Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Fullspeed RC:n lavangon 1/8 krossirata

Aloittaja *HOKE*, 15.04.05 - klo: 16.45

*HOKE*

Lainaa
Fullspeed RC racing club - http://www.fullspeedrc.fi/


Vantaan Vauhtikeskus 1/10-, 1/8-, 1/5-krossiradat
Vauhtikeskuksessa on krossiradat M8-luokan nitro- ja sähköautoille, sähköautorata 1/10-kokoluokan krossareille ja SC-autoille, sekä turffi-rata kaikille 1/5 ja sitä pienemmille RC-autoille.

Sijainti
Vantaan vauhtikeskus, VM-Karting Centerin takana, Myllykyläntie, 01760 Vantaa
Käynti radalle VM-Kartin Centerin jälkeisestä liittymästä, kartta: TÄÄLTÄ.

Ajoajat
Ajoajat polttomoottoriautoilla 9-23, sähköautoilla ei rajoituksia.

(HUOM. Radan aukioloaikojen jälkeen ajaminen on ehdottomasti kielletty!).

Autotyypit
1/10-rata: Autot vastaavat suunnilleen luokkia M2/4-10 ja SC2/4-10.

1/8-rata: M8 ja M8e luokan autot sekä SC2/4-10 luokan autot

1/5-rata: kaikille 1/5 ja sitä pienemmille RC-autoille

Ratamaksut

https://www.fullspeedrc.fi/ratamaksut



Ratamaksu maksetaan Fullspeed RC:n tilille, maksutiedot:
IBAN tilinumero: FI9614163000129296  (Nordea)
BIC/SWIFT  NDEAFIHH
Saaja: Fullspeed RC
Viesti: Nimi, ratamaksu, Lavanko

Lisätietoja:
http://www.fullspeedrc.fi/

Niko

On se niin väärin ku Josekin menee viikonloppuna ajamaan ja mä oon vielä täällä työharjoittelussa laivalla reilun viikon päivät!!!   :shock:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Olbe

heh... mikäs on tämän radan osote....?
täytys porukat heittää laivalle sunnuntaina niin voisin poiketa kattomaan rataa...  :roll:  autoo ei auta ottaa mukaan kun on emäntä mukana....
Junnumestari 2007

Sami L

Lavangon rata on tämän hallin takana:

VM Karting Center
Myllykyläntie 3
01760 Vantaa
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

*HOKE*

Miitä mitä...

Tottakai auto mukaan vaikka ois emäntä mukana.
Lavangossa ajetaan autoilla ja kotona ajetaan e....  ööö

No mutta... Rata oli siinä kunnossa että kaikki ajamaan vaan.
Ainoastaan yksi lätäkkö löytyy yhdestä ulkokaarteesta.
Muuten rata oli "kuiva" eli savi oli pehmeän nihkeetä.
Pitoa niin paljon että hirvitti.
Ainoastaan se rata on tietysti hirveän röykkyinen, mutta sitähän se krossi on.
Huomenna menen ainakin itse pärräämään koko päiväksi.

Kunhan vaan vaihdan ton iskarinvarren joka poikkes.

Olipahan taas niin mahtavaa että oikein kädet täris kun pääs ottaamaan piiiiiiitkiä ilmalentoja.

Joona H

Voi harmi kun on Hyperi telakalla..........nooh,pitääpä tulla huomenna kattelemaan rataa,jos siellä sattuis joku olla ajelemassa.

cevipu

Monen aikaan on tänään menossa porukkaa ajamaan? Voisi tulla katsomaan vaikka edelleen omasta autosta radio puuttuu (myöhässä).

*HOKE*

Itse ajattelin mennä noin kahen maissa ja olla niin pitkään kun vaan jaksaa.

(eli iltaan)

Directi

sattus oleen ens viikonloppuna asiaa vantaalle päin, ni onko se luvallista tulla ajeleen vaikka kerhoihin tai mihinkään kuulu?

Mika R

Kuulostaa erittäin hyvältä!

.21

Noniin tänään koitti se päivä kun nähtiin siellä lavangossakin toimintaa. Oli todella näyttävän näköisiä hyppyjä näin ensikertalaiselle katsojalle kun suomen ykkös nyrkit vingutti rossejansa.

Mika R

Lainaus käyttäjältä: ".21"Noniin tänään koitti se päivä kun nähtiin siellä lavangossakin toimintaa. Oli todella näyttävän näköisiä hyppyjä näin ensikertalaiselle katsojalle kun suomen ykkös nyrkit vingutti rossejansa.

Osta krossi rata-auton rinnalle, kausi pitenee  8)

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: ".21"Noniin tänään koitti se päivä kun nähtiin siellä lavangossakin toimintaa. Oli todella näyttävän näköisiä hyppyjä näin ensikertalaiselle katsojalle kun suomen ykkös nyrkit vingutti rossejansa.

Jaa oliko Jose rullaamassa?
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

Siltä kuulostaisi tai sitten se oli Hoke ja muut meidän paikalliset veijarit

Sami L

Tänään olin iltasella 18-20 välillä ajelemassa. Hokekin piipahti pariin kertaan paikalla.

Oli kyllä meinaan sen verran hienoa, että voin yhtyä monesti totuttuun "radalla ajo on ihan eri touhua". Siinä on tavoitetta hieman enemmän. Tuli jopa pysyttyä pari kierrosta pystyssä. Pannuakin pitänee vielä hieman laihennella, koska ei lentänyt takahyndässä vastaantuloon asti.  :wink:
Mielummin rikkaalla... tehoa oli nytkin liikaa.

Hienoa hienoa... pian uudestaan. Rata oli hieman "löysähkö" = pitoa, ei pölyä
12V ei ollut käytössä, portti oli kiinni - onneksi oli akku starttiboksissa.

(Onneksi oli rata tyhjillään - mun ajolinjat oli hieman "erikoiset".)
UUuuJeah!
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

.21

Lainaus käyttäjältä: "Mika"Siltä kuulostaisi tai sitten se oli Hoke ja muut meidän paikalliset veijarit

Kuskit taisivat olla SM 1 ja SM 3  :?: hyvän näköistä miten kaasulla tai jarrulla pitivät ajokkinsa hypyn aikan balanssissa.

Mika R


*HOKE*

Jep jep...
Jose ja Jussihan siellä olivat juu.
Ite kun pääsin radalle niin olivat juuri lähdössä.

Sit kun rupesin starttailemaan omaa myllyä niin ei... Ei startannu vaikka minkä teki. Prrrk.
No myöhemmin kotiin konetta vaihtamaan.
No toinen kone lähtikin jo käyntiin, mutta...
Joitain aivan mystisiä käymishäiriöitä.
Kone vaan stumppas ihan seinään yhtäkkiä...?

Loppujenlopuks matkalla kotiin tuli mieleen että varmaankin tuli pultattua se kone liian eteen joten vauhtipyörä pääsi luultavimmin ottamaan jarrupalojen kiinnitys ruuviin aina kun runko vain hieman jousti.
Huomenna otan edestä ja takaa yhdet levyt pois niin ei pitäis olla samaa ongelmaa enää.

Ja tuli tosiaan huomattua että se toinen kone joka siis ei lähtenyt käyntiin taitaa olla totaalisen loppu.
Tuntuu väljältä kun toisella koneella pääs kokeilemaan sen minkä se nyt sitten toimi niin oli kyllä potku ihan eri planeetalta.
Kumma juttu kun sillä koneella oli ajettu kuitenkin puolet vähemmän kuin tolla toisella. Eli todella vähän.


Ja todella suuri miinus oli todellakin se että pöydässä ei ole virtaa ja se helevatan puomi on kiinni.
Eipä satu olemaan akkua jolla starttailis.
No huomenna uudestaan ja revin vaikka Hiacesta akun jos ei ketään satu olemaan paikalla jonka startteria saisi lainailla.

Mika R

No lohduttaudu Hoke että et ole ainoa kenelle sattuu ja tapahtuu, ehkä luitkin jo MP topicista että meikältä irtos ajossa koko kansi, onneksi moottori näyttää säilyneen. . ainakaan siellä ei ollut sisällä jälkiä. On sen verran fiksusti rakennettu, ettei ruuvien löystyminen ole katastrofaalista, jäähdytyskansi on nimittäin erillään lohkosta sellasella välikannella jossa tulppa on kiinni.
Yksi päivä radalla ja 400e pannu melkein muusina, huh
Ihme että ruuvit tolleen löystyi, en ollut itse avannut kantta. Näin voi kuitenkin käydä tehtaan jäljiltä, muistakaa kiristys aika ajoin siis.
Tänään näillä näkymin uusi yritys.

*HOKE*

Niinjoo... Ehdinhän mä saamaan eilen tosta autosta taas pari pivottipulttia mutkalle.
En ollu vielä vaihtanu tohon noita omia pultteja jotka kestää ja kestää ja kestää...

Jostainsyystä ei toi liipasinsormi oikein tahdo toimia niinkuin pitäis.
Ongelmana ei edelleenkään ole hyppyjen ylitys vaan se että kun niistä isoista hyndistä pitäis päästä nätisti se eka välikkö niin minäpäs sitten tulin loikkaan tyylillä HANAAAAA!! (Ja vasta mutkan jälkeen reilusti) Niin sinnehän se otti ja lensi kolmannen kummun lähes huipulle asti.

Tuntuu siltä että jos vaan olis tasasempaa niin että vois mutkasta tulla oikein reilusti kaasulla ulos niin lentäis helpohkosti sen kolmannen kummun yli.

Tähänmennessä on ennätys loikka viimekesän lopusta kun testailin piruuttani auton kestävyyttä siihen kolmannen kummun huipulle vasen eturengas edellä ja ilmalento jatkui siitä tietysti hienolla kärrynpyörävolttiräminäkolinapaukkeella koskettaen kerran maata ennen aitaa. Tietysti se kosketti sillon maata just sillä tyylillä että sain siiven telineen ja kiinnitysruuvin poikki.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "Minä itse"Loppujenlopuks matkalla kotiin tuli mieleen että varmaankin tuli pultattua se kone liian eteen joten vauhtipyörä pääsi luultavimmin ottamaan jarrupalojen kiinnitys ruuviin aina kun runko vain hieman jousti.

Jeps.
Eli se käymisongelma siis ratkes.
Ihan niinkuin ajattelinkin vauhtipyörä pääsi hinkkaamaan.

No nyt on yhdet levyt ainoastaan ja vielä ruuvin kanta madallettu niin ei varmasti osu vaikka kuinka bongailis.

Tulee vaan mieleen että miks ei tota hommaa voinu tehä jo viimekesänä.

*HOKE*

Noniin.

Nyt olikin sitten radalla porukkaa niin paljon ettei meinannu sekaan mahtua.
Loistavaa... kunhan vaan ois omakin auto toiminu.
Eilisen vauhtipyörä ongelman takia oli sitten menny koneesta etulaakeri sököks ja eihän se kone toiminu. Ärrr.

No nyt äkkiä vaihtamaan toisesta koneesta mäntä ja sylinteri toiseen niin pääsee mahdollisesti vielä porukkaan mukaan.

Pinkki

Oli kyl kivaa käydä kokeilee,vaikka ihan hukassa olinkin :D ,mut ei kai kukaan oo seppä syntyessään.
Jäi ajelut vaan aika vähiin kaasuservon hajottua jo muutaman kierroksen jälkeen.
Kivasti oli kyl porukkaa paikalla ja ilma oli mitä mainioin.
Diipa daapa

Matias V

Noniin!
Itsellä kesäkausi korkattu, ja hyvin tuntuu toimivan ja kulkevan.
Aluksi oli hieman hankalaa, kun oli pieni tottumiskysymys vaihtaa suoraan touringista krossiin näin nopeasti.

Pikkasen reilut 1½ litraa tuli köröteltyä piccolla, joka tosiaan kulki.
Ei sammunu kertaakaan omasta tahdostaa, vaikka välillä olikin katollaa. Tiedä sitten että minkä takia..  :roll: .

Rata oli todella mahtavassa kunnossa, eikä näkyny yhtään lätäkköä, mutta autosta kyllä huomasi että jossain kosteassa paikassa tuli käytyä.

Koskas talkoot?
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Olbe

taas näitä meikäläisen kyssäreitä.... minkä kokoinen toi rata alue on noin suunnilleen... ? eli sivu + sivu ?  on vähän suunnitelmia... ;)
Junnumestari 2007

*HOKE*

Yeah...!

No nyt tuli vähän taas pahimpia kaahaus himoja vähennettyä.

Kun ois vaan kone pysyny käynnissä.

Molemmista HoBaon 8Port pro koneista laakeri loppu. Jes.  :?
Muuten oli auto ja kone säädöissä.
Isot hypyt meni paremmin kun koskaan aikasemmin.
Kunhan vaan kone pysy sinne asti käynnissä.
Kerran sippas kone ilmassa, just kun lähti hyppy täydellisesti.
No mutta kunhan saan sen uuden pillin niin lähtee uus auto ulkoilemaan uudella koneella.

Ps: Jokainen jolta löytyy HoBaosta tupla levyt kannattaa vähentää levyt yksiin, ettei käy kuten mulla. Kaks konetta soossiks ja kummallakaan koneella ei ole ajettu 5 litraa enempää. Kallis litrahinta.
No okei, eihän se vaadi kun molempiin uudet laakerit.

Mika R

Jep.

Oma RB:kin toimi eilisten ruuvien tippumisten jäljiltä aivan ok, huh  :D Pientä säätöä koneen osalta alkuun, mutta loppua kohden tuntui hyvältä. Tossa säässä oli kyllä h-e-l-e-v-e-t-i-n hauska päästellä savipöllyten ihan California -tyyliin  8)  8) lavangon rata on kyllä kiva ajaa!

Radan koosta puheenollen tossa kuva
http://www.iso-hepa.com/do?action=albumpics&id=5
mutta radan profiili on pikkasen erilainen nykyään

Jartsa

Itsekkin kävin vähän pöräyttämässä omaa autoa. Ja Samuraita. Kytkimen takia jäi ajot hieman lyhyeen. (lue: säätöä :) ).

No tiistaina ajamaan ja kone säätöihin!!  :D

JQ

Baana on kyllä sama kun kuvassa
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

*HOKE*

Mielenkiintosta ettei ketään ollu tänään käyny ajamassa.
Mun eiliset jäljet vaan näky.

Ihme sinäänsä kun ite ejeisin kokoajan jos vaan ois auto kunnossa.
Tai siis pilli tossa uudessa autossa tai jompikumpi Hyperin koneista kunnossa.