Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

auttakaa kärryiltä pudonnutta.

Aloittaja Maximus, 03.04.05 - klo: 21.44

Maximus

olen pudonnut hiukan kärryiltä näistä autoista vuosien kuluessa, mutta olen palaamassa rc harrastuksen pariin. onkelma on, olen ostamassa uutta polttis mönsteriä, mutta markkinoilla on niin paljon noita autoja, joten kysyn teiltä kokeneemilta, että mikä polttis monsteri on tällä hetkellä paras, nopein, ja vahvin. raha ei ole onkelma. tietämättömyys on;)
kiitos etukäteen

waltt

Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Sakkeri91

No parhaita monstereita on niin paljon kuin on kuskejakin, mutta millaiseen ajeluun haet sitä?

Jokapaikkaan sopii sopii Savage 21/25/SS,
Losin LST (Käsittääkseni myös käy jokapaikan rälläykseen),
Traxxas T-MAXX (aika vanha mutta melko hyvä mutta vain .15 kone mutta kuulemma riittää hyvin)
ja jos tarvitsee reilusti tehoa niin CEN Genesis jossa on .46 moottori.
Jos tykkää vormuloista niin Traxxas Revo on ehdoton valinta(Tässä sama ongelma mitä T-MAXXissa eli vain .15 kone mutta kuulemma riittää hyvin). :mrgreen:

Krossiradalle sopii monstereista parhaiten GS Sut.

Ohhoh minähän kirjoitin pitkästi... :shock:

tomppa82

Jos raha ei ole ongelma, niin FG:n monsterissa riittää kokoa ja näköä. Moottorissakin voimaa on reilusti enemmän, kuin samantehoisissa nitrokoneissa, viripalikkaakin saa ihan kivasti...

http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=FG%202MB8M19

Jos hieman pienempi auto kiinnostaa, niin TT:n EK-4 V2:ssa: http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/tt/tt_tuotesivut/TT6216.htm

Losin LST:ssä: http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=25177

ja

Gen Genesiksessä: http://www.jp-nitroracing.com/rc/index.php?category=Autot&tuote=Genesis%20.46

on jokaisessa ihan kivasti tuota kulkupuolta.

Varteenotettava vaihtoehto on myös Savage SS 4.6 Bigkblock: http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=SAVAPCFP17

Kyllähän noissa monstereissa on aikalailla valinnanvaraa. Oma valinta ois kyllä ehdottomasti toi FG....
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Duster1

Itsellä on Fg ja rehellisyyden nimissä on sanottava, että ei ole vahvin auto suuresta painosta johtuen (yli 10kg).
Nämä ovat myös "vain" takapotkuja, kun nitro monsterit ovat 4wd, mutta ei kannata huolestua menohaluista sillä bensa koneesta irtoaa niin paljon voimaa, että 2wd riittää hyvin.

Miinus on hinta. Yli 1000e menee pelkkään ajokuntoiseen autoon ja siihen vielä varaosat päälle.
Axial SCX 10 TR

tomppa82

Lainaus käyttäjältä: "Duster1"Itsellä on Fg ja rehellisyyden nimissä on sanottava, että ei ole vahvin auto suuresta painosta johtuen (yli 10kg).
Nämä ovat myös "vain" takapotkuja, kun nitro monsterit ovat 4wd, mutta ei kannata huolestua menohaluista sillä bensa koneesta irtoaa niin paljon voimaa, että 2wd riittää hyvin.

Juu... Tosin pelkällä viripillillä saa tehot nuosemaan jo 3.2:sta yli 5:een hevosvoimaan. Ja reilujen vääntöjen takia tuo vakiokonekkin kuljettaa tuota ihan kivasti. Toki paino vie osansa huippunopeudesta, konekkaan ei kierrä samalla tavalla, kuin pienet nitromoottorit ja välityksetkään ei taida olla mitkään kulkuvälitykset. Eli siis ei ole ollenkaan ihme, että joku "pikku"monsteri (lue 1:8-kokoinen monsteri) menee huipuissa edelle. Olen kuitenkin itse sitä mieltä, että isoissa malleissa on M**AA....
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Mika R

Ihan lähiöpelejä parkkiksille nämä tuskin ovat vai mitä.. mutta mikäs siinä jo maata riittää ympärillä.

Duster1

No eihän monstereita olekkaan parkkis ajoon tarkoitettu, mutta ei nää Fg.t ole niin ketteriä kuin pienemmät> sehän on selvää pässin lihaa, mutta näyttävyyttä ja tuota M....  näissä on.  :D

Kirjoitan sen saman mitä ennenkin, että jos on 1500e laittaa "leluun" kesän aikana niin en muuta autoa ostaiskaan.
Axial SCX 10 TR

Mika R

No kyllä noilla nitromonsuilla voi mainiosti rällätä hiekkaparkkiksilla ja esim. futiskentillä, etenkin jos saa vähän hyndän tynkää aikaseksi. Ei ne minusta hiekkakuoppaa vaadi. Siis jos tosta rälläämisestä tykkää.

Ylipäätänsä minusta koko homma on lyhyen ajan päästä melko tylsää ilman ajokaveria. Siksi suosittelisin että ostaa sellasen vehkeen mikä kavereiltakin löytyy. Oikea RC rata on plussaa.

Duster1

No eikös se ole kaverin kanssa mukavampi kisoja ottaa ja säädellä niitä autoja, jos ne on erilaisia. Voi sit välillä vaihtaa vaikka autoja niin on taas mielenkiintoa enemmän ajella. Näin ainakin asian itse näkisin.

Tietysti niillä voi parkkiksilla ajella, mutta sehän se kyllästyttääkin jos ei ole nyppylöitä ja monttuja, mistä monsterit tykkää.

No eihän tämä FG nyt niin paljoa ole isompi noita 1/8 autoja, ettei sen takia vois ajella. Eikä näissä melukaan ole sen kovempi vaikka koneessa tilavuutta onkin.
Axial SCX 10 TR

Mika R

Jos kokoeroa ei ole älyttömästi niin mikä siinä sitten.

Yleensä näkemäni 1/5 autot ovat paljon suurempia kuin nitroautot eikä niistä ole oikein toisilleen seuraa.

Näinhän se varmaan on, sopivat paremmin landelle kuin stadiin paitsi jos ajelee radalla. Mä nyt tietty olen liian vanha ajelee näilä yksin, mutta kyllä se kaveriporukassa on aina hauskempaa. Siksi neuvon ostamaan samanlaisen kuin muilla, en välttämättä samaa merkkiä.

Duster1

Pikku korjaus, että Fg monsterit ja off-roadit ovat 1/6 (rata-autot 1/5). Monsterin pituus n. 70cm.
Onhan tämä tuohon 1/10 E-Maxiin verrattuna järkäle ja 1/1 auton konttikin täyttyy mukavasti kun montulle on matka.  :D

Onhan se kavereitten kanssa mukavampi, mutta kun kaikilla niitä ajokavereita ei ole. Silloin on aivan sama minkälaista käskytät.
Axial SCX 10 TR