssa aika pitkään, mutta nyt alkaa olemaan kaikki kuluvat ja helposti särkyvät osat korvattu hiilikuidulla, alumiinilla ja titaanilla. Alkuperäistä Nanon osaa on jo paljon vähemmän kuin Mini-Infernon palikkaa. Vaikka auto kulkee nykykunnossaan n. 55km/h, niin viimeisen 30 akullisen aikana en ole joutunut (ihme kyllä) vaihtamaan mitään.

tellu

#202
Moro!
Tietämätön tekee taas hölmön kyssärin. Säätimenä quark 33a pro car ja moottorina himark harjaton ja siis kysymyksenä on piuhojen kytkentä Säätimessä M1 pinkki tai tosi vaalean punainen, M2 oranssi ja M3 keltainen. Moottorissa värit normaalit Musta,punanen, valkoinen. Onko tässä vain kokeiltava milloin moottori pyörii oikein päin vai hajoaako säädin jos ei heti osu oikeaan. Onko tietoo?? :huh:

rubberduck

Lainaus käyttäjältä: tellu - 29.09.07 - klo: 10.29
Moro!
Tietämätön tekee taas hölmön kyssärin. Säätimenä quark 33a pro car ja moottorina himark harjaton ja siis kysymyksenä on piuhojen kytkentä Säätimessä M1 pinkki tai tosi vaalean punainen, M2 oranssi ja M3 keltainen. Moottorissa värit normaalit Musta,punanen, valkoinen. Onko tässä vain kokeitava milloin moottori pyörii oikein päin vai hajoaako säädin jos ei heti osu oikeaan. Onko tietoo?? :huh:
Oikea kytkentä osuu yllättävän harvoin oikeaan. :grin: Onneksi mikään ei hajoa vaikka johdot on väärässä järjestyksessä.
Harjattomat automotit toimivat ihan samalla tavalla kuin "oikeat" kolmivaihemoottorit, eli pyörimissuunnan voi ensin testata ja jos suunta ei miellytä, niin se vaihtuu vaihtamalla mitkä tahansa kaksi johtoa ristiin.

tellu

Juu, kyllä sähköoppi on saatu mutta tuosta säätimestä ei ollut vaan tietoa että ottaako itteensä jos sähkörane tekee kokeiluja :laugh:

Japo

Tuleepahan taas tyhmä kysymys...Ostin juuri Mini infernon ja täällä on puhuttu eri malleista esim 09
mistä tiedän mikä malli ostamani mini on. Ostin sen käytettynä.

Bagi

Lainaus käyttäjältä: Japo - 02.10.07 - klo: 22.20
Tuleepahan taas tyhmä kysymys...Ostin juuri Mini infernon ja täällä on puhuttu eri malleista esim 09
mistä tiedän mikä malli ostamani mini on. Ostin sen käytettynä.

tietääkseni mini-inferno 09 on polttis.
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

FrzT

Talvi tulee ja sehän tarkoittaa, että on aika rakennella uusia mööbeleitä, joita sitten kesällä (viimeistään) rikkoa :cool: Viimeaikoina rakentelun kohteena on ollut pikku infernoni ja tässä olisi lopputulos



Nuo alukilkkeet ovat KM Conceptsin valmistaia ja pohjalevy on tehty itse hiilikuidusta. Miksi tehdä pohjalevy itse, kun sen saa valmiina kaupasta? on kysymys mikä varmaan herää monella. Itse tehdyssä pohjalevyssä moottori on samalla puolella ohjausservon kanssa ja toinen "puoli" jää täysin vapaaksi lipolle ja muille sähköille. Vielä pitäisi ylädekki tehdä, mutta se jääköön huomisen murheeksi on nimittäin poiju täynnä hiilipölyä, hengityssuoja voisi olla kiva...
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

FrzT

Lainaus käyttäjältä: _valtsu_ - 17.09.07 - klo: 12.25
HobbyPeoplen sivuilla lukee Maksimi purkuvirta 6A.
Tuli mitattua ja jatkuvana jaksaa purkaa rapiat 25 A ja piikkinä lähemmäs 50 A.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

rubberduck

Lainaus käyttäjältä: FrzT - 13.10.07 - klo: 23.37
Lainaus käyttäjältä: _valtsu_ - 17.09.07 - klo: 12.25
HobbyPeoplen sivuilla lukee Maksimi purkuvirta 6A.
Tuli mitattua ja jatkuvana jaksaa purkaa rapiat 25 A ja piikkinä lähemmäs 50 A.

No nehän hakkaa sitten kaikki 1/18-kokoluokan autoihin tarkoitetut ni-mh akut mennen tullen. Kumma juttu.